Te veel?

02-03-2017 10:41 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 1,5 jaar heb ik een ontzettend lieve vriend. We wonen allebei alleen, hij heeft zijn eigen studio en ik woon op kamers. Ik vind het ongelooflijk fijn om bij hem te zijn, maar soms wordt het me te veel. Hij wil eigenlijk altijd samen slapen, bij hem of bij mij en ik heb het idee dat we samenwonen in twee woningen. Mijn vriend is super lief maar ook heel gevoelig, dus ik wil hem niet kwetsen. Ondanks dat ik het heel erg fijn vind om bij hem te zijn en hem wel mis als hij er niet is, wil ik graag wat meer mijn eigen leven leiden in mijn eigen huisje. Ik wil niet dat hij dit verkeerd ziet en denkt dat ik niet bij hem wil zijn... hoe krijg ik dit voor elkaar zonder deuk in onze relatie? Ik hoop dat iemand van jullie een antwoord heeft hierop????
Gewoon eerlijk zeggen dat je af en toe echt even tijd voor jezelf nodig hebt. Is helemaal niet erg en betekent ook niet dat je hem minder leuk vindt. Maar gewoon, even in je eentje in je eigen huis opladen.

Wel echt zeggen, anders gaat dit opstapelen en irritaties opwekken.
quote:LaFolie schreef op 02 maart 2017 @ 10:46:

Gewoon eerlijk zeggen dat je af en toe echt even tijd voor jezelf nodig hebt. Is helemaal niet erg en betekent ook niet dat je hem minder leuk vindt. Maar gewoon, even in je eentje in je eigen huis opladen.

Wel echt zeggen, anders gaat dit opstapelen en irritaties opwekken.Dit dus. Dat je af en toe een avondje alleen wilt bankhangen wil niet zeggen dat je niet van hem houdt. Ik zou het ook daarop gooien.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Oh, en misschien ook wel handig, wanneer je meldt dat je bijvoorbeeld die avond of die-en-die dag niet blijft slapen, geef dan wel meteen aan dat je de volgende dag, of ieder geval een dag er snel na, wel weer komt.

Dit om ellende en gezeur te voorkomen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Praat met hem en vertel wat je wilt en waarom.
quote:jaw schreef op 02 maart 2017 @ 10:50:

Oh, en misschien ook wel handig, wanneer je meldt dat je bijvoorbeeld die avond of die-en-die dag niet blijft slapen, geef dan wel meteen aan dat je de volgende dag, of ieder geval een dag er snel na, wel weer komt.

Dit om ellende en gezeur te voorkomen.

ohja, de wortel voor de neus methode werkt bij mij ook heel goed,

als je tegen mij zegt, 'dit gaat jammer genoeg niet lukken, maar dan gaan we overmorgen wel lekker zus en zo' dan heb je geen kind aan me
Lorem Ipsum
quote:turquasi schreef op 02 maart 2017 @ 10:58:

[...]

ohja, de wortel voor de neus methode werkt bij mij ook heel goed,

als je tegen mij zegt, 'dit gaat jammer genoeg niet lukken, maar dan gaan we overmorgen wel lekker zus en zo' dan heb je geen kind aan meInderdaad zo werkt het nou eenmaal
Ik vind dat je het eigenlijk al best goed hier omschrijft zoals je het tegen hem zou kunnen zeggen:

Ondanks dat ik het heel erg fijn vind om bij je te zijn .... enz.

En zolang je het bij jezelf houdt (ik heb dit nodig) en niet als verwijt brengt (jij zit te dicht op mijn lip) is het een kwestie van aangeven wat je van elkaar wil.

Mocht je het nog 'liever' willen brengen dan kan je je eigen gevoel nog iets meer positief benadrukken : Ik vind het zo ontzettend lekker als ik ook wat tijd voor mezelf heb, ook omdat ik dan weer heel erg van je kan genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven