Vraag over uitnodiging

01-03-2017 18:02 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een stom probleem ...

Ik ga trouwen en nu hebben een aantal vriendinnen aangegeven een klein vrijgezellenfeestje te organiseren. Leuk dus. Maar nu werd mij gevraagd een lijstje te maken met mensen die ik erbij wil.

Ik heb best veel contact met een oud-collega. Veel via de app en Facebook, bijna wel dagelijks. Laatst zijn we samen uit eten geweest en dat was gezellig. Was de eerste keer sinds ik een andere baan heb (2.5 maand). Nu is de klik er met haar volgens mij wel (op het werk waren we ook best close) en ik zou haar er best graag bij willen hebben, maar ik durf niet zo goed

Misschien ziet zij onze relatie wel totaal anders.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Gewoon haar naam aan de organisator doorgeven en zien of ze komt of eerst aan haar vragen of ze het leuk zou vinden als ik haar uitnodig?

En hoe zouden jullie zo'n uitnodiging oppakken als jullie in haar schoenen zouden staan?

Oh ja ... ik ben dan ook van plan haar natuurlijk uit te nodigen voor de bruiloft, dit weet ze echter ook nog niet. Bruiloft is pas in oktober.
Quote:

Ik ben zelf ooit uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest van een collega en daar werd toen door collega's wel wat lacherig over gedaan (niet door de persoon waar dit topic over gaat), alsof zij geen gewone vrienden had.

Waarom denken mensen zo? Ik vind dat zo dom, net alsof je geen nieuwe vrienden mag maken want dan ben je blijkbaar een kneus.

Vraag me echt af, of dit soort mensen alleen maar vrienden uit hun jeugd hebben.

Ik zou haar lekker uitnodigen, waarom niet. Het is toch juist leuk als je merkt dat iemand je mag.
Klopt, Orleander.

Volgens mij zou ik het zelf ook leuk vinden.

Maar wil voorkomen dat ze denkt dat het voor de 'opvulling' is want dat is het niet en dat zou ik vervelend vinden, want ik mag haar zeker wel zo dat ze dat niet verdient.
quote:marjoleinuitutrecht schreef op 01 maart 2017 @ 18:30:

[...]

Grappig, dezelfde situatie

Wat was haar antwoord?

Zij vond het heel leuk om te komen! Ze is meegeweest, ik had tegen mijn getuige gezegd dat zij wel bij ons kon blijven slapen omdat zij als enige van erg ver moest komen.

Daarna ben ik ook op haar vrijgezellenfeestje en bruiloft geweest! Bij mij paste ze heel goed bij de rest van mijn vriendinnen.
quote:marjoleinuitutrecht schreef op 01 maart 2017 @ 18:29:

Wat eensgezind nu

Oké, vragen dus.

Maar wel aan haar zelf eerst dus?Ik zou het op prijs stellen als je het mij van te voren zou vragen vooral omdat ''ik'' dus de rest niet ken van je vrijgezellenfeestje.
quote:marjoleinuitutrecht schreef op 01 maart 2017 @ 18:35:

Klopt, Orleander.

Volgens mij zou ik het zelf ook leuk vinden.

Maar wil voorkomen dat ze denkt dat het voor de 'opvulling' is want dat is het niet en dat zou ik vervelend vinden, want ik mag haar zeker wel zo dat ze dat niet verdient.Ik snap je "angst" stom dat mensen überhaupt denken in termen van opvulling.
quote:Het-groepje schreef op 01 maart 2017 @ 18:21:

Ik stem ook 'ja'.

En het hangt echt niet van de status van het contact af. Ik was een tijdje geleden op een vrijgezellenfeest waarvan de 2 zgn beste vriendinnen op een rare manier afzeiden.

Die zijn nu dus geen beste vriendinnen meer (ging heel arrogant en onaardig ook naar de bruid).

Wil je de uitgebreide versie van dit verhaal wel eens heel snel op het afschuwelijke bruiloftentopic zetten! (Of staat het er al?)

TO, als ik een uitnodiging zou krijgen voor een feest van iemand die ik graag mag dan voel ik me gevleid. Elke andere reactie zou ik raar vinden.
Ik vind hier dingen van.
Ik zou het hartstikke leuk vinden!

Zo ontstaan vriendschappen toch?! Je ontmoet elkaar ergens en het klikt, dan komt er persoonlijk contact en je gaat samen wat ondernemen. Je hebt er een nieuwe vriendin bij!

Ik zou het heel leuk vinden! Je laat gelijk zien dat je het contact met haar leuk genoeg vindt om haar in jouw persoonlijke kringetje te willen.
quote:orleander schreef op 01 maart 2017 @ 18:33:

Quote:

Ik ben zelf ooit uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest van een collega en daar werd toen door collega's wel wat lacherig over gedaan (niet door de persoon waar dit topic over gaat), alsof zij geen gewone vrienden had.

Waarom denken mensen zo? Ik vind dat zo dom, net alsof je geen nieuwe vrienden mag maken want dan ben je blijkbaar een kneus.

Vraag me echt af, of dit soort mensen alleen maar vrienden uit hun jeugd hebben.

Ik zou haar lekker uitnodigen, waarom niet. Het is toch juist leuk als je merkt dat iemand je mag.Ik herken dit (gelukkig) niet.
Als je zoveel contact hebt lijkt mij dat een vriendin. Er is toch geen regel dat je iemand pas na een vastgesteld aantal weken vriendin mag noemen?

De reacties van jouw collega's vind ik trouwens ontzettend flauw.

Edit: de collega's van oleander.
quote:Perzina schreef op 01 maart 2017 @ 18:55:

[...]

Ik herken dit (gelukkig) niet.

Wees maar blij. Ik kom het heel vaak tegen. Laatst nog door de moeder van een vriendje van mijn zoon uitgenodigd voor een verjaardag.

Ik denk gezellig, zodra ze weg was kwamen de andere moeders met; ze zal wel eenzaam zijn, ze heeft geen eigen vrienden enz.

Belachelijk.
Als het gaat om een borrel in een kroeg met een aantal vriendinnen en kennissen, zou ik het doen. Als de bedoeling is dat je in potsierlijke kleding de meest idiote opdrachten moet uitvoeren of voor 40 euro een workshop Japans bloemschikken moet gaan volgen, zou ik het niet doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik zou me gevleid voelen als ik door de bruid was aangegeven om uit te nodigen. Toch leuk als iemand expliciet aanheeft je er bij te willen hebben met zoiets?
Ik zou het zelf fijn vinden om persoonlijk gevraagd te worden, dan kon ik eerlijk aangeven dat ik jou leuk vind en de vriendschap ook, maar dat het zweet me uibreekt bij de gedachte aan een vrijgezellenfeest. Als ik een uitnodiging krijg van een onbekende organisator, zou ik me voor het blok gezet voelen.
Ik ben het eens met de meerderheid 'gewoon vragen'. Ik ben dan ook opgehouden krampachtig te doen in nieuwe contacten: als ik iemand leuk vind, kan ik bij wijze van spreken gewoon 'om verkering vragen' Zo heb ik vorig jaar een moeder uit de klas van zoon voor mijn 40e verjaardag (behoorlijk feest) gevraagd met de uitleg dat ik het leuk zou vinden om elkaar in de toekomst nog beter te leren kennen ne dat het dan ook leuk zou zijn als ze bij mijn 40e verjaardag was geweest.

Ik las van een forumster de tip om je collega vooraf te informeren. Ik zou daar zelf niet aan denken, maar gezien bijvoorbeeld de reactie van orkenflow vind ik dat geen slecht idee. Mail/app/vertel haar 'jo, ik heb net een lijstje met vriendinnen doorgestuurd naar de persoon die mijn vrijgezellenfeest organiseert, en ik heb jou er ook opgezet omdat ik het heel leuk zou vinden als je er bij was. Dan ken je ook wat mensen op mijn bruiloft, straks in oktober. Maar even goede vrienden als je dat niet ziet zitten hoor!'

Daarnaast zou ik inderdaad met de organisator bespreken dat je graag zou zien dat ze iets organiseren waarbij je dan ook daadwerkelijk met elkaar kunt praten/kennismaken en dat ze binnen een redelijk budget blijven.
Hoi,

Ik zou haar gewoon vragen. Als jij dat fijn vind dan moet je dat gewoon doen.!

Als de wederzijdse klik er is dan komt ze natuurlijk wel!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven