Ik word er gek van...

06-01-2009 22:13 426 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb echt mn hoofd zitten breken of ik wel of geen topic moet aanmaken. Heb hier al dagenlang zitten lezen en veel interessante dingen gelezen ook. Maar ik word er gek van en schrijf het toch maar op.

Het zit zo.

Heb sinds kort een vriendje. Ga ongeveer 2,5 maanden met hem om en zien elkaar eigenlijk alleen in het weekend. Allemaal leuk en aardig. Maar er is een probleempje: hij is heel gesloten, belt en smst heel weinig en weinig initiatief van zijn kant. Heb van een vriend van hem gehoord dat hij vroeger heel erg door zn ex is gekwetst, gescheiden en kinderen... en hij bevestigt ook dat dit zn karakter is.

Denk dat ik het moet accepteren en leren ermee om te gaan.

Als ik niet bel/sms, duurt het gerust 2 dagen ofzo voordat ik wat van hem hoor. En heel vaak ben ik degene die vraagt of we gaan afspreken. Ik heb me al wel voorgenomen om met hem te praten, probeer het alleen niet op een zeikerige manier, alleen jaag ik hem alleen maar weg haha.

Zijn er hier mensen die ook zo'n vriendje hebben? Of ben je zelf zo? Wil het graag horen, want ik heb dit nooit eerder meegemaakt. Voor alles is een eerste keer he!
Karin, voor nu;

dikke knuffel.

Probeer wat te ontspannen nu. Hoop dat je een beetje slaapt!
Karin,

Gooi het er maar allemaal uit hoor!

Wat een ............. is die vent!

Die begrijpt er dus Echt Niks van.....

Laat gaan........

En schrijf desnoods nog 25 reakties hieronder.

Geeft niks, het moet er toch allemaal uit, je verdriet, je frustratie, je boosheid, ik snap het allemaal heel goed.

Blijf aan je denken hoor!

Veel liefs!!
quote:trixy schreef op 22 januari 2009 @ 22:40:

Karin,

Gooi het er maar allemaal uit hoor!

Wat een ............. is die vent!

Die begrijpt er dus Echt Niks van.....

Laat gaan........

En schrijf desnoods nog 25 reakties hieronder.

Geeft niks, het moet er toch allemaal uit, je verdriet, je frustratie, je boosheid, ik snap het allemaal heel goed.

Veel liefs!!

Je reacties doen me goed, erg lief van je :$.

Nadat ik hier gepost had las ik 2 smsjes van hem (had mijn telefoon op stil)

Van 1 viel echt mijn mond open.. Er stond in: je bent t leukste meisje van de wereld als je je goed voelt, maar je bent echt niet lief voor mij als je je niet goed voelt...en je voelt je heel vaak niet goed....

En t 2e smsje was van n half uur later dat hij van me houd en dat hij ook niet op zn best was en dat we elkaar moeten waarderen ipv zeggen wat er allemaal anders moet.

Had m dus eventjes gebeld om te zeggen hoeveel pijn dat ene smsje deed. Ik was niet boos ik huilde.. En hij hing op!!!!!!

Hij flipte helemaal.

Later zei ik sorry en toen flipte hij weer, ikzei: ik ben toch sorry aan t zeggen?!?! en toen luisterde hij even en toen werd hij weer erg kwaad.

Ik heb t idee dat t niet gaat om dit telefoontje en heb m ook gevraagd waarom hij zo boos is en dat ik ervan schrik en er een beetje bang van word :S. Maar hij was niet zo redelijk dat hij kon uitleggen waarom hij nu echt boos was, het was allemaal mijn schuld, ik was dit en dat..

Toen hadden we doei gezegt enzo, en even later belde hij me weer om te zeggen dat hij van me houdt en geen hekel aan me heeft (pff wat hij allemaal heeft gezegt,.. hebben me echt diep gekwetst).

Heb m toen gezegt dat zijn gedrag gewoon onacceptabel was en dat hij me erg gekwetst heeft.

Heb m vannacht gesmst (lag weer wakker) moest het even van me af-smsen.

Dat hij me erg veel pijn heeft gedaan en dat ik niet wist dat hij zo negatief over me dacht.

Later kreeg ik 1 terug dat hij niet boos is en me begrijpt en dat hij wil dat t beter gaat en dat ie van me houdt.

Pffff wat een gedoe!

Alleen maar omdat ik het niet leuk vond dat hij alleen maar met zijn werk bezig is en ik bijzaak ben.

En dat is echt niet alleen van door de week.

Na onze dip ging het een stuk beter, en hij had het weer over uit eten gaan enzo, leukleuk. (eerst wilde hij bijna niks meer doen wat geld kostte, leuke dingen konden ook gratis zijn, zoals wandelen) en wandelen is t enige wat ie kon bedenken, maargoed.

Hij wilde dus weer leuke dingen doen, maar toen voelde ik me al niet fit dus zei ik tegen hem, een ander keertje anders is het ook zo zonde om uit eten te gaan enzo. En scheelt ook weer geld ;)

(omdat ie t altijd over geld heeft dus) ik doe echt mn best om ook dingetjes te betalen.. maar ik heb nu eenmaal niet zoveel geld als hem.

Maargoed, toen kwam hij thuis uit zijn werk en toen zei hij tegen mij, zullen we een potje maken om leuke dingen van te doen? Dan betaal jij zoveel procent en ik zoveel procent.

...dus als t potje op was konden we niks leuks meer doen ofzo??

We wonen ook niet samen ofzo dus vind zo'n potje helemaal raar, we delen andere financiele dingen ook niet ofzo, we betalen gewoon af en toe eens iets.

Goh spontaaaaan idee van hem!

Ik kan daar dus echt niet tegen, zullen we naar de bios? Oh hoeveel hebben we nog in ons potje zitten?

Pffffffff... hij koopt boodschappen bij de dure supermarkten, koopt in 2maanden tijd 2 dure electronica dingen, wil nog een nieuwe pc terwijl zn oude nog goed is etc etc dat kan er wel vanaf maar gewoon 1x in de maand uit eten en bios.. nee hoor.

Heb voor valentijnsdag een hotelkamer gereserveerd met bubbelbad, klinkt zo lekker luxe :P en vond t wel leuk om hem te verwennen. Voor dat soort dingen spaar ik en moet hij toch ook zien dat ik mn best doe mijn steentje bij te dragen om leuke dingen te doen? Bios betaal ik altijd de helft etc.

Maargoed :( t voelt allemaal zo onromantisch en zo zakelijk vandaar dat ik me niet zo prettig voelde ook laatste tijd.

En dan het contact wat we hebben..

Zei hij gister; ja we moeten gewoon meer vertellen wat ons bezig houdt.

(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) dat is waar ik al maanden voor sta, en dan zegt hij dat simpel als oplossing voor dingen. Zeg ik; ja maar jij verteld nooit wat je bezig houdt..

Hoe negatief hij over mij deed, ik kan het nogsteeds niet geloven.. :(.

Over onze toekomst...wat ik in mn vorige post had verteld..

Dat hij een rotleven heeft met mij.

Dat ik dus niet leuk ben omdat ik me zogenaamd vaak niet goed voel. (ik mis gewoon iets tussen ons, hij ziet t als zeuren..terwijl ik t echt terug wil vinden..zegmaar)

En later zegt hij doodleuk dat hij van me houdt en dat ik dat nu toch eens moet weten!!! :S

Hij zei dat ik hem ervan beschuldigde dat hij de schuld van alles is ofzo, heb ik nooit gezegt dus ook duidelijk gemaakt.

Zegt hij later; ja dit komt allemaal doordat jij je zo en zo voelt etc.

Ikzo: dus nu beschuldig jij me ervan dat het allemaal door mij komt? (terugkoppeling op wat hij zei)

Was ie ff stil van, want oh nee zo bedoelde hij t natuurlijk niet.

Sorry dat ik zoveel praat hier maar ben echt zo VERBAASD door zijn gedrag gister. Hij was aan t schreeuwen en tieren aan de telefoon, en ik wist niet meer hoe ik t goed moest doen en dit heb ik ook gezegt! Als ik sorry zei dan bleef hij nog boos en pff...

Hoe hij ook praatte, met 0,000 gevoel.

Hij zei ook; als ik zo met je praat krijg ik een hekel aan je.

hoe kan iemand dat nou zeggen?

Ik was ook weer te emotioneel misschien, daardoor wordt hij altijd heel erg kwaad. Ik kan dan niet uit mn woorden komen en ik beschuldig hem altijd volgens hem. Terwijl ik gewoon terug wil wat we hadden!!!

Voel me echt rot, snap niet dat hij zo hard kon doen.

Begrijp echt niet wat ik nou heb gedaan dat hem zo kwaad maakt, hij bedoelde het allemaal misschien goed de afgelopen weken en hij baalt er misschien van dat ik me nog niet happy voel maar moet je daar dan zo boos om worden?? Vind ik niet. Als hij zijn kwetsbare kant liet zien kon ik zijn kant misschien beter begrijpen, maar boosheid begrijp ik niet zo goed.

Oja, en wat ik prettig vind in de liefde..dat vind hij geen echte liefde ofzo..

Bah..mis het close, intense, knusse, liefdevolle.

Dit is alles behalve liefdevol.
Karin,

Ik lees in de meeste van jouw reakties dat deze meneer minstens 2 kanten heeft.....

En dit is inderdaad ALLESBEHALVE LIEFDEVOL.

Ik kan hier makkelijk over oordelen dingen opschrijven etc., maar JIJ moet hiermee dealen, en jij doet hier je verhaal, en dat is alleen maar goed, want je bent ontzettend gefrustreerd en onzeker en verdrietig, en je wil dat allemaal met ons delen en onze mening en troost vragen, en dat mag allemaal, daar zitten we hier voor.

Maar ook als mede-meisjes, en dan denk ik toch (ikke dan he...) dat deze meneer hier niet zo'n zin in heeft.....

Probeer eens een heel weekend niks van jou te laten horen, en kijk dan eens of je daar een reaktie op krijgt, en na hoeveel tijd.

Dat zou al genoeg moeten zeggen.

Die meneer is het niet waard om je zo k*t te voelen.

Denk nog steeds aan je hoor!

Beetje geslapen vannacht? En voel je je lichamelijk al een beetje beter?

Dikke kus!!!
Hoi Karin, ik heb dit topic gelezen en er valt me wel iets op. Jouw vriend krijgt van jou wel erg weinig ruimte om iets positiefs bij te dragen. Ik vind zijn voorstel van het potje voor leuke dingen eigenlijk wel heel lief, hij probeert daarmee iets concreets te doen (echt een mannenmanier om iets op te lossen btw! Wij vrouwen vinden het onromantisch, maar het is wel typisch mannelijk . En geeft daarmee ook wel aan dat hij het ook belangrijk vind om met jou leuke dingen te doen! En veel van zijn sms-jes die jij hier beschrijft hebben ook een positieve boodschap. Het is maar net waar je de aandacht op richt..

Probeer eens in te zien dat hij compleet anders communiceert dan jij! Ik kan me voorstellen dat hij zich enorm aangevallen voelt door jouw verwijten en huilbuien. Hij reageert daar op met boosheid want hij weet niet hoe hij dat anders moet doen. Het is geen nieuws dat als een man zich gewaardeerd voelt en voelt dat jij erop vertrouwd dat het goed zit tussen jullie, kan hij veel meer liefde geven.

Met die nachtelijke en impulsieve sms-jes zou ik stoppen, vaak richt je daar veel meer schade aan dan goeds, jij bent het kwijt maar het kan zooo anders overkomen als je bedoelt (been there, done that..). Ik heb zelf altijd de regel dat ik sms alleen voor leuke, lieve boodschappen gebruik en als ik slecht nieuws heb of een probleem, dan bespreek ik dat live. 9 vd 10 keer kan het ook best even wachten en op het moment dat je het kunt bespreken is de ergste emotie alweer voorbij en kun je het rustig en op een respectvolle manier met elkaar bespreken.

Ik hoop zo voor jullie dat je deze negatieve spiraal met elkaar kunnen doorbreken want jullie lijken me op zich leuk samen! Sterkte meis!
quote:trixy schreef op 23 januari 2009 @ 12:33:

Karin,

Ik lees in de meeste van jouw reakties dat deze meneer minstens 2 kanten heeft.....

En dit is inderdaad ALLESBEHALVE LIEFDEVOL.

Ik kan hier makkelijk over oordelen dingen opschrijven etc., maar JIJ moet hiermee dealen, en jij doet hier je verhaal, en dat is alleen maar goed, want je bent ontzettend gefrustreerd en onzeker en verdrietig, en je wil dat allemaal met ons delen en onze mening en troost vragen, en dat mag allemaal, daar zitten we hier voor.

Maar ook als mede-meisjes, en dan denk ik toch (ikke dan he...) dat deze meneer hier niet zo'n zin in heeft.....

Probeer eens een heel weekend niks van jou te laten horen, en kijk dan eens of je daar een reaktie op krijgt, en na hoeveel tijd.

Dat zou al genoeg moeten zeggen.

Die meneer is het niet waard om je zo k*t te voelen.

Denk nog steeds aan je hoor!

Beetje geslapen vannacht? En voel je je lichamelijk al een beetje beter?

Dikke kus!!!

Lief van je :flower:!!

Ja ik weet dat ik zelf moet bedenken wat ik hiermee wil.

Heb vandaag met mijn moeder gesproken.. hij focused zich zo op het werk, hij kan zijn aandacht en moeite niet verdelen zegmaar.

Sociaal alles in orde houden is niet zijn sterkste vak. Hij laat mensen hangen en vergeet ze en 1x in de zoveel tijd smst hij ze en 1x in de paar maanden spreekt hij met ze af. Terwijl ik de mensen om me heen het liefst dichtbij me heb. Vrienden, familie en dus ook mijn vriendje. (met natuurlijk wel de nodige ruimte)

Hij wil iets anders dan ik. En we kunnen blijkbaar geen tussenweg vinden.

Hij neemt alles letterlijk en serieus wat ik zeg. Als ik ff in een ongesteldsheids-stemming ben ofzo en aan het mopperen ben neemt hij dat zo serieus en hebben we gelijk ruzie/discussie.

Terwijl ik van huis uit gewend ben dat we soms ff op elkaar mopperen maar het elkaar wel vergeven, als we knallende ruzie hebben thuis, wordt er daarna niet over gezeurd.

Wel door mijn vader maar dat is een ander verhaal.

Ik wordt er zo moe van dat van elke mug een olifant wordt gemaakt pff..

Heb vandaag een bos bloemen bezorgd gekregen met "beterschap" erop. Erg lief. Heb hem ook gemaild dat ik dat erg lief van hem vind.

Maar het voelt wel naar, naast al die nare dingen die hij heeft gezegt. Als hij boos is, is hij ook echt boos.

En ik dacht dat onze "dip" toch echt over was...

Maargoed misschien spreek ik m vanavond, wie weet wat hij te zeggen heeft...

En niets van me laten horen vind ik opzich ook weer zo sneu, omdat hij wel moeite heeft gedaan met die bloemen enzo.

Ik geef m wel een kans om het goed te maken maar ik heb hem nu gemaild... het is nu aan hem om wat te laten horen.

Wel zo fair vind ik.

En idd ik wacht wel af...

Ik heb opzich wel redelijk geslapen, vannacht lag ik weer ff wakker maar na hem gesmst te hebben voelde ik me rustiger, uurtje wakker gelegen denk ik, gisternacht 3uren dus er is vooruitgang :P haha.

Verder lichamelijk, in 1 week bijna 2kilo kwijt omdat ik niet zo goed kan eten. Voel me nu al wat beter.

Heb erg veel hoofdpijn maargoed dat komt door het vele huilen denk ik.

Hoe gaat het met jou?
quote:single38 schreef op 23 januari 2009 @ 13:35:

Hoi Karin, ik heb dit topic gelezen en er valt me wel iets op. Jouw vriend krijgt van jou wel erg weinig ruimte om iets positiefs bij te dragen. Ik vind zijn voorstel van het potje voor leuke dingen eigenlijk wel heel lief, hij probeert daarmee iets concreets te doen (echt een mannenmanier om iets op te lossen btw! Wij vrouwen vinden het onromantisch, maar het is wel typisch mannelijk . En geeft daarmee ook wel aan dat hij het ook belangrijk vind om met jou leuke dingen te doen! En veel van zijn sms-jes die jij hier beschrijft hebben ook een positieve boodschap. Het is maar net waar je de aandacht op richt..

Probeer eens in te zien dat hij compleet anders communiceert dan jij! Ik kan me voorstellen dat hij zich enorm aangevallen voelt door jouw verwijten en huilbuien. Hij reageert daar op met boosheid want hij weet niet hoe hij dat anders moet doen. Het is geen nieuws dat als een man zich gewaardeerd voelt en voelt dat jij erop vertrouwd dat het goed zit tussen jullie, kan hij veel meer liefde geven.

Met die nachtelijke en impulsieve sms-jes zou ik stoppen, vaak richt je daar veel meer schade aan dan goeds, jij bent het kwijt maar het kan zooo anders overkomen als je bedoelt (been there, done that..). Ik heb zelf altijd de regel dat ik sms alleen voor leuke, lieve boodschappen gebruik en als ik slecht nieuws heb of een probleem, dan bespreek ik dat live. 9 vd 10 keer kan het ook best even wachten en op het moment dat je het kunt bespreken is de ergste emotie alweer voorbij en kun je het rustig en op een respectvolle manier met elkaar bespreken.

Ik hoop zo voor jullie dat je deze negatieve spiraal met elkaar kunnen doorbreken want jullie lijken me op zich leuk samen! Sterkte meis!

Ik heb al veel met hem meegemaakt daarom kan ik dat boze ook niet zo goed hebben. In onze "dip" heeft hij me naar behandeld en dat wil ik niet weer. Vandaar dat ik misschien wat "streng" ben maar ik wil niet weer over me heen laten lopen. Dus smsjes met een negatieve ondertoon wil ik gewoon niet. Het is subtiel beledigen en daar heb ik geen trek in, als ik dat weer toelaat en er weer elke x emotioneel om wordt en het laat gaan dan komt het weer niet goed. Ben hier al eens geweest en wil nu voorkomen dat het té ver gaat...snapje?

Zijn smsjes hebben ook een lieve boodschap en dat waardeer ik ook en dat zeg ik hem ook wel. Als hij lief mailt of iets anders dan laat ik hem altijd weten hoe leuk/lief het is en hoe fijn ik het vind.

En dat het soms ook niks geeft dat hij het druk heeft maar dat ik hem gewoon mis etc.

Het is gewoon dat hij weer in gewoontes vervalt en t ging juist net weer wat beter.. ik wil dat niet meer want dan wil ik deze relatie gewoon niet meer.

Dat financiele potje is misschien wel lief-praktisch bedoeld en hij bedoelde het ook niet verkeerd maar hij had het vaak over geld toen we in die dip zaten en gebruikte dat soms ook als machtsmiddel of als belediging. Dus ik ben daar wel iets gevoelig voor. En de manier waarop alles gaat maakt ook mijn reactie.

Als alles top was dan had ik t niet erg gevonden.

Maar ik vond het gewoon zooo onromantisch... en veel van zijn ideeën zijn zo nuchter en zakelijk, dat is op sommige momenten gewoon echt een domper..

Ik heb hem een tijd met "rust" gelaten zegmaar (dat wil zeggen, hem laten doen wat hij zei dat goed zou zijn voor onze relatie, hij wilde wat minder contact door de week), en hij nam meer afstand en ik bleef lieve dingen doen om mijn liefde te uitten,. lieve kaartjes zo af en toe, lieve briefjes, leuke dingetjes voor zn huisje kopen, weekendje weg, leuke mailtjes/smsjes etc.

Ondanks alles bleef ik mijn liefde uitten alleen hij ging steeds verder bij me weg. Dus ik heb hem wel gewaardeerd en op een "normale" manier duidelijk gemaakt tijdens onze dip waar ik mee zat, maar hij reageerde hier ook kwaad op.

Dus hem continue blijven waarderen op zulke momenten is heel erg moeilijk omdat ik niet wil dat het weer gebeurd, snapje?

Hij kan niet zo goed met conflicten omgaan en hij blijft erg lang boos en is dan ook erg boos met beledigen etc erbij..

Nu kom ik wel voor mezelf op maar de manier waarop ben ik niet altijd trots op, dat ik ook boos wordt enzo..nee dat vind ik niet ok van mezelf en dat wil ik ook niet meer. Vandaar dat ik het niet te ver wil laten gaan, wil wel mezelf blijven en niet weer mezelf verliezen in onzekerheid/boosheid door zijn gedrag.

We hebben gewoon een geschiedenis van veel gedoe en daardoor is het moeilijk om dingen toe te laten omdat ze me in het verleden erg veel pijn hebben gedaan.

Ik zie hem maar 2dagen in de week "live" dus het is voor mij moeilijk om te wachten met slecht nieuws smsjes of mailtje.

Maar ik weet wel dat t niet altijd goed terecht komt, daar heb je gelijk in en ik doe ook mn best om het niet via de mail/sms te doen maargoed soms kan t haast niet anders.. gelukkig viel t smsje van vannacht goed omdat ik m heb uitgelegd dat ik t niet raar bedoel en hoop dat hij niet boos op me is.

Dankjewel.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet uitvinden om dit negatieve gedoe te stoppen. Want als ik volgens zijn ideeën zou leven.. dan zou ik mezelf tekort doen.

En hij wil gewoon niet een beetje mijn kant opkomen en daardoor ben ik misschien ook wel zo negatief omdat ik dat "wij" en "samen" gevoel mis.

Dat is ook te merken tijdens de seks, hoevaak ik ook heb uitgelegd wat ik fijn vind, hij luisterd er niet echt naar.

Hij is erg veel bezig met zijn ding en af en toe probeerd hij wel iets te doen wat ik fijn vind maar dat is maar af en toe, en het zit niet in ons systeem dat we er altijd voor elkaar zijn enzo nouja hoe je er voor elkaar bent in een relatie, je laat elkaar gaan maar je bent ook op momenten echt samen, en je bent er voor elkaar.

Dat merk ik gewoon niet.

Maargoed, ik vind het moeilijk om dingen te laten gaan..

omdat ik dus niet wil dat het weer gebeurd..dat hij weer over me heen loopt, weer mijn behoeften belachelijk maakt.

Want dat doet hij, hij zegt dat wat ik belangrijk vind in de liefde, onzin is.

Misschien ben ik wel te romantisch en idealiseer ik liefde maar dat voelt zo prettig en veilig, een wereldje voor ons 2.

Dan zegt hij dat ik ook kritiek krijg van mensen op mn werk etc etc en daar ook mee moet leren omgaan dus als hij me verteld wat ik allemaal fout doe en wat er allemaal moet veranderen aan mij, dat dat toegestaan is, want he, in de echte wereld gaat dat toch ook zo?

Dat voelt gewoon niet veilig in een relatie.

Dus misschien geef ik hem niet genoeg ruimte voor zijn lieve dingen, hij heeft me al tevaak gezegt dat wat ik fijn vind, dat hij dat onzin vind.
Heb na mn bedanktmailtje nog helemaal niets gehoord vandaag... snap hem echt niet meer.

Heb m nog gesmst of ik hem dit weekend wel zie :$. Kan het niet laten, wil hem toch wel laten merken dat ik hem wel wil zien opzich..zegmaar.. ik moet toch ook mn best doen.. :(
Lieve Karin, las even een pauze in...
betty.. dat vind ik erg moeilijk.. wil dingen liever oplossen ipv in zn beloop laten omdat t eerder uitstel is van de oplossing dan de oplossing zegmaar.

Hij belde me en t speet m heel erg, hij had een planning gemaakt voor morgen, leuke dingetjes doen, hij vroeg eerst wel hoe ik me voelde maar voel me wel redelijk en hoop morgen nog weer wat fitter.

Waardeer zijn moeite wel, heb m wel gezegt dat ik t dit weekend wel wil uitpraten en dat we het wel met elkaar eens moeten zijn met bepaalde dingen..

Bv, wat belangrijk is in een relatie enzo.

En botst dat..nouja dan kunnen we er weinig aan doen denk ik.. ik wil hem ook niet ongelukkig maken en hij mij ook niet nee ik aan, dus we moeten elkaar wel kunnen/willen geven wat we belangrijk vinden zegmaar, en wat redelijk is natuurlijk.
@Betty.... helemaal met je eens.

@ Karin, stel alles even uit met de smoes dat je eerst helemaal beter wil zijn.

Zal misschien nog wel een paar dagen duren. Geeft niks.

En laat maar eens even NIKS van je horen. En dan maar eens kijken of hij na een paar dagen vanzelf iets smst of mailt.

Dit heb ik al geschreven geloof ik.

Dan nog maar eens.

En meisje, ik weet maar AL TE GOED hoe k*t jij je nu voelt.

Maar als ik dit allemaal zo lees, wordt het hoog tijd voor jou om aan JOU te denken. Wees lief voor jezelf, je wilt jezelf dit niet aandoen.....

Veel liefs!! en beterschap :-))
Haii,

Ikzelf vind het niet zo prettig om n tijdje niks van me te laten horen, we hebben afgesproken dat we morgen alles uitpraten en ik wil duidelijkheid. Als ik m bv. een week niet spreek dan schiet het nog niets op want dan heeft hij echt niet door dat er iets moet gebeuren. (het ging trouwens al beter na onze dip) maar heb m weleens eerder niets van me laten horen maar dat vind hij niet erg, want hij vind weinig contact soms geen probleem want je moet toch weten dat je van elkaar houdt? Dan kun je t druk hebben en dan weet de ander dat t oke is, die logica.

Dus voor hem zend het geen signaal af, want minder contact is juist wat ie wil.

Ik ben liever duidelijk, weet ik ook gelijk waar ik aan toe ben en dan is het na dit weekend opgelost, op welke manier dan ook .

Dankjewel trixy, heb je ook in zo'n situatie gezeten of bedoel je je gevoelens die je hebt beschreven in dit topic?

Ja ik moet ook aan mezelf denken, daarom wil ik het uitspraten, en voor mezelf opkomen, en zitten we na meer dan een jaar :S nog niet op 1 lijn.. dan zal dat wel nooit komen.

Misschien zitten we wel op 1 lijn en uitten we dat gewoon op een andere manier, ook goed maar dan moeten we daar iets mee doen.

Lief van je, ik voel me al iets fitter dus kan maandag weer aan t werk :D (hoop ik)

Heel veel liefs!
Hoi Karin,

Ik zit nu in de situatie die al beschreven heb, en tussen ons is nog niks gebeurd ook, we zien elkaar 1x per 2 weken, en nou is hij gisteren hier geweest, en dat was gezellig, gewoon als vriend, hou me te goede, en met de kinderen gaat dat ook leuk, en we zijn ook smiddags nog even naar de stad geweest voor een paar boodschappen en koffie drinken. Gewoon gezellig was het. Al zou ik wel meer willen.... Maar dan jaag ik hem weg, Heb ik al eens eerder geprobeerd omdat ik dacht dat hij ook... En toen hebben we heel voorzichtig staan zoenen. Heel kort ook vanwege het risico van betrappen door de kinderen :-) Maar dat was dus niet zijn bedoeling. Dus ik hou me in. En dat is wel en niet moeilijk, want het is gewoon goed tussen ons, en dat wil ik graag zo houden. En wie weet wat er in de toekomst nog gebeurt. Een vriendin zegt dat dit niks kan worden, omdat hij niet verliefd is. En dat ik hiermee moet stoppen, want ik doe mezelf alleen maar pijn als dit langer gaat duren. Maar ik wil hem niet kwijt. En hij heeft het mij mij ook heel erg naar zijn zin.

Dus ik laat het even zo, en woensdag komt hij weer hierheen.

En dan gaan we weer van alles doen samen, gewoon gezellig.

En dat is ook heel wat waard.

Nou meisje, ik denk nog steeds aan je en wens je veel sterkte!

En veel liefs natuurlijk!
Karin, ik zie dat je er helemaal doorheen zit. Wat ik ook zie is dat jij en je vriend op hele verschillende manieren communiceren en dat jij wel heel erg veel aandacht en bevestiging van hem vraagt. Daarmee raak je er zo op gefocust dat je niet ziet hoe slopend het voor hem is, en welke energie hij er wel in steekt.

In iedere post van je lees ik weer dingen waarvan jij wilt dat hij ze anders doet, dat hij veranderd. Je kunt een ander niet veranderen, dat kan een ander alleen zelf als hij dat wil én nodig vindt. En vaak gaat het dan meer over aanpassen dan daadwerkelijk veranderen.

Jij hebt het erover dat je niet jezelf kunt zijn, of dat je aan jezelf voorbij gaat (niet wilt gaan), maar hij kan/wil dat ook niet als het op jouw manier moet. Snap je dat?

Hij zal echt wel van je houden, anders had hij dit absoluut niet volgehouden, maar als ik je verhaal lees denk ik dat hij dit niet lang meer gaat trekken. Hij geeft aan dat hij je het leukste meisje van de wereld vindt, maar dat er iets echt niet goed zit.

Jullie verwachtingen van een relatie, en ideeën over de invulling daarvan lijken mijlen uit elkaar te liggen. En jullie lijken elkaar helemaal niet te begrijpen. Hij wil echt lieve dingen voor je doen, maar jij dwingt ze eigenlijk een beetje af door je verwachtingen. Hoe kan hij het ooit goed doen?

Hoelang zijn jullie samen en hoelang was het leuk tussen jullie? Heel veel praten is misschien een oplossing, al is jullie relatie misschien ondertussen zo negatief geworden dat het gewoon niet meer gaat lukken. Want zeg nou zelf. Jullie worden hier allebei niet blij van. Ik lees ook helemaal niet meer wat je nu eigenlijk wél leuk aan hem vindt. Je wilt terug hoe het vroeger was, maar vroeger is voorbij. Wat vindt je nú leuk aan hem?

Ik moet het op sommige punten toch echt voor je vriend opnemen. Als mijn vriend zo tegen mij zou doen, en zo met mij zou omgaan zoals jij t.o. jouw vriend, dan had ik hem heel gauw het gat van de deur gewezen. Het kan niet alleen maar om jou draaien. Als jullie hier samen uit willen komen zul je je meer moeten richten op de positieve dingen.
quote:trixy schreef op 23 januari 2009 @ 23:46:

@Betty.... helemaal met je eens.

@ Karin, stel alles even uit met de smoes dat je eerst helemaal beter wil zijn.

Zal misschien nog wel een paar dagen duren. Geeft niks.

En laat maar eens even NIKS van je horen. En dan maar eens kijken of hij na een paar dagen vanzelf iets smst of mailt.

Dit heb ik al geschreven geloof ik.

Dan nog maar eens.

En meisje, ik weet maar AL TE GOED hoe k*t jij je nu voelt.

Maar als ik dit allemaal zo lees, wordt het hoog tijd voor jou om aan JOU te denken. Wees lief voor jezelf, je wilt jezelf dit niet aandoen.....

Veel liefs!! en beterschap :-))@ Trixy, zo kun je in een relatie toch niet met elkaar omgaan?
@ Madhe,

Ik zie eigenlijk alleen maar haar onmacht, frustratie en verdriet.

En daar reageer ik op.....

Maar zoals jij het dan weer opschrijft, wordt het toch weer ook van de andere kant bekeken, dus je hebt ook wel een beetje gelijk.

Ik ben eigenlijk zelf nu een beetje in de war, want ik heb net goed nieuws gekregen van mijn vriend..... Hij ziet het wel zitten om samen met mij verder te gaan. Hij heeft er nu zelf ook een goed en warm gevoel over zegt hij. Voorlopig nog in Nederland, maar over een paar jaar zou dat dan toch buitenland worden, Frankrijk ofzo... En ik wist wel dat hij ooit die kant op wil gaan, maar nou heeft hij dat dus zo uitgesproken......

DUS JE BEGRIJPT.... dat ik heel blij ben!
@ Trixy, dat is het handige aan een forum. Dat iedereen weer verschillende dingen oppikt uit een post en verschillende visies heeft waardoor degene met het probleem weer verder kan denken dan daarvoor mogelijk was.

En jij mag lekker blij zijn. Gefeliciteerd!
quote:trixy schreef op 24 januari 2009 @ 11:43:

Hoi Karin,

Ik zit nu in de situatie die al beschreven heb, en tussen ons is nog niks gebeurd ook, we zien elkaar 1x per 2 weken, en nou is hij gisteren hier geweest, en dat was gezellig, gewoon als vriend, hou me te goede, en met de kinderen gaat dat ook leuk, en we zijn ook smiddags nog even naar de stad geweest voor een paar boodschappen en koffie drinken. Gewoon gezellig was het. Al zou ik wel meer willen.... Maar dan jaag ik hem weg, Heb ik al eens eerder geprobeerd omdat ik dacht dat hij ook... En toen hebben we heel voorzichtig staan zoenen. Heel kort ook vanwege het risico van betrappen door de kinderen :-) Maar dat was dus niet zijn bedoeling. Dus ik hou me in. En dat is wel en niet moeilijk, want het is gewoon goed tussen ons, en dat wil ik graag zo houden. En wie weet wat er in de toekomst nog gebeurt. Een vriendin zegt dat dit niks kan worden, omdat hij niet verliefd is. En dat ik hiermee moet stoppen, want ik doe mezelf alleen maar pijn als dit langer gaat duren. Maar ik wil hem niet kwijt. En hij heeft het mij mij ook heel erg naar zijn zin.

Dus ik laat het even zo, en woensdag komt hij weer hierheen.

En dan gaan we weer van alles doen samen, gewoon gezellig.

En dat is ook heel wat waard.

Nou meisje, ik denk nog steeds aan je en wens je veel sterkte!

En veel liefs natuurlijk!

Lastig is dat trixy.. wel fijn dat t contact verder lekker verloopt, kun je daar lekker van genieten misschien groeit het bij hem maar misschien zakt het ook wel weer af bij jou, het kan beide kanten op. En dat hij je zoent... ik geloof niet dat het iemands bedoeling niet kan zijn zegmaar, mijn ex zoende me ook toen het uit was en schrok er zo van, hij was er niet aan toe om weer iets te beginnen met mij omdat hij zelf zoveel problemen had..

Het is fijn dat het gezellig is en ik hoop dat hij inziet wat een fijn persoon je bent, en dat hij een relatie met jou wel aandurft.

(ivm zijn verlies 25jr geleden..en dat hij nooit weer een relatie heeft gehad)
quote:Madhe schreef op 24 januari 2009 @ 19:12:

Karin, ik zie dat je er helemaal doorheen zit. Wat ik ook zie is dat jij en je vriend op hele verschillende manieren communiceren en dat jij wel heel erg veel aandacht en bevestiging van hem vraagt. Daarmee raak je er zo op gefocust dat je niet ziet hoe slopend het voor hem is, en welke energie hij er wel in steekt.

In iedere post van je lees ik weer dingen waarvan jij wilt dat hij ze anders doet, dat hij veranderd. Je kunt een ander niet veranderen, dat kan een ander alleen zelf als hij dat wil én nodig vindt. En vaak gaat het dan meer over aanpassen dan daadwerkelijk veranderen.

Jij hebt het erover dat je niet jezelf kunt zijn, of dat je aan jezelf voorbij gaat (niet wilt gaan), maar hij kan/wil dat ook niet als het op jouw manier moet. Snap je dat?

Hij zal echt wel van je houden, anders had hij dit absoluut niet volgehouden, maar als ik je verhaal lees denk ik dat hij dit niet lang meer gaat trekken. Hij geeft aan dat hij je het leukste meisje van de wereld vindt, maar dat er iets echt niet goed zit.

Jullie verwachtingen van een relatie, en ideeën over de invulling daarvan lijken mijlen uit elkaar te liggen. En jullie lijken elkaar helemaal niet te begrijpen. Hij wil echt lieve dingen voor je doen, maar jij dwingt ze eigenlijk een beetje af door je verwachtingen. Hoe kan hij het ooit goed doen?

Hoelang zijn jullie samen en hoelang was het leuk tussen jullie? Heel veel praten is misschien een oplossing, al is jullie relatie misschien ondertussen zo negatief geworden dat het gewoon niet meer gaat lukken. Want zeg nou zelf. Jullie worden hier allebei niet blij van. Ik lees ook helemaal niet meer wat je nu eigenlijk wél leuk aan hem vindt. Je wilt terug hoe het vroeger was, maar vroeger is voorbij. Wat vindt je nú leuk aan hem?

Ik moet het op sommige punten toch echt voor je vriend opnemen. Als mijn vriend zo tegen mij zou doen, en zo met mij zou omgaan zoals jij t.o. jouw vriend, dan had ik hem heel gauw het gat van de deur gewezen. Het kan niet alleen maar om jou draaien. Als jullie hier samen uit willen komen zul je je meer moeten richten op de positieve dingen.

Bedankt voor je reactie madhe

Je hebt ook wel gelijk, ik verwacht ook veel van hem.

Ik wil mezelf niet tekort toen aan de ene kant, aan de andere kant, hij heeft me zoveel pijn gedaan toen we in die dip zaten dat wil ik echt nooit meer, ik ben daar teveel op gefocused misschien..

Ik moet hem ook meer waarderen maar hij uit zijn waardering voor mij ook eigenlijk nooit.

We nemen bepaalde dingen van elkaar over, hij is erg kritisch naar mij en langzamerhand ben ik dat ook meer over hem gaan zijn. Terwijl ik liever op een roze wolk zit, maar hij is down to earth, hij maakt mijn negatieve eigenschappen zo groot dat ze ook groter worden zegmaar omdat hij er zoveel op hamert.

En heel erg slecht misschien, maar ik ben ook kritischer op hem geworden, omdat wat hij over mij zegt, hij net zo doet. We zijn in sommige dingen gelijk (koppig etc) En dat maakt mij niet uit, maar je moet niet dingen bij mij willen veranderen die je zelf zo doet.

En nu doe ik dat misschien ook wel :( het is gewoon een negatieve spiraal en ik wil er niet in zitten want ik wil het helemaal niet.

We hebben iets langer dan een jaar een relatie, en t was erg lang leuk totdat we een dipje kregen en dat duurde niet zolang maar hij heeft me erg gekwetst.

We praten hier veel over en dit weekend hebben we ook een goed gesprek gehad wat me erg goed heeft gedaan.

We zaten erg ver van elkaar vandaan qua mening over de relatie etc. Ik wil graag dat hij minder kritisch is over mij, minder moppert, minder negatief.. want dat haalt me zo omlaag, mijn vrolijkheid en mijn positieve energie zegmaar.

En ik wordt er dus ook sagy van omdat ik denk, pff moet je daar nu zo om zeuren?

Ik ben zoals ik ben en mijn negatieve puntjes weet ik nu wel maar daar hoef ik niet elke week op gewezen te worden. En daardoor ben ik zo negatief geworden, ik wil gewoon iemand die van me houdt en die niet elke x mijn slechte dingetjes omhoog haalt.

Maargoed ik doe dat nu ook bij hem qua contact.

We hebben het dus goed uitgesproken en hij weet hoe ik me voel en andersom, dat voelt erg goed.

en wat je als laatst zegt, ben ik het niet mee eens.

Je kunt niet door mijn posts een mening vormen hoe mijn gedrag is en dat zijn gedrag daarbij geen schuld heeft. Ik gedraag me idd niet perfect, maar dat heeft zo zijn redenen en dat is hoe hij in die dip zich tegen mij heeft gedragen en hoe hij soms nog tegen mij doet. Ik heb veel bevestiging nodig ja, omdat hij in discussies hele nare dingen zegt, terwijl ik het bij het onderwerp hou, en ja, ik trek me die dingen wel aan.. en het doet me pijn. Daarom wil ik dat contact beter zodat ik hem ook beter begrijp en hij mij, zodat dat negatieve weg is..

Het enige wat ik wil is een goede band, een wij gevoel, samen.

En geen vriend die zijn werk het belangrijkste vind en als het aan hem ligt, door de week helemaal geen contact.

Ik weet dat ik het niet op een goede manier fix, dat komt omdat ik er helemaal doorheen zit en niet weet wat ik moet doen.

Anyway ik hoef het niet voor mezelf op te nemen.

Mijn gedrag is helemaal niet perfect, maar door wat hij zegt, wordt ik onzeker en verdrietig, en dat maakt mijn gedrag, dat maakt zijn gedrag weer, etc etc en t houdt niet op.

Ik wil er graag positief in staan en hij natuurlijk ook.

We moeten die dip niet verder laten gaan en weer genieten van elkaar.

Ons gesprek heeft me echt goed gedaan. Hij was er voor me.

Hij begreep wat me dwars zat en hoe diep het zat.

En ik heb m ook gezegt dat het boze gedrag, nare dingen zeggen etc gewoon niet oké is. Dat maakt me zo verdrietig en dan gaat het helemaal niet meer over hetgene waar het over begon.

En hij heeft zo verteld waar hij mee zit.

Goed, we begrijpen elkaar nu beter.

Wat ik nu voor mezelf wil doen is zelf het contact goed houden, zelf de 1e stap nemen want dat is belangrijk.

Lang bericht wordt dit weer maar k sta er nu weer positief in en hij ook.
quote:trixy schreef op 25 januari 2009 @ 15:54:

@ Madhe,

Ik zie eigenlijk alleen maar haar onmacht, frustratie en verdriet.

En daar reageer ik op.....

Maar zoals jij het dan weer opschrijft, wordt het toch weer ook van de andere kant bekeken, dus je hebt ook wel een beetje gelijk.

Ik ben eigenlijk zelf nu een beetje in de war, want ik heb net goed nieuws gekregen van mijn vriend..... Hij ziet het wel zitten om samen met mij verder te gaan. Hij heeft er nu zelf ook een goed en warm gevoel over zegt hij. Voorlopig nog in Nederland, maar over een paar jaar zou dat dan toch buitenland worden, Frankrijk ofzo... En ik wist wel dat hij ooit die kant op wil gaan, maar nou heeft hij dat dus zo uitgesproken......

DUS JE BEGRIJPT.... dat ik heel blij ben!

Trixy, vind t fijn dat je op me reageert hoor! Elke visie is welkom

Heb vandaag met de dokter gebeld, ze willen mijn bloed onderzoeken omdat ik nog ziek ben en ik me zo lusteloos en moe voel enzo. Kon natuurlijk de hele week bijna niks eten dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Ben zo moe!! en kan gewoon niet slapen.

Mijn werk had gebeld, ze wilden weten of ik kwam werken want ze hadden nog niets gehoord, maar ik moest bellen als ik weer beter was dus voelde me er schuldig over dat ik nog niet iets van me had laten horen sinds woensdag, aan de andere kant, ik was alleen maar zieker dus dacht, ik bel nog maar niet.

Voel me zo rot dat ik zo ziek ben... heb ze verteld hoe t nu gaat en ze begrijpen nu beter wat ik heb. Blijkbaar wist niet iedereen hoe ik me voelde.

Ben echt helemaal op, ben dus bij mn vriend geweest, zijn even weg geweest maar ben echt ingestort zegmaar, was echt helemaal op. Heb helemaal geen energie meer.

Ik wil gewoon aan het werk! Baal er zo van.

En..voor jou :D Wat een fijn nieuws!!!

Dus nu zijn jullie lekker samen? hihi.

Leuk zeg!

Zou jij ook naar het buitenland willen?
@ Karin,

Zie eerst maar eens dat je beter wordt, het is ook wel veel tegelijk allemaal, en dat je ziek bent, heeft ook niet bijgedragen aan jouw reakties enz. enz.

En ik snap heel goed dat je weer aan het werk wil, maar ik denk ook wel dat alles even tijd nodig heeft, en laat idd. je bloed maar eens nakijken, en probeer een beetje bij te slapen....

Makkelijk he, zo advies geven....

En of wij nu samen zijn, ehm, ja geloof het wel, alhoewel, hij zit hier 100 km. verderop, maar we weten het allebei wel......

En ik zou best wel naar het buitenland willen, met hem wel.....

Maar dan moeten eerst de kinderen (16 en 19) wat ouder zijn EN de deur uit.. En ik ben (nu dan) niet van plan om ze buiten te zetten. Misschien dat ik daar over een paar jaar anders over denk. En het zijn voor nu ook allemaal nog vage plannen hoor.

We hebben het daar wel over gehad op msn, maar nog niet face to face....

Woensdag komt hij weer hierheen, en ik ben eigenlijk heel benieuwd... spannend hoor!

En over dat zoenen; we stonden toevallig (!?) even in de garage buiten bereik van iedereen en toen heb ik hem gezoend, en hij zoende wel terug, maar heel voorzichtig, en dat bleek naderhand toch wel dat hij zich overvallen voelde daardoor.

En daar baal ik eigenlijk wel een beetje van, en ik heb toen ook gezegd dat het balletje bij hem lag, en dat ik het wel zou merken als hij zover was.

Dus woensdag.....

Hihi, nou ik hou jullie wel op de hoogte hoor!

Beterschap! en de groeten!
quote:trixy schreef op 26 januari 2009 @ 12:23:

@ Karin,

Zie eerst maar eens dat je beter wordt, het is ook wel veel tegelijk allemaal, en dat je ziek bent, heeft ook niet bijgedragen aan jouw reakties enz. enz.

En ik snap heel goed dat je weer aan het werk wil, maar ik denk ook wel dat alles even tijd nodig heeft, en laat idd. je bloed maar eens nakijken, en probeer een beetje bij te slapen....

Makkelijk he, zo advies geven....

En of wij nu samen zijn, ehm, ja geloof het wel, alhoewel, hij zit hier 100 km. verderop, maar we weten het allebei wel......

En ik zou best wel naar het buitenland willen, met hem wel.....

Maar dan moeten eerst de kinderen (16 en 19) wat ouder zijn EN de deur uit.. En ik ben (nu dan) niet van plan om ze buiten te zetten. Misschien dat ik daar over een paar jaar anders over denk. En het zijn voor nu ook allemaal nog vage plannen hoor.

We hebben het daar wel over gehad op msn, maar nog niet face to face....

Woensdag komt hij weer hierheen, en ik ben eigenlijk heel benieuwd... spannend hoor!

En over dat zoenen; we stonden toevallig (!?) even in de garage buiten bereik van iedereen en toen heb ik hem gezoend, en hij zoende wel terug, maar heel voorzichtig, en dat bleek naderhand toch wel dat hij zich overvallen voelde daardoor.

En daar baal ik eigenlijk wel een beetje van, en ik heb toen ook gezegd dat het balletje bij hem lag, en dat ik het wel zou merken als hij zover was.

Dus woensdag.....

Hihi, nou ik hou jullie wel op de hoogte hoor!

Beterschap! en de groeten!

Nee idd,.. ik voel me echt uitgeput en ben erg emotioneel omdat ik me zo energie-loos voel. Daarom wil de dokter mn bloed ook onderzoeken en dat vind ik ook erg prettig. Heb ik wat meer zekerheid.

Op mn werk begrijpen ze het erg goed en ze nemen het erg serieus, dat is wel fijn.

Slapen lukt helaas niet :( dat is ook 1 van de redenen dat de dokter mn bloed wil onderzoeken omdat ik erg moe ben maar niet kan slapen, en geen energie meer heb en en en en.. nog zoveel meer.. (klaag) :$ hihi.

Vind t fijn hoor dat je advies geeft!

Ja logisch, je hebt je kinderen ook waar je rekening mee moet houden en je kunt ook niet alles zomaar opgeven. Het is ook voor de toekomst, maar erover fantaseren is wel erg leuk!

Ik snap het, maar dat hij terugzoende was (blijkbaar) toch een goed teken! (iemand kan je ook wegduwen oid) .. leuk dat t nu de goede kant op gaat :D en ben benieuwd hoe t woensdag gaat hihi.

Woensdag krijg ik de uitslag van het lab.van t bloedonderzoek.

Dus dan hebben we beide iets om elkaar van op de hoogte te houden :P

Liefs!
zo meiden,ben ik weer even snel..na heerlijk weekendje gehad te hebben, lekker op pad geweest met vriendinnen,even geen kerels,haha!

@karin: heftig allemaal hoor,zou even rustig aan doen en aan jezelf denken.

@trixy:spannend hoor,hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen!

@ilse:hi Ilse,alles goed met je,still going strong?

Hier zoals gezegd alles prima..nog steeds geen reactie van meneer..hij zou vandaag weer terug moeten zijn van vakantie en weer aan het werk,hij zal wel niet meteen tijd hebben om te reageren dus..maar hoop toch wel een dezer dagen...irritant he,dat afwachten! MAar meer kan je niet doen:Ga er niet achteraan lopen als een hondje!
@ Summergirl: you go girl!

Lekker even vriendinnentijd gehad, is ook af en toe broodnodig.

Maar je bent idd. geen hondje...

Enne, natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.... :-))
Hi...ja, was echt superleuk weekend!

Maar merk nu wel aan mezelf dat ik weer wat onrustig begin te worden, nog steeds geen mail van date he!! Benieuwd of hij nog wel online is vanavond op date-site...afgelopen week dus niet,dus hij was wel echt weg. Maar baal er wel behoorlijk van hoor,mannen,ik begrijp er niks van. Als het nu echt een vreselijke date was,maar dat was het niet,daarna heb ik ook nog superleuk mailtje van hem gekregen.maar goed, ik heb hem vorige week gemaild,was prima mailtje,nu is het wat mij betreft aan hem...ik haaaat dit!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven