proberen voor een tweede, wie ook?

12-07-2008 13:51 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
sorry, gesloten.
Red, wat goed dat je de 1e werkdag en bijna de 2e werkdag erop hebt zitten! Je kan soms , maar beter jezelf bij elkaar rapen en je schouders er onder zetten en langzaam proberen verder te gaan. (ben trots op je!!)

Het is goed dat je de baby een grafje hebt gegeven en intiem afscheid hebt genomen samen met je man. Dit helpt waarschijnlijk met het verwerken van het verlies!

Hoop dat de pilstrip heel snel op is.Is het vloeien als minder?

Zodat je met een doel kan seksen en je hopelijk snel zwanger zal zijn!

Leuk dat je zoontje steeds meer praat..mijn dochter maakt sinds kort zinnen met 4 woorden zo schattig zegt ze :papa komt zo thuis ? E'r'nie ook in bad 'w'assen zo leuk! Ze heeft afgelopen dinsdag op de wc gepoept en maandag had ze er op geplast! Ben zo trots als een pauw! Hoop dat als ik zwanger wordt ik haar overdag zindelijk krijg maar, we zien wel..ze is nog zo klein.

Ohja trek het me nu niet meer aan..laat maar lekker lullen ik weet wel beter! Het is gewoon vermoeiend soms. Constant te moeten onderbouwen waarom je niet werkt. Als je wel werkt hoef je je toch ook niet tegenover de bakker of wie dan ook te verantwoorden dat je wel werkt :(

Ik ga ook lekker naar buiten ( helaas zonder slee hier ligt niet zoveel sneeuw) Hoor mijn peutertje wakker worden...

Werze nog eve meiden! Fijn weekend
even kort:

ik ga een weekje op vakantie, ben dan dus even niet hier!! maar lekker op de ski's!!

vina, ik duim voor je!

enneh.... ik zal mijn best doen....haha en van dat tijdstip: héél herkenbaar!!
Timz,geniet van je weekje op de skies! Bedankt dat je voor me duimt...je hoort het wel als je terug bent Voorzichtig doen!

Red, ohja wat betreft mijn tijdsindeling. Ik mis niet echt de gesprekken met collega's of volwassenen. Komt omdat er in mijn buurt (waar ik woon) nog 2 moeders/vriendinnen niet werken. Ga er wekelijks 9overdag)op de koffie..kletsen we over van alles van kindjes tot de politiek! 1 keer in de maand een eetdeet met mijn kinderloze vriendinnen ( waar ik samen mee gestudeerd heb in het verleden) zij houden me altijd scherp..leuk!

Ook zit ik in de oudercommissie van de peuterspeelzaal, erg leuk! En verleen op de speelzaal hand en spandiensten mocht het nodig zijn. Als ik alleen, maar thuis zit gaat het kriebelen.

Mischien wijzig ik ooit ook wel mijn plannen ik zie het wel!

Nogmaals fijn weekend allemaal!
Hallo allemaal!

Goed weekend gehad? Genoten van het ijs en de sneeuw? Ik baalde gisteren dat ik geen schaatsen had gekocht..had toch wel graag een rondje willen schaatsen..verleer je toch niet lijkt me

Ik heb vannochtend een zwangerschapstest gedaan van Matcare een super gevoellige test ( 6 dagen voor je ongesteld zou moeten worden kan je al testen) en het resultaat was 1 teststreep..geen 2 . Vind het echt jammer. Hoop dat het me volgende maand meer gegund is...er 'moet' ook iets meer gesekst worden

Red, hoe is het? (had vrijdag nog wat antwoorden voor je staan volgens mij) over het vloeien etc?

Timz, is lekker op de latten ..heerlijk!

En hoe is het met de rest?
Hallo Meiden,

Red, hoe gaat het? En de rest?

Niet iedereen is toch op wintersport

Ik ga morgen naar de huisarts met ochtendurine..voel me zwanger en toch niet....t voelt ook als blaasontsteking..maar ben wel overtijd!!

Heb een test gedaan, maar deze was negatief. ( een vage test van het internet).

Duimen jullie voor me!!
He meiden,

Gisteravond belde onze gyn om door te geven dat er bij ons in het bloed geen afwijkende waarden zijn gevonden en dat er geen genetische factoren zijn bij ons die ervoor gezorgd hebben dat we een kindje zouden krijgen met Down syndroom. Foutje van moeder natuur dus. Ze vroeg ook of we wilden weten wat het geslacht van het kindje was. Michael zei dat we dat al wisten, omdat we van die jongen van de sociale dienst een boekje hadden gekregen waarin stond "zoontje van Melanie & Michael". Wij hadden dus aangenomen dat het een jongetje was, anders geef je iemand niet zo'n boekje. De gyn was hoogstverbaasd, omdat zij de uitslag pas gisteren had gekregen. Het blijkt dus dat ik niet in verwachting was van een jongetje, maar van een meisje. Eeeen dat was weer een klap in mijn gezicht. Veel mensen zeggen dat het niet uit mag maken, en eigenlijk is dat ook zo, maar we wilden zo graag een meisje.... We hadden er zo op gehoopt, en nu was het zo, maar was ons kleine ukje geestelijk niet in orde. Jeezz...ik hoop dat we niet nog meer dit soort dingen voor ons kiezen krijgen.

Verder gaat het op zich goed. De kleine man ligt lekker op bed. We zijn even samen naar het dorp geweest daarstraks en hebben stiekem samen frietjes gegeten Zeggen we maar niet tegen zijn papa, want anders gaat hij weer mopperen waarom we dan vanavond zuurkoolstamp gaan eten, haha!

Timz, hoop dat je het lekker hebt op de lange latten!

Andere meiden, hoe gaat het met jullie???

XXX

RD
Hoi Meiden,

Red, het is fijn en heftig nieuws te gelijk!

Wat fijn dat jullie beiden niet het genetische gen bij je dragen.

Dat lijkt mij heel erg geruststellend..gelukkig maar!

Maar wat een figuur die jongen van de sociale dienst! Ik zou net als jij erin meegaan omdat hij een boekje geeft waarin staat een jongentje...wat stom !

Nu komt je verlies nogmaals aan..ik hoop echt dat je ooit een gezonde dochter in je armen mag sluiten.

Weet niet wat ik moet zeggen ...

Ik dacht gister dat er hoop was dat ik mischien toch zwanger kon zijn..

Vannochtend een test gedaan bij de huisarts, negatief.

Voel sinds vanmiddag een soort ongesteldheid gevoel opkomen.Kan niet wachten tot het doorkomt, wat zal ik blij zijn. Nieuwe eisprong nieuwe kansen!

T voelt ook zo rot omdat we van onze dochter meteen de 1e ronde zwanger waren. Had ik stiekum nu ook verwacht.

Als troost een heerlijke appeltaart gekocht
Hallo,

Zou ik met jullie mee mogen schrijven? Vanaf september ben ik gestopt met de pil. Aan het begin van dit jaar had ik een positieve test. Maar helaas is dit deze week niet helemaal goed gegaan. En eindigde de zwangerschap nog heel pril na ongeveer 5 weken in een miskraam.

Toch hopen we zeker wel dat 2009 een vruchtbaar jaar gaat worden. En het lijkt me fijn om met jullie mee te mogen schrijven.

We hebben al een zoontje en hij wordt volgende week vrijdag 1 jaar. Net als bij jou Vina waren we van hem in een ronde zwanger. En ik herken ook die teleurstelling die je stiekum voelt. Want ergens ga je er van uit dat het weer zo gaat. Terwijl je ook weet dat dat niet zo hoeft te zijn. Appeltaart is dan in ieder geval een lekkere troost...

Red wat heftig dat je zwanger was van een meisje. Wat ingrijpend allemaal. Sterkte... (f)

Lijkt me echt fijn om mee te mogen schrijven. Dus hopelijk mag ik er nog bij?
ola tirola!!!! ben ik weer!!

terug uit een heeeeeeeeerlijk zonnig Tirol, echt waar strak blauwe lucht, mooie sneeuw, super ski condities, lekkere apres ski ;)

en nu lekker terug in druilig Nederland, maar wél met onze kleine topper weer in handen!! pfoe dat was de laatste dagen wel een beetje boel heimwee hoor naar ons ventje. Maar hij heeft het erg naar zijn zin gehad bij zijn opa's en oma's en ze hebben allerlei leuken dingen gedaan en lekkers gegeten enzovoort, doen ze anders ook niet altijd dus.... iedereen blij.

