Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond eten cluppie: min 10-15 kilo!

01-03-2017 18:29 77 berichten
Lieve allemaal,

Sinds begin dit jaar ben ik meer op mijn voeding gaan letten, en met resultaat; ik ben inmiddels om en nabij de 6 kilo afgevallen! Vanaf dit punt zou ik graag nog zo'n 9 kilo kwijt willen raken.

Omdat een steuntje in de rug nooit kwaad kan hoop ik dat er hier wat medestanders zijn om ervaringen, dagmenuutjes, recepten en verhalen te delen. Geen shakes of crashdieet maar gewoon het gezonde verstand gebruiken en vooral genieten van al het gezonde lekkers! Om deze reden hoeft van mij een tabelletje ook niet zo.

Dus... wie wil samen met mij slank(er) de zomer in en heeft zin om elkaar daar in bij te staan?
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier ook meeschrijven?

Vanochtend voor het eerst in lange tijd op de weegschaal gestaan en ben me rot geschrokken! 83.5 gaf de weegschaal aan, bij een lengte van 1.65. Helaas heb ik het afgelopen jaar een behoorlijk rotjaar gehad en ben daardoor veel gaan emotieeten. Nu het allemaal wat rustiger is geworden wil ik graag het roer om gaan gooien. Mijn streefgewicht is 70 kilo.

Ik hoop door hier mee te schrijven wat meer motivatie te krijgen en niet na een week het bijltje erbij neer te leggen( dat gebeurt nog wel eens, begin ik heel enthousiast en na een week is die motivatie tot onder het nulpunt gezakt:-)
Erger je niet, verwonder slechts!
Welkom Jooselientje, natuurlijk mag je meeschrijven!

Wat vervelend dat je zo'n naar jaar achter de rug hebt. Je schrijft dat het nu rustiger gaat, dat is fijn. Dat gaat je vast helpen met je race tegen de kilo's! Succes!

Ik drink regelmatig alcohol, vooral met mijn vriend samen trekken we graag een flesje open. Ik let er nu echter wel meer op en voer dit ook in in m'n calorieteller.

Vandaag aten we door omstandigheden vrij laat en dan merk ik meteen weer dat ik meer opschep dan dat ik zou willen en ga snaaien (dropjes, in dit geval..)

Mijn lijstje van vandaag:

Ontbijt: 200 gram yoghurt, 2x koffie verkeerd

Tussendoor: handje gemengde noten

Lunch: groene salade, helder soepje en een boterham met ei

Tussendoor: 150 gram worteltjes, koffie verkeerd, paar dropjes

Avond: nasi met kip, glas wijn

Op zich ben ik tevreden! Benieuwd naar jullie lijstjes/recepten!
Hey Lou! Ik doe graag met je mee ondanks dat ik nog wel iets meer kwijt wil.

Ik ben 1.79 en weeg op het moment 85/86 kilo.

Morgen wil ik gaan beginnen.

Ik heb een boodschappenlijstje gemaakt met gezond eten en wil meer gaan bewegen. Ik heb een abbo op de sportschool waar ik praktisch naast woon en ik heb een hond , dus hoop door middel van meer bewegen en gezonder te eten af te gaan vallen.

@ Joostelientje. Ik weeg 85 dus en wil naar de 68 dus we liggen een beetje gelijk.

Echt heel vervelend dat je een klote jaar hebt gehad. Ik had dat zelf in 2015 en dacht begin 2016 echt: Dit gaat mijn jaar worden! Misschien moet jij dit voor 2017 gaan proberen?

Positief denken en als je straks wat gaat afvallen dan zal dat ook meehelpen om je beter te voelen. In ieder geval kunnen we de schouders er samen onder zetten en proberen om er samen voor te gaan
anoniem_332679 wijzigde dit bericht op 14-04-2017 00:45
Reden: Typfout
% gewijzigd
wees welkom!
Vandaag een formulier ingevuld op de site van een personal trainer, ze belde me vanmiddag al op en heb vrijdag een afspraak voor een intake. Ben heel benieuwd!

Ben heel blij dat ik de stap heeft genomen!
Erger je niet, verwonder slechts!
Hoi! Ik zou ook graag willen meeschrijven als dat nog kan! Vorig jaar mijn eerste jaar uit het ouderlijk huis, en toen is het met eten echt uit de hand gelopen, en ben ik 12 kilo aangekomen. Ik ben 3 weken geleden begonnen met afvallen en echt opletten en er is nu al 1,5 kilo van af!

Ik vind het fijn om jullie eetlijstjes te lezen en daar inspiratie uit op te doen. Wel moet ik er bij zeggen dat dit een hele slechte week is voor mij om hier mijn eetlijstjes te posten, aangezien ik woensdag jarig ben en doordat ik veel verschillende vriendengroepen heb het deze week bomvol zit met verjaardags etentjes, borrels, lunchen etc. Dit wordt dus geen cheat day, maar cheat week voor mij
Me1991: Succes met sporten vandaag goed bezig!!

Hoi Joostelientje, Muis en Ploefel, wat leuk dat er zoveel animo is! Allemaal de neus dezelfde kant op Hopelijk hebben we een beetje steun aan elkaar hier.

Mijn eetlijstje van vandaag:

Ontbijt: twee crackers met pindakaas (ik moet mezelf 's ochtends dwingen te eten, en snel in de auto, hihi)

Lunch: een pistoletje met carpaccio en brie, twee halve broodjes eigenlijk. Een kop bouillon (lunchvergadering op het werk, grrrr... veel te lekker maar wel moeilijk goede keuze te maken)

Tussendoor: een peer

En nu staat er een lekkere groentesoep op en gaan we pannenkoeken maken De soep is als compensatie voor de groente, haha!

Ik heb vandaag cup a soup aangeschaft, omdat ik rond 15/16 u vaak een dipje krijg en echt honger heb. Misschien dat dat iets is, ik heb het nog nooit geprobeerd. Wat eten jullie vaak tussendoor, als het even 'snel snel' moet (op het werk bijvoorbeeld)?

Ploefel, alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen
Goed bezig Ploefel! Hoe oud ben je als ik vragen mag?

@ Nurse1990 Ik ben bezig met een bananenbrood/cake aan het bakken. Een vriendin adviseerde me om dit te bakken en in plakjes in te vriezen. Zij is echt skinny geworden dus ik dacht laat ik eens proberen, maar ik heb wel de goedkopere variant opgezocht (zonder Chiazaad en zonder quinoia )

Er zit havermout, dadel, banaan, eieren en wat noten in. Ben erg benieuwd hoe het gaat worden!
Oehh dat klinkt lekker! En ook wel vullend door de havermout. Hopelijk bevalt 'ie!
Welkom Ploefel en wat ben je al goed bezig! Alvast gefeliciteerd met je verjaardag.

@Joostelientje: wat leuk, een personal trainer. Ik ben ontzettend benieuwd naar je ervaringen na vrijdag

@Nurse: tussendoor op het werk eet ik eigenlijk altijd zo'n 150 gram rauwe wortel of komkommer. Ook plusminus 20 gram (ongezouten en ongebrande) noten gaan er hier graag in. Ik weeg bijna alles af, zoals je misschien wel kunt zien. Dit omdat ik anders ongemerkt te veel inschat als portie. Ik neem ook wel een soepje, maar dan een opkikker bouillon. Cup a soup is erg zout en er schijnt vrij veel suiker aan toegevoegd te zijn.

@Muis: lekker zeg! En wat een goed idee. Een poos geleden maakte ik dat regelmatig, maar nu al een tijd niet meer. Geniet er van!

Ontbijt: 200 gram yoghurt, 1x koffie verkeerd

Lunch: gemengde salade met o.a. feta en boontjes, speltbrood met een gekookt ei, helder soepje

Tussendoor: handje noten, wortelen, stukje pure chocolade

Diner: volkorenpasta met veel groenten en een beetje rundergehakt
Ik kon het niet laten om hem te proeven en hij is heerlijk zeg! Heb nog genoeg om nog meer te maken dus dat doe ik van de week dan maar
Wat fijn dat hij goed is gelukt. Je brengt me wel op ideeën hoor muis!

Hoewel het al steeds meer gewoonte voor me wordt om te eten zoals ik nu eet en gezonde keuzes te maken heb ik er af en toe wel even flink de balen van. Vooral als ik op onverwachte plekken wordt geconfronteerd met lekkere dingen. Op een verjaardag verwacht ik taart en bedenk ik vooraf al of het in mijn dagmenu past of niet. Maar vandaag stond er op mijn werk ineens een traktatie op mijn bureau net voor de lunch. Sla die dan maar eens af.

Het is me wel gelukt maar ik word er best chagrijnig van zo nu en dan. Wel weer trots op mezelf nadien
Hoi allemaal poeh ik onthou al die namen nooit.. en met mobiel forummen gaat terugkijken bij mij zo onhandig dus sorry alvast als ik verkeerde namen noem..

Leuk alle nieuwe schrijvers erbij!

Dat bananenbrood klinkt goed, wil je t recept/link ernaar delen?

Hier moet ik even wat doorzettingsvermogen vinden, van 0 sport naar 3 keer per week hardlopen en letten op mijn eten. Dit doe ik nu 2.5 week en er is nog geen gram af. Ik baal er van.

Mijn lijstje vandaag:

O: boterham hagelslag

T: halve banaan

L: omelet zonder brood, 2 cracottes met kaas

T: halve banaan

A: erwten, mais, paprika, gebakken plakjes zoete aardappel met beetje brie en stukje schnitzel...

Niet echt een goed menu maar ook niet mega slecht..
@lou.. ja bij mij op werk laten ze 5 min voor de lunchpauze snacks bezorgen bij verjaardagen.. is echt bijna niet te doen om dat te weerstaan. Knap dat het jou gelukt is !
Nurse en Lou: Bedankt voor de felicitaties!

Muiss88: Natuurlijk mag je dat vragen, vanaf morgen ben ik 20, dus nog een jonkie vergeleken met jullie denk ik

Ik heb trouwens nog een vraag: ik woon samen met mijn vriend, maar hij heeft een glutenallergie. En gezonde dingen bakken vind ik leuk en lijkt me heerlijk, maar ik zou dit dan het liefst glutenvrij willen doen, zodat hij er ook van mee kan eten. Ik heb al een beetje gegoogeld maar kom niet echt lekkere/gezonde dingen tegen. Vooral echt taarten en koekjes. Zit er hier toevallig iemand die ervaring heeft met glutenvrije gezonde dingen bakken en die tips heeft?

Oh en wat ik snel tussendoor eet is een hardgekookt ei. Ik kook iedere week een lading eieren, en die kan je heel makkelijk meenemen als tussendoortje. Vult goed en (vind ik) is heerlijk!
anoniem_316243 wijzigde dit bericht op 07-03-2017 20:40
Reden: Tussendoortje toegevoegd
% gewijzigd
@ploegel ik weet helaas niets over glutenvrij eten. Lijkt me best lastig want ik vind het nu al lastig om recepten te vinden. Trouwens eieren eet ik af en toe gekookt ja. Lekker en gezond

@theo

ik zal het recept morgen even hier plaatsen. Vanaf de laptop of pc gaat dat iets gemakkelijker dan vanaf mijn mobiel.
quote:Muiss88 schreef op 07 maart 2017 @ 20:50:

@ploegel ik weet helaas niets over glutenvrij eten. Lijkt me best lastig want ik vind het nu al lastig om recepten te vinden. Trouwens eieren eet ik af en toe gekookt ja. Lekker en gezond

Ja het is ook echt lastig (en duur!!!) om überhaupt genoeg afwisselend avondeten te vinden als je niet uren in de keuken wilt staan, en bakken is al helemaal een ramp. Toch zou ik zo graag iets lekkers willen maken zoals havermoutkoeken of bananenbrood waar hij ook van mee kan eten. Ik ben helaas ook totaal geen keuken- of bakprinses, dus een eigen receptje in elkaar draaien gaat hem ook niet worden.
@ploefel, lijkt me idd lastig.. kun je niet een 'gewoon' recept van bv havermoutkoeken/bananenbrood etc pakken en dan het meel vervangen door glutenvrijmeel? Of denk ik dan veels te makkelijk? (Ik heb er ook geen ervaring mee dus misschien slaat t nergens op wat ik zeg)

Ps wij schelen dan 10 jaar en 2 wkn alvast gefeliciteerd!
quote:theo75 schreef op 07 maart 2017 @ 20:58:

@ploefel, lijkt me idd lastig.. kun je niet een 'gewoon' recept van bv havermoutkoeken/bananenbrood etc pakken en dan het meel vervangen door glutenvrijmeel? Of denk ik dan veels te makkelijk? (Ik heb er ook geen ervaring mee dus misschien slaat t nergens op wat ik zeg)

Ps wij schelen dan 10 jaar en 2 wkn alvast gefeliciteerd!

Haha ja helaas denk je dan veel te makkelijk, dat dacht ik ook! Maar na een aantal recepten gelezen te hebben ben ik er achter dat je er gewoon echt heel veel boter/suiker/ander ongezond spul aan moet toevoegen om het te laten smaken en om er überhaupt mee te kunnen bakken, dus dat is een beetje jammer..

Haha wat toevallig! Jij ook alvast gefeliciteerd dan
http://www.focusonfoodies.nl/glutenvrij ... utkoekjes/

Zit ik net voor mezelf een lekker receptje te zoeken, kom ik dit tegen.. alstu ploefel
Wow wat is er veel bij geschreven!

Welkom iedereen! Ik ga bij lezen maar dat kan wel even duren
Oef, ik weet ook niks over glutenvrije recepten helaas... Ik zal het in de gaten houden als ik iets lekkers tegenkom

Ontbijt: twee crackers met pindakaas, mijn 'in de auto-ontbijt'

Tussendoor: een handje cherrytomaatjes en een peer

Lunch: havermout met yoghurt, kaneel, een beetje rozijnen en noten (ongebrand/ongezouten) en een banaan geprakt

Tussendoor: Cup-a-soup, maar pfff wat smaakt die zout zeg! Ik geloof meteen dat daar veel zout en suiker inzit. Dat ga ik niet te vaak doen

Diner: Wij eten zo gebakken aardappels, bloemkool en vis. Dan neem ik wat meer bloemkool en wat minder aardappelen

Het heeft hier de hele dag flink geregend, dan hoef ik van mezelf niet te hardlopen! Morgen of overmorgen moet het weer dus!
Lastig Theo, als je veel moeite doet maar niet direct het resultaat ziet! Lukt het je wel om door te zetten?
Geniet lekker van je niet-hardloop avondje Nurse!

Mijn lijstje van vandaag..

Ontbijt: 200 gram yoghurt, 1 koffie verkeerd

Tussendoor: handje nootjes, worteltjes, 2 cappuccino uit de automaat

Lunch: salade met gemengde groenten, ei, peulvruchten en wat quinoa, kippensoep, 1 koffie verkeerd

Tussendoor: (te veel ) dropjes, 1 cappuccino uit de automaat

Diner: aardappelen, kool, witvis

Avond: wat chocolade

Ik ben niet heel blij met vandaag. Het is <2000 kcal maar te veel gesnaai weer...
Goede avond!

Vanmiddag een heel bericht getypt (op me mobiel) zat de kleine eraan en alles weg .

Dus hier poging 2.

@ joostelientje hopelijk is 2017 beter voor je. Nu het rustiger is komt het gezonder eten vast goed en de motivatie makkelijker blijven. Wat fijn dat ze zo snel reageerde.

@ Muiss88 Hoe vaak ga je sporten. Dat is wel lekker zo heb je in de ochtend al beweging. Alleen daarom zou ik wel een hond willen. Haha als ik iets gezonds wil maken vind niemand het lekker .

@ Ploefel gefeliciteerd! Agh leeftijd is vaak maar een cijfer. Wel lastig met je vriend zijn allergie, zou je schoonmoeder je niet een keer kunnen helpen? Of een kookboek uit de bieb? Je kunt ook koekjes uit de winkel halen. Als een back up. Al snap ik wel dat dat niet hetzelfde is.

@ Nurse1990 Dank je was weer even lekker. Goed bezig geweest en heb denk nog wel even spierpijn . Dat van de coupe soup viel me ook al op. Dan heb ik toch liever een zakje bouillon. Dan weer ik gewoon dat het zout is . Zo doe ik het ook minimaal de helft van me bord bestaat uit groenten. Groot gelijk het is echt bagger vandaag.

@ Lou begrijp je helemaal als man opeens iets van chips ofzo neerzet. Kan ik echt heel chagrijnig en ook boos om worden . Het afleren van slecht eten gaat niet vanzelf of in 1x. In me zwangerschap had ik zwangerschapssuiker super vervelend maar zo wel veel afgeleerd. Was rond week 24 ontdekt maar na 14 weken had ik nog steeds zin in donuts en andere ongezonden dingen. Het is bijna een jaar geleden maar nu pas mis ik sommige dingen echt niet meer. Heel verhaal maar het is gewoon vol houden. Succes!

@ Theo ik sport maar 2 keer per week maar na een maand nog niks eraf. Maar het viel me man wel op dat ik er beter uit zie en ik hen nu 2 broeken die te groot zijn. Dus er gebeurt zeker wel iets.

Hopelijk ben ik niemand vergeten ben, anders bij deze sorry. Hier gaat het goed. Geen verleiding maar wel lekker sporten en veel wandelen. Nou ja vandaag niet maar heb spierpijn en volgens mij is het nog geen moment droog geweest vanmiddag.

Mijn eet lijstje:

Ontbijt yoghurt banaan en all bran

Tussendoor halve appel

Lunch zelfgemaakte broccoli soep met gerookte zalm snippers

Tussendoor rijstwafels

Diner spaghetti saus en courgette "slierten"

Tussendoor 2 boterhammen met hagelslag

Waarschijnlijk komt er nog een tussendoortje bij maar voor nu zit ik vol.
me1991 wijzigde dit bericht op 08-03-2017 22:26
Reden: Tussendoortje ingevuld
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven