Hoe vaak maken jullie een verre reis, en waarheen?

21-01-2009 16:38 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Aangezien veel van jullie verre reizen maken was ik eigelijk een beetje nieuwsgierig naar het volgende:

Welke verre reizen hebben jullie allemaal al gemaakt?

Sparen jullie een bepaald bedrag voor jullie reis of verschilt dat per keer?

Hoe lang maken jullie al verre reizen?

Hoe vaak maken jullie een verre reis (1x per jaar of minder vaak)
Wil je een lijstje?

- 3 x Canada

- 3 x VS

- 3 x Rusland (inclusief Siberie)

- IJsland

- Centraal Azie (daar wonen mijn schoonouders dus daar gaan we minstens 1 x per 2 jaar naar toe)

- en dan nog een groot aantal landen in Europa

- oh en een keer of 5 naar Nederland (maar da's niet ver vanuit hier hihi).

Ik spaar meestal 50 tot 60 euro per maand. Hoewel dit met kind nu wat moeilijker gaat. Luiers he.

Mijn eerste verre reis naar Canada was toen ik 9 was. Wij maken meestal 1 x per jaar of 1 x in de 2 jaar een verre reis en 2 of 3 x per jaar een Europareisje (en dus nog een paar keer naar Nederland per jaar erbij).
Verschilt allemaal heel erg. Soms een jaar geen verre reis, soms 2x per jaar weg. Het ligt aan de situatie waarin ik op dat moment zit.

Ik reis al ver weg sinds mijn 25e: toen had ik nog nooit gevlogen, mijn relatie was over, ik had een collega die ook wel op vakantie wilde en toen spontaan en op eigen houtje naar het andere eind van de wereld gegaan en 4 weken rondgereisd. Vanaf toen konden de vlieguren alleen maar meevallen...

Dat was zo goed bevallen dat ik het jaar er op, toen ik mijn baan zat was, ontslag heb genomen. Toen besloten om maar een half jaartje in mijn eentje naar Australie te gaan. En tja, toen was het hek van de dam..

Vele landen volgden.

Binnenkort naar Cuba! :-D
himalaya wijzigde dit bericht op 21-01-2009 17:07
Reden: omstandigheden
% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
he liubi! leuk je weer te zien

verre reizen...mm...ik was altijd meer van het wonen in het buitenland, zo heb ik een jaar in frankrijk, mexico en oeganda gewoond. van daaruit ging ik lekker reizen (bijvoorbeeld naar rwanda, tanzania en kenia)

met vriend lief maak ik eens per jaar verre reis, vorig jaar naar indonesie, dit jaar wordt het thailand.

spaar er niet bewust voor, spaar gewoon en als vakantiegeld wordt gestort kopen we er een ticket voor.
zo hee wat een vragen.

Maar ik maak 1x per jaar een "verre" reis sinds nu ong een jaar of 5. Ben bijna 6 jaar geleden voor 4 maanden in Australie geweest en dat heeft bij besmet met het reisvirus. Gelukkig vriendje getroffen die er net zo van houdt als ik dus we gaan elk jaar.

Eerst Mexico, in feb week geweest om daar de walvissen te spotten. Qua beesten echt het tofste wat ik ooit heb gedaan/gezien.

Toen 3 weken Indonesie. ( java en bali)

Jaar daarna 4 weken Amerika ( west kust+ yellowstone NP)

tussendoor weekje Egypte.

Jaar daarna naar Afrika, rondreis Zuid-afrika mozambique en zimbabwe ( schitterend)

toen naar Australie weer voor 5 weken, vriendje was er nog niet geweest.

afgelopen jaar naar Maleisie geweest. volgende maand gaan we naar Brazilie voor 10 dagen en in september naar Canada waarschijnlijk.

dan ook uiteraard nog tripjes in Europa en ben in Dubai geweest. sparen ervoor doe ik van mn vakantiegeld en mn normale spaargeld wat ik sowieso al spaar. heb geen aparte vakantiepot ofzo

Ben ik wel nieuwsgierig, hoe zo wil je dat allemaal weten?
Elk jaar, soms wat vaker, maar dan heb ik eerder te weinig vrije dagen daarvoor dan te weinig geld.
Bestemmingen buiten Europa tot nu toe:

Egypte, Jordanie, Tunesie, Marokko, Gambia, Senegal, Zuid-Afrika, Lesotho, Namibia, Botswana, Zambia, Indonesie, India, Nepal, Singapore, Maleisie, Sri Lanka, Birma, Thailand, China, Hongkong, Macao, Nieuw Zeeland, Peru, Brazilie, Cuba.
Goof 5,

Ik vind het gewoon leuk om eens te zien waar mensen nou allemaal zijn geweest en wat ze er allemaal voor over hebben. Ik lees vaak de berichten over verre reizen vandaar dat ik nieuwsgierig werd.

Ik ben zelf in Amerika, Canada, Thailand, Maleisie, HongKong, Singapore en Indonesie geweest.

En ik ben 6 jaar geleden voor het eerst in Canada en Amerika geweest. Toen heeft er 3 jaar tussen gezeten voor mijn volgende verre reis, nu probeer ik elk jaar een verre reis te maken.

Ik spaar 100 euro per maand en dan mijn vakantiegeld, mocht ik niet genoeg hebben dan vul ik de rest weer aan.
Jij reist ook ook al wat jaren of niet Elninjoo?
Ik hoop dit jaar nog met mijn broertje naar LA of naar Peking te kunnen IPB' en (=indien plaats beschikbaar).
15 jaar geleden ben ik met mijn ouders en zus naar Zuid Afrika geweest voor 3,5 week. Binnenkort gaan mijn man en ik voor 3 weken naar China.

In de tussentijd hebben we veel van Europa gezien (waren telkens vakanties van ongeveer 9 dagen of stedentrips). In de tussentijd heeft mijn man voor zijn werk ongeveer de hele wereld gezien (nou ja, hij is in veel landen geweest, hij heeft vooral fabrieken, kantoren, vliegtuigen en hotels gezien). Dat is ook de reden waarom wij in de afgelopen jaren nooit lang of ver weg zijn geweest, ik wilde wel maar hij was blij als ie weer eens thuis was.

Wij hebben volgens mij nog nooit ergens specifiek voor gespaard. Er komt genoeg binnen en wij zijn eigenlijk niet zulke big spenders, dus dan hou je vanzelf wel geld over.
quote:sharry schreef op 21 januari 2009 @ 16:58:

Jij reist ook ook al wat jaren of niet Elninjoo?

Volgens mij ging ik op mijn 21e voor 't eerst naar Egypte, het jaar erna naar Indonesie en toen kreeg ik 't reisvirus zwaar te pakken.

Dit jaar denk ik erover naar Bolivia-Chili en Paaseiland te gaan.
Elninjoo, goed dat je verschillende plaatsen blijft opzoeken. Ik blijf al sinds vijf jaar aan hetzelfde Aziatische land hangen en keer er telkens waar naar terug.

In dat betreffende land heb ik inmiddels al een waar 'sociaal leven' opgebouwd wat natuurlijk ook heel leuk is, maar verder zie ik geen moer meer van de 'rest van de wereld'.
Hier wisselt het, maar ik wil in ieder geval 1x per jaar een verre reis maken.

Sparen doe ik er niet specifiek voor..... als ik mijn ticket boek leef ik die maand even iets zuiniger of boek iets van mijn spaarrekening terug als het nodig is.

En waar ik al geweest ben:

Guatemala, Mexico, Belize, Honduras, Nicaraqua, El Salvador, Peru, Suriname, Curacao, Cambodja, India, China, Hongkong, Marokko, Egypte.

Eerst volgende reis is nu naar Jordanie (in Maart) en ik hoop in het najaar nog een keer op bezoek te gaan bij een vriendin in Azie.
quote:elninjoo schreef op 21 januari 2009 @ 17:45:

[...]

Volgens mij ging ik op mijn 21e voor 't eerst naar Egypte, het jaar erna naar Indonesie en toen kreeg ik 't reisvirus zwaar te pakken.

Dit jaar denk ik erover naar Bolivia-Chili en Paaseiland te gaan.

Chili is te gek!

Verder hetzelfde als bij Elninjoo, meer gebrek aan tijd dan aan geld.
Tja sinds ik een kind heb is het wat minder geworden. Maar we zijn toch vorig jaar naar Indonesie en Egypte geweest. Daarvoor reisde ik zoveel en zovaak mogelijk. Ben voordat mijn dochter geboren werd, 2 jaar weg geweest en heb heel wat verschillende landern bezocht. Ik reis eigenlijk al vanaf mijn 20ste ofzo. Maar op die leeftijd was het 1 a 2x per jaar en had ik daarvoor wel gespaard. Reizen is mijn passie, dus al het even kan ben ik weg.

Met een kind (en een tweede op komst) wordt het wat meer plannen. Maar als je wilt kan je nog heerlijk verre reizen maken hoor. Mijn droom is zelfs om over een aantal jaartjes met zn vieren nog een keer een jaar op reis te gaan. Of als ik ook maar even de kans krijg dan zal ik definitief naar het buitenland emigreren. En meestal zorg ik er wel voor dat die dromen uitkomen
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
2005: Westen van Amerika

2006: Noordoosten van Amerika

2008: Zuidwesten van Amerika

2009: Florida

2009: ? (wel weer Amerika in ieder geval)
Ik ga minstens 1 keer per jaar ver weg en vaak nog wel 3 keer 'kort' weg (heb ook familie in het buitenland wonen, dus daar ga ik ook sowieso 1 keer per jaar heen).

Zes jaar geleden begon ik met reizen en toen wist ik: this is life! Ik zou niet zonder willen en ben net als wat Elninjoo zegt echt besmet . Om die reden zou ik dus bijv. ook niet moeten denken aan het krijgen/hebben van kinderen, want dan kan ik het wel vergeten..

Ik voel me ook best wel bevoorrecht met wat ik tot nu toe allemaal heb kunnen zien van de wereld, maar goed, ik werk er dan ook hard voor enzo
In januari 2006 onze eerste reis buiten Europa gemaakt naar Brazilië. Daarna naar Curacao, zuidwest VS en de Filipijnen geweest. Voordeel is dat ik door mijn werk eens per jaar heel goedkoop tickets kan krijgen (ca 100 euro intercontinentaal) dus dan ga je toch wel wat makkelijker ver weg. Dit jaar staat Cuba (mei) op het programma met tickets die ik extra heb gewonnen en dan nog eind van het jaar met de "gewone" goedkope tickets weg. Dat wordt waarschijnlijk Hong Kong, maar dat is nog zo ver weg...
quote:zelda79 schreef op 21 januari 2009 @ 17:55:

Elninjoo, goed dat je verschillende plaatsen blijft opzoeken. Ik blijf al sinds vijf jaar aan hetzelfde Aziatische land hangen en keer er telkens waar naar terug.

In dat betreffende land heb ik inmiddels al een waar 'sociaal leven' opgebouwd wat natuurlijk ook heel leuk is, maar verder zie ik geen moer meer van de 'rest van de wereld'.

En welk land heeft jouw hart zo gestolen?

Hoewel ik ook sommige landen echt helemaal geweldig vind, wil ik toch telkens weer naar 'n andere bestemming. Wil niet zeggen dat ik nooit meer ergens terug naar toe zal gaan wanneer dat zo uitkomt, maar nieuwe landen zien heeft toch mijn eerste voorkeur.
Ook ik maak minstens 1 keer per jaar een verre reis. En ook bij mij is tijd eerder een bottleneck dan geld. Ik spaar niet speciaal om te reizen, ik betaal mijn reizen gewoon van mijn spaargeld wat ik door het jaar heen bij elkaar verzamel. En aangezien ik reizen belangrijker vind dan kleding, make-up, schoenen, luxe of wat dan ook is er altijd geld genoeg voor nog een reis.

De niet-Europese landen waar ik de afgelopen jaren ben geweest: Turkije, Egypte, Brazilie, Zuid-Afrika, Namibie, Botswana, Zimbabwe, Thailand, Nieuw-Zeeland, China, Tibet, Nepal, India, Jordanie, Marokko, Bhutan. En op dit moment ben ik in Chili omdat we tien weken rondtrekken door Bolivia, Chili (inclusief Paaseiland), Argentinie en Antarctica (vandaar ook dat mijn trema's het niet doen, sorry).
Wij proberen (sinds 4 jaar) elk jaar een verre reis te maken.. tot nu toe:

Mexico

Indonesie

Gambia

Dominicaanse Republiek

En verder veel binnen Europa gezien.

En dit jaar nog geen idee,iig binnenkort een weekend naar Edingburgh
Binnen Europa heb ik een aantal landen helemaal rondgereisd: Italië (inclusief hak/teen, Sardinië en Sicilië), Spanje, Portugal, Frankrijk (inclusief Corsica), Engeland, Wales, Schotland.

Buiten Europa: Rusland, Mongolië, China, Zuid-Korea en stukje Noord-Korea, Jordanië, Syrië.

Echt sparen voor verre reizen doe ik niet. We gaan meestal het ene jaar buiten Europa, het andere jaar binnen Europa (gewoon omdat in Europa ook nog zo heel veel mooie plekken zijn, Scandinavië inclusief Noordpool staat voor volgend jaar op mijn verlanglijstje).
2006 begonnen met reizen buiten europa.

2006: Gambia en Brazilie

2007: Berlijn (Ok, niet ver maar goed) Turkije en Venezuela

2008: Brazilie

2009: Kappverdische eilanden.

Ik wil elk jaar minimaal 1 keer op vakantie, ik spaar gewoon elke maand wat.
2007: Thailand - Laos - Vietnam - Cambodja

2008: Egypte - Israel - Jordanië

En in de planning:

najaar 2009 : Marokko

voorjaar 2010: Tibet en Nepal

En zo willen we elk jaar één verre reis maken, en tussendoor goedkope stedentripjes met Ryanair

Europa heb ik grotendeels gezien, maar er blijven natuurlijk altijd plekjes over om tussendoor heen te gaan.

Ik spaar momenteel niet zoveel: elke maand automatisch 50 euro, en wat ik over heb aan het eind van de maand gaat ook naar reizen. Met het vakantiegeld en de belastingteruggave meegeteld, maakt het bij elkaar een mooi reisbudget.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven