Gezond eten
vrijdag 3 maart 2017 om 18:48
Hoi allemaal!
Ik ben nu 8 weken zwanger en heb weinig last van kwaaltjes, behalve dat ik weinig eetlust heb, of alleen bepaalde dingen wil eten (niet te veel smaken door elkaar heen bv). Fruit is geen probleem maar groente krijg ik er moeilijk in. Zijn er meer mensen die dit hebben? En hebben jullie tips voor gezonde snacks/maaltijden, werken bepaalde dingen bij jullie goed?
Bedankt
Ik ben nu 8 weken zwanger en heb weinig last van kwaaltjes, behalve dat ik weinig eetlust heb, of alleen bepaalde dingen wil eten (niet te veel smaken door elkaar heen bv). Fruit is geen probleem maar groente krijg ik er moeilijk in. Zijn er meer mensen die dit hebben? En hebben jullie tips voor gezonde snacks/maaltijden, werken bepaalde dingen bij jullie goed?
Bedankt
vrijdag 3 maart 2017 om 18:55
Herkenbaar, dus ik lees mee ik ben nu 13 weken zwanger. Ik merk ook dat ik het een beetje lekker moet maken voor mezelf omdat ik veel liever andere dingen eet haha! Heb met fruit helaas ook wel even dat ik er niet zo'n zin in. Wat ik wel oké vind; appel met beetje kaneel of gestoofd in een pannetje met wat rozijntjes, banaan uit de oven met wat chocolade erover, smoothies, fruit door de yoghurt met wat muesli...
Groente heb ik minder een probleem mee, zit gewoon door het avondeten... hoewel ik denk ik even niet aan de 250gr kom per dag, maar goed, ik probeer er niet te spastisch mee om te gaan (want anders word ik gek van schuldgevoel). Heb je al 'verborgen' groenten geprobeerd? Bijv gemalen in soep, gemalen door de pastasaus, pasta gemaakt van groente, rijst gemaakt van groente?
Groente heb ik minder een probleem mee, zit gewoon door het avondeten... hoewel ik denk ik even niet aan de 250gr kom per dag, maar goed, ik probeer er niet te spastisch mee om te gaan (want anders word ik gek van schuldgevoel). Heb je al 'verborgen' groenten geprobeerd? Bijv gemalen in soep, gemalen door de pastasaus, pasta gemaakt van groente, rijst gemaakt van groente?
vrijdag 3 maart 2017 om 20:55
Herkenbaar. Maar ik ben pas 6 weken. Fruit vind ik allemaal heerlijk. Groente is wat meer wisselend. Tot nu toe gaat sla, in boter gebakken witlof en gestoomde broccoli goed. Mijn motto is nu dat ik alles wat gezond is en ik zin in heb mag eten. En als ik dus opeens zin heb in een bepaalde groente of fruit probeer ik ook zoveel mogelijk in die behoefte te voorzien. En zo zat ik vanmiddag tomatensoep te eten en daarna 3 stronken witlof.