Geld & Recht alle pijlers

Kostgeld

22-02-2017 15:01 337 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
briannaf wijzigde dit bericht op 11-04-2018 11:16
99.86% gewijzigd
"Boring conversation anyway"
quote:quattro-stagioni schreef op 22 februari 2017 @ 20:08:

[...]

Ik zie eigenlijk vooral een onderliggende vraag: hoe kan mijn dochter toch die reïntegratiehulp krijgen die ze nu niet krijgt?Door ze gaan te zoeken en van haar spaargeld te betalen. Moeilijker is het niet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:quattro-stagioni schreef op 22 februari 2017 @ 20:12:

[...]

Ik zie daar net een reactie op verschijnen. Heb 'je 'm al gezien?Nee. Waar dan?
quote:sannennas schreef op 22 februari 2017 @ 20:13:

[...]

Bij ons op het werk hebben ze verstelbare bureaus die je in 1 tel van zitbureau naar stabureau kan verstellen, voor mensen met rugklachten. Volgens mij tegenwoordig veij gangbaar als de ARBO arts dit adviseert. Misschien eens proberen?Dat heb ik daarnet ook al gezegd. Komt geen antwoord op.
quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 18:12:

[...]

Niets verkondigen wat je niet zeker weet hè. Ze heeft een goede zorgverzekering, maar die vergoed maar 18 sessies. Bij 3 keer per week ben je snel klaar en mag je de rest zelf ophoesten.Dan moet ze kijken naar een andere zorgverzekering, er zijn er namelijk die er 24,48 of zelfs onbeperkt vergoeden. Ook dit vind ik weer heek typisch, dat je daar zelf niet naar kijkt wat het beste is ipv er vanuit gaan dat het zo in elkaar zit!
quote:yasmijn schreef op 22 februari 2017 @ 20:13:

Gezellig, een generaliserende pizza. Allemaal vvd-ers hier die vinden dat mensen met recht op bijstand en het daadwerkelijk nodig hebben gekort moeten worden. Wauw, mede VVD-ers, zeggen we dat ergens?

Werkelijk

Mensen die denken te weten wat een nickname betekent, daar vervolgens lollig over gaan doen en daarmee de plank volkomen misslaan...

En lees jij geen partijprogramma's? Ik wel.

Werkelijk

[...]

Bij ons op het werk hebben ze verstelbare bureaus die je in 1 tel van zitbureau naar stabureau kan verstellen, voor mensen met rugklachten. Volgens mij tegenwoordig veij gangbaar als de ARBO arts dit adviseert. Misschien eens proberen?Dit is al eerder geopperd, maar als ik even voor mezelf spreek als rugpatient, dan is staan dus absoluut geen optie. Zitten overigens ook niet. Ik werkte dus vanuit huis, liggend op de bank met een laptop op schoot als ik PC werk moest doen, en wandelend door huis en tuin als ik telefoontjes afhandelde of telefonische vergaderingen bijwoonde. (Verleden tijd, want helaas net mijn baan verloren, maar met alle vertrouwen dat ik weer een leuke nieuwe baan in de toekomst vind).
quote:Oudblond schreef op 22 februari 2017 @ 20:13:

[...]

Door ze gaan te zoeken en van haar spaargeld te betalen. Moeilijker is het niet.

Dit inderdaad.

Google 're-integratie particulier' en je vind diverse instanties die je kunnen helpen.
Pivot! PIVOT!!!

[...]

Bij ons op het werk hebben ze verstelbare bureaus die je in 1 tel van zitbureau naar stabureau kan verstellen, voor mensen met rugklachten. Volgens mij tegenwoordig veij gangbaar als de ARBO arts dit adviseert. Misschien eens proberen?quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 20:07:

[...]

Dank je wel. En hier wil ik het bij laten, ik heb een paar bruikbare tips gekregen waar dochter mee aan de slag kan.

[...]

Door ze gaan te zoeken en van haar spaargeld te betalen. Moeilijker is het niet.quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 20:07:

[...]

Dank je wel. En hier wil ik het bij laten, ik heb een paar bruikbare tips gekregen waar dochter mee aan de slag kan.
quote:-NummerZoveel- schreef op 22 februari 2017 @ 20:13:

[...]

Nee. Waar dan?quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 20:07:

[...]

quote:Sesjat schreef op 22 februari 2017 @ 20:15:

[...]

Dat heb ik daarnet ook al gezegd. Komt geen antwoord op.quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 20:07:

[...]

[...]

Door ze gaan te zoeken en van haar spaargeld te betalen. Moeilijker is het niet.

Daarom. Geen enkel probleem in deze casus. Maar stel je voor dat je op 27 jarige leeftijd een bank van marktplaats moet scoren.

Ik geef het door aan mijn kinderen van 28 en 30. Die komen niet meer bij.
quote:yasmijn schreef op 22 februari 2017 @ 20:18:

[...]

Daarom. Geen enkel probleem in deze casus. Maar stel je voor dat je op 27 jarige leeftijd een bank van marktplaats moet scoren.

Ik geef het door aan mijn kinderen van 28 en 30. Die komen niet meer bij.quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 20:07:

[...]

quote:gordijn87 schreef op 22 februari 2017 @ 20:15:

[...]

Dan moet ze kijken naar een andere zorgverzekering, er zijn er namelijk die er 24,48 of zelfs onbeperkt vergoeden. Ook dit vind ik weer heek typisch, dat je daar zelf niet naar kijkt wat het beste is ipv er vanuit gaan dat het zo in elkaar zit!Ik heb een verzekering die alle fysio vergoedt (kost me wel 230 euro per maand, maar goed, met 2x per week fysio is dat het wel waard). Het punt is echter dat veel verzekeraars niet meer blanco accepteren voor aanvullende pakketten, en bestaande klachten van vergoeding uitsluiten of de klant niet accepteren.
VVD'ers hahaha wat hilarisch zeg dus omdat we hier met z'n alle tegen fraude zijn zijn wij raar en is TO normaal?
Christ, de sibling van Missie!
quote:quattro-stagioni schreef op 22 februari 2017 @ 20:17:

[...]

[...]

En waar lees jij dat dit een reactie was op mijn post?
Quattro, je plaat blijft hangen.
quote:Door87 schreef op 22 februari 2017 @ 20:20:

VVD'ers hahaha wat hilarisch zeg dus omdat we hier met z'n alle tegen fraude zijn zijn wij raar en is TO normaal?+1
Only dead fish go with the flow.
quote:Door87 schreef op 22 februari 2017 @ 20:20:

VVD'ers hahaha wat hilarisch zeg dus omdat we hier met z'n alle tegen fraude zijn zijn wij raar en is TO normaal?Tegen fraude schijnt direct VVD te betekenen.
quote:-NummerZoveel- schreef op 22 februari 2017 @ 20:19:

[...]

Ik heb een verzekering die alle fysio vergoedt (kost me wel 230 euro per maand, maar goed, met 2x per week fysio is dat het wel waard). Het punt is echter dat veel verzekeraars niet meer blanco accepteren voor aanvullende pakketten, en bestaande klachten van vergoeding uitsluiten of de klant niet accepteren.Dat kan wel kloppen maar zelfs zonder keuring zit er meer in dan 18x per jaar. En aangezien dochter van TO al 5 jaar deze klachten heeft had ze 5 jaar geleden ook al dr verzekering kunnen aanpassen. Vind het dus ook weer slachtofferrol zoeken, waar TO best goed in is terwijl als je er naar zoekt er legio opties zijn.
quote:gordijn87 schreef op 22 februari 2017 @ 20:24:

[...]

Dat kan wel kloppen maar zelfs zonder keuring zit er meer in dan 18x per jaar. En aangezien dochter van TO al 5 jaar deze klachten heeft had ze 5 jaar geleden ook al dr verzekering kunnen aanpassen. Vind het dus ook weer slachtofferrol zoeken, waar TO best goed in is terwijl als je er naar zoekt er legio opties zijn.Daar ben ik het mee eens hoor, en volgens mij accepteerde mijn verzekering toen zelfs ook nog blanco.
259 reacties al! Geen één gelezen!

Maar één ding te zeggen.. stelletje oplichters! Ze heeft er gewoon geen recht op! Ik mag het zeggen heb ook járen omhoog gezeten, buitenspel door ziekte! Maar ik ging niet kloten met andermans brood om toch wat te krijgen. Hell! Ik had niet eens spaargeld! Héél veel mensen zijn uitkeringsafhankelijk. Hoe meer hongerige maagjes aan de balie van de bijstand des te groter de deelsom! Er zijn zoveel trajecten beschikbaar om hieruit te raken, kost alleen tijd! Deze dame heeft nog een buffer >-De anderen niet! Ik vind het heus wel erg voor jullie, maar ze is al verwend met haar spaargeld! Het is niet voor niets dat men jullie met haar spaarsaldo wegsturen! Leef daar maar van. Hard, en vast niet iedereen is het met mij eens maar je bent heus niet de enige.

Je vraagt gewoon; hoe licht ik ze het gemakkelijkst op. Niet, want je IP-adres is traceerbaar.
quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 15:19:

[...]

Dat vinden we helemaal geen goed idee, maar de gemeente kan niks voor haar doen zonder bijstandsuitkering. Zo zijn de regels. Ze heeft gevraagd of ze zonder uitkering toch hulp kon krijgen, maar dat is niet mogelijk

Waarom moet de gemeente haar perse helpen? Waarom niet eens op gesprek bij een uitzendbureau/detacheringsbureau/werkcoach/whatever? Ze heeft een master, nota bene... dan kan er toch gekeken worden wat ze in alle redelijkheid wel kan?

Ik vind het heel sneu voor jouw dochter, maar een bijstandsuitkering is er niet voor mensen met een dikke spaarrekening. Uiteraard put je eerst je eigen bronnen uit en dan pas laat je anderen opdraaien voor jouw onderhoud. Dat is toch helemaal niet raar...?
quote:Sesjat schreef op 22 februari 2017 @ 20:20:

Quattro, je plaat blijft hangen.Jullie zagen geen antwoorden. Ik dacht: ik help even een handje door het antwoord te quoten dat werd gegeven, al was het een algemeen antwoord en niet naar elk van jullie persoonlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven