Geld & Recht alle pijlers

Onterechte bekeuring

03-03-2017 16:02 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Boete ontvangen van 239 euro voor het overschrijden van een verdrijvingsvlak. Echter ben ik niet aangehouden en heb ik de boete gewoon een paar dagen later in de bus ontvangen. Er hangen daar geen camera's oid dus een politieagent in een onherkenbare (anders was mij dit zeker wel opgevallen) auto moet dit gezien hebben en kon dus wel mijn kenteken noteren maar heeft mij niet staande gehouden.

Ik rij iedere dag op dit stuk en er is voor mij geen reden om over een verdrijvingsvlak te rijden. Op dit bewuste knooppunt zijn twee verdrijvingsvlakken maar beide kan ik onmogelijk overschreden hebben. In de boete en de brief daarbij staat niet aangegeven welke van deze twee verdrijvingsvlakken zij bedoelen.

Nu ga ik zeker bezwaar maken maar lees al op diverse websites dat dit vrij lastig zal zijn. Iemand ervaring hiermee? Nog tips wat hier dan wel of niet in te vermelden.

Als ik nou het verdrijvingsvlak had genomen om ergens voordeel te behalen is de boete terecht, laat dan duidelijk zijn... maar in dit geval weet ik gewoon zeker dat ik dit niet gedaan heb.

Dingen die ik in het bezwaar zeker ga opnemen:

- vraag welk verdrijvingsvlak er precies is overschreden.

- vraag om foto van deze overtreding waarin onomstotelijk vast staat dat mijn auto deze overtreding begaan heeft.

- onder de wet openbaarheid van bestuur wil ik graag het brondocument ontvangen.

- De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant.

Alvast bedankt voor jullie ideeën, tips, aanvullingen
Geen tips, maar wat moet je met de akte van beëdiging?
Foto hoeft er niet te zijn. De waarneming van een agent is voldoende bewijs.
Als je je gaat beroepen op de wet openbaarheid van bestuur en gaat vragen om aktes van beediging snijdt je jezelf enorm in de vingers. Dat wordt door vrijwel elke rechter gezien als rechtsmisbruik, en mocht het ooit voorkomen dan weet je zeker dat je nooit korting zult krijgen.

Meestal werkt het beste om gewoon sullig aan te geven dat je het niet snapt, dat nooit zou doen, enzovoorts, en het dan laten voorkomen bij de rechter. Grote kans dat je wel een boete krijgt, maar niet meer dan de helft ofzo hoef te betalen. En een kleine kans dat ze het meteen seponeren.

Hoe harder jij je opstelt, hoe groter de kans dat ze je een zeurder vinden.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Tja, ik ben ooit eens opgeschreven omdat ik door rood gereden zou hebben. Ik weet 100% zeker dat ik dat daar niet heb gedaan, maar een proces verbaal is onverbiddelijk. Als er geen foto is gemaakt maar wel een pv van een beëdigd opsporingsambtenaar maak je dus geen kans. Desondanks wel bezwaar maken natuurlijk, dat kost niets.
Jezus wat een achterlijk hoog bedrag, ik hoop voor je dat je er onderuit kunt komen.

(ik moest trouwens googlen wat een verdrijvingsvak is )
Je ontkent niet dat je daar gereden hebt (op de bewuste plaats). Ik neem aan dat je dus echt wel over dat vlak gereden hebt- mss gedeeltelijk?
Gelukkig schrijf je wel dat je dagelijks van die weg gebruik maakt, dan is het in ieder geval aannemelijker dat het wél gebeurd is, dan dat je er nog nooit geweest was.

Ik geef je weinig kans.

De acte van beediging van de verbalisant..... tssss, wat wou je daar nou mee?

Inlijsten en met je bekeuring samen op de WC hangen, ja, dat is wel een leuk idee!

beide kan ik onmogelijk overschreden hebben

Hoezo is dat onmogelijk?
quote:Moemoe64 schreef op 03 maart 2017 @ 16:13:

Je ontkent niet dat je daar gereden hebt (op de bewuste plaats). Ik neem aan dat je dus echt wel over dat vlak gereden hebt- mss gedeeltelijk?Precies, met 2 wielen over het vak rijden kan al een boete opleveren. Als er geen foto van is, zal het moeilijk worden voor je om aan te tonen dat er een fout is gemaakt.
Ik lees dat je als je je beroept op openbaarheid van bestuur en allerlei zaken opvraagt ze het vaak niet eens de moeite vinden en de boete gewoon laten vervallen. Zeker omdat die wet aangeeft dat ze dit binnen 2 weken moeten terugkoppelen.

Daar ben ik ook blij mee, goed of kwaadschiks.

Ik rij er inderdaad iedere dag. Ik kom nooit aan die kan van de weg dus ik kan het verdrijvingsvlak onmogelijk geraakt hebben.
quote:gizzmo-returns schreef op 03 maart 2017 @ 16:05:

Foto hoeft er niet te zijn. De waarneming van een agent is voldoende bewijs.De agent heeft volgens mij daarvoor een ambtseed afgelegd. Dat hij datgene wat hij waarnam, niet zal verdraaien ten gunste of ten ongunste van de - in dit geval - de overtreder.
World of Warcraft: Legion
quote:Europe86 schreef op 03 maart 2017 @ 16:18:

Ik lees dat je als je je beroept op openbaarheid van bestuur en allerlei zaken opvraagt ze het vaak niet eens de moeite vinden en de boete gewoon laten vervallen. Zeker omdat die wet aangeeft dat ze dit binnen 2 weken moeten terugkoppelen.

Daar ben ik ook blij mee, goed of kwaadschiks.

Ik rij er inderdaad iedere dag. Ik kom nooit aan die kan van de weg dus ik kan het verdrijvingsvlak onmogelijk geraakt hebben.Niets is onmogelijk! Succes ermee
quote:Marana_ schreef op 03 maart 2017 @ 16:16:

beide kan ik onmogelijk overschreden hebben

Hoezo is dat onmogelijk?3 baans en ik rij alleen de meest rechter rijbaan... lang verhaal maar dat is de korte versie
Foto is niet noodzakelijk, camerabeelden ook niet. Observatie van een agent is voldoende. Ik geef je inderdaad weinig kans.

Daarbij, als je daar dagelijks rijdt is de kans best aannemelijk dat je het (per ongeluk) wel hebt gedaan.

Juist op de stukken waar je dagelijks rijdt ben je doorgaans iets minder oplettend.

Wel een behoorlijk bedrag inderdaad..
quote:ainne schreef op 03 maart 2017 @ 16:09:

Jezus wat een achterlijk hoog bedrag, ik hoop voor je dat je er onderuit kunt komen.

(ik moest trouwens googlen wat een verdrijvingsvak is )Ik noemde dat vroeger sergeantsstrepen, vanwege de gelijkenis daarmee.
quote:handigmetgeld schreef op 03 maart 2017 @ 16:07:

Meestal werkt het beste om gewoon sullig aan te geven dat je het niet snapt, dat nooit zou doen, enzovoorts, en het dan laten voorkomen bij de rechter. Grote kans dat je wel een boete krijgt, maar niet meer dan de helft ofzo hoef te betalen. En een kleine kans dat ze het meteen seponeren.

Hoe harder jij je opstelt, hoe groter de kans dat ze je een zeurder vinden.

sullig aan geven dat je het niet snapt? Dat is wel het laatste wat ik zou doen... Ik wil het niet voor laten komen want dan moet je echt met bewijslast komen en die is er natuurlijk niet voor 100%.

Ik heb een situatietekening gemaakt waarop ik nu heb proberen duidelijk te maken waarom ik nooit in de buurt van dit verdrijvingsvlak kom... wellicht zal dat helpen.
quote:Europe86 schreef op 03 maart 2017 @ 16:20:

[...]

3 baans en ik rij alleen de meest rechter rijbaan... lang verhaal maar dat is de korte versie Dan schrijf je dat in je bezwaarschrift. En dan de gemiddelde lengte.
quote:Europe86 schreef op 03 maart 2017 @ 16:24:

[...]

sullig aan geven dat je het niet snapt? Dat is wel het laatste wat ik zou doen... Ik wil het niet voor laten komen want dan moet je echt met bewijslast komen en die is er natuurlijk niet voor 100%.

Ik heb een situatietekening gemaakt waarop ik nu heb proberen duidelijk te maken waarom ik nooit in de buurt van dit verdrijvingsvlak kom... wellicht zal dat helpen.Lijkt me prima idee.
Ik zie regelmatig mensen gaan spookrijden, vervolgens over het verdrijvingsvlak en daarna over de rijstrook naar links. Ik vind dat gevaarlijk, en ben het daarom volledig mee eens, dat men daartegen optreedt.

Ik wil niet zeggen dat Europe ook zo rijdt, maar verdrijvingsvlakken zijn daar heel vaak voor een reden.

Mooi, ga ik ook doen, heb nog een boete liggen van 240 euro. Bedankt voor de tip!
quote:hans66 schreef op 03 maart 2017 @ 16:27:

Ik zie regelmatig mensen gaan spookrijden, vervolgens over het verdrijvingsvlak en daarna over de rijstrook naar links. Ik vind dat gevaarlijk, en ben het daarom volledig mee eens, dat men daartegen optreedt.

Ik wil niet zeggen dat Europe ook zo rijdt, maar verdrijvingsvlakken zijn daar heel vaak voor een reden.helemaal mee eens! Blijf er ver vandaag. Zie veel mensen ook pas op het laatste moment invoegen en als ze dan geen ruimte krijgen rijden ze gewoon door over dit vlak... daar moeten ze tegen optreden!
Kijk bij het forum van flitsservice. Daar zitten echt mensen die met diet bijltje gehakt hebben en precies weten wat je wel of niet moet doen.

https://forum.flitsservice.nl/

Succes.
quote:gizzmo-returns schreef op 03 maart 2017 @ 16:05:

Foto hoeft er niet te zijn. De waarneming van een agent is voldoende bewijs.Dat dus. Ongeveer kansloos om daar je tijd aan te besteden.

Is niet waar. Je moet niet alles geloven wat je leest. Sowieso hebben ze minstens 10 weken (4+4+2), en dan moet je ze ook nog achter de broek aanzitten, anders gaan die laatste 2 nooit in. En als ze zich er niet aan houden heb je weinig pressiemiddelen meer tegenwoordig, juist doordat er zoveel zieke figuren misbruik maakten van de WOB (heel nuttige wet voor journalisten e.d.) om onder hun verkeersboetes uit te komen. Dankjewel, voor het duurder maken van het rechtsyssteem en het moeilijker maken om de overheid te controleren.

quote:Europe86 schreef op 03 maart 2017 @ 16:24:

[...]

Ik heb een situatietekening gemaakt waarop ik nu heb proberen duidelijk te maken waarom ik nooit in de buurt van dit verdrijvingsvlak kom... wellicht zal dat helpen.

Als je geen advies wil, dan moet je geen advies vragen. Maar geloof me: als jij gewoon zegt 'ik rijd nooit over verdrijvingsvlakken, ik,rijd altijd heel netjes, ik krijg nooit boetes, ik snap niet wat die agent gezien kan hebben maar volgens mij heeft hij zich vergist', en het daarbij laat, en dan de moeite neemt om het wel voor te laten komen, dan heb je een redelijke kans dat de rechter de boete matigt, zeker als hij ook nog eens een jaar of zo blijft liggen omdat ze het druk hebben. En met een flinke portie geluk wordt hij meteen geseponeerd.

Als jij WOB of 'akte van beediging' roept, denken ze dat je een flitsservice-idioot bent, en gaan ze tot het uiterste om je gewoon te laten betalen. In plaats van een lief huisvrouwtje maak je jezelf meteen een wegmisbruiker die onder z'n boete uit probeert te komen. Als jij denkt dat dat een succesvolle tactiek is, van mij mag je, maar ik geef je erg weinig kans.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven