Té gespannen blaas
zondag 26 februari 2017 om 12:48
Ik loop nu ongeveer twee jaar met klachten daar beneden. O.a. urineweginfecties (zonder klachten), schimmelinfecties, droogheid, beschadiging van binnen en gespannen bekkembodumspieren.
Het laatste is waarschijnlijk de oorzaak..
Doordat ik niet goed plas vanwege de spanning op mijn bekkembodumspieren blijft er urine achter in de blaas.
Hierin gaan bacteriën groeien en onstaat er een blaasontsteking.
Het gekke is wel dat ik alleen geen standaard symptomen ervaar. Zoals pijn bij plassen.
Het wordt per toeval ontdekt steeds bij de h.a.
Ook is het milieu daar benede uit balans.
En heb ik geregeld vaginale schimmelinfecties.
Door o.a. de antibiotica voor de blaasontstekingen.
En ga zo door. Een vicieuze cirkel.
Zijn er misschien meer dames die dit herkennen en misschien tips hebben voor mij??
Alvast bedankt
Het laatste is waarschijnlijk de oorzaak..
Doordat ik niet goed plas vanwege de spanning op mijn bekkembodumspieren blijft er urine achter in de blaas.
Hierin gaan bacteriën groeien en onstaat er een blaasontsteking.
Het gekke is wel dat ik alleen geen standaard symptomen ervaar. Zoals pijn bij plassen.
Het wordt per toeval ontdekt steeds bij de h.a.
Ook is het milieu daar benede uit balans.
En heb ik geregeld vaginale schimmelinfecties.
Door o.a. de antibiotica voor de blaasontstekingen.
En ga zo door. Een vicieuze cirkel.
Zijn er misschien meer dames die dit herkennen en misschien tips hebben voor mij??
Alvast bedankt
zondag 26 februari 2017 om 12:57
Heb je bekkenbodemtherapie geprobeerd? Ik heb soortgelijke klachten gehad en een aantal bezoeken aan de fysiotherapeut heeft mij enorm geholpen. Je leert daar de juiste 'plashouding', maar ook je spieren bewust te ontspannen en aanspannen.
En hoe intiem ook, de oefeningen doe je dmv. een vinger of een apparaatje wat ingebracht wordt, waardoor je de spanning kan zien op een beeldschermpje. Zo zie je precies wat je doet wb. spierspanning.
En hoe intiem ook, de oefeningen doe je dmv. een vinger of een apparaatje wat ingebracht wordt, waardoor je de spanning kan zien op een beeldschermpje. Zo zie je precies wat je doet wb. spierspanning.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
zondag 26 februari 2017 om 12:59
zondag 26 februari 2017 om 13:01
zondag 26 februari 2017 om 13:06
quote:Aragog schreef op 26 februari 2017 @ 13:01:
[...]
Gaat dat echt spontaan kapot van binnen of tijdens de seks ofzo?
Spontaan?
Het is een gevolg van zoals ik net al uitlegde.
En inderdaad met seks ben ik daardoor achter gekomen en dat is er vervelend of zelfs pijnlijk. Hierdoor is de kans op bacterie groei ook nog eens groter..
[...]
Gaat dat echt spontaan kapot van binnen of tijdens de seks ofzo?
Spontaan?
Het is een gevolg van zoals ik net al uitlegde.
En inderdaad met seks ben ik daardoor achter gekomen en dat is er vervelend of zelfs pijnlijk. Hierdoor is de kans op bacterie groei ook nog eens groter..
zondag 26 februari 2017 om 13:08
zondag 26 februari 2017 om 13:11
quote:toedeledokie schreef op 26 februari 2017 @ 12:57:
Heb je bekkenbodemtherapie geprobeerd? Ik heb soortgelijke klachten gehad en een aantal bezoeken aan de fysiotherapeut heeft mij enorm geholpen. Je leert daar de juiste 'plashouding', maar ook je spieren bewust te ontspannen en aanspannen.
Ik heb inderdaad ook al bij een bekkembodemtherapeut gelopen.
Alleen niet met een apparaatje... lijkt mij ook iets minder prettig. Of was dit éénmalig?
Alleen niet met een apparaatje... lijkt mij ook iets minder prettig. Of was dit éénmalig?
zondag 26 februari 2017 om 13:12
quote:SharmayneM schreef op 26 februari 2017 @ 13:08:
[...]
Dat zijn inderdaad tips die ik al opvolg!
Maar een plas alarm is ook een hele goede tip.
Aangezien ik ook bijna geen aandrang voel..
Dank je wel!
ik voel ook geen aandrang, en nog steeds niet hoor. heb ook een vergrote blaas erdoor
maar ik heb geen blaasontstekingen en daardoor ook geen schimmelinfecties meer
ik slik trouwens ook dagelijks d-mannose met cranberry
[...]
Dat zijn inderdaad tips die ik al opvolg!
Maar een plas alarm is ook een hele goede tip.
Aangezien ik ook bijna geen aandrang voel..
Dank je wel!
ik voel ook geen aandrang, en nog steeds niet hoor. heb ook een vergrote blaas erdoor
maar ik heb geen blaasontstekingen en daardoor ook geen schimmelinfecties meer
ik slik trouwens ook dagelijks d-mannose met cranberry
zondag 26 februari 2017 om 13:19
zondag 26 februari 2017 om 13:32
Ik had iets soortgelijks, ik had dus wél pijn en ook vaak dat er juist geen blaasontsteking gediagnosticeerd werd maar dat ik wel de klachten had. Dat bleek chronisch blaaspijnsyndroom te zijn i.c.m. gespannen bekkenbodem.
Bekkenbodemtherapie heeft mij klachten echt voor 95% verminderd en daarnaast let ik nu erg op mijn voeding. Vooral geen zure dingen zoals cranberry's, want dan is het direct foute boel bij mij. Door deze combi ben ik bijna helemaal van mijn klachten af.
Bekkenbodemtherapie heeft mij klachten echt voor 95% verminderd en daarnaast let ik nu erg op mijn voeding. Vooral geen zure dingen zoals cranberry's, want dan is het direct foute boel bij mij. Door deze combi ben ik bijna helemaal van mijn klachten af.
zondag 26 februari 2017 om 13:41
quote:SharmayneM schreef op 26 februari 2017 @ 13:19:
Soms ga je te moeilijk denken maar een plasalarm ga ik zeker proberen.
Mag ik misschien weten om de hoeveel tijd jij het alarm zet?
Ik slik ook al iedere dag cranberry maar ik heb gelezen dat d-mannose nog iets beter is..
Ervaar jij dit ook zo?
dat weet ik niet want ik ben direct beide gaan slikken.
het idee hierachter is dus dat je zelden 'oude' urine in je blaas hebt omdat je zoveel drinkt en zoveel plast, en het door de d-mannose en cranberry moeilijker is voor bacteriën om zich te hechten
ik ga nu elk uur/anderhalf uur. en ook altijd voor ik ergens wegga. en ik zorg dus dat ik ook elk uur voldoende water drink. vroeger deed ik dat met een oude petfles met streepjes op de zijkant (dan wist ik op welk tijdstip ik tot welk streepje moest hebben gedronken). nu heb ik voldoende discipline (heb ook geen plasalarm meer)
Soms ga je te moeilijk denken maar een plasalarm ga ik zeker proberen.
Mag ik misschien weten om de hoeveel tijd jij het alarm zet?
Ik slik ook al iedere dag cranberry maar ik heb gelezen dat d-mannose nog iets beter is..
Ervaar jij dit ook zo?
het idee hierachter is dus dat je zelden 'oude' urine in je blaas hebt omdat je zoveel drinkt en zoveel plast, en het door de d-mannose en cranberry moeilijker is voor bacteriën om zich te hechten
ik ga nu elk uur/anderhalf uur. en ook altijd voor ik ergens wegga. en ik zorg dus dat ik ook elk uur voldoende water drink. vroeger deed ik dat met een oude petfles met streepjes op de zijkant (dan wist ik op welk tijdstip ik tot welk streepje moest hebben gedronken). nu heb ik voldoende discipline (heb ook geen plasalarm meer)
zondag 26 februari 2017 om 13:42
quote:Robijntje8 schreef op 26 februari 2017 @ 13:38:
Heb heb al dmannose geprobeerd ? Moet je eens googelen. Heeft mij erg geholpen bij dezelfde soort klachten. Elke dag 1 tablet en ben al maanden blaas ontsteking vrij nu! Ben het gaan slikken op aanraden uroloog
Nee nog niet! Wat is het verschil precies?
Ik ga het zeker proberen als ik het zo lees maakt het duidelijk verschil!
Bedankt!
Heb heb al dmannose geprobeerd ? Moet je eens googelen. Heeft mij erg geholpen bij dezelfde soort klachten. Elke dag 1 tablet en ben al maanden blaas ontsteking vrij nu! Ben het gaan slikken op aanraden uroloog
Nee nog niet! Wat is het verschil precies?
Ik ga het zeker proberen als ik het zo lees maakt het duidelijk verschil!
Bedankt!
zondag 26 februari 2017 om 13:45
quote:SharmayneM schreef op 26 februari 2017 @ 13:11:
[...]
Alleen niet met een apparaatje... lijkt mij ook iets minder prettig. Of was dit éénmalig?Leuk is het niet, nee. Maar ik gebruik het apparaatje wel elke keer. Gewoon omdat ik op het schermpje zie wat ik doe, als ik denk aan te spannen en weer los laat. Hetzelfde met een vinger. De fysio vroeg mij aan te spannen en haar vinger 'zeg maar' te omklemmen. Zij voelde niks, terwijl ik dacht heel erg mijn best te doen. Bleek dat ik helemaal niet goed voelde wat ik deed. En daarom vind ik persoonlijk, dat apparaatje wel goed werken. Maar het is absoluut een intieme handeling, hoe goed mijn therapeute haar best ook doet om me op mijn gemak te stellen. Ik ga binnenkort voor de laatste keer heen, hoop ik.
[...]
Alleen niet met een apparaatje... lijkt mij ook iets minder prettig. Of was dit éénmalig?Leuk is het niet, nee. Maar ik gebruik het apparaatje wel elke keer. Gewoon omdat ik op het schermpje zie wat ik doe, als ik denk aan te spannen en weer los laat. Hetzelfde met een vinger. De fysio vroeg mij aan te spannen en haar vinger 'zeg maar' te omklemmen. Zij voelde niks, terwijl ik dacht heel erg mijn best te doen. Bleek dat ik helemaal niet goed voelde wat ik deed. En daarom vind ik persoonlijk, dat apparaatje wel goed werken. Maar het is absoluut een intieme handeling, hoe goed mijn therapeute haar best ook doet om me op mijn gemak te stellen. Ik ga binnenkort voor de laatste keer heen, hoop ik.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
zondag 26 februari 2017 om 13:45
quote:Pinda-Kaas schreef op 26 februari 2017 @ 13:41:
[...]
Oh wauw wat goed zeg!
En een discipline wat op een gegeven moment zorgt dat het een gewoonte wordt, normaal om meer te drinken en te plassen!
Ik zat er ook inderdaad aan te denken om een nieuwe fles te gaan kopen en met aanduidingen erop!
Ik ga het zeker proberen!
[...]
Oh wauw wat goed zeg!
En een discipline wat op een gegeven moment zorgt dat het een gewoonte wordt, normaal om meer te drinken en te plassen!
Ik zat er ook inderdaad aan te denken om een nieuwe fles te gaan kopen en met aanduidingen erop!
Ik ga het zeker proberen!
zondag 26 februari 2017 om 13:47
quote:toedeledokie schreef op 26 februari 2017 @ 13:45:
[...]
Leuk is het niet, nee. Maar ik gebruik het apparaatje wel elke keer. Gewoon omdat ik op het schermpje zie wat ik doe, als ik denk aan te spannen en weer los laat. Hetzelfde met een vinger. De fysio vroeg mij aan te spannen en haar vinger 'zeg maar' te omklemmen. Zij voelde niks, terwijl ik dacht heel erg mijn best te doen. Bleek dat ik helemaal niet goed voelde wat ik deed. En daarom vind ik persoonlijk, dat apparaatje wel goed werken. Maar het is absoluut een intieme handeling, hoe goed mijn therapeute haar best ook doet om me op mijn gemak te stellen. Ik ga binnenkort voor de laatste keer heen, hoop ik.
Ja dat zal bij mij ook niet helemaal overkomen met wat ik denk/voel en doet.
Op zich een goed iets om er achter te komen wat er nou precies gebeurt!
Heeft deze behandeling nog een specifieke naam of het apparaat??
[...]
Leuk is het niet, nee. Maar ik gebruik het apparaatje wel elke keer. Gewoon omdat ik op het schermpje zie wat ik doe, als ik denk aan te spannen en weer los laat. Hetzelfde met een vinger. De fysio vroeg mij aan te spannen en haar vinger 'zeg maar' te omklemmen. Zij voelde niks, terwijl ik dacht heel erg mijn best te doen. Bleek dat ik helemaal niet goed voelde wat ik deed. En daarom vind ik persoonlijk, dat apparaatje wel goed werken. Maar het is absoluut een intieme handeling, hoe goed mijn therapeute haar best ook doet om me op mijn gemak te stellen. Ik ga binnenkort voor de laatste keer heen, hoop ik.
Ja dat zal bij mij ook niet helemaal overkomen met wat ik denk/voel en doet.
Op zich een goed iets om er achter te komen wat er nou precies gebeurt!
Heeft deze behandeling nog een specifieke naam of het apparaat??