Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Ik kan me je opluchting voorstellen bjorg, al was een wondertje ook mooi geweest. Sterkte met de curettage. Gaan ze nog onderzoeken hoe het komt dat je een missed abortion hebt? Of is het plan dat je weer verder gaat met de pillen? Of nog even helemaal geen plan en eerst maar herstellen?

Mijn inseminatie was goed. Het aantal goede zaadcellen van mijn man was verdrievoudigd (lang leve de foliumzuurpillen). Nu de komende 2 weken in spanning afwachten.
Welkom Fritzzz, moeilijk zeg om wel een miskraam te hebben gehad en de emotionele rollercoaster die daarbij hoort, maar daarna maar niet zwanger te worden.

Spannend emceetje, enne fijn dat de spermakwaliteit verbeterd was. Foliumzuur is dus overal goed voor.

Hier dik ongesteld... Ben niet echt verdrietig, wel hormonaal emotioneel, schiet vol bij van alles en verbaas me hierover.
Spannend weer Emceetje!

Ahh vet balen Foods.

Welkom Fritzzz

Hier vanochtend temperatuur stuk lager, en telkens kramp in mijn buik. Dus zal straks ook wel ongesteld zijn Morgenochtend staat het zaadonderzoek dus gepland. Benieuwd hoelang die uitslag op zich laat wachten.
Hoi meiden, ik zou heel graag bij dit topic aansluiten, omdat ook ik me ergens anders niet zo meer op mijn plek voel.

Mijn verhaal in het kort; nov 2015 gestopt met de pil, ronde 4 zwanger is geëindigd in een missed abortion en in april daarom gecuretteerd. Cyclus gelijk regelmatig en weer in ronde 4 zwanger, bij een vroege echo klopte het beeld niet met mijn berekening en een week later klopte mijn voorgevoel dat het weer mis was. In september is deze miskraam spontaan zelf op gang gekomen.

Gisteren weer die mokerslag, ongesteld dus gaan ronde 7 in.. Ik geef de moed niet op, maar ik merk wel dat het proces i.p.v. leuk en spannend, inmiddels om is geslagen naar onrust en soms toch ook wel verdriet.

Sommige van jullie ken ik uit een ander Topic, Rosalie, Dennen, Fritzzz.

De rest van jullie verhalen heb ik wel gelezen en raken me stuk , Bjorg, jij hebt ook al een hoop miskramen te voorduren gehad en nu is het dus weer mis bij je. Ik wens je heel veel sterkte de komende periode en hopelijk kun je snel weer vooruit kijken. (al lijkt me dat heel moeilijk en zwaar)

Twiligt, ik ben niet bekend met temperaturen, maar dit betekend dat een menstruatie zeer waarschijnlijk volgt? Balen :( wel fijn dat er een onderzoek gestart wordt lijkt me?
Puinguin: welkom! Als je temperatuurt en je temperatuur zakt is het inderdaad waarschijnlijk dat je dan ongesteld wordt.

Fritzzz: ook welkom!!!

Foodsandbeats: shit, dat is niet leuk!

Hier nog steeds aan het wachten, maar voel niets anders dan anders (NOD is 9 maart)
Welkom Pinguin, zo dat is ook een verhaal wat jij al hebt meegemaakt.

Klopt als je temperatuur daalt word je waarschijnlijk ongesteld. En dat is dus mij ook het geval nu .

Florence ik zal voor je duimen!!

Ik hoorde vanochtend ook dat vrienden van ons een kindje verwachten. Super leuk voor hun, maar poe die hakt er wel even in hoor.

Ik vind het nu toch wel fijn dat er inderdaad iets gedaan gaat worden.
Potje met zaad ingeleverd vanochtend. Nu een week wachten op de uitslag.

Haha kende ik de laborant ook nog. Nou ja geeft ook niet.
Die aankondigingen zijn echt heel erg waardeloos eh? Ondanks dat je het iemand gunt, je gunt het jezelf ook zo hard..

Weten mensen dat jullie ook bezig zijn?

Stap 1 is nu gezet Twilight! (kende je die persoon goed? Haha, ach die mensen hebben ook geheimhoudingsplicht.) weekje wachten moet te overzien zijn, lekker afleiding zoeken.
Welkom Pinquinlove en fritz. Jammer dat jullie je hier moeten aanmelden maar hopelijk kunnen we een steun voor elkaar zijn en hopelijk snel een zwangerschap met een goed einde voor jullie, en ook voor alle andere en mezelf natuurlijk. Dat we deze topic maar snel kunnen opheffen en ons aan kunnen sluiten in een zwanger groepje.

Ik zit weer in de wachtweken. Nog 12 dagen en ik begin hem alweer te knijpen. Heb wel last van m'n buik dus dat geeft me dan weer hoop, maarja kan ook zomaar een blaasontsteking zijn want ben ook erg moe en vervelend. Op mijn werk was het deze week even lastig want ik ben nogal humeurig en dat is best gek als je meestal vrolijk en positief bent. Maar ach nu heb ik weekend en doe ik vandaag alleen het noodzakelijke en niks meer dan dat. En dan hopelijk volgende week een betere week met weer eens een sollicitatiegesprek. Ditmaal echt een superleuk functie op mijn eigen niveau... ook weleens leuk. Maar blijf toch hopen dat ik zwanger ben. Vind het allemaal ook zo lastig want bij alles denk ik ja leuk maar liever ben ik gewoon zwanger....

Ben trouwens wel blij hoor dat alles tot nu toe goed is en heb geen behoefte aan een HSG als de dokter zegt dat de kans klein is dat daar iets gevonden wordt. Als er wel wat mis is dan komen we daar over een half jaar wel achter maar hou me gewoon aan het advies van de gyn.
Welkom Fritzzz en Pinguïn! Ik hoop dat dit topic voor jullie ook een fijn klankbord kan zijn totdat jullie hopelijk snel zwanger zijn.

Dat is prettig Bjorg, om te weten waar je aan toe bent. Maar het blijft rot, alle kans dat er nog iets goed zat is nu verkeken. Sterkte

Twilight, wat rot dat je temperatuur is gedaald... En dan ook nog de confrontatie met een bevriend stel dat zwanger is. Heeft je menstruatie inmiddels doorgezet?

Wat goed dat die foliumzuurtabletten zo hebben bijgedragen aan het aantal goede zaadcellen Emceetje! Altijd fijn als je zelf iets kunt 'doen' om de kans te vergroten. Nu weer het lange wachten...

Ik begon een klaagstuk te tikken over mijn lange cyclus maar heb het maar weer gehaald. Kies ervoor om, zo lang ik geen last heb van hormonale en depri emo buien, optimistisch te blijven. Geduld is echt alles. Deze rond moet het één van ons toch lukken ladies!?
Rosalie veel afleiding zoeken, dan zijn die 12 dagen zo om!

Getting: Ja was wel gewoon ongesteld geworden idd. Ik ben in ieder geval wel blij dat ik nu gewoon iedere keer een normale cyclus heb. Iedere keer rond de 29 tot 35 dagen.

Pinguin: Ja er is natuurlijk gewoon geheimhoudingsplicht, maar toch even raar om dan een bekende te zien. Die wachtkamer bij het lab zat ook propvol! Allemaal oudere mensen daar.

Bij ons weten mijn beste vriendin, broer, zwager en schoonzus en een paar uit de vriendengroep dat we bezig zijn. Mijn ouders weten het denk ik ook wel. Heb wel eens opmerkingen in die trant gemaakt.

En Getting ik vind het een goed plan: bij iemand moet het deze ronde toch lukken!!
Inderdaad, een van ons zou het deze ronde moeten lukken. Echter denk ik niet dat ik dat ben, ben behoorlijk aan het pms-en.
Hier cyclusdag 87 inmiddels wat betekend dat ik mijn persoonlijk record van 86 dagen heb verbroken. Wel last van m'n borsten en verwacht elk moment een menstruatie. Zucht; op naar de volgende ronde maar weer dan.
Ach Maur, wat een geduld moet jij toch hebben de hele tijd. Ga je binnenkort terug naar je huisarts hiervoor?

Hier gaan we de laatste ronde in voordat een jaar van proberen erop zit. Ik heb er op dit moment weinig hoop op dat het nu wel gaat lukken, maar ik ga mijn best doen.
Hallo dames,

Ik zou ook heel graag willen mee schrijven, wij zijn nu 8 maanden bezig zonder succes.

Doorverwijzing gehad van m'n HA... Dat deed hij best snel, maar aangezien ik 2 kids heb uit m'n vorige relatie vond hij het vreemd waarom het niet lukte..

Nu weet ik dat ik in m'n handjes mag klappen omdat ik er al 2 heb, maar dat neemt m'n onzekere gevoel niet weg, en al helemaal niet van m'n partner, die heeft namelijk geen kids en zijn kinderwens is ook zo groot.

En tuurlijk vullen mijn kids daar wel een beetje de leegte van op maar een kleintje van jezelf is toch altijd anders.

Bij gyn geweest, alles was goed... Heb een hysteroscopie gehad, en vorige week Een hsg onderzoek gehad, mijn eileiders waren toegankelijk alleen m'n baarmoeder lag niet echt zoals het zou moeten..

Nu moet ik van de gyn 3 maanden wachten, lukt het niet voor die tijd dan krijg ik een kijkoperatie...

Ik heb een aantal van jullie verhalen gelezen en kan me er zo in vinden, elke maand de terleurstelling... Je voelt van alles.

Ik word er ook niet jonger op wij worden allebei 34 dit jaar!

Owja en we hebben wel een tussenpozen van een jaar gehad ongeveer
Hoi viva vrouwen,

Ik had zelf een topic geopend waarin Emceetje het had over dit topic.

Ook ik zou graag mee willen schrijven.

Wij gaan ronde 18 in en het is onze laatste kans om op goed geluk zwanger te worden.

Hoe gaan jullie om met met mensen om jullie heen die zwanger zijn?

Vanavond zijn wij uitgenodigd bij schoonzus en ik merk gewoon dat ik zenuwachtig ben omdat ik denk dat zij misschien wel gaat vertellen dat ze in verwachting is.

Maar misschien is dat het ook wel niet.. En maak ik mezelf gewoon gek

Waar ik knettergek van word zijn collega's en familie die constant lijken te vragen wanneer wij eens aan kinderen gaan beginnen.
Dubbel..
Welkom viva-30 en missy1983!

Missy: je hebt al best wat diagnostiek achter de rug, wilde je dat ook al na 8 maanden? of was je daarvoor ook al bezig en bedoel je dat met die pauze?

Viva-30: ook je laatste ronde voordat je naar de gyn gaat? Of ben je daar al geweest en zou je het dan nog een tijdje zelf proberen? Ik merk ook dat ik best wel spanning voel vooraf of anderen aan gaan kondigen dat ze zwanger zijn. Gelukkig heb ik geen druk van buitenaf en dat soort vragen, maar onlangs kreeg ik een uitnodiging van mijn zusje, zie heeft al een kind, en daarbij schoot het ook door mijn hoofd: misschien kondigen ze de volgende aan? Ik heb dus ook een boel studiegenoten die zwanger zijn, het overgrote deel eigenlijk. Dat is raar. Ik reken uit wanneer ze zwanger zijn geraakt en vraag me af of ze ook zo lang bezig zijn geweest. Ik vermoed van niet....En voel me wat jaloers.
Welkom missy en viva30

Ik vind het per keer dat er gevraagd word of wij al bezig zijn irritanter worden.

Ik zeg altijd komt nog wel een keer. Eigenlijk wil ik zeggen: bemoei je met je eigen zaken! En als het zover is hoor je het wel! Ik doe al 1,5 jaar mijn best!

Ik vind het voor vrienden hartstikke gaaf als zij het aankondigen, maar ik gun het mezelf nog zoveel meer.

Hier ongesteldheid weer voorbij, dus weer wachten richting eisprong
Footsandbeats: we zijn een jaartje gestopt tussendoor, we wisten het gewoon weg niet en dachten misschien is het de tijd niet, dus toen nergens meer mee bezig geweest(en nog geen resultaat)

Ik moet zeggen aan de ene kant vind ik het fijn om goed nagekeken te worden maar aan de andere kant vind ik het ook best heftig.

Het wachten van de uitslagen, de onderzoeken enz

Net als de hysteroscopie onderzoek, het lukte niet dus besloten ze onder narcose het onderzoek uit te voeren.

De narcose zelf al was al vrij heftig voor mij en dan de nasleep ervan...

Het zijn kleine onderzoeken maar de impact is best groot.
En twilight84, Inderdaad ik ben echt geen misgunner maar gunt het ons ook heel erg.

M'n vriendinnen denken ook altijd te zien dat ik zwanger ben, krij het regelmatig te horen... Aan wat zien ze dat dan? Echt gezelliger word ik er niet op na die terleurstellingen
Bijna mijn nod hier, maar nu al beetje bruinverlies ( heb ik altijd van te voren) dus deze ronde wordt het niets voor.ons. Op naar de volgende dan maar.

Welkom missie
@ Foodandbeats dit is inderdaad de laatste ronde dat wij het zelf proberen, als het dan weer niet gelukt is dan worden wij doorgestuurd naar..

Dat jaloerse gevoel ken ik maar al te goed, iedereen om je heen lijkt zomaar zwanger te worden (je weet natuurlijk niet of dat ook echt zo is)

@Twilight84 dat is dus ook wat ik het liefst zou willen zeggen : gaat je niks aan!!

Een tijd geleden vroeg de vriendin van mijn schoonvader : zijn jullie al bezig voor een baby?

En ik was daar zo door overvallen dat ze aan mijn gezicht genoeg zag.

Ik ben daar nog steeds boos over, vind dat je dat gewoon niet hoort te vragen!
Welkom Missy en Viva30!

Ons werd het laatst ook weer gevraagd, mijn man leidt dan vaak de aandacht af met een grapje.. Dat werkt altijd wel goed. Maar er komt een moment, wanneer het aan mij direct gevraagd wordt, dat ik iets zeg als 'Ja, als het lukt wel ja.'

Mijn NOD nadert ook, nog een dag of 5.. Nog geen tekenen die ook maar ergens op wijzen. Alleen een vreemde krampaanval gisteren maar dat kan alles zijn.
ik ben toch zo blij dat ik nooit van dat soort vragen krijg, ik hoef daar helemaal niets mee gelukkig. Vind het sowieso bijzonder onbeleefd om aan mensen te vragen. Hier nog steeds beetje bruin bloedverlies, geen echte menstruatie maar wel verschrikkelijke pms (in het kader van: als ik nu geen chips krijg dan ga ik iemand te lijf)

(missy en viva30: FYI: in verband met een ongeluk jaren geleden gaat iedereen ervan uit dat ik geen kinderen kan krijgen, ik heb pas vorig jaar gehoord dat het misschien toch kan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven