Werk & Studie alle pijlers

Studeren in Londen?

24-02-2017 13:19 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag na mijn mbo studie beginnen aan uni in Londen. Waarom? je hebt meer kansen en mogelijkheden/werk daar. Ik vind Londen ook een prachtige stad.

Maar ik heb hier en daar mijn mogelijkheden bekeken, alleen ik kom even ergens niet uit, ik wil ook mijn rijbewijs graag halen en ik heb 3000 spaargeld ervoor, maar ik wil ook graag misschien dat geld beter besteden als extra aan mijn studie in londen....wat zouden jullie doen?
Ik ben zo'n 15 jaar geleden (au!) op uitwisseling geweest naar Londen, georganiseerd vanuit mijn hbo instelling. Mijn ouders betaalden mijn Nederlandse schoolgeld. Mijn hbo instelling betaalde mijn Engelse Universiteit. Mijn ouders betaalden mijn onderkomen (€5000,- voor het hele schooljaar, kamertje incl. eten doordeweeks in een Internationale student hall van de universiteit).

Ik had zelf spaargeld en een klein bijbaantje (alleen rond de kerstperiode). Op deze manier was het te doen, maar het was geen vetpot.

Na m'n afstuderen duurde het zeker een half jaar totdat ik een baan kreeg waar je ook fatsoenlijk van kan leven. En alleen vanwege m'n Nederlands. De meeste bedrijven geven toch de voorkeur aan 'natives'. Maar als je niet te kieskeurig bent kun je met je Nederlands op zich best snel aan de slag, zeker in de telemarketing.

Wij hadden uiteindelijk een 2 kamer appartement aan de rand van Londen (zone 6) voor 700GBP per maand (exclusief GWL etc.). Ook vervoerskosten tikken aardig aan.

Ik zou je plan dus heel goed uitwerken en kijken hoe je het zo praktisch en goedkoop mogelijk kan uitwerken. Rand van de stad is goedkoper en daar zijn ook veel 1 pound shops en 99p shops waar je veel goedkope spullen kunt kopen.

Als je van plan bent een tijdje in Londen te blijven zou ik geen rijlessen nemen. Die heb je daar helemaal niet nodig.

Misschien een andere stad in Engeland overwegen? Daar is het levensonderhoud vaak een stukje goedkoper.
quote:louise2606 schreef op 24 februari 2017 @ 13:35:

[...]

IK HEB FAMILIE in londen, ik kan daar blijven totdat ik een kamertje heb.En hoe ga je dat kamertje bekostigen? En je verdere levensonderhoud en studie. 3000 euro is niks als je naar Londen gaat.
ik vindt TO maar een Naief geval, studeren in londen is duur, kosten van levensonderhoud, kamer huur etc kost veel, en als je daarna slaagt mag je proberen een baan te vinden, die liggen niet meer voor het oprapen, en de salarissen zijn in meeste geval net genoeg om de huur te betalen, en dan leef je dus op water en brood, veel plezier zal ik maar zeggen, zit je in een bedompte kamer van 2 bij 3, zonder eten, en geen geld om dingen te doen
Ik heb meerdere vrienden in Londen wonen en zelfs als stel met beiden een fulltime baan, wonen ze alsnog op een kamer (met huisgenoten dus) omdat een zelfstandig appartement niet te betalen is.
Ik zou maar even afwachten wat er gebeurt ivm de Brexit. Zelfs EU-inwoners die ten tijde van het referendum al in de UK woonden, weten nog niet of ze mogen blijven. Daarnaast zouden de kosten van een universitaire opleiding behoorlijk veel hoger kunnen worden voor EU-inwoners als de Brexit is doorgevoerd. Dan heb je dus kans dat je op de helft van je opleiding bent en niet zonder meer mag blijven (al is de kans niet zo heel groot), of (en dat is toch vrij reeel) dat je je collegegeld niet meer kunt betalen omdat het enorm gestegen is.

(De huurprijzen zijn de afgelopen 15 jaar flink gestegen, dus bij de prijzen die Biebeltje noemt kun je nog wel een paar honderd pond optellen.)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik heb het idee dat ik dit topic al eens eerder heb gelezen, ook een TO die naar London wilde om daar te studeren en zei daar familie te hebben waar ze kon wonen. Misschien kun je dat eens opzoeken TO, daar staan misschien wel goede tips in.
quote:Renaissance schreef op 24 februari 2017 @ 14:14:

Ik heb het idee dat ik dit topic al eens eerder heb gelezen, ook een TO die naar London wilde om daar te studeren en zei daar familie te hebben waar ze kon wonen. Misschien kun je dat eens opzoeken TO, daar staan misschien wel goede tips in.Ik kan me een topic herinneren van een forummer met familie in Londen die er met haar mbo-diplima wilde gaan werken.
Ah, je bedoelt deze forummer.
TO, bereken ook eens de reistijd van de woning van je familie (waar je eventueel tijdelijk zou kunnen verblijven) en de locatie van je school. Londen is groot...
En ze lijken ook nog erg op elkaar
Shit happens
quote:Tr0tter schreef op 24 februari 2017 @ 14:25:

Juist. Die bedoel ik. Zoveel overeenkomsten.

Maar weinig relevante tips.
@Tr0tter de nick voldoet wel steeds aan hetzelfde format:-) Kennelijk is het geen bevlieging, deze wens.
quote:MollyHooper schreef op 24 februari 2017 @ 14:35:

@Tr0tter de nick voldoet wel steeds aan hetzelfde format:-) Kennelijk is het geen bevlieging, deze wens.Wel jammer voor TO dat ze zich dan zo weinig heeft voorbereid, financieel gezien, als ze deze wens al zo lang heeft.
De overeenkomsten zijn inderdaad opvallend...
Ik woon en werk in London en met een buffer van €3000 is het best lastig. Huisvesting is al gauw £500-600 per maand voor studenten. Ik had het niet slecht toen ik studeerde in Nederland, maar alleen had ik dat niet gered in London. Nu heb ik een goede baan en een koophuis in een mooie wijk in zone 4 en dan nog vind ik het City life relatief duur.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lees net dat je familie hebt: dat is dan misschien een tussen oplossing. Maar ook kosten van levensonderhoud zijn duurder dan in NL. Het is wel een top ervaring straks als je het kan betalen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik zou goed op papier zetten wat je precies hoopt te bereiken in Londen en hoe je dat denkt te gaan regelen.

Je spaargeld stelt niet zoveel voor nu.

Daar kun je net niets mee.

Je kunt een jaar werken en sparen en dan je wens opnieuw bekijken.
Ik heb 5 jaar geleden gestudeerd (voor een half jaar) en ik had grote moeite om een Kamer te vinden die onder de 110 pond per week (let op een maand heeft 4,3 weken) kostte. Daarnaast betaal je je dis idd vervoer etc.

Gedeelde kamers zijn vaak rond de 90 pond.

Geweldige stad, maar dat half jaar heeft mij zon 9.000 euro gekost, en daarbij had ik nog een Erasmusbeurs.

Ondanks dat, veel plezier!
You're a diamond dear, they can't break you
quote:Tr0tter schreef op 24 februari 2017 @ 14:25:

Inderdaad: iedere keer dezelfde vraag van dezelfde forummer onder andere gebruikersnamen: studeren in Londen, kamertje bij haar familie, wat een hbo-diploma in Europa waard is, en of ze haar rijbewijs moet halen...

Best vermoeiend.

(En nog allemaal andere, dezelfde onderwerpen waar ze steeds mee komt).
Is studeren in een andere stad binnen de EU geen optie? Wat wil je gaan studeren?
quote:SadSloth schreef op 24 februari 2017 @ 15:37:

Is studeren in een andere stad binnen de EU geen optie? Wat wil je gaan studeren?

Uit een ander topic van haar:

'Ik twijfel tussen deze opleidingen:

- industrieel ontwerpen (product design)

- officemanagement (2 jaar associate)

- HMR

- Journalistiek

Hoe kan ik een correcte keuze maken? Mijn passie is design maar ik zal 29 jaar zijn als ik afgestudeerd ben dan is het maar de vraag of ik een baan kan vinden met geen werkervaring.'

Weet je al of die opleidingen in Londen aansluiten op je mbo-vooropleiding?
Ga je nog reageren op je andere topics? Of toch maar weer niet.
Nog even je topic van 26-6-2016 onder nog wéér een andere nick:

Nederland vs Engeland

Hallo dames:) Ik heb een vraagje. Ik heb een aanbod gekregen om volgend jaar een tijdje in Engeland te gaan werken. Ik heb hier en daar mijn twijfels. Hoewel ik in Nederland toch nooit heb thuis gevoeld en ook niet echt een toekomst hier zie voor mijzelf, lijkt Engeland mij wel een leuk idee. Alleen wonen er mensen hier op de forum in Engeland of gewoond hebben wellicht studie ofzo...en wat was jullie ervaring met de mensen, cultuur etc? Ik ben er alleen op vakantie geweest en vond het heeeeel leuk, maar wonen??? wie weet...
Houd het maar lekker bij een droom TO, je komt namelijk niet bepaald volwassen over om zoiets te ondernemen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik heb na mijn studie in Nederland mijn master gedaan in Nottingham dus dit was maar 1 jaar en in een veel goedkopere stad. Mijn collegegeld was £7000 pond. Bachelor is £9000 (zolang de UK nog in de EU zit. Na Brexit zal dit naar ongeveer £12000-15000 per jaar gaan. Mijn huisvesting voor 49 weken was £6500.

Dit bij elkaar was dus £13,500 voor een jaar en een bachelor duurt 3 jaar dus reken maar uit.

Daarbij komt nog wat je uitgeeft aan eten en sociale leven. Ik hoefde geen boeken te kopen hier aan de uni want bijna alles was online te vinden of in de bibliotheek.

Als ik jou was zou ik ook eens naar andere universiteiten kijken. Ik heb van vrij veel studiegenoten gehoord dat het sociale leven op een uni buiten Londen veel uitgebreider is dan in Londen zelf omdat de studenten die in Londen wonen zo weinig te besteden hebben dat ze maar thuis blijven zitten. En er zijn genoeg goede universiteiten in andere steden.

Houd er ook rekening mee dat het ideaal beeld dat je hebt van London niet de werkelijkheid is. Je zal al gauw in zone 2 of 3 komen te wonen of zelfs verder weg en dan duurt het gauw al 30-60 minuten om bijvoorbeeld op Oxford Street te komen. Je woont dus vaak best ver uit de stad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven