Prachtig gebaar

01-03-2017 19:45 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren is mijn oma op 85 jarige leeftijd rustig weg geslapen na een kort ziektebed, heel rustig en vredig en het is goed zo.

Ze ligt nu in haar slaapkamer in het verzorgingshuis waar ze woonde. Vanmiddag gingen we bij haar kijken met nog wat andere familieleden. We zaten met ons allen in haar woonkamer en ineens zagen we een mooie rode vlinder in de kamer rond vliegen, heel rustig en niet erg opvallend. We hebben het raampje open gedaan en de vlinder naar buiten gelaten.

Ik geloofde nooit in dit soort dingen, maar het voelt voor mij erg speciaal en als een mooi gebaar. Alsof het kwam zeggen; ik heb mijn rust en het is goed zo. Vlinders zie je vaak toch niet in deze tijd? Ook was het erg koud in haar huis dus geen reden om warmte op te zoeken en hoe is de vlinder naar binnen gekomen?

Zijn er meer mensen die dit hebben mee gemaakt?
Nee, nooit zoiets bijzonders meegemaakt, wat een prachtig gebaar inderdaad! Heb ook geen logische verklaring voor die vlinder... Misschien een aankondigertje van de lente? ;)
Wat bijzonder.

Sterkte.
Ik heb het vaker gehoord maar geloofde er nooit zo in. Maar vond het toch een heel speciaal iets! Erg mooi...
...
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Ja. Er ging een vrouw dood hier in de straat en midden in de winter zaten er echt opeens een hele zwerm vogels in haar tuin, zonder dat er vogelvoer oid lag.
Mijn oppaskindje overleed in december. Ze was dol op vlinders, mijn dochters hebben haar kist beschilderd met vlinders. Toen we haar de kerk indroegen vloog er een vlinder mee en die heeft de hele tijd bij een vriendinnetje op haar mouw gezeten.
"Boring conversation anyway"
Ik ben er eigenlijk ook te nuchter voor maar tóch . Vlak na het overlijden van mijn grootmoeder zag ik een vlinder langsfladderen, voor de grap zei ik "hoi Oma" en ging verder met waar ik mee bezig was. 3 minuten later zat die vlinder op mijn hoofd.

Gecondoleerd
Mijn man had ook zo'n ervaring bij een begrafenis. Een vlinder die de hele tijd meevloog. Heel mooi.
Brianna
Toch heel bijzonder dat velen dit meemaken! Ik zie normaal niet gauw vlinders en ja ik vind het mooiste beestjes en dat valt me normaal wel op..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven