Kosten binnenhuisarchitect

26-02-2017 23:58 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hola!

Wij willen onze woonkamer en keuken flink onder handen laten nemen door een interieurontwerper. We willen deze persoon vragen voorstellen te doen voor de inrichting, nieuw bankstel, keukenblok en verlichting. En dan is er ook nog een slaap/werkkamer waar iets mee moet gebeuren.

Ik heb alleen geen idee wat zoiets moet kosten. Wie heeft ervaring hiermee? Wat mag ik verwachten? En dan heb ik het dus niet over de aanschafkosten van bank, lamp etc. Dat is weer een aparte kostenpost.

Doei!

advies is afhankelijk of je ook een heel licht/kleuren plan wilt, of alleen een nieuw bankstel. Volgens mij hebben wij 475 per ruimte in huis betaald, voor interieur advies en lichtplan en kleuradvies. Dit volledige pakket hebben wij gedaan omdat vriendlief en ik beide geen smaak hebben en met de lelijkste dingen thuis komen uit de winkel...
Tvp!
Een architect zorgt voor verbouwing een een stylist voor de inrichting. Soms heb je geluk en vind je 2 in een.

Wij zijn gaan zitten met plattegrond en plannen tijdens de kennismaking. Toen het huis bekeken op basis daarvan een fixed fee afgesproken ipv uurprijs. Eind resultaat is werkelijk super. Kan het je aanraden.

Iedereen heeft zijn eigen prijs en het is net wat je wil hoeveel het kost. Onze fungeerde ook als 'opzichter' tijdens de verbouwing, maar ging ook mee shoppen naar de meubels die we in ons hoofd hadden. (En gevonden!).

Er zijn ook architecten die hun stempel willen drukken door op elke portefolio foto bv een rood voorwerp te zetten. Ik zocht echt iemand die maakte wat ik wilde.
Beelicious, daarvoor is een interieurarchitect. Zowel bouwkundig opgeleid als verstand van kleur, vorm materiaal, detail afwerking.

Afhankelijk van hou gedetailleerd je de opdracht uitgevoerd wil hebben, schetsontwerp, voorlopig ontwerp, definitief ontwerp. Hou er rekening mee dat dit ongeveer 60 euro ex btw is.
Sommige meubelbedrijven doen dat gratis voor je; je betaalt alleen als je daar niets koopt. Ik had vorig jaar diverse meubelcatalogi waar dat in stond.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ons keukenblok werd gewoon door de keukenboer gedaan; jij geeft je plattegrond en zij laten door een programma een keuken tekenen nav de wensen. Dat is trouwens al heel lang geleden dus ik verwacht complete magie met de huidige technologie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je kan een keuken verkoper een plattegrond laten tekenen. Je krijgt dat een standaard oplossing, waarbij vaak niet na gedacht is over detalering en afwerking en hoe dit samen gaat met de rest van je interieur. Jehebt een veel betere onderhandelingspositie als je weet wat je wilt met indeling en materiaal en daarmee langs verschillende keukenzaken gaat ( mandemakers groep vermijden) of deze opmaat laat maken door een meubelmaker.

Evenals je naar een meubelwinkel gaat en daar een plattegrond laat tekenen, dan betekend dat dat je alles in 1 winkel zou kopen. Het gaat hun om zoveel mogelijk verkoop. Een interieurarchitect kijkt juist met je mee, maakt met jullie wensen een indeling, meubel, materialen en kleuren plan. Dan kan je zelf beslissen wat je koopt en bij wie. Waardoor je een op maat en persoonlijk interieur krijgt ipv een onpersoonlijke standaard oplossing.
Je hebt ook (goede) interieurontwerpers die voor €95 1 uur bij je thuis komen om advies te geven. Daarna kan je beslissen of dat je verder van hun dienste gebruik wilt maken of niet, en eventueel welke diensten.

BIjvoorbeeld deze goede interieurontwerper doet dit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven