Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
@tailormade: goed dat je niet meer rookt!

Zo te zien hebben we allemaal wel mannen die ons steunen haha. Al moet ik zeggen dat we nu met een biertje voetbal zitten te kijken
Tailormade knap zeg van het niet meer roken. Respect!!!!! En dank je wel meis normaal ben ik niet zo van alles open en bloot op een forun maar hier voelt het OK en helpt mij ook wel.

Vind het zo raar om morgen voor het eerst na alles te gaan werken....

Mijn beste vriendin en mijn moeder zijn net weg. Bij de Griek geweest en n slok teveel op, maar ik vergeef het mezelf wel na zo een week.. Ben benieuwd morgen....

Zwaantje met n biertje voetbal kijken is ook leuk!
Goedemorgen,

Succes vandaag met werken Hamaika, ik hoop dat het je goed doet!

Haha voetbal en biertje moet kunnen toch zwaantje!

Ik woog vanmorgen 60.5. 1 kilo minder dan vorige week (had m'n gewicht pas laat doorgegeven).

(-7.4 totaal en bmi is 23.3)

Hehe eindelijk weer eens wat voortgang! Mijn lijstje:

O: Griekse yoghurt met appel en kaneel

T: Rauwkost

L: Volkorenwrap met kipfilet, tomaat, sla en noten

T: Appel met kaneel

D: Rijst, kipfilet en groente

T: Nog geen idee
Ahhh Goed bezig Tailor!

Ik snap dr echt geen jota meer van! Pfff het hele weekend zag ik staan: 83,7, 83,8 en 83,9 .

En jawel het is maandag ochtend:

84,5 Dus weer plus 100 gram.

Pffff laat maar! Belachelijk! Nou ja deze week maar wéér opnieuw een poging.
Ik kan mezelf vandaag niet wegen want ik was bij vriend en dat is geen weegschaaltype dus ik geef het morgen even door.

Lijstje voor vandaag:

O: sterke cuppucino en breaker (stationvoer haha)

T: 2 mandarijnen

L: drie boterhammen (Beleg moet ik nog even bedenken)

T: Banaan

D: chili sin carne met rijst

T: 2 mandarijnen

Vandaag maar een beetje opletten want morgen trakteer ik op taart dus dat kan ik niet overslaan haha
Vanochtend eindelijk gewogen. De Griek gisteravond en de wijntjes hebben wel n beetje invloed gehad helaas

78.0

Judith kan jij mijn BMI erbij harken want mijn weegschala BMI vertrouw ik niet zo.

Tailormade goed zo!!!! mooi resultaat. En dank je wel!

Twilight jezus dat is balen meis.... . Niet opgeven he, maar snap wel dat het erg demotiveert .

Zwaantje ben benieuwd morgen! Mijn tussendoortjes bestaan ook vaak uit mandarijnen.

Zometeen weer naar mijn werk. Vind het echt ontzettend raar..... Kijk er aan de ene kant naar uit, de afleiding, maar zie er ook enorm tegenop. De collegas die het niet weten die ongetwijfeld komen met 'lekkere vakantie gehad?' Liefst zou ik nog wat dagen uitrusten. Maar ja dat gaat niet.... ben benieuwd...

Succes allemaal die nog moeten wegen!
Hallo allemaal,

Ik ben er eindelijk weer. Ik zou eigenlijk donderdag terugkomen, maar het liep anders en ben gistermiddag teruggekomen uit Frankrijk.

Ben me net rot geschrokken op de weegschaal:

Mijn gewicht: 79,8

Deze week +1,7

Totaal -3,6

BMI 24,9

Ik weet eigenlijk niet wat ik erover moet zeggen

Uithuilen en opnieuw beginnen.

Hoop dat jullie betere resultaten hebben en ga vanavond bijlezen om inspiratie op te doen.
Ik lees straks even alles bij

Maar voor nu even m'n gewicht

71.8 kg

Ik krijg het niet dik op m'n telefoob
Ik woog 0,2 meer. Pff.

Al heb ik het idee dat het griepje (nu heftiger) het nog wel naar beneden gaat halen, maar ja, op die manier is ook niet de bedoeling.

Tailor, wat goed weer! Pas wel op dat je niet te hard blijft afvallen nu meer, want anders wordt het stabiel blijven straks echt lastig - probeer rond de 400gr p/w te zitten.

Twilight: Wat jammer! Ik had hetzelfde, woog constant tussen 64,5 en 65 en nu weer er erboven (I blame the ibuprofen)

Zwaantje: Mag ik vragen waarom nog de rijst bij de chili con carne??

Hamaika: Done, 28,7 :D - En succes op je werk straks, ik ben de hele dag beschikbaar, dus mocht je even afleiding nodig hebben.... Stuur maar een berichtje

Overigens geen helaas zeggen, die 78 is een realistisch cijfer, beter dan opeens veel minder wegen doordat je niet zo goed at e.d. - toch?

Het is alsnog een mooi resultaat.

Femme: Niet te hard schrikken, dit gewicht is waarschijnlijk zo weer weg. Je hebt wrs. daar toch iets anders gegeten dan je normaal thuis zou doen.

Ik kruip m'n bedje zo weer in haha.
Hoi allemaal,

Zo daar was ik weer naar 2 dagen carnaval. Gewicht hier is 89.3kg. Me wel wat laten gaan deze 2 dagen maar ook veel gedanst.

Natuurlijk niet blij met het gewicht. Wil de 87 van laatst weer snel terug zien.
Jeetje Woeffie, je moet nu wel weer de andere kant op gaan hoor!!! *knuf*
Hoi allemaal,

Heb wel mee gelezen, maar even niet gereageerd.

Heb carnaval gevierd, dus nogal ongezond weekend gehad. Dus helaas weer wat aangekomen. 88.1/b] Maar snap dus wel waar het vandaan komt.

Deze week er weer streng tegenaan..De rest die is aangekomen, kom op we kunnen het!
Hoi allemaal,

Heb wel mee gelezen, maar even niet gereageerd.

Heb carnaval gevierd, dus nogal ongezond weekend gehad. Dus helaas weer wat aangekomen. 88.1/b] Maar snap dus wel waar het vandaan komt.

Deze week er weer streng tegenaan..De rest die is aangekomen, kom op we kunnen het!
Goedemorgen allemaal! Wat jammer dat het afgelopen week niet bij iedereen gelukt is. Niet opgeven, hoor! Soms zijn er mindere weken, komt goed!

Gefeliciteerd voor de afvallers! Hou vol!

Mijn resultaten voor adgelopen week:

Gewicht: 74,1 kg

Afgevallen afgelopen week: 0,8kg

BMI: 25 (wat volgens het voedingscentrum nog precies te hoog is, jammer. Maar misschien volgende week er onder?)

Totaal afgevallen: 7,4kg

Ik begin nu echt verschil te zien en te merken aan mijn kleding. Mijn loopbroek heeft knoopsgatelastiek en die heb ik al een paar keer strakker moeten doen. Toch is mijn buik nog te blubberig en bollig naar mijn zin dus er moet nog meer af! Jammer dat het er ook op plaatsen waar dat niet zou hoeven (borsten) duidelijk af gaat nu.... Dat lijkt wel de eerste plek waar het echt opvalt.

Gisteren had ik een hele slechte eetdag, met pannenkoeken en pizza en jellybeans. Klinkt best erg als ik het zo opschrijf. Vanaf vandaag weer strenger zijn voor mezelf!

Fijne dag allemaal! Judith, ik hoop dat je snel opknapt. Hamaika, ik hoop dat je een fijne dag hebt op je werk.
Hoi allemaal!

Afgelopen week goed carnaval gevierd en de dagen daarvoor gezond gedaan. Zit nu op 88.2 dus toch nog wat afgevallen terwijl ik dit niet verwacht had!

Wat heftig zeg Hamaika wat je allemaal hebt moeten meemaken! Komt allemaal weer goed!

Zal proberen deze week hier iets meer te posten!
Ik wil trouwens ook weer beginnen met hardlopen, alleen de motivatie is een beetje zoek...
Suikerbroodje: Bij mij hielp eiwitrijk eten en Soja (bv. sojamelk/soja yoghurt (je hebt nu zelfs soja kwark) - bij mijn borsten is er vrijwel niets af. Ook helpt het mij (naar mijn mening) om elke dag polsen vast te houden en dan naar elkaar toe drukken gedurende 10 min tegen bv. slapper worden.

Ik heb net een mega portie proteïne pannenkoeken gebakken, ik dacht ik doe het nu want normaal ga ik tijdens het bakken er toch een paar al opsnoepen - nu dus niet, moet er niet aan denken, blegh!

Ooh Anke, tegelijk gepost. Nice resultaat. Wat betreft hardloop motivatie, ik begin zelf in de lente haha, ik ben met dit koude druilerige weer niet te motiveren.
Ondertussen oorontsteking. ...net als Kids vakantie hebben...

En moet ook ongesteld worden....

Einde zielig doen

78,8 te verwachten rond menstruatie
Ik ben er dus wel en lees mee....alleen reageren ff wat minder.

Als ik plek moet maken prima hoor
Hallo allemaal! Mag ik meedoen?

Ik ben 1.74m en 68 kg. Ik was al 7 kilo afgevallen, nu weer een kilo eraan gegeten omdat ik een beetje losjes begin te worden met eten. Mijn streefgewicht is 62 kg.

Ik heb verschillende methodes gedaan/geprobeerd om af te vallen. Koolhydraatarm, clean eten, calorieën tellen. Wat voor mij het beste heeft gewerkt is een schema aanhouden waarbij ik geen honger heb en qua calorieën tussen de 1400 en 1800 zit. Ik heb ook geen zin meer om veel moeite te doen voor het bereiden van eten, met het clean eten heb ik altijd veel moeite gedaan voor lunch en ontbijt eigen broden bakken, salades maken etc.

Ik wil nu gewoon simpel te bereiden ontbijt en lunch die gewoon gezond zijn. Kwark, yoghurt, havermout, brood. Met avondeten veel variëren, de ene keer volkoren pasta met veel groenten en zelfgemaakte saus, de andere keer kip, wokgroenten en zilvervliesrijst. Verder wil ik 3 keer per week korte HIIT sessies doen en veel wandelen.

Van mij hoeft dat BMI gedoe niet zo, ik heb eigenlijk altijd wel een goed bmi gehad.

Dus voor in de tabel:

Lengte: 1.74m

Start: 68

Streef: 62

Huidig: 68

De rest is voor mij nvt.
Welkom blondelady!

voor de dames die afgevallen zijn "goed bezig"

Voor de dames die aangekomen zijn "zit m op volgende week"

Ik ben vanmiddag even lekker naar de sportschool geweest!

Eerst half uur krachttraining

20 min roeien

20 min loopband

10 min traplopen

10 min fietsen

Heerlijk nu m'n man thuis is hoef ik niet op de klok te kijken om de kids op te halen bij de oppas!

Eetlijstje:

O: yoghurt granola

T: manderijn

L: 2 proteïne boterhammen met zuivelspread wat sla en ham en rookvlees

T: gekookt ei

D: sperziebonen met champignons/ui/paprika en kip uit de oven met honing mosterd saus

T: hamrolletjes
@ Judith: haha mag hoor. Veel mensen eten dat met brood maar ik doe dus ook wel es rijst. Alleen maar bonen enz. vind ik een beetje saai. Ook omdat er al geen vlees in zit (scheelt ook al veel kcal haha) maar ik doe maar 50 gram ongekookte rijst dus zo beperk ik de schade een beetje
Heeft iemand een tip voor mij qua dieet? Doe nu maar alleen een beetje opletten op wat ik eet en water drinken maar heb niet echt een vast dieet.

Alvast bedankt!
Anke dan kun je het beste eetlijstjes posten, dan kunnen we aan de hand daarvan advies geven. Zo gaat dat wat lastig.

Zwaantje: Ah ja, oké. Ik gooi er meestal een hoop groente door en rooster een halve kha boterham erbij, maar dat kan ook Ik had pas ook kipgehakt, maar dat is toch echt niet hetzelfde.
Ik doe dus op advies van de dietiste koolhydraat arm dieet. Ondertussen iets minder streng maar merk dat het voor mijn lichaam wel goed werkt.

Uiteraard ook geen koek en snoep ed......maar alleen dat weg laten had bij mij weinig effect ( lees dan gaat het zo langzaam dat mijn motivatie verdwijnt)

Ik maak bv lijnzaad of amandel krackers ipv brood. Of koolhydraatarm brood.

Eet ook salades ipv brood en savonds laat ik de koolhydraten weg en eet meer groenten.

Verder wat meer eiwitten.

Heel kort door de bocht hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven