'Anders' trouwen, hebben jullie inspirerende ideeen?

21-01-2009 13:06 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel, je zou gaan trouwen. Je wilt deze dag wel bijzonder doorbrengen, maar niet op de standaard manier van bijv. trouwen in het stadhuis, fotoshoot, receptie met kaasblokjes en witte cake met roze bloemen en feestavond met bandje en foute sketches.

En dat je achteraf de foto's bekijkt en je ziet: jezelf in witte jurk, je partner in net pak, jullie handen met om de ringvingers een gouden ring, de duiven in de lucht en de foto's waarbij het grootste deel zwart-wit is en dan een detail gekleurd (een bloem ofzo).

Kortom, de nogal cliché trouwdag (hiermee wil ik geen mensen voor het hoofd stoten, hoor. Kan me best voorstellen dat dit voor jou de ultieme dag is. Maar ik zoek gewoon iets anders..)

Je wilt eigenlijk gewoon een relaxte gezellige dag, waarbij het draait om de mensen die je het belangrijkste in je leven vindt, waarbij jij en je partner en kind er wel mooi en feestelijk uitzien, maar waarbij je je lekker voelt in je kleding en niet te opgedirkt. Je wilt eigenlijk graag picknicken in het park met lekker eten en drankjes. Je wilt mooie spontane foto's waarbij de gezelligheid en de lol er vanaf straalt. Je wilt terugkijken op een dag waarvan je zegt: ja dat was typisch iets voor ons.

Hoe zouden jullie dan trouwen? Wat is typisch voor jullie en ook realiseerbaar? Ikzelf zou bijv. wel in het buitenland op het strand willen trouwen in een leuk strandjurkje en daar ook een gezellig klein feestje met ouders en beste vrienden houden. Met een of andere salsaband of weet ik het. Iets dat swingt. Misschien niet zo origineel, maar we zijn dol op de zee en zon en het lijkt me erg mooi. Ben alleen bang dat er haast niemand komt omdat wij de tickets niet kunnen betalen en we de genodigden dan moeten vragen om het zelf te betalen.

Er zijn vast nog veel meer mooie en leuke ideeen te bedenken. Wie heeft inspiratie? Of heb je je trouwdag al achter de rug en vind je dat die onder de noemer 'anders' trouwen valt en wil je je positieve ervaringen hier delen?

Ik ben benieuwd!
Als ik ooit trouw dan is dat idd op 'n exotische locatie. Mijn ouders zouden gewoon komen, die zijn net zo reisgek als ik.

Met de beste vrienden en wederzijdse ouders zouden we in Nederland lekker uit eten gaan.
Manlief, ikzelf en onze dochter hebben ons mooi aangekleed en zijn op een vrijdagmiddag om 16.00 uur getrouwd. Speciaal op dit tijdstip zodat onze dochter alles mee kon maken, zij was toen net 1 jaar.

We zijn getrouwd op het gemeentehuis en onze familie heeft de foto's gemaakt. We hebben in een café restaurant (wel een chique overigens) heerlijk geborreld en daarna gegeten. Wel met champagne! We waren met 11 personen. Erg intiem en heel erg gezellig. Wij kijken er met heel veel plezier op terug.

Kennissen van ons zijn in het buitenland getrouwd. Zonder familie of vrienden..... romantisch met zijn tweetjes. Ook zij kijken er met veel plezier op terug. Mooi in een strandjurk.
Als ik ooit trouw is dat in bikini...ik heb nog nooit een mooie trouwjurk gezien.
quote:Sanmi schreef op 21 januari 2009 @ 13:13:

Manlief, ikzelf en onze dochter hebben ons mooi aangekleed en zijn op een vrijdagmiddag om 16.00 uur getrouwd. Speciaal op dit tijdstip zodat onze dochter alles mee kon maken, zij was toen net 1 jaar.

We zijn getrouwd op het gemeentehuis en onze familie heeft de foto's gemaakt. We hebben in een café restaurant (wel een chique overigens) heerlijk geborreld en daarna gegeten. Wel met champagne! We waren met 11 personen. Erg intiem en heel erg gezellig. Wij kijken er met heel veel plezier op terug.

Zo zou ik ook wel willen trouwen! Dat zou mijn ultieme dag zijn.
Man en ik zijn in het buitenland getrouwd. Met alleen 2 vreemde getuigen erbij. Heerlijk, geen gedoe. Wel feestelijke kleding en tot 2 uur voor de ceremonie nog heerlijk in een zwembad dobberen.

Eenmaal thuis hebben wij een etentje gegeven voor familie en vrienden. Het was op die manier helemaal naar onze smaak.
Ik zou het ook klein en ongedwogen houden.

Geen poespas en daarna een kroegje afhuren.

Exotisch lijkt mij ook leuk met salsamuziek.

Of ik zou een weekend een leuk kasteeltje huren in belgie en na het officiele gedeelte met een klein gezelschap een weekendje daar doorbrengen.

sávonds lekker borrellen met hapjes bij de open haard,lekker cdeetje op de achtergrond.

En de volgende dag samen brunchen en fietsen ofzo.

Ook wel burgelijk haha!, maar ik ben een gezeligheidsmuts.
Hmm als ik ga trouwen zou ik wel traditioneel in het stadhuis en daarna in de kerk trouwen (ja ik ben gelovig) maar dat gedeelte van de dag wil ik gewoon met intimi doorbrengen. 's Avonds zou ik graag een jacht afhuren met een beperkt aantal gasten (intimi en friends enzo). Een hele avond heerlijk varen en feesten en lekkere hapjes etc..
wij zijn 18 augustus 2006 getrouwd.

de foto's zijn door mijn beste vriend gemaakt in het park bij mijn ouders om de hoek.

onze chauffeur was mijn oom en onze auto was een knalrode 41jaar oude volvo katterug. ik ben op de foto geweest met mijn man in zo'n schoonmaakwagentje met mij naast zo van kom er nou uit.

onze plechtigheid was in het olympisch stadion op de middenstip. mijn vader heeft me weggegeven op gympen en met een doedelzakspeler die voor ons uit liep naar de middenstip en onderwijl aan het spelen was.

bij het eten hadden we 25 gasten en mijn oom was de kok samen met mijn tante. ons feest was in het clubhuis waar mijn man normaal gesproken dart en iedereen mocht in spijkerbroek of vrijetijdskleding komen.

we hadden geen bruidstaart maar gebak van de hema en achter de bar stonden gasten van ons die we speciaal hadden gevraagd daarvoor.

onze dj was ook een goede vriend

die wilden het overigens met liefde doen.

onze ambtenaar was een vriendin van ons en ons gastentotaal was 218.

van dit aantal waren er 6 afmeldingen vanwege vakantie en de rest is allemaal geweest.

voor ons was de dag zoals wij het wilden. gewoon lekker normaal

als we het er nu over hebben op een verjaardag of met visite dan komen steevast de verhalen over de auto de gympen en de doedelzakspeler in kledij zonder iets onder zijn kilt.
Ik zou in een Joegoslavisch dorpje willen trouwen in de zomer, met veel vodka, slivovic en kruskovac en lekker eten. De dorpsmaffia en dorpsgekken uitnodigen en met een beetje geluk schiet de ene lallende gek met z'n AK-47 een vliegtuigje uit de lucht. Folkmuziek erbij, klaar.

Nu nog iemand zo gek weten te krijgen
Capilief en ik zijn klein en snel getrouwd, zonder poespas (met onze moeders als getuigen naar het gemeentehuis en acht minuten later stonden we getrouwd en wel weer buiten). De rest van de dag lekker niets gedaan, alleen een beetje in de tuin de in zon gezeten. 's Avonds met een klein groepje mensen uit eten in ons lievelingsrestaurant, Een tiengangendiner, dat wel. Maar ook dat etentje was heel ongedwongen, zonder dresscode, zonder sketches en zonder afschuwelijke alfabetten. We wilden geen cadeaus en wilden ook niet in het middelpunt van de belangstelling staan. Gewoon lekker eten en drinken met de liefste mensen om ons heen.
Mijn ultieme trouwdag was ook een eenvoudige (het is wel bij een idee gebleven, de echte trouwdag raad ik niemand aan).

Ik wilde graag trouwen in een mooi jurkje (zomerjurkje, wel mooi en anders, geen trouwjurk) en met mijn vrienden en de getuigen picknicken op de veluwe.

Gezellig, ongedwongen en met veel ruimte voor spontaniteit.

Ik hoop dat je heel erg geniet van je trouwdag, met alle liefde die er dan kan zijn. Liefde tussen jou en je partner en de mensen die dit met je willen vieren, het lijkt me het mooiste wat er is!
quote:hermoine schreef op 21 januari 2009 @ 20:21:

onze plechtigheid was in het olympisch stadion op de middenstip. mijn vader heeft me weggegeven op gympen en met een doedelzakspeler die voor ons uit liep naar de middenstip en onderwijl aan het spelen was.

(..)

voor ons was de dag zoals wij het wilden. gewoon lekker normaal

als we het er nu over hebben op een verjaardag of met visite dan komen steevast de verhalen over de auto de gympen en de doedelzakspeler in kledij zonder iets onder zijn kilt.

Ok, ik heb eigenlijk een heel andere droombruiloft haha

Een doedelzakspeler!!!!!!!!! Wat geweldig! Dat is een grote wens van mij, om iemand in te huren (of liever nog een hele pipe band) en daar een feestje omheen te organiseren. En 's avonds lekker aan de single malts.

Je moet wat te dromen hebben, niet dan?!
Onze trouwdag was simpel, maar precies zoals wij wilden. De ochtend omvatte de plechtigheid en taart eten met iedereen die wij er persé bij wilden hebben. En in de middag vertrokken wij naar het mooiste hotel wat we konden vinden om daar de rest van de dag en nacht met zijn tweeën door te brengen. Samen lekker ergens gegeten, maar vooral de hele middag, een groot deel van de avond en de nacht in de megajacuzzi en in de omgeving van het grote bed doorgebracht.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
mijn tip: trouw 's avonds. We zijn om 19 uur getrouwd en het is ideaal, ook voor je gasten. De receptie is vaak echt opgeprikt gelul voor de meeste gasten en heel veel bruidsparen doen lekker aso een kleinschalig diner waardoor de andere gasten dus een 'gat' hebben van een paar uur.

19 uur trouwen, op de feestlocatie (enorm kraakpand) een groot zelfgemaakt buffet en aansluitend een enorm, informeel feest tot vroeg in de ochtend.

Very rock and roll.Plaatjes draaien, vuurwerk, you name it.

De gasten waren erg blij dat ze gewoon naar een vet feest mochten komen ipv de ganse dag als decor te dienen bij al het trouwgeneuzel. Wie alleen bij de ceremonie wilde zijn had die keuze, en ook op het feest hebben je gasten alle vrijheid.
Familie van mij is getrouwd op een van de ABC eilanden, met zijn broer (en aanhang) en vreemden van de straat erbij. Op het strand zijn ze getrouwd, ik vond dat wel mooi om te zien. Zelf zou ik er geen vreemden bij willen hebben overigens.

Toen ze terug in Nederland waren hebben ze in Scheveningen een strandfeest gehouden en een strandtent daarvoor afgehuurd. Het was best leuk!

Maar eerlijk gezegd was het niets voor mij. Ik weet niet of jij, Labamboeh, jouw of zijn familie erbij wil hebben.

Zelf zou ik graag een intiem huwelijk willen, met mijn en zijn familie en onze vrienden die het dichtstbij staan. Dat zouden dan mischien iets van 30 man (max) zijn. Een mooie bruidstaart van bijv De Taart. Liefst ergens op een grasveld met water in de buurt. Daar ook een feest houden 's avonds met een BBQ ofzo (dat vind ik altijd zo gezellig) en dat mijn partner en ik dan weggaan 's avonds voor een korte huwelijksreis
Meest bijzondere en intieme bruiloft die ik heb meegemaakt was van beste vriendin.

Eerst redelijk standaard met z'n allen naar het gemeentehuis. Zij had geen bloemen, vond ze maar lastig. Had een paar witte gympen bij zich voor het geval haar schoenen gingen knellen. Voordat ambtenaar van burgerlijke stand het woord nam, vertelden zij elkaar waarom zij ervoor kozen met elkaar te trouwen. Dat was zó mooi en oprecht en recht uit hun hart. Ik zat spontaan te snotteren.

Daarna gingen we met een groep van zo'n 50 familieleden en vrienden naar een landhuis. Daar hadden ze zelf de dag ervoor een ruimte ingericht als danszaaltje (met dj) maar het was prachtig weer dus de rest van de middag brachten we buiten door. Zeer ongedwongen. Ja, toen kwamen ook de 'sketches' maar gelukkig heeft mijn vriendin nogal wat creatieve mensen om zich heen (veel muzikanten) dus dat ontsteeg het ABC-niveau gelukkig

Om een uur of 7 kwam de plaatselijke chinees een buffetje langsbrengen. Na het eten hebben we met z'n allen afgeruimd en koffie gezet. En vanaf een uur of 10 ging de dj los. Iedereen uit z'n dak tot een uur of 4. Er bleven zo'n 30 mensen slapen, daar was ook op gerekend en ruimte genoeg voor.

Nee, geen champagne, feestzaal, bruidstaart en luxe hapjes. Wel fijne mensen, prettige sfeer en babi pangang en bier.
ik ben in het buitenland getrouwd op het strand (nou woonde ik daar ook, maar toch :p) en het was echt helemaal geweldig. Het was vrij simpel (weinig geld) maar toch heel feestelijk en persoonlijk. Uit nederland zijn er een paar mensen overgevlogen. Er hadden eigenlijk nog een stuk meer mensen willen komen (in ieder geval de belangrijke) maar het was allemaal vrij last minute. Dus ik denk dat je je erin vergist als je denkt dat er bijna niemand komt, je kunt natuurlijk wel een beetje rekening houden met de ticket prijs van de locatie.

Omdat wij niet veel geld hadden, hebben we veel hulp ingeroepen van vrienden/familie. Een vriend van ons was manager van het hotel, daar was dus de bruiloft, naast het hotel was een stuk grasveld aan het strand. Daar zijn we getrouwd (locatie gratis!). Een vriendin van mij was fotografe en die heeft de foto's gemaakt. Mijn man z'n 'vader' (is niet echte vader) zit in een band en die heeft dus gespeeld op de bruiloft. Een andere vriend van m;n man was dj en was dus ook de dj op de bruiloft.

Via het hotel hebben we de koks gekregen (en betaald) die het hele buffet hebben geregeld. Een aantal vrienden van ons stonden achter de bar. De zussen van mijn man hebben make up en haar gedaan (zij hebben ook eigen salon).

Ik heb hier allemaal geen moment spijt van gehad, het was zooooo leuk allemaal. Eigenlijk hebben we niks bijzonders gedaan (getrouwd aan het stand, daarna eten, witte taart met rode rozen en daarna muziek en dansen. Maar doordat het meeste door vrienden/fam werd gedaan kreeg het een heel persoonlijk tintje en was het heel speciaal. Misschien dus een idee
Ik had binnen een half jaar tijd 2 bruiloften van vriendinnen.

Eentje duurde 2 dagen en was uberchique. Landhuis, galadiner, kledingvoorschriften, overnachtingen, luxe rondvaart, nog een diner (in de Vondelkerk die daarna werd omgetoverd tot discotheek met dj en alles). Alleen de kamers van het landhuis waar de gasten van beide dagen (waaronder wij), sliepen waren al 250 euro per nacht. Vriendin had ook 2 bruidsjurken, voor allebei de dagen een andere. Kortom, een bruiloft waar je ook een gloednieuwe hele dure sportwagen van had kunnen kopen als je het mij vraagt. Misschien zelfs wel een eenvoudig flatje... Wel prachtig allemaal hoor, maar mijn hemel, je vraagt ook wel wat van je gasten zeg.

Vriendin 2 had ontvangst met koffie in het pannenkoekenhuis, korte wandeling naar het stadhuis voor de ceremonie, en daarna naar een tapasbar in de buurt waar we tot laat hebben gefeest en inktvisringen hebben gegeten.

Drie keer raden op welke bruiloft ik het meeste lol heb gehad?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Een vriendin van me liet zich vanuit de kerk door haar kersverse man in een bakfiets naar het bescheiden (en super gezellige!) middagprogram fietsen.

Geen uitlaatgassen: gewoon lekker iedereen op de fiets (het was ongeveer een half uur fietsen, haha!)

's Avonds ongedwongen dansen in de achtertuin van een vriend met een royaal huis.

Geweldig feest met een ontspannen echtpaar!

Ze wilden ook geen standaard huwelijksmis, dus ik heb toen de teksten daarvoor geschreven.

(Ik ben daar mee door gegaan, dus als je daar hulp bij kunt gebruiken:

http://werkelijkallesisverlicht.wordpress.com/

Kiek mar!)

Verder succes en vooral heel erg veel plezier!!!
Wij zijn 's avonds getrouwd om 19:00.

Omdat we niet de hele dag allerlei familie om ons heen wilden, wij wilden dat het overdag lekker relaxed zou zijn, voor ons en onze kinderen.

We zijn in de middag foto's gaan maken, daarna met een select gezelschap gaan eten, om 19:00 trouwen en daarna het feest.

We hadden geen trouwauto, maar gewoon die van ons en we hadden geen trouwtaart maar allemaal cupcakes.

Enne ik had geen peperdure jurk maar gewoon bij ebay besteld, net als van onze dochter. Mijn bruidsboeket was ook niet mega apart duur etc etc lekker simpel en ga zo maar door.

Ondanks dat we commentaar kregen, ivm het eten, hebben wij heel erg genoten van onze dag en daar gaat het natuurlijk om.

Maarre heel neefjes en nichtjes vragen wanneer we weer gaan trouwen (we hadden nl. voor kinderen < 12 jr een aparte ruimte, naast onze zaal)
Wij wilden ook anders dan anders en hadden na de plechtigheid op woensdagmorgen gewoon de taart die wij het lekkerst vinden: de zelfgebakken appeltaart van onze moeders. :D Ik was 7 maanden zwanger, dat was ook al een beetje anders dan anders. En na de taart bij mijn ouders in de achtertuin heerlijk met zn allen genoten van het mooie weer. Met zn allen = 15 man ongeveer, alleen echt naaste familie.

We hebben geen standaard gouden ringen maar mooi titanium.

Geen saaie receptie of groot feest maar een lekkere verzorgde barbecue. :D Heerlijk.
Wij hebben het over 2 dagen verdeeld, hadden ook geen zin in standaard gedoe. Ook redelijk in geheim want alleen de kleine club mensen (stuk of 15 incl. ouders) hadden we ingelicht.

De avond vóór de eerste dag (stadhuis-dag zeg maar) is Bambi-man wel heel traditioneel (met ons zoontje van toen 3 mnd.) bij zijn ouders gaan slapen. Ik had vriendinnen te slapen, leuke avond van gemaakt met hen, hoop meidengefrut en getut. Volgende dag door vriendinnen opgemaakt en in trouwjurk gehesen (lichtblauwe avondjurk) en om uur of 13.00u zijn we opgehaald door man en schoonfamilie. Korte plechtigheid gehad in stadhuis, daarna met iedereen gezellig geborreld bij schoonouders, lekker in zonnetje met z'n allen aan de wijn.

Zoon 's avonds bij schoonouders achtergelaten en we zijn met z'n 2-tjes gaan eten bij ons favoriete restaurantje en daarna thuis met z'n 2-en verder gaan borrelen.

Was heerlijk weer toen dus de volgende dag zijn we met groep vrienden naar het strand geweest, lekkere relaxte dag strand.

Dag daarna gaven we 's avonds een etentje voor grotere groep, daarna kroegentocht gehouden en lekker lavenloos thuisgekomen. Klaaaaaaaaaaaaar. Niks recepties en ABC-tjes.

Veel plezier op jullie dag! En trek je niks aan van het eventuele commentaar wat je kan krijgen, het is jullie dag en niet die van Tante Truus en Ome Henk.
De enige manier waarop ik - overigens al jaren... - zou willen trouwen is iedereen uitnodigen voor een tuin- of strandfeest. Als iedereen binnen is, komen wij in mooie jurk/pak en geven we elkaar daar het jawoord. Daarna dansen tot de vroege ochtend...

Nix geen poespas en verplichtingen. Gewoon ongedwongen elkaar de liefde verklaren ten overstaan van iedereen van wie we houden en daarna dansen, dansen, dansen en lekker eten!
quote:Pinksterbloempje schreef op 21 januari 2009 @ 13:56:

Man en ik zijn in het buitenland getrouwd. Met alleen 2 vreemde getuigen erbij. Heerlijk, geen gedoe. Wel feestelijke kleding en tot 2 uur voor de ceremonie nog heerlijk in een zwembad dobberen.

Eenmaal thuis hebben wij een etentje gegeven voor familie en vrienden. Het was op die manier helemaal naar onze smaak.Dat is wel een beetje zoals ik het zou willen. Mijn vriend wil het wel met familie enzo erbij en hij wil dat ik in zo'n "echte" trouwjurk trouw. Ik niet. Afijn, bij het idee wat er allemaal geregeld moest worden kreeg ik spontaan stress, dus voorlopig doen we het maar niet.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven