Moeders voor moeders

21-02-2017 20:07 111 berichten
Hebben jullie het gedaan? Ik ben er net een kleine week geleden achter gekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kind en word nu gespamd met mvm reclame. Wat zijn jullie ervaringen?

Aan de ene kant gun ik iedereen een zwangerschap en wil ik daar best aan bijdragen. Aan de andere kant ben ik erg weinig thuis, hoor ik dat de flessen erg stinken, vind ik het ook wel een beetje vies en woon ik aan een erg drukke straat in een klein dorp.
Ik was erg dankbaar dat velen het wel hebben gedaan.
Ik heb het wel gedaan, ik heb wel alleen de urine thuis opgevangen, ik had namelijk geen zin om die fles mee te nemen naar mijn werk.

De stank vond ik wel mee vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde wel maar mocht niet omdat ik in het verleden een bloedtransfusie heb gehad.
Ik wilde het doen bij de eerste maar praktisch gezien leek het mij niet handig en haalbaar en mijn man vond het maar een vies idee... Dus ik heb het niet gedaan. Dus verder geen tips... maar als je het graag wil zou ik het niet laten vanwege de buren (omdat je zegt klein dorp...)
Don't cry, buy a bag and move on.
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb wel meegedaan. Vond het best een gedoe, met die flessen in de achterbak naar het verzamelpunt rijden. En één keer bleek er een fles niet goed dicht te zitten...

Maar je helpt er andere vrouwen mee en het is maar voor een aantal weken. Voor je het weet is het voorbij!
Ik had me eerder aangemeld bij MVM dan bij de verloskundige. Ik zou zeker meedoen. Alle beetjes helpen! Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die er dankbaar gebruik van maken.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Ha Kashri!

Hier wel aangemeld voor MvM.

Al met al valt het me reuze mee, ook met mijn misselijkheid die de hele dag en avond duurt.

Ik werk FT, waardoor het voornamelijk 's ochtends en 's avonds opvangen is.

Het overgieten doe ik met gestrekte armen voor me en ik hou mijn adem een paar seconden in.

Moet zeggen dat het stinken me wel meevalt, ruikt wel chemisch, maar dat kan ik redelijk hebben. Mijn gevoeligheid ligt vooral bij voedselgeuren en lichaamsgeuren.

Verder een fijn afspreekpunt afgesproken met MvM, waar de flessen nauwelijks opvallen.

Je kunt de flessen ook bij een verzamelpunt inleveren, maar ik vond thuis ophalen een stuk handiger.
quote:Waxine schreef op 21 februari 2017 @ 20:12:

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb wel meegedaan. Vond het best een gedoe, met die flessen in de achterbak naar het verzamelpunt rijden. En één keer bleek er een fles niet goed dicht te zitten...

Maar je helpt er andere vrouwen mee en het is maar voor een aantal weken. Voor je het weet is het voorbij!Hier werden de flessen opgehaald
Ik heb het wel gedaan. Vond het een kleine moeite. In de kan plassen. Even een hap lucht nemen en in de kan gieten. En ik bracht het zelf naar de apotheek. (Idd ook ivm buren)
Ik heb meegedaan maar inderdaad ook alleen thuis. En ja, ik vond die bewaarvloeistof in de bussen niet de fijnste geur. Maar het kostte mij niks, dus waarom niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik heb het 2 zwangerschappen gedaan, ben ook niet veel thuis. Flessen stinken voor een zwangere neus wel. Maar het erin gieten gaat prima met neus dicht hoor. Kan omspoelen en klaar.

Vond het een kleine moeite.
Ook gedaan. Inderdaad alleen thuis. Stank valt alles mee, ruik je alleen als je de dop eraf hebt.

Heb zelf pregnyl gebruikt om zwanger te worden dus vond het niet meer dan normaal om ook in te zamelen.
Ik vond het allemaal wel meevallen. En met zo'n kleine moeite kun je het voor iemand anders mogelijk maken hetzelfde wonder der natuur te ervaren als jij!

De stank uit die flessen vond ik alles meevallen! Verder verzamelde ik alleen thuis.

De flessen zette ik op dinsdagochtend buiten en als ik dan thuis kwam stond er een nieuwe set. Geen enkele moeite!
Heb er ook aan mee gedaan maar ook alleen thuis en niet op mijn werk.

Vond het een kleine moeite.
Nope.
Wacht jullie moeten het uitleggen: overgieten?
Een van mijn beste vriendinnen heeft haar kinderen dankzij de medische molen, dus zonder MvM waren ze er niet geweest. Omdat ik haar verdriet en het geluk daarna gezien had, deed ik graag mee.

Er zit een luchtje aan de flessen van het conserveringsmiddel, echt stinken viel wel mee. Wat is er precies vies? Gewoon mikken en je handen wassen. Over een paar maanden zit je tot je ellebogen in de luiers en kots en over een paar jaar begint de zindelijkheidstraining, dan druppelt er vast ook wel eens wat naast.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Ik heb het wel gedaan. Bij mij werden de flessen in de achtertuin op gehaald. ( geen voortuin en wilde niet dat de buren ze flessen voor de deur zagen staan)

Ik heb het ook alleen opgevangen thuis. Ik dacht alle beetjes helpen. Eerste paar keer is het even gek maar het went snel. Je kan het altijd proberen valt het je tegen stop je er mee, maar dan heb je wel je best gedaan. Succes met kiezen
Jep, je plast in een kan, die je bijgeleverd krijgt en giet het daarna over in de fles
En wel hierom niet, oa.

http://www.volkskrant.nl/ ... eutisch-bedrijf~a3447753/

Zolang pregnyl nog wordt verkocht als afvalkuur doe ik niet mee.
Heb ook meegedaan en vond t een kleine moeite. Vooral t feit dat ik 2 vriendinnen heb die zonder hulp (mogelijk gemaakt door mvm) niet zwanger konden raken maakte de beslissing om mee te doen niet moeilijk. Vond t een erg fijn idee anderen hiermee te kunnen helpen! Nu weer zwanger maar omdat ik na de eerste zwangerschap een bloedtransfusie heb gehad mag ik niet meer meedoen, anders had ik t zeker gedaan. Ik vond de geur erg meevallen (tja je moet er niet met je neus boven gaan hangen) en t ophalen van de flessen gebeurde hier discreet. Over de buren heb ik me geen moment druk gemaakt.
Hier ook meegedaan.

Alleen urine thuis opgevangen en niet op t werk.

Maakte er een sport van ze allemaal vol te plassen .

Ze werden bij ons gewoon aan huis opgehaald op een afgesproken plek, bij ons in de achtertuin. Liet de poort open op de ophaaldag . Later in de zwangerschap gewoon bij de voordeur.
Not my circus, not my monkeys
Ik ben iedereen heel dankbaar die hebben meegedaan! Daardoor de medicijnen kunnen gebruiken die ik nodig had om zwanger te worden. Vanzelfsprekend zelf ook meegedaan. Alleen thuis en inderdaad hap lucht gieten en ze werden gewoon opgehaald.
Nou dat is het dus: onze voortuin is voor mij sowieso geen optie ivm buren, bekenden, evt onverwachte visite. Maar als een vreemde bij ons de achtertuin in wil komen gaat die zeker weten aangesprokrn worden want dan moet hij/zij over het erf van 2 buren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven