Hoe vaak maken jullie een verre reis, en waarheen?

21-01-2009 16:38 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Aangezien veel van jullie verre reizen maken was ik eigelijk een beetje nieuwsgierig naar het volgende:

Welke verre reizen hebben jullie allemaal al gemaakt?

Sparen jullie een bepaald bedrag voor jullie reis of verschilt dat per keer?

Hoe lang maken jullie al verre reizen?

Hoe vaak maken jullie een verre reis (1x per jaar of minder vaak)
Ha Jody

Hier gaat het gewoon zo... als we iets in onze kop hebben (idee qua reis dus) dan gaan we gewoon goed kijken wat het kost en dan laten we daar zelf een soort spaarplannetje op los.

We hebben een aardig huis waar redelijk veel geld naar toe gaat, maar verder leven we best zuinig om dus veeel te sparen voor een reis. Kleding, dure dagjes uit, weekendjes weg en zo vinden we niet heel interessant.

Toen ik 22 was ben ik naar Zuid-afrika, Mozambique, Malawi Zambia geweest, kampeerreis daar gedaan en vanaf toen was ik ook aangestoken.

Op mn 23e kochten we dat huis dus kon t ff niet.

Op mn 24e naar Australie geweest.

En als t goed is dalijk op mn 25e naar Zuid-Amerika, dit jaar dus. 5 a 6 weken. We zijn er nog niet helemaal uit welke landen we daar gaan bezoeken.

Verder voor mijn 22e dus vooral veel landen in Europa bezocht.
quote:Capibara schreef op 21 januari 2009 @ 21:30:

En op dit moment ben ik in Chili omdat we tien weken rondtrekken door Bolivia, Chili (inclusief Paaseiland), Argentinie en Antarctica (vandaar ook dat mijn trema's het niet doen, sorry).

Zeg, dan heb je toch wel wat anders te doen dan ons jaloers te maken op dit Viva-forum?

Veel plezier!! Chili staat ook hoog op mijn lijstje...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Klinkt super Capibara - ben stiekem best een beetje jaloers . 10 weken reizen zit er hier helaas niet in...al mag ik ook niet klagen . In april naar Iran, in mei naar Istanbul en in juli naar Praag en dan hopelijk later in het jaar nog een keer naar Azie..

Zoals de meesten (?) hier proberen we eenmaal per jaar een verre reis te maken en dan doen we meestal nog 1 of 2 city trips in het jaar. Dit jaar is het idd wel wat veel van het goede .

Tot nu toe geweest in Mexico, Peru, Cuba, China, Tibet, Laos, Cambodja, Ijsland, Jordanie, en USA..en nog vele landen op de verlanglijst
Ik ben in 1999 voor het eerst buiten Europa geweest, naar Cuba. Het jaar erna naar Zuid-Afrika. In 2003 een rondreis Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zimbabwe. En daarna was ik zo verslingerd aan Afrika dat ik voor drie jaar reisbegeleider ben geweest. In die tijd heb ik ook Mozambique, Zambia, Malawi en Kenia verder gezien.

En nu heb ik een Zuid-Afrikaan als partner dus nu ga ik twee keer per jaar die kant op, tot hij zijn visum heeft om hier te komen wonen.
In 2001 maakte ik mijn eerste verre reis naar Mexico. Met mijn zusje en een vriendin. Vanaf 2002 heb ik met mijn vriend de volgende landen bezocht: Maleisie, Thailand (5x), en o.a. van daaruit Cambodja, Vietnam, Singapore, Australie en Nieuw Zeeland. In Amerika zijn we 3x geweest, ook in Canada, Curacao en Cuba.

Over 3 weken gaan we weer naar Thailand. Vijf weken, op de planning staan dan ook Hong Kong en Indonesie maar dat boeken we daar.

Wij gaan minimaal 1x per jaar op reis naar en ver oord maar soms 2x. En vaak pakken we ook nog een (kortere) Europese vakantie of stedentrip rond de zomer (als vakantiegeld en belastingteruggave is gestort), zoals Andalusie, Rome, Lissabon, Madeira of Athene.

We sparen er inderdaad voor en dat gaat op zich prima want alle vaste lasten (hypotheek, verzekeringen), komen voor mijn rekening. Mijn vriend doet de rest, dus ook het sparen. We wonen niet heel duur, hebben geen auto, kopen ons niet scheel aan (merk-) kleding, hebben geen kinderen enz. Bovendien krijg ik ook nog altijd een leuke eindejaarsuitkering. Kortom, we hebben best wat ruimte dus er kan wel wat. Bovendien zijn de vakanties naar Azie nooit zo duur, dat scheelt ook.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
1x Mexico

1x Egypte

3x St.Maarten

1x Fiji

1x West Samoa

1x Nieuw Zeeland

1x Cook Eilanden

2x Hawaii

1x Mauritius

2x Japan

Ik spaar er wel voor. Ik koop een ticket en boek voor de rest altijd hostels of guesthouses waardoor ik aan verblijf weinig kwijt ben.
Wow, wat een hoop mooie reizen.

Voor degene die meerdere keren per jaar gaan, hoe doen jullie dat met vakantiedagen?

Wij proberen toch wel elk jaar een verre reis te maken, maar dat lukt niet altijd. Ik ben op vakantie geweest in Thailand, Noord Turkije langs de Zwarte Zee-kust, Verenigde Arabische Emiraten, Egypte, Vietnam. En voor dit jaar staat Australië op de planning.
Ik reis heel veel, de laatste jaren een paar maanden per jaar.

Bestemmingen: VS, Canada, Curacao, Aruba, Bonaire, Cuba, Tobago, Mexico, Belize, Honduras, Costa Rica, Nicaragua, Panama, Peru, Chili, Argentinie, Thailand, Nepal, Sri Lanka, Cambodja, Vietnam, Laos, Maleisie, Singapore, Indonesie, Australie.

Dan nog een paar keer per jaar in Europa. Ik spaar voor mijn reizen, daar gaat echt het mijn meeste geld aan op.
Cum non tum age
quote:Winterdip schreef op 24 januari 2009 @ 11:36:

Over 3 weken gaan we weer naar Thailand. Vijf weken, op de planning staan dan ook Hong Kong en Indonesie maar dat boeken we daar.

Vind je dit niet zonde van de (reis)tijd? Hong Kong als stopover op de weg heen/terug zou ik nog wel begrijpen, maar Indonesie ook nog doen in die 5-weken-min-Hong-Kong...

Mijn mening is dat het zonde is om helemaal naar Indonesie te vliegen en dan daar een paar dagen rond te reizen, en dan weer terug naar Thailand te moeten (want ik neem aan dat je een retourtje Thailand hebt?) om van daar uit naar huis te vliegen.

Waar zou je heen willen in Indonesie?
quote:xxxjes schreef op 25 januari 2009 @ 13:23:

Voor degene die meerdere keren per jaar gaan, hoe doen jullie dat met vakantiedagen?

Lang leve een uitzendbaan...

Ik heb X-vakantiedagen, en als ik die te kort kom neem werk ik niet (en krijg ik niet betaald, maar dat trekt bruin wel).
quote:himalaya schreef op 25 januari 2009 @ 13:36:

[...]

Vind je dit niet zonde van de (reis)tijd? Hong Kong als stopover op de weg heen/terug zou ik nog wel begrijpen, maar Indonesie ook nog doen in die 5-weken-min-Hong-Kong...

Mijn mening is dat het zonde is om helemaal naar Indonesie te vliegen en dan daar een paar dagen rond te reizen, en dan weer terug naar Thailand te moeten (want ik neem aan dat je een retourtje Thailand hebt?) om van daar uit naar huis te vliegen.

Waar zou je heen willen in Indonesie?

Nee hoor. We zitten de 1e twee weken in Thailand, die staan al vast. We gaan daar naar een vriend toe. En daar gaan wel lekker niets doen en luieren. Ergens in de twee weken gaan we van daaruit een dag of 3 naar Hong Kong. Is rechtstreeks te vliegen.

Daarna gaan we nog 2 weken naar Bali en/of Java (is nu de bedoeling). Ook daar zitten kennissen van ons die we wellicht even opzoeken. En als we die kant opgaan moeten we toch vanaf BKK vliegen dus nee, ik vind dat een prima verdeling zo.
Ik neem regelmatig onbetaald verlof of ik spaar mijn vakantiedagen op.
Cum non tum age
Overheid. 38 uur ipv 36 uur, dus ik spaar per 2 uur compenstatieverlof per week. Met mijn reguliere verlof kom ik dan aan bijna 8 vakantieweken per jaar. En omdat ik ook nog wel eens overwerk, kan dat wel eens oplopen tot een week of 10, 11 per jaar.
Ook ik ben besmet geraakt, eigenlijk was ik van kleins af aan altijd al geinteresseerd in verre landen, heel apart eigenlijk... Ik droomde daar altijd van, dus ik ben toen ik 18 was een jaar naar Italie gegaan, daarna 2 jaar naar Israel. Ook ben ik naar een vriendin in Canada geweest toen ik 19 was, in mn uppie. Eerst Toronto en toen verder naar Winnipeg. Toen mn skatje ontmoet en samen gaan reizen! Het liefst ieder jaar een verre reis... en

2002: Cuba

2003: Maleisie

2004: Indonesie

2005: West Amerika en Miami en weekje Rhodos

2006: Thailand

2007: Letland (weekje, nieuw huis gekocht...)

2008: Sri Lanka/Malediven en weekje Ibiza met vriendinnetje

2009: Filippijnen/HK

2010: ....
Ik spaar niet echt, ik krijg een 13e maand en vakantiegeld en daar betaal ik de reis meestal van...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven