Nieuwe cv ketel

02-03-2017 20:12 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik denk dat ik een nieuwe cv ketel mort aanschaffen. Er hangt al een hele oude en die is echt aan vervanging toe.

Waar moet je op letten? Wie kan me tips geven?
Heeft iemand gezegd dat je een nieuwe moet hebben, werkt hij niet meer goed?

Ik bedoel; ik ken iemand met een ketel van 25 jaar oud... of wil je een zuinigere in gebruik?
Heb je niet iemand die de ketel ieder jaar komt controleren en onderhouden?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wij hebben een ketel van een 1000 euro en die doet het prima. Familielid zit in de verwarmingsbranche en raadde deze aan, dus het is niet zo dat je persé een ketel van duizenden euro's moet nemen.
Wat is oud?

Vraag in ieder geval een aantal offertes op.
@Joni: Maar dat is dan exclusief instalkatiekosten, neem ik aan?
Wij hebben in oktober een nieuwe moeten kopen. Je moet erop letten dat hij genoeg capaciteit heeft voor je huis.

Wij hebben een nefit trendline II cw5 (dat laatste zwgt iets over de capaciteit)

De man die hem voorheen kwam schoonmaken raadde hem aan.

We hebben hem bij budgetketel gekocht inc monteren 1750 euro

Je moet ook opletten dat ze je bij de offerte ook het vervangen van het rookgaskanaal erbij tellen want dit hoort ook te gebeuren

.
quote:cupcakegirl schreef op 02 maart 2017 @ 20:50:

Wij hebben in oktober een nieuwe moeten kopen. Je moet erop letten dat hij genoeg capaciteit heeft voor je huis.

Wij hebben een nefit trendline II cw5 (dat laatste zwgt iets over de capaciteit)

De man die hem voorheen kwam schoonmaken raadde hem aan.

We hebben hem bij budgetketel gekocht inc monteren 1750 euro

Je moet ook opletten dat ze je bij de offerte ook het vervangen van het rookgaskanaal erbij tellen want dit hoort ook te gebeuren

.Als het rookgaskanaal nog goed is hoef je deze niet te vervangen. Hangt een beetje af van het materiaal.
Het wordt wel geadviseerd hoor tickel. Na ongeveer 15 jaar moet ie vervangen worden.
Rookgas kanaal en expansie vat

Beide vervangen bij nieuwe ketel

Weet niet wat je budget is maar nefit trendline zijn goede ketels. Mijn man is installatie monteur
quote:cupcakegirl schreef op 02 maart 2017 @ 21:02:

Het wordt wel geadviseerd hoor tickel. Na ongeveer 15 jaar moet ie vervangen worden.

Bij mij moest het ook, hij was lek, maar nog niet zo oud.

Het lag aan de kwaliteiten van de vorige ketelplaatster.
quote:eva-luna schreef op 02 maart 2017 @ 20:32:

@Joni: Maar dat is dan exclusief instalkatiekosten, neem ik aan?Klopt, die hebben we zelf geinstalleerd. Sorry, niet aan gedacht om dat te vermelden.
quote:Joni_de_tweede schreef op 03 maart 2017 @ 09:15:

[...]

Klopt, die hebben we zelf geinstalleerd. Sorry, niet aan gedacht om dat te vermelden.Maakt niet uit. Wel prettig als je zelf handig bent, scheelt een hoop geld
Ik weet niet waar je woont anders wil mijn man wel prijsje maken om te plaatsen eventueel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven