nadelen
maandag 27 februari 2017 om 21:35
Nadelen van zwanger zijn: misselijk tot 20 weken en de hele zwangerschap moe! Nadelen van bevallen: ik vond het echt een mooie ervaring, heftig, pijnlijk (maar niet zo pijnlijk) en heel bijzonder. Kan geen echte nadelen bedenken. Wel een nadeel was de postnatale depressie die ik kreeg. Ik heb me echt heel naar gevoeld, erge paniek.
Ons kind vind ik dan wel weer een gezellige toevoeging aan ons leven!
Ons kind vind ik dan wel weer een gezellige toevoeging aan ons leven!
maandag 27 februari 2017 om 21:36
quote:Meliora- schreef op 27 februari 2017 @ 21:14:
Oh en dat je ligt te kakken tijdens de bevalling vond ik ook best wel een dingetje. Dat mijn man zag hoe ik een kind eruit drukte is nog daar aan toe. Maar dat het samen ging met een mooie drol draaien was gewoon een beetje jammer.
Nee dat was mijn grootste nachtmerrie.
Mijn man was supertrots dat ik er geen drol neergelegd had.
Oh en dat je ligt te kakken tijdens de bevalling vond ik ook best wel een dingetje. Dat mijn man zag hoe ik een kind eruit drukte is nog daar aan toe. Maar dat het samen ging met een mooie drol draaien was gewoon een beetje jammer.
Nee dat was mijn grootste nachtmerrie.
Mijn man was supertrots dat ik er geen drol neergelegd had.
maandag 27 februari 2017 om 21:42
quote:OldWood schreef op 27 februari 2017 @ 21:34:
Dat na 4 dagen rugweeen en geen slaap je eindelijk naar het ziekenhuis mag voor een prik in je kont om wat bij te slapen, die prik niet werkt.
Waardoor je uitgeput aan een helse bevalling van een dag mag beginnen.
Ruggenprik die verkeerd gezet was waardoor mijn been 2 dagen lam was.
Nog een nadeel van de bevalling is dat mijn man mij op mijn slechts zag, inclusief kotsen in de bak die hij vast hield en het zien van mijn charmantste pershoofd.
En die hechting van de knip die ik nu 8 maanden na de bevalling nog steeds voel.
Maar als ik dan mijn zoontje zie word ik zo blij dat ik de bevalling maar probeer te vergeten
Ik heb 4 uren in de weeën gezeten. Het begon meteen met een weeënstorm in de rug en ik werd helemaal wild omdat ik ze niet kon opvangen. Wat was ik blij toen ik een infuuspompje kreeg.
Wat moet het verschrikkelijk zijn geweest.
Dat na 4 dagen rugweeen en geen slaap je eindelijk naar het ziekenhuis mag voor een prik in je kont om wat bij te slapen, die prik niet werkt.
Waardoor je uitgeput aan een helse bevalling van een dag mag beginnen.
Ruggenprik die verkeerd gezet was waardoor mijn been 2 dagen lam was.
Nog een nadeel van de bevalling is dat mijn man mij op mijn slechts zag, inclusief kotsen in de bak die hij vast hield en het zien van mijn charmantste pershoofd.
En die hechting van de knip die ik nu 8 maanden na de bevalling nog steeds voel.
Maar als ik dan mijn zoontje zie word ik zo blij dat ik de bevalling maar probeer te vergeten
Ik heb 4 uren in de weeën gezeten. Het begon meteen met een weeënstorm in de rug en ik werd helemaal wild omdat ik ze niet kon opvangen. Wat was ik blij toen ik een infuuspompje kreeg.
maandag 27 februari 2017 om 21:44
Mag ik even zeggen dat ik echt genoten heb van mijn 4 zwangerschappen? Ik vond het zalig om zwanger te zijn. Bij de eerste constant zure oprispingen , bij de 2 de geen appetijt om te eten en 6 maanden misselijk geweest, de laatste 2 veel last gehad van de bekken ( 10m wandelen deed ao zeer) en bij de laatste 5 maanden hondsmoe.
De knip vond ik echt wel het ergste eigenlijk. En sommige opmerkingen natuurlijk, ( bv iemand die grappig denkt te zijn, "ik weet wat jij gedaan hebt". Om te gieren natuurlijk) je het gevoel geven gahandicapt te zijn. ( nee ik moet niet zitten tijdens een receptie als iedereen staat, dank je wel)
De knip vond ik echt wel het ergste eigenlijk. En sommige opmerkingen natuurlijk, ( bv iemand die grappig denkt te zijn, "ik weet wat jij gedaan hebt". Om te gieren natuurlijk) je het gevoel geven gahandicapt te zijn. ( nee ik moet niet zitten tijdens een receptie als iedereen staat, dank je wel)
maandag 27 februari 2017 om 21:55
Hahaha heerlijk al die reactoes! Zo herkenbaar!! Die hormonen ook ja. Ik was echt een draak, kon om de kleinste dingen janken of uitflippen. Nu nog een streep/deuk en stuk uit de muur als herinnering toen ik een bak met spullen die man zou opruimen maar niet had gedaan tegen de muur flikkerde. Daarna janken want ik vond het zo erg van die ( pas gestucte) muur.
maandag 27 februari 2017 om 21:58
quote:Fresiaatje schreef op 27 februari 2017 @ 21:55:
Hahaha heerlijk al die reactoes! Zo herkenbaar!! Die hormonen ook ja. Ik was echt een draak, kon om de kleinste dingen janken of uitflippen. Nu nog een streep/deuk en stuk uit de muur als herinnering toen ik een bak met spullen die man zou opruimen maar niet had gedaan tegen de muur flikkerde. Daarna janken want ik vond het zo erg van die ( pas gestucte) muur.Ook dit doe ik zonder zwanger te zijn.
Hahaha heerlijk al die reactoes! Zo herkenbaar!! Die hormonen ook ja. Ik was echt een draak, kon om de kleinste dingen janken of uitflippen. Nu nog een streep/deuk en stuk uit de muur als herinnering toen ik een bak met spullen die man zou opruimen maar niet had gedaan tegen de muur flikkerde. Daarna janken want ik vond het zo erg van die ( pas gestucte) muur.Ook dit doe ik zonder zwanger te zijn.
maandag 27 februari 2017 om 22:01
quote:Meliora- schreef op 27 februari 2017 @ 21:14:
Oh en dat je ligt te kakken tijdens de bevalling vond ik ook best wel een dingetje. Dat mijn man zag hoe ik een kind eruit drukte is nog daar aan toe. Maar dat het samen ging met een mooie drol draaien was gewoon een beetje jammer.Ik had geluk dat mijn darmen nogal vlot reageerden op het beginnen van de weeën. Voordat ik goed en wel ging bevallen, waren mijn darmen al helemaal leeg. Ik heb een paar uur op het toilet doorgebracht zonder dat iemand het gemerkt heeft.
Oh en dat je ligt te kakken tijdens de bevalling vond ik ook best wel een dingetje. Dat mijn man zag hoe ik een kind eruit drukte is nog daar aan toe. Maar dat het samen ging met een mooie drol draaien was gewoon een beetje jammer.Ik had geluk dat mijn darmen nogal vlot reageerden op het beginnen van de weeën. Voordat ik goed en wel ging bevallen, waren mijn darmen al helemaal leeg. Ik heb een paar uur op het toilet doorgebracht zonder dat iemand het gemerkt heeft.
maandag 27 februari 2017 om 22:22
maandag 27 februari 2017 om 22:23
quote:Felroze schreef op 27 februari 2017 @ 22:22:
[...]
Nog iets wat ik zonder zwanger geweest te zijn heb. Het wordt steeds gekker. (Sorry hoor, maar al die dingen vallen me gewoon op. )
Wat ontzettend fijn voor je dat je al die dingen had zonder zwanger te zijn.
Moet je ook kakken terwijl je er een tampon uitdrukt of dat nog net niet?
[...]
Nog iets wat ik zonder zwanger geweest te zijn heb. Het wordt steeds gekker. (Sorry hoor, maar al die dingen vallen me gewoon op. )
Wat ontzettend fijn voor je dat je al die dingen had zonder zwanger te zijn.
Moet je ook kakken terwijl je er een tampon uitdrukt of dat nog net niet?
maandag 27 februari 2017 om 22:35
quote:Simple_me schreef op 27 februari 2017 @ 22:13:
@fresiaatje, de zoon is afgelopen oktober 3 geworden, ik heb 2 pigmentvlekken op mijn wang gekregen, en ze zitten er helaas nog. Mss ietsje minder fel, maar niet meer weggegaan.Hmm dat beloofd wat... ik kan er grapjes over maken en ik houd zielsveel van mijn kind, ik zou hem voor geen goud willen missen maar soms baal ik wel van hoe ik eruit ben gekomen met allerlei ongemakken en verlept uiterlijk.
@fresiaatje, de zoon is afgelopen oktober 3 geworden, ik heb 2 pigmentvlekken op mijn wang gekregen, en ze zitten er helaas nog. Mss ietsje minder fel, maar niet meer weggegaan.Hmm dat beloofd wat... ik kan er grapjes over maken en ik houd zielsveel van mijn kind, ik zou hem voor geen goud willen missen maar soms baal ik wel van hoe ik eruit ben gekomen met allerlei ongemakken en verlept uiterlijk.
maandag 27 februari 2017 om 22:37
maandag 27 februari 2017 om 22:39
quote:Meliora- schreef op 27 februari 2017 @ 21:42:
[...]
Heel verschrikkelijk, ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ik het heb volgehouden.
Maar als ik naar het resultaat kijk, kan ik alleen maar dolgelukkig zijn
[...]
Heel verschrikkelijk, ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ik het heb volgehouden.
Maar als ik naar het resultaat kijk, kan ik alleen maar dolgelukkig zijn