**Twijfel, twijfel** Wat zou jij doen ???
dinsdag 20 januari 2009 om 18:13
Hallo moeders,
Ik ben moeder van een schoolgaand kind en zit met een dilemma en hoop wat advies/meningen te lezen dat mij het kiezen makkelijker maakt.
Ik heb 2 banen aangeboden gekregen:
Baan 1: Uitdagend, spannend, leuk, nieuw, jong team (ben zelf 27j)...deze baan is eigenlijk mijn droombaan.
Het team: Werksfeer is best concurrerend tegen elkaar toe, zoals ik van anderen heb gehoord.
De leidinggevende eist best veel van hun werknemers, logisch. Alleen kun je je bijv. ziekmelden echt niet permitteren (en zeker niet bij je kind)
Werktijden zijn niet kindvriendelijk,mijn zoontje zou best vaak naar de BSO moeten.
Parttime werken kan namelijk bij deze baan niet.
Baan 2: Saai werk, vastgeroeste collega's, totaal niet uitdagend....MAAR het is wel perfect te combineren met de schooltijden van mijn zoontje. Parttime werken is hier ook geen probleem.
Waar zou jij voor gaan:
1. uitdagende baan, maar niet goed te combineren met kind of
2. saai werk maar wel goed te combineren met kind?
P.s. Ik heb alleen keus tussen deze 2 banen!
Ik ben moeder van een schoolgaand kind en zit met een dilemma en hoop wat advies/meningen te lezen dat mij het kiezen makkelijker maakt.
Ik heb 2 banen aangeboden gekregen:
Baan 1: Uitdagend, spannend, leuk, nieuw, jong team (ben zelf 27j)...deze baan is eigenlijk mijn droombaan.
Het team: Werksfeer is best concurrerend tegen elkaar toe, zoals ik van anderen heb gehoord.
De leidinggevende eist best veel van hun werknemers, logisch. Alleen kun je je bijv. ziekmelden echt niet permitteren (en zeker niet bij je kind)
Werktijden zijn niet kindvriendelijk,mijn zoontje zou best vaak naar de BSO moeten.
Parttime werken kan namelijk bij deze baan niet.
Baan 2: Saai werk, vastgeroeste collega's, totaal niet uitdagend....MAAR het is wel perfect te combineren met de schooltijden van mijn zoontje. Parttime werken is hier ook geen probleem.
Waar zou jij voor gaan:
1. uitdagende baan, maar niet goed te combineren met kind of
2. saai werk maar wel goed te combineren met kind?
P.s. Ik heb alleen keus tussen deze 2 banen!
dinsdag 20 januari 2009 om 21:48
Herken het wel een beetje hoor. Ik heb nu een baan zoals 2. Sta braaf 2 middagen op het schoolplein en de overige dagen hoeft mijn dochter maar een uurtje naar de naschoolse opvang. Ik mis uitdaging in mijn werk en kan ook meer dan dit. De banen die beter bij mijn opleiding passen zijn veelal (meer dan) fulltime... Ik twijfel dus ook regelmatig of ik toch de stap zal maken om te solliciteren naar zo'n baan. Tot nu toe heb ik dat nog niet gedaan omdat ik buiten mijn werk ook genoeg tijd wil hebben voor mijn dochter, sporten en vrienden. Ik ben trouwens wel een alleenstaande moeder dus ik kan helaas de zorg niet delen.
woensdag 21 januari 2009 om 14:20
woensdag 21 januari 2009 om 20:01