india 25, welkom!! fijn dat je mee wilt schrijven. Erg jammer van je miskraam, ook al was ie zo vroeg, zwanger is zwanger met alle hoop en hormonen die daar bij horen!! en dan ineens moet je daar gedwongen weer afscheid van nemen en dat wil je helemaal niet!! hoe oud ben je en hoe oud is jullie eerste? vertel wat meer over jezelf en join the club! ik wens voor jullie (en ons allemaal) een wolk van een baby in 2009!!

ik zal je even in de nieuwe tabel prutsen, dus spui nog maar wat gegevens die je er in wilt hebben.

vina, toch een teleurstelling dan zo he, tenminste in neem aan dat je inmiddels al ongesteld bent of nog steeds niet? anders was je wel regelmatig ongi toch of moet je lijf nog afkicken van anticonceptiemiddelen of zoiets? let me know!!

en idd nieuwe ronde nieuwe kansen, wachten op niks is vreselijk!!

red, ach meissie, ik vond je bericht lezen al zo schokkend, laat staan dat je dat zelf overkomt. Pfoe,

nog al slordig van die sociale dienst lui eigenlijk. Ik kan me goed voorstellen dat je nu nogmaals met de grond gelijk gemaakt bent. hoe voel je je inmiddels? lukt het werken en er zijn voor je twee mannen een beetje of dwarrel je nog op het randje?

hierzo nog enigszins onduidelijkheid, ik vermoed dat het niet gelukt is deze keer. Vlak voor de vakantie nog een smiley gehad met de ovutestjes, maar ik voel tot nu toe niets bijzonders. Volgende week (of eigenlijk a.s.) vrijdag kan ik i.p. testen. Maar ik heb geen klachten in welke zin dan ook.

Tijdens de vakantie ook wel de nodige biertjes en een aantal schnaps gedronken.... misschien slecht van mij, maar ik had het echt even nodig om deze vakantie volop te genieten en juist niet bezig te zijn met mogelijke zwangerschap en alles wat je daarvoor moet doen en laten.

dus deze week maar eens even afwachten........

el, alles ok?

tot horens!!

x timz
Hai Timz!

Welkom terug meis, gezellig dat je er weer bent. Tsja, het was best even pittig weer hoor, je krijgt inderdaad weer een tik in mijn gezicht. Op zich gaat het wel goed met me hoor. Ik denk dat ik wel weer redelijk "normaal" functioneer (voor zover dat mogelijk is bij mij :-S). Soms heb ik het nog wel moeilijk natuurlijk, zeker als ik het erover heb met iemand. Gisteren bij mijn schoonouders ook even janken, maar dan ben ik gelukkig niet alleen. Ik heb echt veel steun van iedereen om me heen, en dat doet me heel erg goed moet ik zeggen. Gewoon weten dat je altijd met iemand kunt praten is fijn. Al ben ik wel bang dat ik er over een tijdje misschien nog eens echt over wil praten (ik hou het nu allemaal redelijk oppervlakkig en vooral kort), en dat mensen dan denken "ja, nou weten we het wel". Maar ja, komt tijd, komt raad. We hebben donderdag de namen voor ons meisje uitgekozen: Eva Gabriëlle. De naam Gabriëlle is op zoveel manieren gelinkt aan ons gezin dat het bijna logisch was om deze te kiezen. Eva vonden we gewoon mooi en goed passen bij Gabriëlle.

Oh timz, voor wat betreft de drank die je genuttigd hebt: De eerste weken haalt het embryo zijn voeding nog niet uit navelstreng, maar uit het dooierzakje. Aangezien dit niet direct met jouw bloedsomloop in contact staat kan het kindje in principe geen schade oplopen door alcoholgebruik. Info van de verloskundige die ik had. Ik had namelijk ook nogal wat alcohol genuttigd in mijn vakantie en toen bleek ik een week of 3 zwanger te zijn. Even ter geruststelling voor jou

India; wat ontzettend naar dat je een miskraam hebt gehad! Het is wat Timz zegt; zwanger is zwanger en je bent natuurlijk zo blij en hoopvol dat alles goed zal gaan. Veel sterkte meisje! Enne...welkom natuurlijk, fijn dat je meeschrijft!

Vina; ben je al ongi of verkeer je nog in onzekerheid?

XXX

Mel
even kort:

red (mel) wat een mooie namen! nu is het plaatje misschien een beetje af (klinkt dat raar?). Je kan ook altijd over een tijdje indien nodig nog praten met een proffesional, bijvoorbeeld haptonoom ofzo. Het mooie van haptonomie is dat het je (weer) in contact brengt met je gevoel, dat wat je nu min of meer opzij zet.

Maar misschien heb je het helemaal niet nodig.

Merk jij ook dat je op een gegeven moment een beetje in herhaling gaat vallen als mensen vragen hoe het met je gaat?

Ikke inmiddels gister ineens hartstikke misselijk, maar ik durf niet te hopen. Vandaag ook buikkrampjes af en toe en ik kan het niet laten af en toe in mijn boobs te knijpen om te voelen of ze anders voelen dan normaal, Ik weet het niet, ze zijn wel een beetje gevoelig, maar dat komt waarschijnlijk door mijn geknijp....

vina..................nieuws?

X timz
Hoi hoi,

Mooie namen Red. Ik heb het een en ander teruggelezen van dit topic. En sjonge wat hebben jullie een heftige tijd gehad zeg. Ik vind dat jullie op een heel mooie manier afscheid hebben genomen van jullie dochtertje. (f)

Spannend Timzalot .. misschien ben je gewoon al weer zwanger. Zou super mooi zijn. En ik duim voor je dat het raak is.

2009 moet toch voor ons allemaal een vruchtbaar jaar worden.

Heb voor mezelf voorgenomen dat ik pas ga testen als ik minstens een week over tijd ben. Ik had 3 januari mijn eerste test gedaan en dat was 1 dag nadat ik eigenlijk ongesteld had moeten worden. Deze test was licht positief. Dus positieve ikke dacht .. doe het over een paar dagen nog een keertje.. Maar 3 dagen later was de test nog steeds licht. Ondanks dat de bijsluiter zegt dat je ook bij een lichte streep zwanger bent ging het toch bij me knagen. Het voelde gewoon niet goed... Dus heb ik vorige week dinsdag weer een test gedaan. Dit maal een digitale en die zei niet zwanger. Ik begon ook gelijk te bloeden. Gelukkig is dat vanaf vandaag over. Verder ook geen kwaaltjes meer te bespeuren. Gevoel en verstand strijden bij mij wel behoorlijk Ik kan het ene moment zo zeggen dat het goed is dat mijn lichaam een vruchtje dat niet levensvatbaar is afstoot. Maar het volgende moment ben ik in tranen... En dat bij een zeer korte zwangerschap...? Als ik me dan moet voorstellen hoe dat voor jullie Timzalot en Red Devil moet zijn? En natuurlijk weet ik dat je het een niet met het ander kan vergelijken. Maar toch...

Fijn trouwens dat ik mee mag schrijven. Ik ben 31 jaar En mijn zoontje viert a.s. vrijdag zijn 1e verjaardag. We hebben de taart al besteld en hij krijgt een loopbakfietsje als cadeau. Heb er al heel veel zin in. Verder merk ik dat ik veel bezig ben met vorig jaar. Toen waggelde ik rond en was ik zo nieuwsgierig naar wat er zou komen. En nu kruipt er al een klein, lief, eigenwijs, schattig kereltje rond . Het is allemaal zo snel gegaan.

Vina weet je al meer?

Liefs,

India
Hoi Allemaal!

Welkom India, gezellig dat je ook meeschrijft!

Wat rot zeg dat je een miskraam hebt gehad...al heb ik dat zelf nooit ervaren het lijkt me zo onzettend erg.. je bent dan zwanger en hoopt gewoon op een mooi gezond kindje...

Wanneer is het jou vruchbare of testtijd?

Leuk dat je zoontje zijn 1e verjaardag viert. Was voor mij echt een mijlpaal het 1e jaar van mijn dochter. Ook was ik als moeder echt in ballans in mijn rol als moeder.

Wij hebben best een (valse) start gehad (vind ik). Zat niet direct op een roze wolk, dochter hield de 1e vier maanden van huilen . Maar goed erna was het genieten!

Wat leuk ook een loopbakfiets, wat schattig!

Timz, welkom terug!! Lekker hoor dat je er eve uit was heb je echt verdient! Ook heerlijk dat je eve zonder je zoontje op vakantie was..

Wij gaan volgend jaar weer wintersporten vorig jaar vond ik het niet zo succes met een kleintje erbij..

Maar waarom denk je waarschijnlijk niet zwanger bent? Geen seks gehad in je vruchtbare tijd? Toch wel spannend dat je toch misselijk bent ...ik duim voor je!!

Hoevaak hebben jullie seks? Wij doen het vanaf deze maand (koste wat kost) om de ene dag...wil gewoon zo graag dat het lukt!

Maak je niet druk over de biertjes die je gedronken hebt net als wat Red zegt dit wordt in het begin nog niet opgenomen door de baby.

Ik had toen ik zwanger was van mijn dochter ook een weekend stevig gedronken ( iets voor ik de test deed) was toen ook zo zenuwachtig , maar de verloskundige was zo lief om het uit te leggen..

Hoe is het nu met je met je borsten? Maak je niet te gek hoor..dan valt het zo tegen...probeer veel afleiding te zoeken..tikken we hier over koetjes en kalfjes ..vliegt de tijd voorbij!

Red, Wat een ontzettende mooie namen heb je je dochter gegeven. Gelukkig heb je lieve mensen om je heen met wie je je verdriet en het gemis van je dochtertje kan delen.

Mischien helpt een eenvoudig rouwboek je ook met de verwerking? Mijn moeder is ( heel lang verhaal) door falen van de huisarts in een rolstoel terrecht gekomen , dwarsleasie.

Heb me een heel poos heel rot gevoeld.. op advies het boekje van Jos Brink, Rauw op je dak gaan lezen..het hielp me om dingen lostelaten en te accepteren.( nu is jou sittuatie heel anders!)

Hoop toch dat ik iets voor je kan betekenen, vind het gewoon zo rot voor je!

Is het vloeien als gestopt? En wanneer ga je er weer voor? Je moet toch ook aan de pil?

Ik ben 16 januari ongesteld geworden. Was/ben heel teleurgesteld. Dit komt ook omdat ik me ( volgens mij man) ook een beetje gek liep te maken met testen.

Had zwangerschapstesten in huis waarmee je 6 dagen voor je NOD kan testen. Dit doe ik dus noooooit meer

Ook waren mijn borsten gespannen, gevoeliger en groter. Had ik gerommel in mijn buik...dus ik dacht ik ben zwanger..ik dacht het ergens echt ...

Afgelopen maand hadden we niet om de ene dag gesekst soms 3 dagen niet dan dagen elke dag..en rond de ovulatie bijna elke dag en direct erna niet ( de hele week niet, want we lagen met griep ziek en zwak op bed)...

Hoop dat ik snel 2 streepjes te zien krijg op een test!

Ga mischien van de zomer met mijn vriendinnen 4 dagen naar Spanje op vakantie ( zonder man en dochter) en het zou toch zo leuk zijn als ik lekker zwanger ben...en er eve uit kan met mijn vriendinnen...( zie me al helemaal liggen) .

Ik ga eve webshoppen..heb een heel leuk webwinkeltje www.asos.com ontdekt. Hebben zo ook super leuke zwangerschapskleding ( mocht het zo ver zijn).

Groetjes,

Vina
Hmm post ik mijn berichtje 2 keer
hoi hoi,

ik kom weer een ego berichtje plaatsen. ik heb het op het moment erg druk. veel afspraken.

ik ga morgen voor het eerst naar een acupuntuur. iemand ervaringen mee? een collegaatje heeft meerdere vriendinnen die na een bezoek aan hem dat ze zwanger waren. die meiden waren dan al jaren bezig en zo. alleen een beetje raar dat ik vrijdag ongesteld moet worden. daar heeft hij niks mee te maken.

ik zie dat er een paar meiden bij zijn. gezellig....

rd

meiden zet ehm op hopelijk binnen kort heel wat zonnetjes er bij!

ik ga weer rennen.....
Hoi Marianne,

Hoelang probeer je zwanger te worden?

Ik hoop dat acupuntuur je zult helpen! Vertel je wel hoe het gaat? En wat hij/zij gaat doen bij je?

Merk ook steeds meer zwangere buiken op straat op .

Dan schreeuwt er van binnen een stem: Ik wil ook ik wil ook!

Timz, alles goed?? Hoe voel je je? En wanneer kan/ ga je testen?

Red , hoe is het?

India, alles goed? Vast druk met de komende verjaardag van je zoontje?

Groetjes
hoi allemaal,

heb ook niet zo veel tijd, maar even een kleine update kan wel tussendoor.

Marianne, goed weer eens even wat van je te horen. a.s. vrijdag nod........ hoe voel je je, is er een kansje? acupunctuur, interessant! ik heb in oktober en november een aantal keer reiki gedaan, meteen die keer was ik zwanger (helaas liep dat dus mis, maar daar zie ik geen verband tussen). dus wie weet helpt hhet ibj jou ook op een dergelijke manier, er is meer in je lijf gaande dan je vermoed......! succes en hou ons op de hoogte, leuk!

india, de 1e verjaardag, super: wat een mijlpaal!! ik weet nog dat kleine timz een loopkarretje kreeg, maar vooral de slingers en ballonen erg indrukwekkend vond. geniet van deze speciale dag!!

herkenbaar wat je schrijft over dat je af en toe in janken kan uitbarsten. Ik heb het nu ook weer een beetje, omdat ik niet wil hopen op dat het raak is, maar ik toch heel teleurgesteld zal zijn als het idd niet raak is. Was vanmiddag even bij mijn schoonzusje met baby en dat stak me wel weer even, verdorie anders was ik nu al weer bijna op de helft geweest... en nu, nu zit ik met niks... (welnee ik heb een superkind en man, maar dat telt op zo'n moment even niet).

vina, heel in het begin hebben wij ook eens om de dag gedaan, maar ik kan je zeggen dat dat een echte libidokiller was voor met name mijn man. Ik zelf kon nog wel zoiets hebben van nou ja, toe maar, maar hij.... hij kreeg hem echt niet meer omhoog. Tsja dat wil je echt niet!! toen maar met ovutestjes begonnen en in de goede week wordt er nu dan ook goed gesekst (kost na een paar keer ook wel wat moeite hoor, oh... zal blij zijn als dat achter de rug is.) Maarja goed seksen geeft nog geen garantie, geloof dat de kans op een zwangershcap dan nog steeds maar 25% is. Je vraagt je bijna af waarom er nog zo veel kinderen geboren worden...........?

red, is je pilkuur alweer bijna ten einde, of wil ik nu te snel? ik vraag me af of je lijf dat allemaal zo snel kan verwerken, zwangerschap afbreken, pil nemen en dan weer een cyclus opbouwen? hoop voor je dat het mee zit.

hier, onderstussen, allerlei gedachtes en gevoelens. Geen idee, diep van binnen voel ik dat het niet raak is, maar toch wil ik een beetje hopen. Maar eigenlijk durf ik ook niet te hopen. Wil eigenlijk pas na het weekend testen. Het ozu theoretisch vanaf vrijdag kunnen, en ik verwacht mijn ongestelheid zondag. Wil eigenlijk als ik het volhoudt maandag pas testen, indien nog nodig. GEK word ik van mezelf, en dat terwijl ik mezelf nog zo beloofd had het niet meer zo'n issue te laten zijn. Maar ik zie, hoor, lees en adem alleen nog maar zwangeren en baby's. goh, dat een verlangen zo sterk kan zijn. Ook merk ik dat er weer wat verdriet en teleurstelling van de vorige keer (mk) boven komt. Als dit dan dat en anders..... dingen waar ik niks wezenlijks mee kan, maar die onbewust duskennelijk nog wel een rol spelen.

nou ja, ik wacht het hier rustig (?!) af dus en jullie horen van mij,

groetjes!!!! X timz
FF heel snel meiden:

Het gaat goed. Ik heb het idee dat ik het een beetje achter me kan laten, maar weet natuurlijk niet of dat maar schijn is. De reclame van pampers maakt me nog steeds aan het janken en het nummer dochters van Marco Borsato raakt ook een gevoelige snaar. Dat zal ik met Eva dus nooit mee maken he, om kwart over 7 op zondagmorgen wakker gemaakt worden door haar. Maar aan de andere kant: Dat kan Daan ook doen gelukkig (alhoewel...gelukkig? Kwart over 7 is erg vroeg natuurlijk!).

Timz; Pil moest ik een week na de geboorte mee beginnen. Hoef na vandaag nog maar 4 dagen te slikken en dan begint het vloeien weer. GATVER! Ben er verdorie net vanaf. Wilde niet aan de pil, maar moest om mijn baarmoederslijmvlies aan te laten sterken. Die sterke pil zorgt ervoor dat dat sneller gaat dan wanneer je geen anticonceptie gebruikt. Heb me voorgenomen om niet al te gestresst te doen als we weer ee.nmaal gaan beginnen.

Ben trouwens dinsdag op kraamvisite geweest. Heb even heerlijk geknuffeld met de baby, oh wat voelde dat weer fijn! Maar had gelukkig geen "jaloerse" gevoelens. Was zo blij voor haar dat ze een lief gezond kindje heeft, heb helemaal niet aan het hele gebeuren gedacht. Vond het gewoon leuk en schattig, that's it. Voelde goed, dat ik niet overstuur was daardoor.

Meiden, ik ga snel, moet straks met auto naar de keuring, gatver! Is zo'n gedoe hier in Belgenland, bah!

XXXXXXXXXX
Ben ik ook weer eventjes. Beetje rare weken achter de rug.

Ik ga vandaag aan de pil beginnen....tenminste als ik ongesteld word en als ik het kan. Het klinkt vast heel stom maar we willen zo graag nog een kindje dat manlief al een paar keer een hint heeft gegeven dat ik maar beter niet aan de pil kan beginnen.

Dus vanavond zullen we het er maar even goed over gaan hebben. Wilde wachten tot ik ongesteld zou worden, stel dat ik wel zwanger ben, dan kan ik geen pil gaan slikken natuurlijk.

Misschien naief maar wel mooie reden om uit te stellen.

Van de week had ik ook weer iets. Zaten bij oma en Niek heeft de laatste weken de tik dat hij mijn buik moet aaien en kussen. Heel lief hoor, behalve midden in de wachtkamer bij de dokter....en dus ook bij oma.

Ik denk dat hij het gewoon doet omdat hij na zijn neus nu de buik heeft ontdekt maar daar dacht mijn moeder heel anders over. Heb dus maar heel voorzichtig verteld dat de kans er inzit dat ze voorlopig even geen baby kleertjes hoeft te zoeken haha.

Ach we wachten het maar af. Zou vandaag ongesteld moeten worden, maar tot nu toe nog niks......
lieve allemaal,

hier nog geen nieuws....!

red, fijn van je te horen en fijn dat je er toch al een beetje los van kan komen!!

tammy, waarom proberen jullie niet gewoon door te gaan? what's the worst that can happen? dat je niet in je jurk past? ach daar zijn oplossingen voor, dat je geen borreltje mag drinken, ach.... doe je dat na 9 maanden toch nog eens dunnetjes over? als jullie er beide zo graag voor willen gaan zou ik persoonlijk niet deze praktische bezwaren in de weg laten zitten, je weet immers toch niet óf het lukt. ik zou de gok nemen.

zo heb ik je zeker weer lekker nog meer aan het twijelen gemaakt?
hoi hoi,

vandaag dus naar acupuntuur geweest. hij wilde wel heel veel prive dingen weten. hij vond dat ik een paar mnd moest stoppen met proberen. zodat ik de rust weer eenbeetje zou krijgen. vind ik dus geen goed plan. ook wil hij dat ik ga tempen en opschrijf wanneer ik sex heb. daar ga ik dus niet meer heen.

tammy: ik ben het eens met timz. ik zou ook niet beginnen met de pil. en als je man het er ook mee eens is. misschien heeft moeder natuur het al voor je geregeld.

RD: ik vind het toch wel knapp hoe je met de situatie om gaat!

Vina: ik ben al sinds juli bezig nu al weer in ronde 8.... ik ga gelukkig het meer van me af zetten. maar toch al die zwangere buiken en kinderwagen vallen toch wel erg op.

groetjes marianne
Dat trouwen is geen punt om zwanger te worden. Drinken doe ik uberhaupt al bijna nooit en die jurk.....ach, elastiek erin, buikband erom en ja zeggen....daar gaat het toch om haha.

Het is meer het punt dat ik werkloos ben en bang ben dat het nog moeilijker word om een baan te vinden als ik zwanger ben....en al helemaal in drenthe waar de banen al niet voor het oprapen liggen.

Maar ik ben nog steeds niet ongesteld dus wie weet hoef ik wel helemaal niet te kiezen hihi.

Schrijf binnenkort wel verder. Niek was er al om 4 uur vanmorgen en morgen moeten we om 8.30 in het gemeentehuis staan voor de ondertrouw
even een kort ego berichtje:

vamorgen een CB test gedaan, alleen een horizontale streep, geen plus dus, dus.... niet zwanger.

voel me ook niet echt zwanger dus geloof het wel.

dikke teleurstelling eigenlijk, diep zuchten............... en nu maar hopen dat er snel een menstruatie komt zodat de volgende ronde kan beginnen.

x timz
Hey dames,

sorry voor de lange afwezigheid maar het is hier nog steeds druk druk druk. Inmiddels bijna 30 weken onderweg en de zolder is nog steeds niet af! Maar goed voordat de kleine er is zal dat wel opgelost zijn.

RD: fijn dat je dalijk weer met de pil mag stoppen en wat een gedoe zeg met jullie dochtertje. Hoe kunnen ze dat nou fout zeggen?

India: welkom en succes! Onze kleine man is strakes ook alweer een jaar en het gaat zo snel! Hoeplijk heeft ie een geweldige verjaardag met veel inpakpapier en balonnen (want die zijn toch het leukst denk ik)

Marianne: ook lekker duk bezig zo te lezen. Wat een rare vent zeg die accupunctuur figuur. net of ie geobsedeerd is door jouw sexleven ofzo ieuw!

Tammy: ik kan me je redenatie wel voorstellen dat je niet zo snel een baan vind als je zwanger bent. Maar misschien valt dat best mee. Want na je verlof ben je gewoon helemaal fris om aan de start te gaan toch?

Timz: jammer van je test. Even flink balen en dan weer vol goeie moed verder he!

Ik voel me soms wel een beetje lullig aangezien ik al zo lang zwanger ben en dus eigenlijk niet veel meer te melden heb dan ja baby groeit goed en beweegt als een gek. En dat dan vervolgens hier een aantal minder leuke dingen zijn gebeurd en jullie dat misschien wel best kwetsend vinden en dan voel ik me best wel een beetje lomp af en toe........

maar ok tijd voor lunch en daarna ga ik denk ik vanmiddag maar lekekr op tijd naar huis, afgelopen 2 dagen congres gehad en ik ben zo gaar als wat!
Hoi!

Timz, wat jammer! Ik hoopte het zo voor je! Gelukkig hoopte je er zelf niet te veel op. Dat scheelt dan weer.

Nu maar eens snel mentrueren...

Volgende maand nieuwe hoop...toch sterkte!

Je hebt gelijk om de ene dag is echt een libidokiller.Gister hebben we hier dan ook geen seks gehad ( ondanks mijn planning) was gewoon zo moeeeh .

Ik zie wel wanneer het raak is...

Tammy, ik begrijp je wel hoor je wilt toch weten hoe je er financieel voor staat. Ik ben gestopt met werken en help mijn man af en toe mee met de zaak. Als ik het me financieel niet kon veroorloven zou er nu geen baby komen.

Maar ik heb ik mijn omgeving ook vriendinnen die zwanger aan een leuke baan kwamen. Ligt mischien ook aan de baan? Als je tot je verlof kunt blijven werken..en direct na je verlof weer komt?

Ben benieuwd mischien ben je nu wel zwanger ?

Marianne, wat een aparte manier van werken die acupunturist!

Vind ik wel heel prive dat soort vragen..

Al die zwanger buiken ..lijkt wel of het er steeds meer worden!

Hopelijk zijn wij snel aan de beurt.

Elmanita, 30 weken...zo dat is al een aardige buik. Weet je het geslacht al? Je moet je niet lullig voelen hoor! Ik ben blij dat jij een kindje draagt en hoop dat wij snel volgen.

Voel je je goed?

Red, Alles goed?

Fijn weekend!

X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven