Het Stamcafé XVIII

04-02-2017 18:57 3008 berichten
Welkom bij Stamcafé nummer 28!

In Denemarken dit keer.

Gezellig.

Liefs van Star, Yasmijn, LV en Leo

quote:Oudblond schreef op 26 februari 2017 @ 19:28:

Het kan maar deugd doen Yas. Bijna vakantie!

DonnaKittens hier is uw partner:

[afbeelding]

Ik heb een jurkje en ook zo'n leuk hoedje. Die heb ik aan de binnenkant aangepast en nu past ie perfect. Zit nog steeds op mijn hoofd. (staat best leuk)

Ik doe morgen ook panty's met poesjes aan! Natuurlijk.

Ik zie nu al op tegen het in de kou staan (optocht) en de muziek.
Zoon vind shoppen ook vreselijk. Man daarentegen...En hij wil altijd samen.

Als ik shop, doe ik dat het liefste alleen.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd erg van shoppen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Oudblond schreef op 26 februari 2017 @ 19:30:

[...]

Ik hou ook niet van shoppen, man wel, niet voor zichzelf want dat passen enz vindt ie niks, maar hij shopt graag voor mij Oo dat is raar. Mijne ook! Ik haat het en vind niks en hij vindt wel precies wat ik leuk vind.
quote:yasmijn schreef op 26 februari 2017 @ 19:53:

[...]

Oo dat is raar. Mijne ook! Ik haat het en vind niks en hij vindt wel precies wat ik leuk vind.Exact zo hier!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:charlottew88 schreef op 26 februari 2017 @ 19:51:

Ik houd erg van shoppen.

Wat vind je er zo leuk aan? Ik heb een hekel aan volle winkels, ongeïnteresseerd personeel, te volle rekken, kassarijen, kleine paskamers met verneukeratieve spiegels en last but not least: ik vind niets en als ik iets vind is het er geheid niet in mijn maat. Vraag ik vanuit de paskamer of dit jurkje er ook in een maat kleiner is, krijg ik als antwoord 'als het niet op het rek hangt niet'. Tut ga dan even kijken zodat ik me niet eerst weer moet aankleden, spullen pakken, naar het rek gaan, wachten op een pashokje en constateren dat een maat kleiner toch nog te groot is.

Als ik met man ga, neem ik 1 stuk mee naar de paskamer en hij tovert van alles tot bij mij. En als ik dan aan het bedenken ben wat ik wel of niet ga kopen en weer aangekleed de paskamer uitkom, heeft hij meestal al afgerekend en heb ik veel meer gekocht dan ik alleen zou doen. Maar eerlijk is eerlijk: hij heeft ALTIJD gelijk.
Kan iemand me uitleggen waarom recepten zo vaak niet kloppen? Alles netjes gedaan zoals in het recept, maar de rode kool was echt niet gaar toen ie gaar moest zijn en de rest van het eten wat toen natuurlijk wel klaar. Dat gebeurt vaker, maar is het nou echt zo moeilijk om een kloppend recept te maken?

Grrrrr.
quote:Renaissance schreef op 26 februari 2017 @ 20:03:

Kan iemand me uitleggen waarom recepten zo vaak niet kloppen? Alles netjes gedaan zoals in het recept, maar de rode kool was echt niet gaar toen ie gaar moest zijn en de rest van het eten wat toen natuurlijk wel klaar. Dat gebeurt vaker, maar is het nou echt zo moeilijk om een kloppend recept te maken?

Grrrrr.Daarom volg ik recepten half. Ik gebruik alle ingrediënten maar volg nooit de hoeveelheden en tijden
Irritant is dat Ren! Daarom vergelijk ik kooktijden in verschillende recepten als ik iets voor het eerst maak. Heb je het wel nog kunnen redden? Gezellig met ouders en tante? Brief goedgekeurd en de deur uit?
Het was wel eetbaar, maar nog te hard naar mijn zin. Verder was het eten wel goed, ik heb nog een hele hoop over. Dus morgen nog een ronde, dan knikker ik de rode kool nog een half uur in de oven. Dan zal ie wel langzaam goed zijn.

Het was niet gezellig. Zoals dat gaat in families.

Maar de brief is de deur uit, nu maar afwachten of ik uitgenodigd word. Zou wel fijn zijn.
Was je middag bij de buren leuk Blond?
quote:Oudblond schreef op 26 februari 2017 @ 20:02:

[...]

Wat vind je er zo leuk aan? Ik heb een hekel aan volle winkels, ongeïnteresseerd personeel, te volle rekken, kassarijen, kleine paskamers met verneukeratieve spiegels en last but not least: ik vind niets en als ik iets vind is het er geheid niet in mijn maat. Vraag ik vanuit de paskamer of dit jurkje er ook in een maat kleiner is, krijg ik als antwoord 'als het niet op het rek hangt niet'. Tut ga dan even kijken zodat ik me niet eerst weer moet aankleden, spullen pakken, naar het rek gaan, wachten op een pashokje en constateren dat een maat kleiner toch nog te groot is.

Als ik met man ga, neem ik 1 stuk mee naar de paskamer en hij tovert van alles tot bij mij. En als ik dan aan het bedenken ben wat ik wel of niet ga kopen en weer aangekleed de paskamer uitkom, heeft hij meestal al afgerekend en heb ik veel meer gekocht dan ik alleen zou doen. Maar eerlijk is eerlijk: hij heeft ALTIJD gelijk.Ik ben gek op kleren en tassen daarvan kan ik niet genoeg hebben . Ik word erg blij als ik weer een leuke blouse heb gescoord . Maar ik shop meestal op mijn vrije dag want dan is het niet druk. De zaterdagen niet want dan is het erg druk.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik ben ook gek op alles wat mooi is: van lingerie tot schoenen, tassen, kleding en sjaals, maar het zoeken
Ren het was heel gezellig bij de buren en hun visite. Ik heb alle spelletjes verloren en vreselijk gelachen. Lekker hapjes, lekkere drankjes, helemaal goed. Ze wilden graag dat ik bleef eten, maar dat werd me teveel. Ik moest even plat dus toen kreeg ik een bordje mee
quote:Renaissance schreef op 26 februari 2017 @ 20:03:

Grrrrr.

Herkenbaar! Ik heb dat trouwens wel vaker bij ingewikkelde dingen uit luxe boeken, dan gewoon een simpel gerechtje van de allerhande.

Ik maak een gerecht graag een paar keer gauw achter elkaar, zodat ik het in de vingers krijg en dan zelf kan gaan variëren. Leren koken is toch vooral een taal leren: als je de grammatica en woordenschat onder de knie hebt kun je je eigen ding gaan doen.
IMHO
quote:-Kittens- schreef op 26 februari 2017 @ 19:40:

Zoon vind shoppen ook vreselijk. Man daarentegen...En hij wil altijd samen.

Als ik shop, doe ik dat het liefste alleen.

Ja, ik shop ook het liefste alleen. Of met vriendinnen. Met m'n vriendin lukt het om de een of andere reden gewoon niet.

Ik ben een shopvreemdganger...
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 26 februari 2017 @ 20:21:

[...]

Herkenbaar! Ik heb dat trouwens wel vaker bij ingewikkelde dingen uit luxe boeken, dan gewoon een simpel gerechtje van de allerhande.

Ik maak een gerecht graag een paar keer gauw achter elkaar, zodat ik het in de vingers krijg en dan zelf kan gaan variëren. Leren koken is toch vooral een taal leren: als je de grammatica en woordenschat onder de knie hebt kun je je eigen ding gaan doen.Iets vaker maken is inderdaad handig. Maar als ik een keer eters krijg maak ik graag dingen die teveel werk zijn voor mij alleen, dus die maak ik dan ook niet zo vaak. Alhoewel die rode kool op zich voor mezelf alleen wel te doen is. (moet ik wel bedenken wat ik met de andere 3/4 kool ga doen, helaas komen ze niet in eenpersoonsformaat.
quote:Renaissance schreef op 26 februari 2017 @ 20:25:

[...]

Iets vaker maken is inderdaad handig. Maar als ik een keer eters krijg maak ik graag dingen die teveel werk zijn voor mij alleen, dus die maak ik dan ook niet zo vaak. Alhoewel die rode kool op zich voor mezelf alleen wel te doen is. (moet ik wel bedenken wat ik met de andere 3/4 kool ga doen, helaas komen ze niet in eenpersoonsformaat.Zijn daar niet handige kleine biologische formaatjes van? Zoals bloemkool bij de Albert Heijn? De biologische bloemkooltjes zijn 3 keer kleiner dan de gewone, dat vind ik heel handig, want anders eet je een week achter elkaar bloemkool.
IMHO
Daar zal ik eens naar kijken volgende keer.
quote:Oudblond schreef op 26 februari 2017 @ 20:19:

Ik ben ook gek op alles wat mooi is: van lingerie tot schoenen, tassen, kleding en sjaals, maar het zoeken Ik ben een zeer ervaren shopper. Ik stap een winkel in scan in 1 oogopslag het hele winkelassortiment. Ik hoef eigenlijk nooit te zoeken of ik vind meteen iets wat ik leuk vind en wat mij past. Of ik sta binnen 1 minuut weer buiten.
Wat jammer van de kool en de afwezige gezelligheid Ren. Er miste natuurlijk een poesje aan tafel.
quote:Renaissance schreef op 26 februari 2017 @ 20:25:

[...]

Iets vaker maken is inderdaad handig. Maar als ik een keer eters krijg maak ik graag dingen die teveel werk zijn voor mij alleen, dus die maak ik dan ook niet zo vaak. Alhoewel die rode kool op zich voor mezelf alleen wel te doen is. (moet ik wel bedenken wat ik met de andere 3/4 kool ga doen, helaas komen ze niet in eenpersoonsformaat.Ren voor dat soort dingen gebruik ik ouderwetse weckbokaaltjes. Een hele rode kool klaarmaken en dan 'nog net niet gaar' in een steriel bokaaltje dichtkoken en hop de voorraadkast in. Met appelmoes doe ik dat ook. Erfenis van de groententuin en boomgaard van maman. Dan moest er zoveel tegelijk geoogst worden en dan werd er geweckt. Je doet het werk 1 keer en eet er 5 keer makkelijk, gezond en snel van.
quote:charlottew88 schreef op 26 februari 2017 @ 20:31:

[...]

Ik ben een zeer ervaren shopper. Ik stap een winkel in scan in 1 oogopslag het hele winkelassortiment. Ik hoef eigenlijk nooit te zoeken of ik vind meteen iets wat ik leuk vind en wat mij past. Of ik sta binnen 1 minuut weer buiten.WOW! Dat heb ik alleen in mijn favoriete boutiques... waar mijn beurs niet echt een voorstander van is.
quote:-Kittens- schreef op 26 februari 2017 @ 20:32:

Wat jammer van de kool en de afwezige gezelligheid Ren. Er miste natuurlijk een poesje aan tafel.

Ja, dat was het!

Er was wel een lief hondje meegekomen, dat vond ik leuk.
quote:Oudblond schreef op 26 februari 2017 @ 20:32:

[...]

Ren voor dat soort dingen gebruik ik ouderwetse weckbokaaltjes. Een hele rode kool klaarmaken en dan 'nog net niet gaar' in een steriel bokaaltje dichtkoken en hop de voorraadkast in. Met appelmoes doe ik dat ook. Erfenis van de groententuin en boomgaard van maman. Dan moest er zoveel tegelijk geoogst worden en dan werd er geweckt. Je doet het werk 1 keer en eet er 5 keer makkelijk, gezond en snel van.Dat is wel een goeie, want soms koop ik dingen niet omdat ik er dan te vaak van moet eten of het weg moet gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven