Gezondheid alle pijlers

Altijd verstopte neus

06-03-2017 07:33 13 berichten
Al jaren zit mijn neusgat aan de ene kant verstopt. Het voelt alsof er iets in zit, dus niet alsof ik snotterig ben. Maar harder. Hiervoor ben ik jaren geleden naar een kno arts geweest. Die zei dat mijn neusschot scheef staat en dat er een ontsteking zit? Het zou wel geopereerd kunnen worden, maar dat was meer ellende dan het op zou leveren.

Sindsdien spray ik 2x per dag met Budesonide neusspray, vieze troep. Het houdt de boel wel een beetje in toom, maar lost het probleem niet op. Ik blijf er last van hebben en sinds kort zit mijn oor aan die kant ook vaak dicht. Ben al naar de huisarts geweest maar die zegt dat ik gewoon door moet blijven sprayen.

Iemand ervaring hiermee en tips zodat ik er minder last van heb?
Naar de kno arts terug en wel laten opereren ik heb zowel een septum correctie als fess gehad en nu weer klachten vrij !

Goed spoelen met een zoutoplossing bv met een neusdouche ipv spray kan ook verlichting geven .
Pretzel, dat is misschien inderdaad wel goed. Zeker omdat ik nu ook last heb van mijn oor. Die neusdouche ga ik opzoeken.

Ik merk ook dat ik na een verkoudheid nog weken blijf snuiten, dikke snot. Ook als mijn verkoudheid al lang over is. Ik vind het irritant en vind het ook een onprettig idee om altijd maar cortisonespray te moeten gebruiken.
Neti pot kan ook die heb ik maar moet je wel handigheid in krijgen ;)
quote:BeatrijsR schreef op 06 maart 2017 @ 07:39:

Pretzel, dat is misschien inderdaad wel goed. Zeker omdat ik nu ook last heb van mijn oor. Die neusdouche ga ik opzoeken.

Ik merk ook dat ik na een verkoudheid nog weken blijf snuiten, dikke snot. Ook als mijn verkoudheid al lang over is. Ik vind het irritant en vind het ook een onprettig idee om altijd maar cortisonespray te moeten gebruiken.Dan zou ik echt terug gaan naar de kno arts .
Dank je Pretzel66, ik denk inderdaad dat dat wel de beste optie is.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb jaren met een verstopte neus gelopen. Niet per se snot, of een loopneus, maar gewoon dicht. Dat bleek uiteindelijk een enorme allergie voor van alles te zijn. Sinds ik dat weet, houd ik er rekening mee + heb ik neusspray die de ontsteking tegengaat als reactie op die allergie. Wellicht ook goed om eens na te gaan of je niet gewoon allergisch ben (en dat je ene neusgat er misschien heftiger op reageert dan de andere)
Absoluut terug naar een KNO arts. Zo een operatie heb ik ook gehad. Goed geholpen!
Als aanvulling op bovenstaande tips een goede vitamine C gebruiken. Bijvoorbeeld ester C plus 1000 Mg van Solgar.
quote:padme84 schreef op 06 maart 2017 @ 07:58:

Ook ik heb jaren met een verstopte neus gelopen. Niet per se snot, of een loopneus, maar gewoon dicht. Dat bleek uiteindelijk een enorme allergie voor van alles te zijn. Sinds ik dat weet, houd ik er rekening mee + heb ik neusspray die de ontsteking tegengaat als reactie op die allergie. Wellicht ook goed om eens na te gaan of je niet gewoon allergisch ben (en dat je ene neusgat er misschien heftiger op reageert dan de andere)

+1

Ik heb een scheef tussenschot, vernauwde buis van Eustachius en allergieën en als gevolg hiervan overgevoelige sinussen.

Ik slik ongeveer 10 maand per jaar antihistamine en gebruik cortisonenneusspray.

Naast niezen, loopneus, tranen vind ik het vooral tijdens de winter erg vervelend: als ik van buiten naar binnen kom slaat alles dicht door het temperatuurverschil en hoor ik amper/net alsof ik onder water ben.

Ik kan me dan nauwelijks concentreren op een gesprek en dat levert soms gênante situaties op.

Met neusspray en antihistamine ben ik ongeveer 90% klachtenvrij.

Een gewone verkoudheid ontaardt wel standaard in sinusitis.

Mijn huisarts raadt een operatie aan het tussenschot af, geeft maar 50% kans op blijvende verbetering.

Ik heb een jaar of 15 terug wel een sinusspoeling laten doen. Dat hielp een tijdje maar ik vond het zo'n traumatische ervaring dat ik de voordelen niet vind opwegen tegen de nadelen (tenzij het onder volledige narcose zou kunnen, toen was ik slechts plaatselijk verdoofd).
Bij mij is het enorm verbeterd sinds ik spoel met een zoutoplossing (neusdouche). Minder verstopte neus en geen chronische ontstekingen meer. Nooit gedacht dat zo iets simpels zo goed zou helpen.
Ik zou teruggaan naar artsen totdat er een oplossing is.

Gewoonlijk heb ik een loopneus in de winter buiten. Daar let ik zelden op.

Een verstopte neus had ik toen ik een huisstofallergie had waar ik na vele jaren overheengegroeid ben. In de lente heb ik een bepaalde periode van pollengevoeligheid maar dat is van latere zorg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:padme84 schreef op 06 maart 2017 @ 07:58:

Hetzelfde verhaal hier.

Bij de allergietest bleek ik allergisch te zijn aan bomen, grassen, huisstofmijt... nu met medicatie geen enkel probleem (tenzij ik mn pilletje vergeet te nemen )

Succes ermee! Ik weet hoe vervelend het kan zijn.
Where you invest your love, you invest your life!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven