Vakantie december vanuit Canada

01-03-2017 19:29 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf juli ga ik met mijn vriend voor een jaar naar Canada. Omdat de winters daar lang en koud zijn, lijkt het ons heerlijk om in december (tussen kerst en oud en nieuw) een weekje naar de zon te gaan!

Wie heeft er goede ideeën voor een niet al te duur weekje zon?

Eisen: warm weer (goed genoeg voor zonnen op het strand), een mooi strand en het liefst ook nog wat bezienswaardigheden. We zijn geen feestbeesten en hoeven geen drukte. Ook hoeft het niet super luxe.

We denken nu aan Mexico of Miami. Bij Mexico (regio Cancun) weten we niet of er veel te doen (en helaas zijn de vliegtickets vandaag 100 euro duurder dan gisteren) is en bij Miami twijfelen we of het weer wel warm genoeg is. Bahama's of Hawaii lijken ons ook tof, maar zijn wel weer wat duurder.

We staan overal voor open!
In Miami is het in December meestal heerlijk vertoeven.
Let’s go Brandon!
Cuba is vanuit Canada prima te doen. Ik heb veel vrienden in Canada, ben zelf elk jaar in Canada, en Cuba is een geliefde bestemming voor veel Canadezen, uurtje of 4-5 vliegen, dus makkelijk bereikbaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb een jaar in de Usa gewoond en in december toen ook naar Florida geweest en het was aangenaam qua temperatuur maar niet zodanig dat we konden zwemmen ( koud!) of konden zonnen dus als je echt zon wil om in te liggen zou ik dat niet in Miami doen. Was toen graadje of 20 hooguit.

Op de BAhama's was het toen heerlijk warm , de keys en ook op Nassau geweest. Dus idd Cuba is dan ook lekker warm.

Mexico is denk ik ook wel wat misschien?
Vanuit Playa del Carmen kun je leuke uitstapjes maken naar maya sites jungle / natuur, varen, .....etc. Er is in yucatan echt zat te doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Costa Rica
Bedankt allemaal! Ik ga kijken naar Cuba en ook nog even naar Mexico en Costa Rica!
Nee! Niet doen. Ik zou blijven! Een witte kerst is te leuk! Daar kan geen vakantie in de zon tegen op.

Maar als je toch gaat dan raad ik je Mexico aan. Heerlijk. En Cuba lijkt me ook geweldig maar daar ben ik nog nooit geweest. Hoe dan ook, sneeuw of zon, ik ben jaloers.
Weet niet hoe je zit met hurricane season dan, maar toen ik daar woonde kon je echt voor een paar honderd dollar naar de dominicaanse republiek.
Aint nobody got time for that!
Bahama's niet doen hoor. Is superduur en je ziet er niet veel meer dan afgeladen cruiseschepen vol Amerikanen. Cuba is wel heel erg mooi en zeker de moeite van een bezoek waard. Mexico is ook best leuk voor een keertje, maar Cuba steekt daar ver bovenuit. Houd er wel rekening mee dat de week die je wil gaan in de duurste vakantieperiode van het jaar valt.
Tussen Kerst en Nieuwjaar is hoogseizoen, dus heel goedkoop zal het niet worden. Mexico, Cuba en Dominaanse Republiek zijn de goedkopere bestemmingen waar de Canadees meestal naar toe vertrekt voor wat vitamine D. Vooral all-inclusive resorts zijn geliefd, dus zou even kijken op Sunwing en Air Transat voor zulke all-in deals.
Hawai ?
Bedankt allemaal! Sneeuw gaan we genoeg zien in Canada denk ik zo

Voor Mexico, wat raden jullie dan aan: in de buurt van Cancun/ Playa del Carmen, in de buurt van Puerto Vallarta of in de buurt van Baja California Sur?

En wat zijn aanraders voor Cuba als we mooie stranden willen en wat bezienswaardigheden?

Dominicaanse republiek ga ik ook naar kijken!

Wat een luxe probleem! haha
quote:saintjeisanoniem schreef op 01 maart 2017 @ 19:59:

Nee! Niet doen. Ik zou blijven! Een witte kerst is te leuk! Daar kan geen vakantie in de zon tegen op.

Maar als je toch gaat dan raad ik je Mexico aan. Heerlijk. En Cuba lijkt me ook geweldig maar daar ben ik nog nooit geweest. Hoe dan ook, sneeuw of zon, ik ben jaloers.

Jaaaaa, dit wilde ik ook zeggen: Witte kerst! Daar kan echt niets tegenop. Ik hou echt niet zo van sneeuw en kou - maar met kerst maakt het me heel gelukkig.

En zoals hier boven ook al een paar keer gezegd is, Canadezen gaan vaak richting Mexico, Cuba en Florida. Maar ik geloof dat de meesten dat dus in februari doen om de winter te breken. Ze waarderen de witte kerst en het is bovendien ook erg duur rond die tijd. Check ook even redtag.ca en selloffvacations.com als je je reis gaat boeken. Daar heb je vaak goedkope last minute reizen.

Veel plezier!!

(En trouwens, als je toch in Canada zit... Banff is echt een aanrader! Lake Moraine is m'n favoriet )
Jamaica kan ik jou ook aanraden.
Het ligt eraan waar je gaat wonen in Canada? Vanuit Toronto vlieg je gemakkelijker, rechtstreeks en sneller naar bv Florida of Mexico en ook Curacao is rechtstreeks te bereiken. Vanuit Calgary en Vancouver bv is Hawaii super interessant en de andere kant van Mexico, Cuba enz.

Ik woon in BC Canada en ik zou de kerst hier niet willen missen. Wij hebben geen superlange winters, van december t/m februari/maart en de kerst is hier altijd erg mooi en leuk en heeft veel meer sfeer dan in Nederland. De meeste mensen gaan in januari of februari naar het zuiden. Wij zijn 1 keer in januari naar Curacao gevlogen en dat was leuk, maar terugkomen met -15 was minder en ik heb er een week over gedaan om weer te acclimatiseren.

Overigens rijden wij in maart naar Californie, heerlijk even niet vliegen en wat meer zien van de US. Lekker temperatuurtje daar en veel te doen en stukken goedkoper.
Denk overigens ook aan Honduras en Belize, daar gaan ook steeds meer mensen heen, mijn schoonzus is net geweest en vond het fantastisch.

Kijk ook naar tickets van de VS mocht je dichtbij de grens gaan wonen, vanuit Bellingham, WA bv kun je veel goedkoper naar Hawaii vliegen dan vanuit Vancouver.
Pdc is gezelliger dan cancun. Die kant is Caraibisch met prachtige witte stranden en blauw/groen water. Puerto V. Heeft zijn eigen charme maar is niet Caraibisch. De zee is daar grijs en meer te vergelijken met een Noord zee strand. Het valt voor mensen die dat niet weten vaak tegen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Cuba is ook mooi, leuke cultuur. Dominicaanse Republiek valt ook niet tegen.
We gaan in Edmonton wonen. Aangezien we als au pair gaan werken en het gezin vrij heeft tussen kerst en oud en nieuw kunnen we niet zo makkelijk in januari op vakantie.

Een paar dagen Banff hebben we al geboekt

We zoeken nog even verder naar de perfecte vakantie. Als we naar Mexico gaan, wordt het Playa del Carmen.
Vanuit Edmonton kun je ook heel goed naar Hawaii vliegen, volgens mij vlieg je er in een uurtje of 4-5 heen. J

Vanuit Edmonton vliegen veel mensen volgens mij naar de Cancun area maar ook PV in Mexico. Verder ontzettend veel Cuba en de Dominicaanse Republiek.

Je kunt ook overwegen om te gaan skien in bv Whistler of bij ons in de Okanagan, Silverstar of Big White, ipv een zonvakantie. Whistler is een stuk duurder dan bij ons, maar ook erg leuk. Edmonton is erg koud in de winter, maar bij ons in de Okanagan valt dat allemaal wel erg mee hoor!
Dankjewel! Vliegtickets waren nu alleen erg duur naar Hawaii, maar we houden de prijzen in de gaten
Hawaii via Detroit of Seattle met Allegiant Air. Is een low cost carrier.
Hawaii vonden wij nog erg duur.

Het wordt Costa Rica!!
Costa Rica is inderdaad ook erg mooi en goed te bevliegen vanuit Edmonton, leuk! Heb je al geboekt?

Je kunt overigens hele goedkope tickets krijgen via Allegiant Air zoals Madyn aangeeft of via Westjet naar Hawaii, die hebben een companion fare van $99 wanneer je een gewoon ticket koopt. Maar Hawaii zelf is niet goedkoop om te verblijven. Wij zijn er nog niet geweest maar het staat wel op ons lijstje. Costa Rica zijn we wel geweest maar al een tijd geleden, vond het supermooi daar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven