Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond eten cluppie: min 10-15 kilo!

01-03-2017 18:29 77 berichten
Lieve allemaal,

Sinds begin dit jaar ben ik meer op mijn voeding gaan letten, en met resultaat; ik ben inmiddels om en nabij de 6 kilo afgevallen! Vanaf dit punt zou ik graag nog zo'n 9 kilo kwijt willen raken.

Omdat een steuntje in de rug nooit kwaad kan hoop ik dat er hier wat medestanders zijn om ervaringen, dagmenuutjes, recepten en verhalen te delen. Geen shakes of crashdieet maar gewoon het gezonde verstand gebruiken en vooral genieten van al het gezonde lekkers! Om deze reden hoeft van mij een tabelletje ook niet zo.

Dus... wie wil samen met mij slank(er) de zomer in en heeft zin om elkaar daar in bij te staan?
Leuk! Ik ben alleen geen actieve forummer.. ben wel recent begonnen met hardlopen (Evy) en wil lekker gezond eten. Dus wil zeker meekezen voor handige dagmenu's en lekkere recepten!

Heb altijd ca 75 kg gewogen bij 1.70. Wat overgewicht dus wel... na wat schommelingen afgelopen 3 jaar, zwangerschap en bevalling 2 jaar geleden zit ik nu op 70 kg. Maar ik merk dat voor een beetje leuk bikinilijf er toch nog wel wat af kan/moet..

Wat heb jij allemaal aan je voeding veranderd om die 6 kg kwijt te raken?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ook ik ben op zoek naar een steuntje in de rug en het delen van menu's en ervaringen. Van de zomer ben ik bevallen van mijn zoon en ben nu een maand bezig met me eten bij houden en weer begonnen met sporten.

Ben niet aangekomen in de zwangerschap maar weeg al jaren wel te veel. 75 kg bij een lengte van 1,60 meter . Het liefst zou ik 15 kilo afvallen en trek daar wel 1 jaar voor uit. En zo nodig nog langer (ben nooit echt bezig geweest met afvallen dus geen idee of het realistisch is).
Ik wil graag meedoen! Bij mij is het vooral om medische redenen. Wegen doe ik niet, want ik sport ook en ontwikkel spieren. Het gaat er voor mij om dat ik voel en zie (aan kleding bijvoorbeeld) dat ik ben aangekomen in de afgelopen jaren. Het gaat bij mij om een of twee kledingmaten eraf, denk ik. Zo'n 10 kilo dus.
Wat leuk dat er animo is!

@Theo75:ik heb mijn eetpatroon aangepast. Ik at nooit heel ongezond maar wel veel te veel. Ik tel globaal kcal en probeer gezonde keuzes te maken en te compenseren als ik bijvoorbeeld wel een keer een wijntje drink met een blokje kaas ernaast. Ook neem ik elke dag wat lekkers zoals een blokje (pure) chocolade.

Hoe veel loop jij inmiddels met Evy?

Me1991: dat moet wel lukken in een jaar hoor! 0,5 tot 1 kilo per 1 à 2 weken is heel realistisch! Het is dat ik het de afgelopen week wat heb laten varen (in verband met carnaval ) maar ik zat op gemiddeld een dikke kilo per week er af. Nu was ik wat bijgekomen maar denk dat dat vooral vocht is en er na een week opletten weet vanaf is!
Ben vorige week woensdag pas begonnen vandaag zou les 4 zijn maar heb hele middag met rugpijn op bed gelegen dus ik sla even over..

Mijn 'probleem' is vooral dat ik altijd kook, waardoor ik het niet meer leuk vind en daardoor makkelijk over te halen ben in het weekend tot slecht eten.. als mijn vriend naar huis rijdt en oppert een patatje te halen, heb ik echt geen zin meer in gezond koken en ben ik gelijk om.. daardoor eten wij denk ik wel 2x per week echt slechte dingen als pizza patat pannekoeken shoarma.... dan gaat al mijn goede werk doordeweeks wel verloren..
Herkenbaar, Theo75. Dat wil ik ook omgooien. Hier een man die gek is op snoep, koek, shoarma, patat.. Dan ga je daar makkelijk in mee. Ik moet eraan wennen dat ik dat gewoon niet doe als hij dat wel wil, maar dat vind ik best lastig.
Sterkte met je rug trouwens, hopelijk is het snel over!
Ja lastig is dat he. Alleen lukt het 'nee' zeggen tegen dat soort dingen wel maar als hij er dan ook nog over begint rond etenstijd wanneer je trek begint te krijgen. te moeilijk..

Wel besloten geen friet meer te halen maar uit de airfryer, dat scheelt misschien ietsje..

Dankjewel Vikhui, gaat na een middagje plat gelukkig wel beter. Lief!

Qua eten, zal ik mijn dagmemu voor morgen maar plaatsen..

Ontbijt havermout met halfvolle melk

Tussendoor banaan

Lunch wraps met sla, paprika, komkommer, pulled chicken en klein drupje truffelmayo

Tussendoor appel

Avondeten pita met kipreepjes sla en tzatsiki
Koekjes ed probeer ik nu zelf te bakken. havermoutkoekjes zijn erg lekker. Niet gezond, nog steeds boter en suiker, maar vullen wel iets meer door de vezels uit de havermout. Maar blijft dus wel echt een snack en niet iets gezonds.

Ohja en ik blijf proberen geen chips in huis te halen want dat is mijn allergrootste valkuil.. in huis, dan moet het op..
quote:Vikhui schreef op 01 maart 2017 @ 19:39:

Ik wil graag meedoen! Bij mij is het vooral om medische redenen. Wegen doe ik niet, want ik sport ook en ontwikkel spieren. Het gaat er voor mij om dat ik voel en zie (aan kleding bijvoorbeeld) dat ik ben aangekomen in de afgelopen jaren. Het gaat bij mij om een of twee kledingmaten eraf, denk ik. Zo'n 10 kilo dus.

Leuk dat je mee doet! En ik ben het helemaal met je eens dat je het moet voelen en zien!

Mijn dagmenu van vandaag:

Ontbijt: 200 gr magere kwark, 1 cappuccino

Tussendoor: 2 rijstwafels

Lunch: wrap met humus, kip, sla en bonen, soepje

Tussendoor: 1 cappuccino, 150 gram worteltjes

Diner: verse runderbouillon met soepballetjes, witvis met groenten en zilvervliesrijst

Avond: stukje chocolade 25 gram

Verder veel groene thee en water

quote:theo75 schreef op 01 maart 2017 @ 20:28:

Koekjes ed probeer ik nu zelf te bakken. havermoutkoekjes zijn erg lekker. Niet gezond, nog steeds boter en suiker, maar vullen wel iets meer door de vezels uit de havermout. Maar blijft dus wel echt een snack en niet iets gezonds.

Ohja en ik blijf proberen geen chips in huis te halen want dat is mijn allergrootste valkuil.. in huis, dan moet het op..Goed dat je probeert om alternatieven te zoeken voor ongezonde dingen. Je mag best wat lekkers toch? Je weet in ieder geval precies wat er in zit en kunt je eetpatroon van de dag er omheen bouwen. Ik heb dat graag over voor mijn stukje chocolade in de avond!
.
smileklik wijzigde dit bericht op 22-10-2017 13:34
99.66% gewijzigd
@smileklik goeie tips, heb ze ook gelijk even toegevoegd. Zag al veel lekkers!
@ Lou Laten we het hopen. Hier gelukkig geen carnaval dat scheelt een hoop. Haha en met de kleine maak ik toch wel wat bewustere keuzes. Jouw dagmenu ziet er niet verkeerd uit. Eet je elke avond bouillon of soep? Oeh chocolade klinkt nog steeds lekker alleen kan ik het niet meer lekker vinden na me zwangerschap .

@ Theo Lastig al die verleidingen. Zelf heb een ding met koekjes. Als ik die in huis heb zijn ze zo op . Probeer ze ook niet meer te halen. Chips haal ik alleen voor me man. Maar af en toe gaat het mis. Jou dagmenu voor morgen ziet er ook al goed uit .

De mijne is een stuk saaier.

Ontbijt 150 gram yoghurt met 30 gram all bran en een banaan

Lunch 2 volkoren boterhammen met snijworst

Tussendoor 4 rijstwafels waarvan 1 met snijworst

Diner spaghetti met zelfgemaakte tomatensaus en kaas.

Ben redelijk tevreden alleen te veel snijworst. Maar dat is nu op . Vandaag geen tussendoortje meer want me avondmaal was goed vullend.
Zelfgemaakte tomatensaus is anders ook wel heel lekker en gezond toch?!

Mijn motivatie is voor een groot deel mijn dochtertje, ik zou graag willen dat gezond eten voor haar echt normaal en lekker is en ze niet haar hele leven dat gevecht moet voeren tegen ongezond eten waar ik aan verslaafd lijk te zijn.

Me1991 tel jij ook calorieen? Je dagmenu klinkt me eigenlijk best weinig maar ik ben niet zo goed in cal tellen dus misschien zit ik ernaast hoor.. wat is je plan voor morgen nu de snijworst op is?
@ Lou Theo Haha ja hij is de reden dat ik het nu zelf maakt. Er zijn zoveel ongezonde makkelijke snacks en maaltijden te vinden dat ik hem een deel niet wil geven maar een gezond alternatief. En af en toe chips of ijs hoort er ook bij. Wil dat hij dat straks ook mee eet en het is amper meer werk. Doe het op de makkelijke versie met gezeefde tomaten.

Ik ben calorieën aan te tellen. Dit was inderdaad te weinig zat rond de 1300 gisteren. Te weinig maar na de spaghetti had ik helemaal geen honger of trek meer.

Vandaag ga ik denk terug naar kaas. Altijd lekker en makkelijk.

Met gezond avond eten denk ik vaak dat je enkel aardappelen groenten en vlees kan eten. Dit omdat pasta's, rijst en wraps vaak hoog in calorieën zit. Houden jullie calorieën bij?

Op naar weer een gezondere dag!
Ik probeer wel voor de volgende dag een beetje een plan te maken en dan check ik de cal wel. Ik probeer rond de 1300 uit te komen met al het eten want er komen dan nog wat koffie en 1 cappuccino bij.. dan kom ik uiteindelijk rond de 1500/1600 uit.. met het hardlopen 3x per week erbij hoop ik dan dus af te vallen.

Hoe ging t bij jullie vandaag?

Ik had een beetje lastige start want was vergeten gisteren mn havermout te maken.. ik eet altijd overnight oats dus wist niet goed wat nu te doen.. ik twijfelde even over boterham met hagelslag maar heb toen toch maar de havermout in de magnetron gezet voor wat meer minuten dan normaal.. het was te eten en ik ben blij dat ik niet ben gezwicht. Verder hele dag volgens plan met veel water erbij. Mijn rug voelde weer een stuk beter dus ook mijn hardlooplesje van gister ingehaald. Nu lekker op de bank trots zijn op mezelf

Hoe ging jullie dag?
Oeh vind je het niet lastig om rond de 1300 te zitten? Klinkt als heel veel koffie voor 200 calorieën. Zit daar suiker en melk bij? Hier een echte thee drinker waar ik geen calorieën voor reken omdat ik dat niet bij kan houden. Halve en 1/3 koppen gaan vaak de gootsteen in, dankzij die kleine zijn ze vaak steenkoud. Hoe jij nog ergens je calorieën bij?

Fijn dat je rug weer beter voelt en helemaal super dat je toch voor de havermout ging!

Zelf probeer ik 2x per week te gaan sporten. Ik kijk daar echt elke keer naar uit. Helaas is het niet altijd mogelijk door verplichtingen.

Hier een goede dag gehad, halve schoonmaak kunnen doen dat scheelt van het weekend een hoop. Door bezig te zijn denk ik niet aan eten. Wat heel fijn is en scheelt een hoop onnodig eten. Hopelijk morgen nog een goede dag.

Hoe gaat het met de andere? Fijne avond!
Hoi! Kan ik nog bij jullie aansluiten ?Ik zoek zelf ook dat steuntje in de rug om het gezonde eten en sporten vast te houden. Bij mij gaat dat met periodes (een paar weken) heel goed en val ik een paar kilo af, maar op een gegeven moment verlies ik de motivatie en verzand ik in mijn oude patroon (lekker thuis op de bank met een zak chips ipv hardlopen ) en helaas zijn die paar kilo's dan zo weer terug! Ik hoop dat ik er meer mee bezig blijf door met anderen over sporten en gezond eten te praten, dus echt die stok achter de deur! Ik weeg nu 75 kilo bij 1.72 meter dus er mag van mij echt wel wat af (en af blijven!).
Wat leuk nog meer animo, en al behoorlijk wat geschreven!

Ik heb het de komende dagen wat druk maar ga proberen een momentje te vinden om op iedereen te reageren en zelf wat te vertellen. Wilde alleen even wat van me laten horen!
Goedemorgen allemaal!

Hoe was jullie weekend? Hebben jullie het overleefd?

Zelf vind ik dat het moeilijkste moment van de eetweek. Vooral met uit eten gaan en borrels. Zelf vond ik het redelijk makkelijk weekend. Wel uit eten geweest en wezen lunchen. Bij het uit eten zoveel mogelijk bewust gekozen wat wel lastig was omdat het bij de Chinees was. Bewust niet te veel genomen en voor de groente en kip gekozen.

Vandaag weer maandag normaal een nieuwe kans om goed te beginnen. Maar vandaag ga ik gewoon door met waar ik bezig was. Alleen zonder de Chinees .

Succes allemaal!
Goedemorgen!

Goed bezig Me1991! Ik kan me voorstellen dat het lastig is met zoveel verleiding. Ik ben gek op Chinees

Hier ging het weekend goed. Omdat ik de week voor vorige week al een soort zondig weekje had gehad vond ik het niet zo erg om de teugels strak te houden. Nou: niet erg... ik kon mezelf streng toespreken

Ik heb een verjaardag doorstaan zonder taart of ander lekkers en was hier best trots om!

De kilo's van de zondig week waren er vanochtend gelukkig helemaal af, dus we gaan nu (hopelijk) verder naar beneden!

Fijne dag allemaal!
Haha ik ben niet z'n fan van Chinees maar soms heb je geen keus. Goede keuzes, daar mag je echt wel trots op zijn! Ook lekker een weekje "zondigen". Bij mij is er echt een knop om heb ik het idee. Heb eigenlijk geen behoefte aan zulk eten.

Ik ben nog niks afgevallen maar weeg dit al jaren . Maar heb wel 2 broeken die niet meer goed zitten en waar ik een riem voor nodig heb! Ook goed want daar gaat het mij vooral om.
Ooh dat klinkt herkenbaar... Uit eten en verjaardagen zijn lastig als je op je eten wil letten heel knap van jullie dat jullie daar zulke goede keuzes in maken! Hoe doen jullie dat met alcohol (ik pak vaak een paar wijntjes op feestjes of in het restaurant), of drinken jullie sowieso niet? Dat zijn echt calorie-bommetjes, pfffff...

Bij mij ging het iets minder, wij zijn een weekendje weg geweest en dan vind ik het lastiger om op te letten, omdat ik toch wil genieten. Maaaaar daarvoor heb ik extra hardgelopen, in de hoop dat het een beetje compenseert en nu is idd de gewone week weer begonnen, dat is toch wat makkelijker he...
Voor de kleine dronk ik elk weekend wel een wijntje. Maar nu is het 1 a 2x per maand. Dat is dan vaak wel een paar wijntjes of cocktails alleen nooit te gek . Door de week drink ik zeker niet tenzij ik een bruiloft/ jubileum heb dat groots gevierd of op een feestdag. Het is met als de meeste dingen het kan wel maar met maten.

Heerlijk een weekendje weg, het is niet zo heel goed maar in mijn ogen zijn dat echt de momenten dat je wel iets minder mag opletten. Zo zie ik dat, vooral omdat je niet elk weekend weg ben. Goed bezig om dan nog extra te gaan hardlopen !

Morgen is het mijn beurt om te sporten. Heb er nu al zin in !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven