Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm
woensdag 16 november 2016 om 00:55
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
naam | leeftijd | probeert zwanger te worden sinds | NOD | bijzonderheden |
AV1992 | 24 / 27 | sinds september 2016 | 9 juli, ronde 12 | |
Camomila | 29 / 30 | sinds februari 2016 | 17 april | |
Emceetje | 36 / 37 | Januari 2015 | 15 maart | onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari |
florence13 | 36 / 36 | mei 2016 | buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017 | |
Foodsandbeats | 34 / 36 | maart 2016 | ||
Labgeek1990 | 26 / 30 | sinds november 2016 | ||
Maur91 | 25 / 24 | maart 2016 | lange cyclussen | |
Missy1983 | 33 / 33 | sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze | 17 maart | bloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni |
Mollebol1 | 34 / 34 | april 2016 | 2 juli | ronde 9 |
Pinquinlove | 29 / 28 | november 2015 | 29 maart | curettage april 2016 mk sept 2016 |
Rosalie | 29 / 30 | januari 2016 | 19 juli | ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen |
Twilight84 | 33 / 35 | Augustus 2015 | 30 april | |
Viva-30 | 30 / 30 | oktober 2015 | 29 maart | |
Yinthe24 | 24 / 31 | mei 2016 | 30 mei, | ronde 11 |
Zonnebloem111 | 28 / 30 | juni 2016 | 19 maart |
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
woensdag 22 februari 2017 om 09:11
Twilight, ik hoop het zo voor je! Is je NOD 3 maart zoals in de tabel staat?
Emceetje, succes met prikken deze maand! Ik hoop dat de dosering juist is en je mooie follikels krijgt!
Dennen, chlamidia, je had het gezegd ja. Heb je de uitslag al?
Hier: weet ik over 24 u hopelijk meer. Nog 1 dag werken en 1 nachtje slapen. Vind het heel spannend.
Emceetje, succes met prikken deze maand! Ik hoop dat de dosering juist is en je mooie follikels krijgt!
Dennen, chlamidia, je had het gezegd ja. Heb je de uitslag al?
Hier: weet ik over 24 u hopelijk meer. Nog 1 dag werken en 1 nachtje slapen. Vind het heel spannend.
woensdag 22 februari 2017 om 09:50
Een regelmatige cyclus zegt inderdaad niet alles helaas.. Ik moet wel zeggen toen ik met de pil gestopt was en gelijk een regelmatige cyclus had dat ik daar blij mee was, ik zag het ook als positief iets dat mijn lichaam "goed" werkte en ik waarschijnlijk snel zwanger kon worden (ik weet inmiddels dat dit dus niet op gaat).. En er lijkt zo 1,2,3 geen logische verklaring voor te zijn dat het niet lukt, dus ik heb elke maand hoop (hoewel die hoop wel minder wordt).
Twillight: Zou het je eisprong kunnen zijn? Ik duim voor je!
Bjorg: Spannend hoor! Je bent zo lang bezig geweest, je verdient het gewoon dat nu alles goed zit! Het geeft ons ook hoop dat het na een lange tijd toch nog spontaan (zonder mmm) raak kan zijn....
De uitslag van het bloedonderzoek duurt ongeveer 5 werkdagen en heb afgelopen donderdag bloed laten prikken. De huisarts zal mij bellen.. Ik ga er zelf van uit dat ik vrijdag wat hoor en ander zal ik zelf even bellen.. Ik heb namelijk niet het idee dat het hoog op zijn prioriteitenlijstje staat
Twillight: Zou het je eisprong kunnen zijn? Ik duim voor je!
Bjorg: Spannend hoor! Je bent zo lang bezig geweest, je verdient het gewoon dat nu alles goed zit! Het geeft ons ook hoop dat het na een lange tijd toch nog spontaan (zonder mmm) raak kan zijn....
De uitslag van het bloedonderzoek duurt ongeveer 5 werkdagen en heb afgelopen donderdag bloed laten prikken. De huisarts zal mij bellen.. Ik ga er zelf van uit dat ik vrijdag wat hoor en ander zal ik zelf even bellen.. Ik heb namelijk niet het idee dat het hoog op zijn prioriteitenlijstje staat
woensdag 22 februari 2017 om 09:58
Bjorg wat ongelooflijk spannend!!
Als de periode tussen eisprong en ongesteldheid 14 dagen is, dan zou 3 maart kloppen. Maar volgens mij had ik vorige ronde er 12 dagen tussen zitten. Dus 1 maart zou dan ook kunnen
Dennen: nee eisprong al gehad. Ik verwacht over 7 a 9 dagen ongesteld te worden. Of hopelijk niet.
Florence: Ik hoop het ook !!!
Als de periode tussen eisprong en ongesteldheid 14 dagen is, dan zou 3 maart kloppen. Maar volgens mij had ik vorige ronde er 12 dagen tussen zitten. Dus 1 maart zou dan ook kunnen
Dennen: nee eisprong al gehad. Ik verwacht over 7 a 9 dagen ongesteld te worden. Of hopelijk niet.
Florence: Ik hoop het ook !!!
donderdag 23 februari 2017 om 09:50
Ego-update: geen wonder voor ons, helaas. Wel 3 cystes op de linker eierstok; maar vooral: een ondefinieerbare cirkel in de baarmoeder met daar achter een bloeding. Mogelijk een lege vruchtzak. Nu opnieuw bloed testen om een mola-zwangerschap uit te sluiten. De cystes worden waarschijnlijk door hcg in stand gehouden. Tenzij de hcg drastisch aan het dalen is, moet er gecurreteerd worden. Wordt vervolgd.

donderdag 23 februari 2017 om 12:30
Bij een mola-zwangerschap gaat er iets mis bij de bevruchting. De bevruchte eicel blijft delen, maar vormt geen embryo, alleen de placenta blijft (ongecontroleerd) doorgroeien en hcg aanmaken.
Dit is een probleem omdat de ongecontroleerd-delende-cellen zich ook door de rest van het lichaam kunnen verplaatsen. Er kunnen grote complicaties optreden met een lange nasleep. Op dit moment kan ik alleen maar denken: get it out of me!.
Dit is een probleem omdat de ongecontroleerd-delende-cellen zich ook door de rest van het lichaam kunnen verplaatsen. Er kunnen grote complicaties optreden met een lange nasleep. Op dit moment kan ik alleen maar denken: get it out of me!.
donderdag 23 februari 2017 om 15:01
donderdag 23 februari 2017 om 15:53
twilight, ik duim ook voor je dat het volgende week niet meer nodig is, maar misschien moet je sowieso het zaadonderzoek laten doen (sorry, ik ben nogal sceptisch over een succesvol verloop van een zwangerschap )
update: hcg is verder gestegen, maar niet zo hoog dat het duidt op een mola zwangerschap. Kliniek-gyn heeft ziekenhuis-gyn gebeld, en samen waren we het er over eens dat het géén mola zwangerschap is. Pffff, opluchting! Volgende week afspraak in ziekenhuis voor second opinion.
Volgens mij ben ik een super interessante casus daar zo. Dus nu wachten we weer af.
update: hcg is verder gestegen, maar niet zo hoog dat het duidt op een mola zwangerschap. Kliniek-gyn heeft ziekenhuis-gyn gebeld, en samen waren we het er over eens dat het géén mola zwangerschap is. Pffff, opluchting! Volgende week afspraak in ziekenhuis voor second opinion.
Volgens mij ben ik een super interessante casus daar zo. Dus nu wachten we weer af.

donderdag 23 februari 2017 om 18:38
Dit is geen situatie waarbij je onduidelijkheid wil bjorg. Sterkte nogmaals.
Hier zat ik weer in mijn opleidingsgroepje van 6 personen waarbij ik de enige vrouw van vruchtbare leeftijd ben die niet zwanger is, 3 collegas wel en van de andere twee is er een man en een vrouw van 50. Als ik daar zit, voel ik me toch wel erg rot.
Verder heb ik een dikke koortslip, gevoelige borsten en verga ik van de rugpijn. Kortom: ik voel me fantastisch. Over een week moet ik ongesteld worden, duurt nog lang.
Hier zat ik weer in mijn opleidingsgroepje van 6 personen waarbij ik de enige vrouw van vruchtbare leeftijd ben die niet zwanger is, 3 collegas wel en van de andere twee is er een man en een vrouw van 50. Als ik daar zit, voel ik me toch wel erg rot.
Verder heb ik een dikke koortslip, gevoelige borsten en verga ik van de rugpijn. Kortom: ik voel me fantastisch. Over een week moet ik ongesteld worden, duurt nog lang.
donderdag 23 februari 2017 om 20:33
Ah Bjorg vind het zo erg voor je om te lezen dat het weer geen goede zwangerschap is had je zo een goede zwangerschap gegunt. Sterkte met de komende onderzoeken.
En Foodsandbeats begrijp dat je je erg rot voelt, sterkte en hopelijk voel je je gauw beter vooral lichamelijk maar hopelijk mag jij binnenkort iedereen jaloers maken met je zwangerschap.
En Foodsandbeats begrijp dat je je erg rot voelt, sterkte en hopelijk voel je je gauw beter vooral lichamelijk maar hopelijk mag jij binnenkort iedereen jaloers maken met je zwangerschap.

donderdag 23 februari 2017 om 20:54
bjorg Dank voor de uitleg. Hoe kan het dat je hcg stijgt terwijl je niet zwanger bent? Medische raadsels zijn interessant, maar je wilt er zelf geen zijn!
foodsandbeats ja dat is wel confronterend. En dan voel je je ook nog niet lekker... Sterkte meid!
twilight heb je al een afspraak staan voor volgende week? Ik denk dat ik het ook sowieso zou doen. Dan weet je het maar, ook als je zwanger mocht zijn. Altijd handig om te weten.
hier gaat het prikken nu goed. Ik ben deze week vrijwel geen avond thuis geweest, en heb dus veel elders moeten prikken. Het gaat toch wel makkelijker. Man slikt nu ook foliumzuur. Het schijnt voor meer zaadcellen te zorgen dus we gaan ervoor!!
Zondag echo. Dan hoor ik of mijn follikels goed groeien en of ik mag gaan ovuleren.
Ik heb het de afgelopen week echt zwaar gehad, maar nu sta ik er weer positief in. Ik kan ook weinig anders.
foodsandbeats ja dat is wel confronterend. En dan voel je je ook nog niet lekker... Sterkte meid!
twilight heb je al een afspraak staan voor volgende week? Ik denk dat ik het ook sowieso zou doen. Dan weet je het maar, ook als je zwanger mocht zijn. Altijd handig om te weten.
hier gaat het prikken nu goed. Ik ben deze week vrijwel geen avond thuis geweest, en heb dus veel elders moeten prikken. Het gaat toch wel makkelijker. Man slikt nu ook foliumzuur. Het schijnt voor meer zaadcellen te zorgen dus we gaan ervoor!!
Zondag echo. Dan hoor ik of mijn follikels goed groeien en of ik mag gaan ovuleren.
Ik heb het de afgelopen week echt zwaar gehad, maar nu sta ik er weer positief in. Ik kan ook weinig anders.
vrijdag 24 februari 2017 om 07:54
@bjorg wat een toestand zeg en dan is het ook nog niet 100% duidelijk wat er precies is. Dikke knuffel!
@emceetje fijn dat het prikken nu beter gaat! Duim voor je!
Hier net weer een test gedaan witter dan wit. Dag 76 ofzo iets.. zucht. en herstellende van een buikgriep, not my lucky week!! Maar vanmiddag wat leuks op de planning, mijn trouwjurk is binnen en die mag ik doorpasse:)
@emceetje fijn dat het prikken nu beter gaat! Duim voor je!
Hier net weer een test gedaan witter dan wit. Dag 76 ofzo iets.. zucht. en herstellende van een buikgriep, not my lucky week!! Maar vanmiddag wat leuks op de planning, mijn trouwjurk is binnen en die mag ik doorpasse:)
vrijdag 24 februari 2017 om 08:38
vrijdag 24 februari 2017 om 16:46
Dat is een opluchting dat er geen curretage nodig is Bjorg, geluk bij een ongeluk... Hoop dat alles snel weer normaal is. Ben je erg verdrietig of alleen maar opgelucht?
Emceetje, wat fijn dat het prikken steeds beter gaat. Maar toch is iedere cyclus er 1 teveel! Dat het maar lukt in deze, iedere prik weer een stukje dichterbij een lieve baby.
Lijkt me ook confronterend Foodsandbeats, en dan ook nog een vervelende koortslip.. Zou mooi zijn als je volgende week een opsteker hebt in de vorm van een positieve test.
Heb je de ha al gebeld Maur? Superleuk van je jurk!
Hier is toch een eisprong in aantocht, dag 32 inmiddels Morgen weer een echo en vanavond nog maar eens romantisch maken. Echt stom, toen bleek dat er toch nog iets groeide was ik zo blij dat ik bijna instant weer net zo naïef was als in het begin en mezelf begon wijs te maken dat het dan ook wel zou lukken.
Emceetje, wat fijn dat het prikken steeds beter gaat. Maar toch is iedere cyclus er 1 teveel! Dat het maar lukt in deze, iedere prik weer een stukje dichterbij een lieve baby.
Lijkt me ook confronterend Foodsandbeats, en dan ook nog een vervelende koortslip.. Zou mooi zijn als je volgende week een opsteker hebt in de vorm van een positieve test.
Heb je de ha al gebeld Maur? Superleuk van je jurk!
Hier is toch een eisprong in aantocht, dag 32 inmiddels Morgen weer een echo en vanavond nog maar eens romantisch maken. Echt stom, toen bleek dat er toch nog iets groeide was ik zo blij dat ik bijna instant weer net zo naïef was als in het begin en mezelf begon wijs te maken dat het dan ook wel zou lukken.