Gezond eten

03-03-2017 18:48 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik ben nu 8 weken zwanger en heb weinig last van kwaaltjes, behalve dat ik weinig eetlust heb, of alleen bepaalde dingen wil eten (niet te veel smaken door elkaar heen bv). Fruit is geen probleem maar groente krijg ik er moeilijk in. Zijn er meer mensen die dit hebben? En hebben jullie tips voor gezonde snacks/maaltijden, werken bepaalde dingen bij jullie goed?

Bedankt
Smoothie met groenten? Sla lustte ik ook wel.

Overigens heb ik de eerste maanden alles uitgespuugd, die eetlust komt meestal wel weer
Ik heb de eerste periode met name op appels en salades geleefd. Dat was lekker fris. Daar kun je flink mee variëren. Had ook geen zin in warm eten.
appels ja, Mjammie! Komkommer ging ook wel. Warm eten niet idd. Voor je kind kan t niet zoveel kwaad iig hoor. Er zijn mensen die 9 maanden lang spugen en ook zij krijgen gezonde kinderen. Eet gewoon wat wel gaat
Herkenbaar, dus ik lees mee ik ben nu 13 weken zwanger. Ik merk ook dat ik het een beetje lekker moet maken voor mezelf omdat ik veel liever andere dingen eet haha! Heb met fruit helaas ook wel even dat ik er niet zo'n zin in. Wat ik wel oké vind; appel met beetje kaneel of gestoofd in een pannetje met wat rozijntjes, banaan uit de oven met wat chocolade erover, smoothies, fruit door de yoghurt met wat muesli...

Groente heb ik minder een probleem mee, zit gewoon door het avondeten... hoewel ik denk ik even niet aan de 250gr kom per dag, maar goed, ik probeer er niet te spastisch mee om te gaan (want anders word ik gek van schuldgevoel). Heb je al 'verborgen' groenten geprobeerd? Bijv gemalen in soep, gemalen door de pastasaus, pasta gemaakt van groente, rijst gemaakt van groente?
Goeie multivitamine slikken
quote:laurabb schreef op 03 maart 2017 @ 19:09:

Goeie multivitamine slikken Dit
Ja heel herkenbaar ik eet al vanaf week 7 geen groenten en fruit meer. Spuug ik er allemaal uit. Eigenlijk komt alles er uit. Baby doet t wel goed... het is even niet anders.
Oh herkenbaar! Ik had ook een enorme afkeer van veel smaken door elkaar en warm eten. Ik at het liefst een salade van veldsla, wilde perzik, geitenkaas en pijnboompitjes als avondeten. Echt meerdere keren per week als avondeten.
Ik at in het begin vooral gewone chips en dronk daarbij cola of gingerale. Met daarbij zwangerschapsvitamine. Groenten en fruit kwam later wel weer. Ik was al blij dat er eten in ging.
Herkenbaar. Maar ik ben pas 6 weken. Fruit vind ik allemaal heerlijk. Groente is wat meer wisselend. Tot nu toe gaat sla, in boter gebakken witlof en gestoomde broccoli goed. Mijn motto is nu dat ik alles wat gezond is en ik zin in heb mag eten. En als ik dus opeens zin heb in een bepaalde groente of fruit probeer ik ook zoveel mogelijk in die behoefte te voorzien. En zo zat ik vanmiddag tomatensoep te eten en daarna 3 stronken witlof.
Ik vind dan weer zuivel heel vies. En peulvruchten ook even. Vlees at ik al niet en dan wordt het een beetje zoeken naar de eiwitten.
Ja. Heb ook moeite met groente en fruit. Iets verkeerde geur of smaak of een klein plekje en ik hoef het niet meer.

Soepjes een idee?
Eet een tomaat
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat ik ook nog wel eens lekker vind: tosti mozzarella, pesto, tomaat. Heb je toch weer een halve tomaat op of een omelet/roerei met wat tomaat of ander spul wat je hebt liggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven