voetstuk

18-02-2017 19:45 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na mijn vorige topic vond ik het nodig om deze te openen.

Ik heb mijn vriendin op een groot voetstuk in mijn leven geplaatst.

Ik zet haar ver boven mijn eigenwaarde, en ben bang om zo voor mezelf op te komen.

Ik wil het liefst altijd de lieve vrede bewaren, ook als dat in mijn tegendeel werkt.

Bijvoorbeeld; ik ben heeeeel moe - maar als ze me zou WA'en of ik kom

dan spring ik meteen in de auto.

Ik durf bijna geen nee te zeggen - en ga er zo heel erg 'aan onder door'.

Het is begonnen met een denkwijze die al niet helemaal klopt.

In het begin wilde mijn vriendin MIJ dolgraag. Ze deed heel erg haar best.

Toen zijn we een relatie aangegaan, en is het langzaam omgedraait naar

dat ik dacht; ''damn ze is zo knap/lief/lekker/zorgzaam, hoe kan ZIJ nou met MIJ iets

hebben?!''

Zo is mijn eigenwaarde weggevallen, en ben ik me erg claimend en onzeker

op gaan stellen. Het liefst wil ik de hele dag door contact, en haar elke dag zien.

Een soort wantrouwen ook. Terwijl ze me ècht 0,0% reden daarvoor geeft.

Ik maak mezelf gek met dingen die er niet zijn, en wordt er heel moe van.

Zo werkt mijn relatie niet, dus ik wil dit graag oplossen! Zijn hier makkelijke (d.i.y.)

tips n tricks voor? Iets wat ik bijvoorbeeld kan toepassen, elke keer als ik me onnodig zorgen maak.
Dit schreef je vanmiddag:

Anyhow, het gaat gewoon goed met me - en ik doe mijn eigen ding, en laat haar ook haar leventje leiden.

Ik zoek minder (tot bijna niets) achter haar appjes, en ik vind het steeds fijner om zelf dingen te doen.

Je maakt jezelf iets wijs, het gaat helemaal niet goed met jou. Volgens mij weet je precies, tot op de minuut, hoelang je niets meer van haar gehoord hebt. En hoelang je volhoudt om niet te appen.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 24 februari 2017 @ 01:03:

Dit schreef je vanmiddag:

Anyhow, het gaat gewoon goed met me - en ik doe mijn eigen ding, en laat haar ook haar leventje leiden.

Ik zoek minder (tot bijna niets) achter haar appjes, en ik vind het steeds fijner om zelf dingen te doen.

Je maakt jezelf iets wijs, het gaat helemaal niet goed met jou. Volgens mij weet je precies, tot op de minuut, hoelang je niets meer van haar gehoord hebt. En hoelang je volhoudt om niet te appen.

Het is ECHT zo dat ik me op dat moment zo voelde. Als ik dan alleen (zoals gisteravond) een ingeving krijg van; huh ze appt mij nu ook niet - dan switch ik ineens weer om. Het is echt in vlagen. Ik voel me goed voor het grootste deel van de dag, en dan ineens niet meer - en dan voor het slapen gaan wel weer. Het breekt me wel op, dat is een ding dat zeker is. Er bestijgt me telkens zo'n gevoel van; "als ze me niet appt, wil ze van me af". Terwijl dat onredelijk is. Ik weet niet waar mijn vriendin dit aan verdient heeft - en ik snap ook zeker niet WAAROM ik zo denk... nergens voor nodig. Het is me hier al 6000 keer verteld, maar alsnog betrap ik mezelf erop dat ik weer 'doemdenk'. Ik heb er hulp voor - maar dit kan (in mijn ogen) niet snel genoeg opgelost worden. Het duurt me te lang :p

Ik weet de oplossing. En ik weet hoe ik het moet doen. Ik WEET het. Maar ik DOE er niets mee. Misschien komt die slechte connectie tussen denken en doen, door mijn ADD of mijn PDD-NOS, misschien komt het daar niet door. Maar dààr gaat het mis.

Ik wil het zooo graag, dus als ik het daadwerkelijk KON, had ik het allang gedaan. Ik moet alleen een goede trigger vinden - want op de een of andere manier is zelfs de trigger; ze blijft bij je als je je geen zorgen maakt - te weinig.
Het spijt me om te zeggen maar als jij je vriendin niet kan vertrouwen dan moet je de relatie verbreken.

Voor je eigen rust, maar de last van jouw onzekerheid mag je niet bij haar neerleggen.

Ik ben niet je vriendin, maar ik word al bloednerveus en kriebelig van je.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 24 februari 2017 @ 08:18:

Het spijt me om te zeggen maar als jij je vriendin niet kan vertrouwen dan moet je de relatie verbreken.

Voor je eigen rust, maar de last van jouw onzekerheid mag je niet bij haar neerleggen.

Ik ben niet je vriendin, maar ik word al bloednerveus en kriebelig van je.

Ja dat is het em dus! Ik vertrouw haar ECHT. Het lijkt misschien zo dat ik haar wantrouw, maar het zijn alleen maar drangen/vragen naar bevestigingsappjes. Het is voor mij al heel wat om haar te vertrouwen, maar ik doe het ècht. Daar kun je van op aan. Het lijkt misschien niet zo, maar alle 'onzin' (want dat is het) - die ik zelf bedenk wordt niet gedreven door wantrouwen (terwijl dat meestal wel bij zo iets wegkomt). Het komt bij mij ècht weg vanuit angst. Ik weet niet hoe ik het je kan uitleggen - maar zo zit het. Ze mag van mij alles. Echt. Ik belast haar zo min mogelijk, en ze vertrouwd mij ook volledig. Dat koester ik. Ze verdient het niet om gewantrouwd te worden. Ik moet gewoon echt van de zorgenzooi af komen. Goede triggers vinden.

Want zeg nou zelf, wat maakt je relatiestatus nou uit van als ze mij 24 uur niet appt...
Je vertrouwt haar niet!

Angst hoortjes sowieso niet in een relatie thuis.

Dat legt een ontzettend zware druk bij een ander.

Als je haar namelijk zou vertrouwen dan zou je de angst niet hebben dat ze bij je weggaat.

Als je haar zou vertrouwen zou je niet steeds om bevestiging hoeven vragen

Als je haar vertrouwt dan heb je al deze stress niet in je relatie.

En geloof me, iemand niet vertrouwen doet zo vreselijk pijn bij de ander.

En hij sloopt jezelf, door de uren te tellen dat je al niet geappt hebt.

In januari heb ik besloten mijn telefoon standaard op stil te zetten.

Ik was er te veel mee bezig

Facebook, mailtje hier mailtje daar, spelletje, even forummen.

Nu ligt hij in mijn tas lekker op stil telefoon te wezen.

En gaan dagdelen voorbij dat ik er niet eens aan denk.

Heerlijk!

Jij bent geobsedeerd door je telefoon.

Maar je hebt de ballen niet in op jezelf, op haar en op jullie relatie te vertrouwen.

En door dat wantrouwen maak je uiteindelijk alles stuk
Je berichtjes gaan betekenis verliezen als ze niet oprecht zijn. Onbewust voelt zij aan waarom je zoveel appt. Vrouwen worden niet warm van mannen die softies worden en in katzwijm vallen. Behoud jezelf, je mannelijkheid en stoerheid een beetje en focus je op jezelf, dan gaat zij vanzelf meer aandacht van je willen.
Ik lees dit topic mee en kan niet onderdrukken te reageren, want echt, ik krijg de kriebels van je, sorry.

Je bent obsessief bezig met je vriendin en je telefoon en wanneer contact opnemen want blabla. Dit kan echt niet!

Ik heb problemen met relaties en ben hiervoor in behandeling maar dit gedrag heb ik zelfs nog nooit vertoond

Denk je niet dat t verstandig is om hier (je constante drang naar bevestiging en aandacht) iets mee te doen?
quote:cloudwalker schreef op 24 februari 2017 @ 09:24:

Ik lees dit topic mee en kan niet onderdrukken te reageren, want echt, ik krijg de kriebels van je, sorry.

Je bent obsessief bezig met je vriendin en je telefoon en wanneer contact opnemen want blabla. Dit kan echt niet!

Ik heb problemen met relaties en ben hiervoor in behandeling maar dit gedrag heb ik zelfs nog nooit vertoond

Denk je niet dat t verstandig is om hier (je constante drang naar bevestiging en aandacht) iets mee te doen?Dat laatste is waar het hele topic om draait.
quote:lalalila schreef op 24 februari 2017 @ 08:58:

Je berichtjes gaan betekenis verliezen als ze niet oprecht zijn. Onbewust voelt zij aan waarom je zoveel appt. Vrouwen worden niet warm van mannen die softies worden en in katzwijm vallen. Behoud jezelf, je mannelijkheid en stoerheid een beetje en focus je op jezelf, dan gaat zij vanzelf meer aandacht van je willen.

Dat met die berichtjes ervaart mijn vriendin dus ook. Zij zegt ook; "als ik je een hartje wil sturen, stuur ik dat. Wil ik het niet (of heb ik er geen behoefte aan)? Stuur ik het niet."

Ze vind dat het de waarde verliest, en zegt bijvoorbeeld liever 'ik hou van je' IRL, ipv over de app. Verder denk ik inderdaad dat ze me allang doorheeft, ja... en ik denk (of nouja - ik weet) dat ze mij graag weer 'stoer' ziet. Want zo heeft ze me immers leren kennen.
quote:bronsal schreef op 24 februari 2017 @ 09:45:

[...]

Dat laatste is waar het hele topic om draait.

Snap ik maar wat ga je er daadwerkelijk mee doen? Je komt echt heel onzeker over namelijk. En dat is zo niet aantrekkelijk. No offense maar dit ga je niet zo 1,2,3 zelf oplossen denk ik.

Een relatie hoort vanzelf te gaan, het hoort niet zo te zijn dat je je bij elke stap die je zet moet afvragen of het wel gewenst is. Misschien ben je nog niet klaar voor een relatie en moet je eerst wat aan je onzekerheid en drang naar bevestiging doen. Zodat je tzt een ongedwongen en leuke relatie kan hebben. Dat is toch ook voor jou zelf veel fijner?
Echt..get a life...

En investeer in jezelf
quote:cloudwalker schreef op 24 februari 2017 @ 10:00:

[...]

Snap ik maar wat ga je er daadwerkelijk mee doen? Je komt echt heel onzeker over namelijk. En dat is zo niet aantrekkelijk. No offense maar dit ga je niet zo 1,2,3 zelf oplossen denk ik.

Een relatie hoort vanzelf te gaan, het hoort niet zo te zijn dat je je bij elke stap die je zet moet afvragen of het wel gewenst is. Misschien ben je nog niet klaar voor een relatie en moet je eerst wat aan je onzekerheid en drang naar bevestiging doen. Zodat je tzt een ongedwongen en leuke relatie kan hebben. Dat is toch ook voor jou zelf veel fijner?Geef ik je gelijk in. Maar wat dus zo raar is, is dat ik deze relatie 2 maand goed heb laten lopen, zonder zorgen en vooral zonder drang. Maar op de een of andere manier dacht ik na maand 2 ineens; "woooo shit wat als ze weggaat".... en dàt kan er bij mij niet in. HOE DAN?!
Onzekerheid

En daar heeft nog nooit een relatie lekker op gevaren.

Klinkt stom, maar ik weet dat ik de allerleukste ben op de hele wereld

Voor mezelf maar ook voor mijn vriend.

Op het moment dat dit niet meer zo is dan gaan we uit elkaar

Dat is verdrietig maar ook zonder hem red ik het wel.

Jij laat de hele wereld afhangen van je vriendin

Hoe zij zich voelt, wat ze doet, wat ze denkt, wat ze misschien denkt

Dodelijk vermoeiend en niet vol te houden
quote:bronsal schreef op 24 februari 2017 @ 10:04:

[...]

Geef ik je gelijk in. Maar wat dus zo raar is, is dat ik deze relatie 2 maand goed heb laten lopen, zonder zorgen en vooral zonder drang. Maar op de een of andere manier dacht ik na maand 2 ineens; "woooo shit wat als ze weggaat".... en dàt kan er bij mij niet in. HOE DAN?!Verlatingsangst? Het besef dat ze bij je weg kan gaan. Lees daar maar eens wat over. Ik herken je gedrag en ik weet dat dit onwijs destructief is voor een relatie. Eerst jezelf onder handen nemen, dan pas een relatie aangaan.
quote:Summerdance schreef op 24 februari 2017 @ 10:10:

Onzekerheid

En daar heeft nog nooit een relatie lekker op gevaren.

Klinkt stom, maar ik weet dat ik de allerleukste ben op de hele wereld

Voor mezelf maar ook voor mijn vriend.

Op het moment dat dit niet meer zo is dan gaan we uit elkaar

Dat is verdrietig maar ook zonder hem red ik het wel.

Jij laat de hele wereld afhangen van je vriendin

Hoe zij zich voelt, wat ze doet, wat ze denkt, wat ze misschien denkt

Dodelijk vermoeiend en niet vol te houden

Volgens mij heb ik dr heel geirriteerd gemaakt nu. Ze was bij dr opa en oma gisteren, en ik heb haar (buiten het appje van ik mis je nu wel n beetje), niet geappt. Ik zei rond half 1 "slaaplekker" en ik kreeg meteen welterusten terug.

Vanochtend zei ik: "goeiemorgen!" En ik kreeg alleen; ik was met opa en oma aan het bijkletsen.

Idk waarom ze dat stuurt? Het is toch een nieuwe dag?
STOP MET APPEN!!!
Kolere!!!!

Hardleers ben je wel hè

Stop met analyseren van elke teug adem die dat arme kind neemt
quote:bronsal schreef op 24 februari 2017 @ 10:18:

[...]

Volgens mij heb ik dr heel geirriteerd gemaakt nu. Ze was bij dr opa en oma gisteren, en ik heb haar (buiten het appje van ik mis je nu wel n beetje), niet geappt. Ik zei rond half 1 "slaaplekker" en ik kreeg meteen welterusten terug.

Vanochtend zei ik: "goeiemorgen!" En ik kreeg alleen; ik was met opa en oma aan het bijkletsen.

Idk waarom ze dat stuurt? Het is toch een nieuwe dag?

Je vraagt niet ECHT iets aan haar, ze moet voldoen aan jouw zucht naar bevestiging.

En waarom mag ze niet terug komen op wat ze gisteren heeft gedaan?
quote:Summerdance schreef op 24 februari 2017 @ 10:29:

Kolere!!!!

Hardleers ben je wel hè

Stop met analyseren van elke teug adem die dat arme kind neemtYup, ze is gwn lekker bij haar opa en oma aan t bijkletsen en heeft geen zin om te appen, logisch. Lekker laten - ik spreek dr zaterdag wel weer!
Ik weet waarom ze dat stuurt!

OMDAT ZE MET OPA EN OMA AAN HET BIJKLETSEN WAS!

quote:bronsal schreef op 24 februari 2017 @ 11:05:

[...]

Yup, ze is gwn lekker bij haar opa en oma aan t bijkletsen en heeft geen zin om te appen, logisch. Lekker laten - ik spreek dr zaterdag wel weer!Dus je gaat niet meer appen tot je haar zaterdag ziet? Zaterdag als in morgen of volgende week?
quote:bronsal schreef op 24 februari 2017 @ 11:05:

[...]

Yup, ze is gwn lekker bij haar opa en oma aan t bijkletsen en heeft geen zin om te appen, logisch. Lekker laten - ik spreek dr zaterdag wel weer!Nou nee hoor, want ergens voor die tijd heb je al weer een hysterisch appje de deur uit gedaan
quote:Summerdance schreef op 24 februari 2017 @ 11:16:

[...]

Nou nee hoor, want ergens voor die tijd heb je al weer een hysterisch appje de deur uit gedaanUh ja wss wel, maar de mindset is wel beter voor dit moment nu.
quote:doornroosje9 schreef op 24 februari 2017 @ 11:15:

[...]

Dus je gaat niet meer appen tot je haar zaterdag ziet? Zaterdag als in morgen of volgende week?Morgen, haar moeder is jarig en ik ben er dus ook bij... Is niets aan de hand - morgen is ze weer vet lief
quote:bronsal schreef op 24 februari 2017 @ 11:23:

[...]

Morgen, haar moeder is jarig en ik ben er dus ook bij... Is niets aan de hand - morgen is ze weer vet lief

Morgen? Ga dan alsjeblieft niet meer appen tot dan! Dus ook niet 'ik mis je', 'fijn dat ik je morgen weer zie', 'wat leuk dat je moeder morgen jarig is'

NIETS.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven