Gezondheid alle pijlers

Té gespannen blaas

26-02-2017 12:48 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop nu ongeveer twee jaar met klachten daar beneden. O.a. urineweginfecties (zonder klachten), schimmelinfecties, droogheid, beschadiging van binnen en gespannen bekkembodumspieren.

Het laatste is waarschijnlijk de oorzaak..

Doordat ik niet goed plas vanwege de spanning op mijn bekkembodumspieren blijft er urine achter in de blaas.

Hierin gaan bacteriën groeien en onstaat er een blaasontsteking.

Het gekke is wel dat ik alleen geen standaard symptomen ervaar. Zoals pijn bij plassen.

Het wordt per toeval ontdekt steeds bij de h.a.

Ook is het milieu daar benede uit balans.

En heb ik geregeld vaginale schimmelinfecties.

Door o.a. de antibiotica voor de blaasontstekingen.

En ga zo door. Een vicieuze cirkel.

Zijn er misschien meer dames die dit herkennen en misschien tips hebben voor mij??

Alvast bedankt
quote:SharmayneM schreef op 26 februari 2017 @ 13:47:

[...]

Ja dat zal bij mij ook niet helemaal overkomen met wat ik denk/voel en doet.

Op zich een goed iets om er achter te komen wat er nou precies gebeurt!

Heeft deze behandeling nog een specifieke naam of het apparaat??

Ik geef je een link, de eerste die ik tegenkwam op google; ik heb de kleine aan de rechterkant op de foto. Ding heeft het formaat tampon.

http://www.debekkenfysiotherapie.nl/111-2/
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Bedankt!!
Het is een natuurlijk iets. Moet je maar even googelen, er is echt heeeeel veel informatie over te vinden. Te koop bij natuurwinkels en sommige apotheken. Ik begon verschil te merken na een maandje slikken. Zo ontzettend blij dat mijn uroloog hiermee kwam. Helpt bij veel mensen met verschillende soorten blaasklachten. De tablet vorm staat als beste aangeschreven. Je mag ook altijd een pb sturen voor meer info. Succces !quote:SharmayneM schreef op 26 februari 2017 @ 13:42:

[...]

Nee nog niet! Wat is het verschil precies?

Ik ga het zeker proberen als ik het zo lees maakt het duidelijk verschil!

Bedankt!
Heb zelf een apparaatje, een bekkenbodemtrainer. Wat ik hierboven lees is over een apparaatje, waarbij je op een schermpje ziet wat je doet; wat ik heb is een apparaatje dat pulsen geeft, waardoor je je lichaam traint hoe aan- en te ontspannen.

Mogelijk kan magnesium ook gunstig werken, wat een natuurlijke ontspanner is.

Kwam op internet de relatie tegen tussen gespannen kaken en dito bekkenbodem.

Spulletjes met cranberry helpen ook om beter uit te plassen. Vitamine C ook, heb ik gemerkt.
quote:Robijntje8 schreef op 26 februari 2017 @ 14:03:

Het is een natuurlijk iets. Moet je maar even googelen, er is echt heeeeel veel informatie over te vinden. Te koop bij natuurwinkels en sommige apotheken. Ik begon verschil te merken na een maandje slikken. Zo ontzettend blij dat mijn uroloog hiermee kwam. Helpt bij veel mensen met verschillende soorten blaasklachten. De tablet vorm staat als beste aangeschreven. Je mag ook altijd een pb sturen voor meer info. Succces !

[...]

Van welk merk/fabrikant gebruik jij deze tabletten??
quote:Schapewolkje schreef op 26 februari 2017 @ 14:16:

Heb zelf een apparaatje, een bekkenbodemtrainer. Wat ik hierboven lees is over een apparaatje, waarbij je op een schermpje ziet wat je doet; wat ik heb is een apparaatje dat pulsen geeft, waardoor je je lichaam traint hoe aan- en te ontspannen.

Mogelijk kan magnesium ook gunstig werken, wat een natuurlijke ontspanner is.

Kwam op internet de relatie tegen tussen gespannen kaken en dito bekkenbodem.

Spulletjes met cranberry helpen ook om beter uit te plassen. Vitamine C ook, heb ik gemerkt.

Magnesium, CHECK! Hihi staat nu ook op mijn lijstje..

Hoe heet dat apparaat van jou?
Apparaatje heet Neurotrac Contincence maar er zijn wel meer soorten. In elk geval zitten er verschillende programma's op, afhankelijk van wat de klachten zijn. Ik heb hem zelf overgenomen van de bekkenbodemfysiotherapeute.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven