Waar raken jullie getriggered van?

27-02-2017 15:49 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, mijne zijn:

- Feministen (jullie weten zelf welke ik bedoel) Feminazi's

-Fat acceptance (vrouwen met maat 52 die zeggen dat de wereld zich aan hen moet aanpassen)

- Gillende kinderen (waar dan ook)

- Dierenmishandelaars

- Mensen die hun religie altijd aan je opleggen

- het 'making stupid people famous' concept

- Lang wachten in restaurants

Edit:

- Taalnazi's

- ''dont assume my gender'

Wat is triggered? Wat je boos maakt.

Fijne vakantie!
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:Jalisa schreef op 27 februari 2017 @ 16:11:

-Mensen die live gaan op Facebook

-kinderen die bijdehand doen

-mensen die theekransjes houden voor het vriesvak in de supermarkt of voor de in/uitgang
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:7102 schreef op 27 februari 2017 @ 16:12:

Dit soort bordjes.

[afbeelding]die noem ik de xenos/action huisvrouwen
quote:sssssst schreef op 27 februari 2017 @ 16:12:

De vraag is niet wát je triggert maar ook waar dat toe leidt?volgens mij is dat niet de vraag van de OP
Huilies, die voor iedere scheet die dwars zit naar een psycholoog rennen omdat ze zo met zichzelf in de knoop zitten.

Dit soort bordjes.

[img]https://www.cadeautjes.nl/media/catalog ... ec5b0.jpeg[/img]Tegenwoordig hebben mensen zo'n geheugensteun nodig.
Onrecht tegen dieren

Onrecht tegen kinderen

Dramaqueens

Kortzichtigheid

Egocentrische mensen

Mensen die uit de hoogte doen

Mensen die constant vloeken/schelden

Straattaal

Discriminatie

Racisme
quote:Lievelieve1982 schreef op 27 februari 2017 @ 16:01:

Ik word bijna nooit boos of geïrriteerd. Het lijkt mij vrij zwaar om steeds maar geïrriteerd te raken.Een trigger is niet een beetje boos of geïrriteerd zijn. Een trigger is (mijn inziens) extreme woede, of ietsje erger: diegene wat aan willen doen.
quote:groenebroek schreef op 27 februari 2017 @ 15:52:

Zinnen die niet kloppen.

Heb geprobeerd op mijn handen te blijven zitten maar is niet gelukt, sorry.

Zou moeten zijn : Waardoor worden jullie getriggerd?
We teach people how to treat us
quote:ladygaga_xx schreef op 27 februari 2017 @ 16:13:

[...]

volgens mij is dat niet de vraag van de OP

Triggeren betekent uitlokken, dus wat lokt het uit?

Triggeren is iets anders dan irriteren, vandaar.
-oneerlijke mensen.

-mensen die zeggen dat feminisme in Nederland klaar is.
quote:Felroze schreef op 27 februari 2017 @ 16:16:

[...]

Een trigger is niet een beetje boos of geïrriteerd zijn. Een trigger is (mijn inziens) extreme woede, of ietsje erger: diegene wat aan willen doen.

Klopt niet, jouw definitie. Een trigger is juist de uitlokker.

In deze context is de volgende betekenis de beste: "Een trigger is een mechanisme, dat een proces in gang zet. Meestal ontstaat de trigger als er in een ander proces aan een vastgestelde voorwaarde wordt voldaan, zoals het overschrijden van een grenswaarde. In andere context wordt het startsignaal bedoeld voor een geluid, beeld, respons of proces, dat bijvoorbeeld met de hand kan worden gegeven. Een goede Nederlandse vertaling voor het woord trigger is er niet.

Het woord wordt nu ook in bredere zin toegepast, ook als werkwoordsvorm: triggeren (in gang zetten, uitlokken, opwekken). In het Nederlands wordt het woord in sommige gevallen gebruikt voor de vastgestelde voorwaarde in de betekenis van "grenswaarde". Ook wordt het gebruikt in de betekenis van "aanleiding": de druppel die de emmer doet overlopen."
Mensen die altijd maar roepen dat ze het zo vreselijk hebben en anderen geen leuke dingen gunnen.

Mensen die het altijd alleen maar over zichzelf hebben.

Mensen die niet kunnen accepteren dat niet iedereen leeft zoals hun dat doen/willen
quote:Onbevangen schreef op 27 februari 2017 @ 16:14:

Onrecht tegen dieren

Onrecht tegen kinderen

Dramaqueens

Kortzichtigheid

Egocentrische mensen

Mensen die uit de hoogte doen

Mensen die constant vloeken/schelden

Straattaal

Discriminatie

RacismeDit lijstje zou zo mijn lijstje kunnen zijn.
Mensen die een term uit de psychiatrie gaan gebruiken alsof het een dagelijks gebruikt woord is. Een 'trigger' is onderdeel van de ziekte PTSS, waardoor iemand een 'flashback' kan krijgen. Books, fill your head. Lees ze, dan krijg je meer kennis over zaken waar je de ballen van begrijpt. O ja en mensen die heel weinig weten, krijg ik de stoom van uit mijn oren.
Vlieg met me mee naar de regenboog.
quote:Dreamcatcher99 schreef op 27 februari 2017 @ 16:38:

. O ja en mensen die heel weinig weten, krijg ik de stoom van uit mijn oren. Hoe bedoel je dit? Wat moeten mensen allemaal weten?

Mensen die een term uit de psychiatrie gaan gebruiken alsof het een dagelijks gebruikt woord is. Een 'trigger' is onderdeel van de ziekte PTSS, waardoor iemand een 'flashback' kan krijgen. Books, fill your head. Lees ze, dan krijg je meer kennis over zaken waar je de ballen van begrijpt. O ja en mensen die heel weinig weten, krijg ik de stoom van uit mijn oren. Misschien zou jij eens wat meer op 9gag moeten gaan zitten ofzo dan weet je ook dat trigger nu gewoon gebruikt wordt in de Nederlandse taal.

Mensen die een term uit de psychiatrie gaan gebruiken alsof het een dagelijks gebruikt woord is. Een 'trigger' is onderdeel van de ziekte PTSS, waardoor iemand een 'flashback' kan krijgen. Books, fill your head. Lees ze, dan krijg je meer kennis over zaken waar je de ballen van begrijpt. O ja en mensen die heel weinig weten, krijg ik de stoom van uit mijn oren.

Ik heb PTSS, en dat soort triggers zijn bepaal geen grapje.

Maar TO bedoelde gewoon waar irriteer je je aan, dat was toch goed te lezen dat het daar over gaat. En niet over de triggers van PTSS
quote:7102 schreef op 27 februari 2017 @ 16:41:

[...]

Hoe bedoel je dit? Wat moeten mensen allemaal weten?Ze denktk dat ze leuk is, is een verkapte aanval op mij, eigenlijk op de man spelen.

Dit soort bordjes.

[img]https://www.cadeautjes.nl/media/catalog ... ec5b0.jpeg[/img]

En dat grote bord met "in dit gezin... houden we van elkaar, maken we plezier" etc

Haha en mensen die denken het allemaal te weten maar het zelf fout hebben!

Jij dus
quote:Cherubijn schreef op 27 februari 2017 @ 16:42:

[...]

En dat grote bord met "in dit gezin... houden we van elkaar, maken we plezier" etc

Mensen die lijstjes maken over waar ze zich zoal aan ergeren
quote:7102 schreef op 27 februari 2017 @ 16:45:

[...]

[afbeelding] hik kots spontaan in mn mond
quote:Kootsies schreef op 27 februari 2017 @ 16:30:

[...]

Klopt niet, jouw definitie. Een trigger is juist de uitlokker.

In deze context is de volgende betekenis de beste: "Een trigger is een mechanisme, dat een proces in gang zet. Meestal ontstaat de trigger als er in een ander proces aan een vastgestelde voorwaarde wordt voldaan, zoals het overschrijden van een grenswaarde. In andere context wordt het startsignaal bedoeld voor een geluid, beeld, respons of proces, dat bijvoorbeeld met de hand kan worden gegeven. Een goede Nederlandse vertaling voor het woord trigger is er niet.

Het woord wordt nu ook in bredere zin toegepast, ook als werkwoordsvorm: triggeren (in gang zetten, uitlokken, opwekken). In het Nederlands wordt het woord in sommige gevallen gebruikt voor de vastgestelde voorwaarde in de betekenis van "grenswaarde". Ook wordt het gebruikt in de betekenis van "aanleiding": de druppel die de emmer doet overlopen."Ik heb "mijn" definitie wel genomen voor mijn voorbeelden in dit topic. Anders zou m'n rijtje heel wat langer zijn.
quote:Zinerva schreef op 27 februari 2017 @ 16:41:

[...]

Ik heb PTSS, en dat soort triggers zijn bepaal geen grapje.

Maar TO bedoelde gewoon waar irriteer je je aan, dat was toch goed te lezen dat het daar over gaat. En niet over de triggers van PTSSO. Waarom staat het dan onder psyche. Dat jij je daardoor niet gekwetst voelt, a la, maar er zijn meer mensen met PTSS dan jij alleen he. Als je een woord dan 'mainstream' maakt, zet het dan onder overig want dan hebben we het over heel iets anders.
Vlieg met me mee naar de regenboog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven