Bloemlezing Briljante Forum Teksten

26-02-2017 19:38 58 berichten
Soms zie je hier van die pareltjes voorbij komen die hun eigen podium verdienen.

Gewoon een briljante tekst die op zichzelf een heel topic de moeite waard heeft gemaakt om door te ploeteren.

Er hoeft niet direct een diepzinnige waarheid in te staan. Het hoeft de probleemstelling niet te hebben opgelost. Het hoeft geen wetenschappelijke verhandeling te zijn. Het hoeft geen correct taalgebruik te zijn. Maar bij voorkeur heeft het wel een hernieuwd respect opgeroepen voor wat forummers allemaal kunnen bedenken. Het gaat dus niet om de inhoud van een post maar om de 'artistieke' waarde van een post. Hoe artistiek dit is kan vervolgens ieder voor zich bepalen. Wel moet het een zelfstandige op zichzelf staande waarde zijn, die je kan waarderen (of juist niet) zonder verdere relatie tot het topic waar het oorspronkelijk in verschenen is. Voor de goede orde is bronvermelding door middel van een link wel gewenst.

Dus voor de leesbaarheid de desbetreffende tekst hier plakken zonder verdere naamsaanduiding, achtergrond of topic titel, maar met de link naar de oorspronkelijke tekst om de herkomst te waarborgen.

Ten aanzien van de huisregels: Quoten van tekst moet een functie hebben: ... Een bericht van een andere gebruiker kopiëren naar een ander topic is niet toegestaan. In dit geval is het doel het kopiëren van de tekst zelf, zonder dat de tekst die gekopieerd is hier inhoudelijke waarde heeft, waardoor er ook geen misbruik van kan worden gemaakt op de manier waarvoor de forumregel is opgesteld. Wel is het dan noodzakelijk om duidelijk aan te duiden wat gekopieerde tekst betreft en wat niet. En ook om daarbij middels een link de bron te vermelden.
Briljante forum tekst:

Ik heb vandaag iniatief getoond en heb creatief aan mijn leiderskwaliteiten gewerkt door samen met mijn moeder een familievergadering van twee personen te houden. De vorm was volgens een officiële vergadering, dus welkom, mededelingen, agendapunten, sluiting.

Ze wou meewerken en meedoen.

We gaan nou elke twee weken zo een vergadering houden. Hebben ter afsluiting een lied samen gezongen. Dat gaan we elke keer doen.

Heb een lepel als voorzittershamer gebruikt.

Het iniatief kwam van mij. Liep al drie jaar met het idee rond en nu werd het eindelijk gerealiseerd. Mijn dochter woont in een andere stad, anderhalf uur reizen bij mij vandaan dus met haar ga ik aanstaande vrijdag telefonisch een familievergadering houden. Heb er zin in en kijk ernaar uit.

Bron: cynthiao in "Hoe ontwikkel je leiderskwaliteiten?"
Ik dacht ik trap maar even af ..
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad hilarisch, maar neigt dit niet naar belachelijk maken? Mag dat?
Ik heb zo het idee dat dit niet mag....
Je mag geen berichten quoten uit andere topics
"Het hoeft geen correct taalgebruik te zijn."
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zou jammer zijn als ook dit niet mag. Het is wel erg leuk. Misschien een idee om anoniem te quoten? Wellicht dat het dan wel mag.

Ik las vandaag ook werkelijk een prachtige, ik zal 'm even proberen te zoeken.
Ik weet het ook niet precies

Je mag niet quoten uit andere topics .. maar die regel heeft een doel en volgens mij is dat misbruik van quotes.
quote:Perzina schreef op 26 februari 2017 @ 19:58:

Zou jammer zijn als ook dit niet mag. Het is wel erg leuk. Misschien een idee om anoniem te quoten? Wellicht dat het dan wel mag.

Ik las vandaag ook werkelijk een prachtige, ik zal 'm even proberen te zoeken.Ook niet.
quote:Nouschi schreef op 26 februari 2017 @ 19:57:

"Het hoeft geen correct taalgebruik te zijn." sorry maar anders is er bijna niks te quoten
quote:Filee schreef op 26 februari 2017 @ 19:58:

[...]

Ook niet.Jawel, want EAUSM mag ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Meer. Ik wil meer.
quote:LieveMona schreef op 26 februari 2017 @ 19:53:

Inderdaad hilarisch, maar neigt dit niet naar belachelijk maken? Mag dat?Is niet mijn intentie .. ik wil ook best iets van mezelf quoten maar dat is ook weer zo iets .. maar leef je uit
quote:yasmijn schreef op 26 februari 2017 @ 19:54:

Ik heb zo het idee dat dit niet mag....Dit lijkt me hetzelfde idee als het EAUSM topic. Dus waarom niet?
quote:Nouschi schreef op 26 februari 2017 @ 19:59:

[...]

Jawel, want EAUSM mag ook.Dit dus.
Wat is eausm?
Ik heb ook geen idee trouwens hoe ik de vraag zou kunnen voorleggen zonder gewoon dit te openen

Ik denk dat er wel een respons komt als men het er niet mee eens is. In elk geval is het niet verkeerd bedoeld.
Gevonden!

Vitamined in Meningsverschil, vakantie of verjaardag kind:

En ja, dan vliegt hij maar een dag later.

Desnoods op mijn bezem, want ik zou niet vriendelijk blijven.
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 26 februari 2017 @ 20:03:

Wat is eausm?
Het lijkt me dat het niet veel kwaad kan als je ook de link erbij plaatst. Linken naar een ander topic mag immers wel. Ik ga ff op zoek naar een mooie quote die ik vandaag tegenkwam.
missie_m in "Napraattopic deel 78"

Grunten, zoiets verwacht ik in een krentenbrood.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
dat was ook een mooie ja
Ik zou het even vragen aan de mods of het zo mag of zonder naam. Leuk topic, zou jammer zijn als ze het direct weggooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven