Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Ja, en als dan blijkt dat het na een paar dagen 24/7 met de kat samen toch niet gaat, pleur je hem gewoon weer weg!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat mopper junior is echt de meest slimme kat op aarde, net iets te bijdehand. Nu heeft ie al een tijdje last van kuren. Ik word gek van hem!

Zo kan ik bijvoorbeeld:

- Niet met de slaapkamer deur open gaan slapen want dan komt meneer mij irriteren, met zijn zooltjes over de cv ( irritant geluid) pakt je voeten, springt op mijn hoofd, of komt in mijn nek kroelen ( likken en kneden) Dus moet ik altijd de deur dicht doen. Nu kan hij deuren open maken en breekt 's ochtends de deur open met veel kabaal en gemiauw. Hij wil ook altijd mee naar de badkamer als ik naar het toilet ga. Achtervolgt me naar de keuken etc. Misschien vind hij me (soms) wel lief, maar hij is juist de kat die graag zijn eigen gangetje gaat, soms valt hij zelfs aan als het hem niet zint.

- Ik word gek van zijn gemiauw, hij heeft sinds 3 weken een vreetkick, lijkt wel een lintworm....hij staat de hele dag bij de koelkast of zoekt aandacht met gemiauw en ander gebrabbel. Soms bijt hij zachtjes in mijn voet om aandacht te krijgen zodat hij weer eten krijgt. Vroeger was hij nooit zo ( hij word 4 jaar) pas sinds 3 weken is hij vreselijk aan het zeiken. Drie minuten naar buiten en dan weer 10 min naar binnen, zeiken dat hij weer naar buiten wilt en vervolgens staat hij direct weer te miauwen bij het raam dat hij weer naar binnen wilt.

Pffffffff....hij krijgt 2 keer per dag wat natvoer en verder heeft hij altijd zijn brokjes, hij mag naar buiten wanneer hij wilt....hij heeft een heerlijk leventje, en staat bekend als een verwend gek bijdehand mannetje. Maar what's up with him? opeens zoveel miauwen en zeiken....Iemand ervaring? .Ik stel wel regels met eten, en hij krijgt ook niet erg veel natvoer. ( om 10.00 en 17.00 uur)
quote:poisongirl schreef op 13 januari 2009 @ 12:50:

@La Vie En Rose: je zou eens kunnen kijken hoe je reageert op langharige katten. Het klinkt raar maar veel mensen met een allergie reageren daar goed op. Mijn vriend is ook zo allergisch als wat, maar we hebben nu 3 maanden een Pers (wel eentje met een neus want verder trekt het ras me niet zo..) en het gaat hartstikke goed! We wilden eigenlijk gaan voor een Siberische Boskat, dit is ook een ras wat vaak goed gaat icm allergie. Google maar eens, je hebt ze in alle soorten en maten, hele mooie beesten. We zijn een paar keer bij een nest wezen kijken, de eerste keer had hij totaal geen last (ookal liepen er een stuk of 18 rond..), bij een ander nest ging het toch iets minder goed (maar die reactie stelde nog steeds niks voor vergeleken bij 'normale' katten).

Klopt, Birmanen staan er ook om bekend dat ze minder allergische reacties oproepen.

@PodE: Voer op de mat zetten wil ook nog weleens helpen, in principe zijn katten te schoon om te poepen/plassen waar ze eten. Verder de mat (voor zover mogelijk) schoonmaken met citroenhoudende bende of biotex, dat zijn luchtjes waar katten niet graag overheen plassen, schijnt.

@mopper: Bij een verandering in gedrag altijd even naar de dierenarts gaan, meestal is er een reden voor.
Zorg sowieso dat je zijn gedrag niet beloont door hem weer meer eten te geven. Wij zien het vaak als schooien, terwijl een kat vaak ook tevreden is als je even met speeltjes gooit of hem tussen zn oortjes kroelt. (Aandacht)

En ik zou idd even naar de dierenarts voor de zekerheid...
Thanxs voor jullie advies. Wij spelen thuis erg veel met mopper. Verstoppertje, tikkertje, balletje gooien, muisjes etc. Hij is best verwend, maar ook altijd een raar mannetje geweest met zijn kuren. Het schooi gedrag beloon ik idd niet. Ik ga eerst meer structuur aanbrengen, zoals vanavond toen hij buiten was had ik al zijn eten in zijn bakje gedaan dus was schooien/zeiken/miauwen niet nodig. Probeer dit tot donderdag en als het gemiauw niet minder is ga ik langs de dierenarts.

Thanxs!
,
Hoi, met mijn kat gaat het ondertussen beter, minder irritant bezig.

Maar met de kat van de buren gaat het minder goed, zij zijn denk ik op vakantie en de poes zwerfd al 3 dagen en nachten in de regen door de binnen tuin. Ze miauwd er diep en vooral snachts is ze van slag. Ik woon op de 1e etage dus kan haar niet naar binnen halen. Maar vanacht heb ik een open pendaalzak met brokjes naar beneden gegooid en deze heeft ze opgegeten. Arme beestje loopt in de regen opzoek naar onderdak. Breng haar straks een bak natvoer en schoon drinkwater, ik word hier zo boos van! Je poes/kat in de regen lekker meerdere dagen naar buiten doen en zelf mogelijk op vakantie gaan. Echt zielig!!!! Ik kan haar alleen niet in huis halen omdat mijn kat haar niet zo lief vind. Misschien een doos halen waar ze beschutting heeft tegen wind en regen.

Arm beestje....
Heb gisteren mijn poes weer bij de dierenarts opgehaald na haar sterilisatie, ze was natuurlijk heel zielig, liep zwalkend door de kamer. Maar goed, dat is allemaal weer bijgetrokken en ze lijkt geen pijn te hebben, slaapt wel veel maar alles prima.

Maar nu komt het, ze heeft als "kadootje" vlooien mee terug genomen van de dierenarts. Ik weet zeker dat ze die niet had, ze komt nooit buiten en ik heb behalve toen ze net hier was nooit vlooien op/bij d'r gezien. Gisteravond zag ik de eerste... en nu gekamt en er al minstens 20 uit d'r vacht gehaald..... Ben meteen naar de dierenwinkel gegaan voor druppels, maar wat moet ik nog meer doen. Ik dacht dat wat vaker stofzuigen (we hebben een vloerkleed, verder allemaal gladde vloeren) en haar over een maand nog een keer druppelen wel voldoende zou zijn.

Wat denken jullie? Moet ik met spuitbussen in mijn huis aan de slag?
Kan iemand mij vertellen hoe vaak een poes krols is???

Die van ons is nu al voor de 3e keer krols in 3 maanden..

Germanwings, onze katten komen ook nooit buiten maar hadden verleden jaar toch ineens vlooien..we hebben ook een vloerkleed en dat hebben we wel behandelt met die spray, ook de mandjes en de plekjes waar ze vaak liggen (bank, stoel, enz enz)wel goed ventileren hoor!en de katten ff uit de ruimte halen hoor, jezelf overigens ook!

Ik heb ze een week lang elke dag gevlooid, en gedruppeld ook. Het ging niet over helaas, toen zijn we uiteindelijk overgegaan op vlooienbandjes en die werkten en werken perfect..nooit een vlo meer gezien
dan moet ik morgen nog maar even spray halen. vlooienband is geen optie. Tot nu toe tolereert ze geen bandjes (ik had een hele mooie rode, stond zo leuk bij haar zwart witte vacht, maar helaas, ik weet niet hoe ze het doet, maar als ik thuiskom uit mijn werk ´zit die nooit meer om d'r nekje.
high hopes: steriliseren
Ja, daar moeten we idd eens aan beginnen Tangerine, maar het is dus wel normaal dat een poes zovaak krols is?
Aaaah een kattentopic, precies wat ik nodig heb. Mijn poes deed gisteren opeens zoiets raars, waar ik erg van geschrokken ben:

Ik heb een kater, de hotelgast, hij eet en slaapt hier en komt zijn aaitjes halen op zijn momenten. En ik heb een poes. Een knuffelbeest eerste klas. Klein van stuk, enorm schattig en met een enorme knor-motor. Over de laatste gaat het.

Ik ben vorige week geopereerd en zal de komende weken met mn been omhoog op de bank zitten. Ik werk als gastouder en mijn gastgezin kwam met hun kinderen bij mij op bezoek. Poes werd al wat onrustig, liep weg, kwam weer terug, ging weer weg enz. Een van mijn oppaskinderen (2,5jaar) was druk aan het rondjes rennen en gillen. Hij wilde ook steeds bij mij op de bank. Op een gegeven moment lagen wij samen met ons gezicht op de bank toen poes weer kwam aansluipen. Ze kwam steeds dichterbij en opeens wilde ze mijn oppaskindje in zijn gezicht bijten. Ik voelde al iets aankomen en kon haar nog vlug wegduwen. Daarna bleef ze maar om ons heen cirkelen dus heb ik haar op de slaapkamer laten zetten. Ik ben hier zo van geschrokken! Ik omschrijf haar altijd als het liefste, knuffeligste katje dat ik ken. Wel merk ik dat ze erg jaloers is op de kater en ik neem aan dat dit ook jaloers gedrag is. Maar wat moet ik hiermee? Wat als wij straks kinderen krijgen? Gaat ze dit nu vaker doen? Ik kom waarschijnlijk een beetje over the top over maar ben er echt van geschrokken.
ToP, daar zou ik ook van schrikken. Geen idee wat je daaraan kunt doen, behalve jaloers gedrag zo min mogelijk belonen. Misschien eens bespreken wanneer je toevallig bij de dierenarts bent? Het heeft nu geen haast neem ik aan?

High Hopes, onze jongste kat is ook krols sinds een paar weken en heeft veel vaker last van krols gedrag dan eens per maand. Van het ene op het andere moment moest ze niets meer van mij weten en is ze helemaal fan van mijn vriend. Het krolse gedrag is niet zo erg als ik in de buurt bent, maar zo gauw als ze de stem van mijn vriend hoort slaakt ze vreemde kreten en maakt ze hele genante bewegingen. Ik ga dan ook binnenkort met haar naar de dierenarts, want het is gewoon zielig dat ze niemand heeft die haar van haar lijden verlost.
*breekt even in*

Tang, Festen is op zoek naar je

Ze zocht je al op het Kerst topic....

*breekt weer uit*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@Ann Liv. Ja daar zat ik ook aan te denken, over een tijdje moeten ze toch weer hun jaarlijkse spuitjes en dan vraag ik het meteen. Heb haar meteen nadat het gebeurde op de slaapkamer laten zetten met de deur dicht. En toen ze er vanaf mocht was ze meteen weer het kleine slijmende, knuffelende, zich van geen kwaad bewuste poezebeest.
Hallo

wie heeft er advies voor mij wat ik 't beste kan gaan nemen tegen allergiën, voor honden/katten. Het is niet heel ernstig, doe mijn katten en hond zeker niet weg, maar loop bijna altijd met een 'volle' neus (plus loopneus) en kan ontzettende niesbuien hebben. Iemand tips.....via huisarts gebruik ik in de zomer wel Zyrtac, omdat ik ook hooikoorts heb, maar daar word ik ontzettend lui van......? Suggesties....graag. Alvast bedankt.
quote:Discus schreef op 06 februari 2009 @ 09:05:

Hallo

wie heeft er advies voor mij wat ik 't beste kan gaan nemen tegen allergiën, voor honden/katten. Het is niet heel ernstig, doe mijn katten en hond zeker niet weg, maar loop bijna altijd met een 'volle' neus (plus loopneus) en kan ontzettende niesbuien hebben. Iemand tips.....via huisarts gebruik ik in de zomer wel Zyrtac, omdat ik ook hooikoorts heb, maar daar word ik ontzettend lui van......? Suggesties....graag. Alvast bedankt.Zyrtec (ceterezine) is een goed middel. Veel (misschien wel alle) anti-allergische middelen hebben moe voelen als bijwerking.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Aerius niet/ nauwelijks.
Ik heb hier wel eens gevraagd om advies ivm medicijnen voor mijn kat. Mijn kat Muis is toch helaas donderdagochtend vroeg overleden. Ik heb 14 jaar van mijn leven met hem gedeeld.

Ik vraag me nu af hoe ik rouwen moet. Ik krijg echt de hele dag door momenten, zeker als ik thuis ben, dat ik beelden voor me zie van de kat. Toen hij ziek was (ik heb hem zes weken min of meer verzorgd, hij ging op en neer in gezondheid) beelden, toen hij gezond was, beelden. Het doet me allemaal veel pijn en ik kan wel doorlopend janken, wat ik niet wil.

En wat me het meest bezighoudt is dat ik steeds moet weten hoe het die nacht gegaan is, dat hij is gestorven. Ik heb hem nl nog gehoord, toen ik op bed lag, hoorde ik hem naar zijn bak gaan. Hoe ziek hij ook was, vocht in zijn lijf waardoor het te zwaar werd om goed te lopen, hij sleepte zich nog tot het laatst in zijn leventje naar de bak.

En daarna moet hij naar de deurmat zijn gekropen en is daar gestorven, want daar vond ik hem.

Maar wat is dat, dat ik nu steeds dat in gedachten voor me zie? Waarom wil ik dat reconstrueren?
Wat erg voor je Bitterandsweet! Ik heb geen idee wat die gedachten van je betekenen, maar ik kan me voorstellen dat het ziekbed en het overlijden van je kat je heel veel doen. Het is niet niks om ineens een huisgenoot te moeten missen. Sterkte!
Bitterandsweet wat onzettend vervelend dat je kat overleden is!! Wat zul je je rot voelen.

Ik denk dat het construeren voortkomt uit "angst" voor de dingen die je niet weet en niet grijpbaar zijn. Je weet niet zeker wat er is gebeurd en dat maakt het een onzekere factor zeg maar. 14 jaar heb je voor hem gezorgd, 6 weken extra intensief, wist je altijd precies wat hij deed en bij dat allerlaatste stukje heb je dat niet. Je hebt super goed voor je kat gezorgd, hij heeft een goed leven gehad probeer daar aan te denken.

Sterkte!
Bitterandsweet wat erg voor je! Zo moeilijk he, om je knuffel te moeten missen.

Voel je je schuldig omdat je niet bij hem was toen hij overleed? Dat je het niet gemerkt hebt dat hij aan zijn laatste uren bezig was?

Niet doen hoor, de meeste katten sterven alleen. Ze zoeken of een verstopplek, of ze kiezen een stil uur, zoals 's nachts. Hij is gewoon zachtjes weggeglipt...

Heel veel sterkte!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Bedankt Ann Liv, T.o.P. en Poezewoes!

Ik denk dat het allebei is: ik heb dat laatste stukje uit zijn leven gemist en ik voel me ook schuldig dat ik er niet bij was. Ik zie het als heel eenzaam geweest voor hem. Terwijl ik ook weet dat katten vaak alleen willen sterven. Ik troost me nu met de gedachte dat hij in zijn eigen huis is gestorven en dat hij wist dat ik vlakbij was. En het mooie is dat mijn zoon en ik (zonder dat we het van elkaar wisten) die avond ervoor allebei tegen hem gezegd hebben: je mag gaan. Het lijkt alsof hij het gehoord heeft.

Dat was ontzettend zwaar om dat te zeggen, ik had het liefst gezegd: blijf nog jaren weer helemaal gezond bij me, maar dat kon niet meer. En ik zag hem vechten.
Bitterandsweet, wat erg voor je! Heel logisch dat je verdrietig bent. 't is ook logisch dat je dingen wil reconstrueren en zelfs dat je je wat schuldig voelt dat je er niet bij was. Jij ziet dingen tenslotte uit menselijk perspectief, dus dan denk je: wat erg dat hij alleen was. Katten sterven echter vaak alleen en je hebt heel goed voor hem gezorgd. Sterkte de komende tijd, het is heel verdrietig en lang niet iedereen begrijpt dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven