Geld & Recht alle pijlers

CBR en eigen verklaring

22-02-2017 01:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aloha,

Even een vraag.

8 jaar geleden is mijn rijbewijs ongeldig verklaard dmv alcoholmisbruik

Nu moet ik de eigen verklaring procedure in daarna onderzoek etc etc

Maar ik heb dit formulier voor mijn neus en moet dus ja invullen op de vraag alcoholmisbruik.

Verder heb ik alleen maar nee als antwoord.

Vervolgens staat er dat ik naar een arts moet.

Dat snap ik, het medisch onderzoek maar moet ik nu ook vooraf naar een arts?

Lijkt me een beetje gek

Naar een willekeurige arts, hoe kan die nu beoordelen of ik nog steeds drank misbruik?

De bloedtest en onderzoek bij de psychiater moet gedaan worden door een door cbr aangewezen arts en labaratorium.

Maar er staat echt dat er een geneeskundig verslag bij moet zitten.

Dien ik echt eerst naar een arts te gaan voordat ik de eigen verklaring kan insturen?
https://www.cbr.nl/11371.pp

Hier staat uitleg bij de vraag.
Esther,

Bedankt voor de link.

Had deze echter al doorgenomen.

Ik vind het gewoon gek dat ik eerst naar een arts moet, die niets lan beoordelen voordat ik de eigen verklaring mag opsturen.

Ik zie mijzelf al zitten

Meneer, ik had acht jaar geleden Een drank probleem maar nu niet meer.

Zet u maar een stempel!

Maar ok, het zal dan wel moeten aangezien mijn eigen huisarts niet meewerkt.

Heb ik al vier jaar niet gezien, kan geen oordeel geven en officiële testen vallen onder beroepsgeheim en worden toch niet geaccepteerd door cbr.
Zo'n arts bezit wel wat ervaring om te kunnen beoordelen of je de waarheid spreekt of uit je nek lult.

En wie denk je dat er een medisch onderzoek uit mag voeren?, juist een arts.

Je gaat naar die arts (niet je eigen ha omdat hij je zou kunnen 'matsen') beantwoord een stel vragen en hebt een gesprek met hem en daarna volgt de bloed of urinetest.
Ik verwacht idd dat je naar een psychiater moet gaan. Geen huisarts.
De arts kan ook een (bloed)onderzoek doen. Bij een ziekte zoals een verslaving zijn er symptomen. Een amnese en je medisch dossier/historie raadplegen plus je dagverhaal zijn goede indicatoren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De assistente kan je toch overal voor bellen? Dat is de poortwachter van het medische gebeuren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een afspraak met een arts geldt eigenlijk voor iedereen die een mogelijk gezondheidsprobleem heeft die mogelijk het besturen van een auto kan beïnvloeden. Of dit nu een oogprobleem is, of een alcoholprobleem. Er wordt gewoon extra goed naar je gekeken.

Wanneer je nu niet meer drinkt en verder gezond bent, dan sta je zo weer buiten. Er wordt primair gekeken naar je algemene gezondheid. Een keuringsarts kan ook geen gedetailleerd oogonderzoek doen, wanneer je een oogprobleem hebt. Dan moet je toch ook naar een onafhankelijke oogarts.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ja eerst langs je eigen huisarts.
Bedankt voor de reactie s

Toch maar even cbr gebeld.

Inderdaad zelfs het cbr moest lachen.

In dit specifieke geval is het niet nodig doordat er per definitie een medisch onderzoek moet plaats vinden en heeft vooraf een onafhankelijk arts geen enkele toevoeging.

Ij heb de verklaring dus opgestuurd en ben in afwachting op een afspraak voor het gehele medische onderzoek.

Welke ik overigens totaal niet spannend vindt.

Thanks voor het meedenken
Toevoeging,

Vooraf een arts bezoeken is verplicht zodat het cbr kan besluiten wat er dient te gebeuren.

Zo kan je ook je rijbewijs terug krijgen zonder verdere onderzoeken.

Wat betreft alcoholisme,

Een arts kan tijdens een globale keuring niet bewijzen of er inderdaad sprake is van alcoholisme in remise.

Dit kan alleen door middel van verdere onderzoeken.

Deze kan dus alleen een persoonlijke mening geven over het voorkomen en het verhaal van de persoon in kwestie.

Zoals we allemaal weten zien er maar weinig alcoholisten eruit alsof ze door de mangel zijn gehaald.

Daarom wordt er totaal niet gekeken maar de mening van de eerste arts, mocht je deze toch bezocht hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven