Op de VVD stemmen in Maart
maandag 27 februari 2017 om 11:13
quote:Dahlia74 schreef op 26 februari 2017 @ 19:16:
[...]
De kaderwet dienstplicht voor vrouwen is deze week aangenomen door het kabinet. Heeft nu ng goedkeuring nodig van de tweede en eerste kamer.
https://www.defensie.nl/a ... stplicht-ook-voor-vrouwenLaten we het maar bij een beroepsleger houden voor degenen die zelf wel het leger in willen.
[...]
De kaderwet dienstplicht voor vrouwen is deze week aangenomen door het kabinet. Heeft nu ng goedkeuring nodig van de tweede en eerste kamer.
https://www.defensie.nl/a ... stplicht-ook-voor-vrouwenLaten we het maar bij een beroepsleger houden voor degenen die zelf wel het leger in willen.
maandag 27 februari 2017 om 11:17
quote:PowerCube schreef op 26 februari 2017 @ 14:58:
Ik vond Stientje van Veldhoven van D66 en Renske Leijten van de SP goed uit de hoek komen. Ook al ben ik helemaal geen fan van de SP. Het CDA deed het ook goed. VVD en PVV not so much Toch heeft Fleur het vrouwendebat gewonnen. En Pechtold bij de mannen en eerlijk is eerlijk hij deed het goed vooral met zijn 1 op 1 debat economie met Klaver. Klaver die de zorg goedkoper wil maken maar wel het leven duurder maken met 7 belastingen. Sigaar uit eigen doos.
Ik vond Stientje van Veldhoven van D66 en Renske Leijten van de SP goed uit de hoek komen. Ook al ben ik helemaal geen fan van de SP. Het CDA deed het ook goed. VVD en PVV not so much Toch heeft Fleur het vrouwendebat gewonnen. En Pechtold bij de mannen en eerlijk is eerlijk hij deed het goed vooral met zijn 1 op 1 debat economie met Klaver. Klaver die de zorg goedkoper wil maken maar wel het leven duurder maken met 7 belastingen. Sigaar uit eigen doos.
maandag 27 februari 2017 om 11:24
quote:Habbekratz schreef op 27 februari 2017 @ 11:17:
[...]
Toch heeft Fleur het vrouwendebat gewonnen. En Pechtold bij de mannen en eerlijk is eerlijk hij deed het goed vooral met zijn 1 op 1 debat economie met Klaver. Klaver die de zorg goedkoper wil maken maar wel het leven duurder maken met 7 belastingen. Sigaar uit eigen doos.Ja, is Fleur tot winnaar benoemd? Ik vond haar erg schreeuwerig, maar ik moet toegeven dat er iets in haar stem is dat me tegenstaat en dat ik het daarom soms lastig vind om op de inhoud te focussen.
[...]
Toch heeft Fleur het vrouwendebat gewonnen. En Pechtold bij de mannen en eerlijk is eerlijk hij deed het goed vooral met zijn 1 op 1 debat economie met Klaver. Klaver die de zorg goedkoper wil maken maar wel het leven duurder maken met 7 belastingen. Sigaar uit eigen doos.Ja, is Fleur tot winnaar benoemd? Ik vond haar erg schreeuwerig, maar ik moet toegeven dat er iets in haar stem is dat me tegenstaat en dat ik het daarom soms lastig vind om op de inhoud te focussen.
maandag 27 februari 2017 om 11:35
maandag 27 februari 2017 om 11:44
Hollebollegijs, dat vind ik niet moeilijk. VVD heeft naast de vele echte vluchtelingen ook economische vluchtelingen laten binnen komen. De open grenzen voelen ook niet al te veilig. Tevens respecteren we het moslim geloof te veel (de extreme kant). Boerka's goedkeuren. Homo's laten onderduiken i.p.v. duidelijk zijn, dat je in dit land iedereen in zijn waarde laat.
Tevens zijn de ziektenkosten, onbetaalbare en ontoegankelijke huurmarkt, het langer doorwerken, teveel macht EU/geldverspilling grote dingen waar mensen zich zorgen om maken.
Veel mensen vinden, dat PVV het duidlijkst, dat hier verandering in moet komen.
Tevens zijn de ziektenkosten, onbetaalbare en ontoegankelijke huurmarkt, het langer doorwerken, teveel macht EU/geldverspilling grote dingen waar mensen zich zorgen om maken.
Veel mensen vinden, dat PVV het duidlijkst, dat hier verandering in moet komen.
maandag 27 februari 2017 om 12:25
quote:PowerCube schreef op 27 februari 2017 @ 11:24:
[...]
Ja, is Fleur tot winnaar benoemd? Ik vond haar erg schreeuwerig, maar ik moet toegeven dat er iets in haar stem is dat me tegenstaat en dat ik het daarom soms lastig vind om op de inhoud te focussen.Dat heb ik altijd met Alexander Pechtold,als die zijn mond open doet dan gaan de rillingen over mijn rug en al mijn nekharen overeind staan.
[...]
Ja, is Fleur tot winnaar benoemd? Ik vond haar erg schreeuwerig, maar ik moet toegeven dat er iets in haar stem is dat me tegenstaat en dat ik het daarom soms lastig vind om op de inhoud te focussen.Dat heb ik altijd met Alexander Pechtold,als die zijn mond open doet dan gaan de rillingen over mijn rug en al mijn nekharen overeind staan.
maandag 27 februari 2017 om 12:48
maandag 27 februari 2017 om 14:18
Rutte geeft VVD 41 zetels en PVV 15 zetels.
Voorspellen zou ik maar niet doen Rutte,denk dat PVV hoger scoort en VVD lager
http://www.telegraaf.nl/b ... 15_zetels_voor_PVV__.html
maandag 27 februari 2017 om 14:25
Na het debat gisteravond moet ik zeggen dat ik steeds meer het CDA overweeg.
Het standpunt terrorisme,radicale islam spreekt me beter aan bij het CDA dan de VVD.
Het strafbaar stellen van verheerlijking terroristische uitingen en haatimams vind ik toch een belangrijk item waar CDA voor is en VVD tegen.
Het standpunt terrorisme,radicale islam spreekt me beter aan bij het CDA dan de VVD.
Het strafbaar stellen van verheerlijking terroristische uitingen en haatimams vind ik toch een belangrijk item waar CDA voor is en VVD tegen.
maandag 27 februari 2017 om 15:25
Net op het nieuws,IS heeft een onthoofdingsvideo gestuurd van een gegijzelde Duitser.Losgeld was geeist,niet betaald door Duitse overheid daarom hebben ze nu die video gestuurd.
En dan wil SP nog bezuinigen op politie/defensie.CDA wil daaraan juist het meest aan uitgeven van alle partijen.
VVD mag hieraan ook wel meer besteden. Uitroeien die radicale moslims.
En dan wil SP nog bezuinigen op politie/defensie.CDA wil daaraan juist het meest aan uitgeven van alle partijen.
VVD mag hieraan ook wel meer besteden. Uitroeien die radicale moslims.
maandag 27 februari 2017 om 20:44
dinsdag 28 februari 2017 om 14:50
quote:Habbekratz schreef op 27 februari 2017 @ 14:18:
Dat denk ik ook maar Rutte gaat wel tussen de 30 en 35 zetels scoren
Veel PVV stemmers gaan toch eieren voor hun geld kiezen nu duidelijk wordt dat de PVV in de oppositie beland.
Verder doet de PVV niet aan campagne, Geert Twittert een beetje, Fleur zat in het “vrouwen debat” op WNL maar maakte geen indruk.
Hij laat het complete speelveld aan de VVD en in mindere mate CDA
Goed nieuws voor “rechts Nederland” je moet er niet aan denken dat er een coalitie over links komt met #Jesseklavererisnogruimtevoorextravluchtelingen
Dat denk ik ook maar Rutte gaat wel tussen de 30 en 35 zetels scoren
Veel PVV stemmers gaan toch eieren voor hun geld kiezen nu duidelijk wordt dat de PVV in de oppositie beland.
Verder doet de PVV niet aan campagne, Geert Twittert een beetje, Fleur zat in het “vrouwen debat” op WNL maar maakte geen indruk.
Hij laat het complete speelveld aan de VVD en in mindere mate CDA
Goed nieuws voor “rechts Nederland” je moet er niet aan denken dat er een coalitie over links komt met #Jesseklavererisnogruimtevoorextravluchtelingen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
dinsdag 28 februari 2017 om 15:17
quote:real_tweety schreef op 27 februari 2017 @ 20:44:
Deze topic wordt geheel gedomineerd door Habbekratz.
En ja, een organisatie die met bommen en tanks honderden mensen doodt, doet aan terreur. Het is niet zo dat het alleen terreur betreft als een moslim een Theo van Gogh vermoord of als het alleen Christenen betreffen.Wie heeft dat dan beweerd?
Deze topic wordt geheel gedomineerd door Habbekratz.
En ja, een organisatie die met bommen en tanks honderden mensen doodt, doet aan terreur. Het is niet zo dat het alleen terreur betreft als een moslim een Theo van Gogh vermoord of als het alleen Christenen betreffen.Wie heeft dat dan beweerd?
dinsdag 28 februari 2017 om 15:28
VVD krijgt mijn stem niet
- veel lastenverzwaringen bij jan modaal, weinig in het hogere segment
- verhoging AOW (in onze directe omgeving veel bouwvakkers en 65 was al lastig werkend te halen)
- passend onderwijs past niet
- in stand houden eigen risico zorg
- laat zich te veel (naar mijn mening) leiden door Brussel
- komt afspraken niet na (griekenland, lastenvermindering)
- eigen verantwoordelijkheid *braak* veel mensen komen niet meer rond hierdoor, naar mijn mening is dit een kwestie van tijd voor de gevolgen ook voelbaar zijn voor de hogere inkomens.
- veel lastenverzwaringen bij jan modaal, weinig in het hogere segment
- verhoging AOW (in onze directe omgeving veel bouwvakkers en 65 was al lastig werkend te halen)
- passend onderwijs past niet
- in stand houden eigen risico zorg
- laat zich te veel (naar mijn mening) leiden door Brussel
- komt afspraken niet na (griekenland, lastenvermindering)
- eigen verantwoordelijkheid *braak* veel mensen komen niet meer rond hierdoor, naar mijn mening is dit een kwestie van tijd voor de gevolgen ook voelbaar zijn voor de hogere inkomens.
dinsdag 28 februari 2017 om 15:38
Ik weet dus nog steeds niet waar ik op ga stemmen, wat ik belangrijk vind;
- afschaffen eigen risico zorg
- basisbeurs terug
- passend onderwijs anders inrichten
- AOW terug naar 65
- armoedeval moet verdwijnen (door de hoge toeslagen en regelingen voor minima hebben deze bijna net zo veel te besteden als jan modaal )
- minder invloed van Brussel
- vluchtelingen probleem meer oplossen in eigen omgeving
- hogere straffen in het geval van dierenmishandeling/verwaarlozing en makkelijker maken een houdersverbod op te leggen
Iemand een idee welke partij ??
- afschaffen eigen risico zorg
- basisbeurs terug
- passend onderwijs anders inrichten
- AOW terug naar 65
- armoedeval moet verdwijnen (door de hoge toeslagen en regelingen voor minima hebben deze bijna net zo veel te besteden als jan modaal )
- minder invloed van Brussel
- vluchtelingen probleem meer oplossen in eigen omgeving
- hogere straffen in het geval van dierenmishandeling/verwaarlozing en makkelijker maken een houdersverbod op te leggen
Iemand een idee welke partij ??
dinsdag 28 februari 2017 om 15:57
Ik geef alleen wat ik belangrijk vind. Hoe dat betaald moet worden, geen idee, ik denk dat de meeste stemmers niet weten hoe bepaalde zaken gefinancieerd moeten worden. Ik weet wel dat de zorg in Nederland op een andere manier gefinancieerd moet worden, op dit moment hebben grote farmaceuten en de verzekeraars te veel macht wat de zorg onnodig duur maakt, ook de beloningsstructuur moet anders kunnen. Te gek voor woorden dat een grote groep mensen afhankelijk zijn van de zorgtoeslag om premie te kunnen betalen, maar vervolgens wel een eigenrisco voor hun kiezen krijgen.
dinsdag 28 februari 2017 om 16:49
Ik vind dat best wel zwak.
Meer geld naar het een betekend minder geld naar iets anders. Het is raar om te roepen dat er meer geld bij moet naar van alles en nog wat. Binnen de letter van jou prioriteitenlijst past ook het niet langer indexeren van de AOW, het verhogen van het collegegeld, het (extreem) verlagen van de bijstandsuitkering, het invoeren van extra hoge belastingen op zaken als vlees en vis.
Niet alleen waar een partij zijn geld aan wil uitgeven is belangrijk, maar juist ook, waar willen ze het geld ophalen.
Meer geld naar het een betekend minder geld naar iets anders. Het is raar om te roepen dat er meer geld bij moet naar van alles en nog wat. Binnen de letter van jou prioriteitenlijst past ook het niet langer indexeren van de AOW, het verhogen van het collegegeld, het (extreem) verlagen van de bijstandsuitkering, het invoeren van extra hoge belastingen op zaken als vlees en vis.
Niet alleen waar een partij zijn geld aan wil uitgeven is belangrijk, maar juist ook, waar willen ze het geld ophalen.
dinsdag 28 februari 2017 om 17:17
quote:Zwartvlekje schreef op 28 februari 2017 @ 16:49:
Je mag dat zwak vinden, boeit me niet.
Ik vind genoemde dingen belangrijk (en jij plakt er nog van alles aan vast die ik niet genoemd heb) en hoe dat gefinancieerd wordt mag de partij invullen. Ik ben geen econoom, zie de grote lijnen niet want ik heb er te weinig verstand van, maar van mag mag bezuinigd worden op de HRA en defensie (om dan maar iets te noemen)
Je mag dat zwak vinden, boeit me niet.
Ik vind genoemde dingen belangrijk (en jij plakt er nog van alles aan vast die ik niet genoemd heb) en hoe dat gefinancieerd wordt mag de partij invullen. Ik ben geen econoom, zie de grote lijnen niet want ik heb er te weinig verstand van, maar van mag mag bezuinigd worden op de HRA en defensie (om dan maar iets te noemen)
dinsdag 28 februari 2017 om 17:23
quote:AnAppleADay schreef op 28 februari 2017 @ 16:54:
Juist, ik wil ook wel met 65 met pensioen (wie niet?) maar ik weet ook dat dat ten koste gaat van heel veel andere zaken.
In de fysiek zware beroepen is het geen willen, maar vaak de 65 niet eens kunnen halen omdat het lijf op is.
Er is onderzoek gedaan naar de stijging van de AOW, en het blijkt dat deze nu gekoppeld is aan de stijging van de welvaart, als je dit loslaat blijkt het prima betaalbaar te zijn, (dan volgt het de trend van de verdiende lonen van de afgelopen 30 jaar).
"We" waren toch zo voor eigen verantwoordelijkheid, dan sluit een pensioenaanvulling die je zelf moet regelen prima aan. AOW is basis, heb je een werkgever dan heb je vaak pensioen geregeld en wil je dan meer dan moet je daar zelf maar voor zorgen.
Juist, ik wil ook wel met 65 met pensioen (wie niet?) maar ik weet ook dat dat ten koste gaat van heel veel andere zaken.
In de fysiek zware beroepen is het geen willen, maar vaak de 65 niet eens kunnen halen omdat het lijf op is.
Er is onderzoek gedaan naar de stijging van de AOW, en het blijkt dat deze nu gekoppeld is aan de stijging van de welvaart, als je dit loslaat blijkt het prima betaalbaar te zijn, (dan volgt het de trend van de verdiende lonen van de afgelopen 30 jaar).
"We" waren toch zo voor eigen verantwoordelijkheid, dan sluit een pensioenaanvulling die je zelf moet regelen prima aan. AOW is basis, heb je een werkgever dan heb je vaak pensioen geregeld en wil je dan meer dan moet je daar zelf maar voor zorgen.
dinsdag 28 februari 2017 om 18:19
dinsdag 28 februari 2017 om 21:40
quote:2Italy2 schreef op 28 februari 2017 @ 18:19:
Ook hier! Het wordt druk vanavond.
http://www.parool.nl/amst ... ne-tegen-de-pvv~a4467864/Valt nog best tegen
Ook hier! Het wordt druk vanavond.
http://www.parool.nl/amst ... ne-tegen-de-pvv~a4467864/Valt nog best tegen