Entertainment alle pijlers

Floortje naar het einde van de wereld

09-01-2014 22:08 672 berichten
Meer liefhebbers van dit programma?

Ik vind het echt schitterend, die mooie verlaten landschappen!
quote:himalaya schreef op 05 maart 2017 @ 22:38:

[...]

Neehoor, ze is bewust kindvrij.Ok, weer wat wijzer.
Zou het er precies 1 week uit houden en dan weer naar de bewoonde wereld, de kinderen missen toch ook best hun sociale contacten? Zal mij niks verbazen dat als zij 20 jaar zijn verhuizen naar een stad.
quote:_alice_ schreef op 06 maart 2017 @ 16:32:

Zou het er precies 1 week uit houden en dan weer naar de bewoonde wereld, de kinderen missen toch ook best hun sociale contacten? Zal mij niks verbazen dat als zij 20 jaar zijn verhuizen naar een stad.de dochter gaf dit nu ook aan, dat ze eigenlijk wel naar een 'gewone' school wil, maar meer om te kijken hoe het er daar toe gaat. Ze gingen kijken hoe dit opgelost kon worden. Luisteren dus goed naar de kinderen, hadden het er ook vaak over, wat ze willen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ongelofelijk mooi daar!
Geweldige aflevering. Zo mooi daar!
Ik kon er niet goed de vinger op leggen maar ze zaten allemaal een beetje in mijn allergie
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 06 maart 2017 @ 20:13:

Ik kon er niet goed de vinger op leggen maar ze zaten allemaal een beetje in mijn allergie Het was allemaal net even te mooi of perfect ofzo. Tenminste dat gevoel heb ik erbij.

Ik kon er niet goed de vinger op leggen maar ze zaten allemaal een beetje in mijn allergie Te perfect?

Ik kon er niet goed de vinger op leggen maar ze zaten allemaal een beetje in mijn allergie Dit idd weet ook niet zo precies wát maar kreeg er een beetje jeuk van.
Het leek wel of die kinderen niet echt naar hun zin woonde en die ouders zitten er zo bovenop, te benauwend, niet iedereen vind het leven zo afgezonderd leuk.
quote:_alice_ schreef op 06 maart 2017 @ 21:33:

[...]

Dit idd weet ook niet zo precies wát maar kreeg er een beetje jeuk van.

Die lach van die vrouw na elke zin van wie dan ook. Dat stoorde mij.

Ik vermoed dat iig dat meisje al wat langer naar leeftijdsgenootjes verlangt maar dat ouders het zo lang mogelijk uitstellen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Die indruk kreeg ik helemaal niet. Ze heeft twee jaar op een gewone school gezeten en nu ze dat weer wil, gaan haar ouders dat regelen, zeiden ze.
.
quote:impala schreef op 06 maart 2017 @ 21:54:

Die indruk kreeg ik helemaal niet. Ze heeft twee jaar op een gewone school gezeten en nu ze dat weer wil, gaan haar ouders dat regelen, zeiden ze.dit dus
Hahaha

In jullie allergie?

Ik vermoed idd een bewtje jaloezie:)
quote:_alice_ schreef op 06 maart 2017 @ 16:32:

Zou het er precies 1 week uit houden en dan weer naar de bewoonde wereld, de kinderen missen toch ook best hun sociale contacten? Zal mij niks verbazen dat als zij 20 jaar zijn verhuizen naar een stad.

Eens, wat een mini eilandje.

Interessant vond ik dat surfen. Wauw zeg. Ik ben hem gelijk gaan Googlen want ik meende iets bekend te zien en horen. Ik ben nl. ook in de jaren 80 gaan surfen.

Hij is nog steeds erg goed, zijn dochter gaf aan ook fanatiek surfer te zijn.

Die vrouw zag er superfit en strak uit zeg. Hij ook trouwens.

Ik kon er niet goed de vinger op leggen maar ze zaten allemaal een beetje in mijn allergie Daar ben ik het met je eens . Ze zaten echt het perfecte gezinnetje uit te hangen
Prachtige aflevering en wat een totaal ander leven dan dat van de meeste westerlingen. Ik vind dit soort programma's zo inspirerend, zelfs al zal ik zelf niet zo gaan leven en ben ik uit een stuk minder avontuurlijk hout gesneden. Maar als je van heel jong ( de kinderen) of vrij jong ( de ouders) af al zo ongebonden leeft dan is dat waar je vertrouwd mee bent . Ik snap wel dat je dan niet meer kunt aarden in bv. een stad, waar reclame en geld uitgeven best wel centraal staan.

Ik denk trouwens dat deze mensen van heel weinig geld leven, gezien het feit dat hun voedsel voornamelijk van eigen verbouw en uit zee komt ( met af en toe een gevangen kip ) . Energievoorziening loopt via zonnepanelen zo te zien. Het leven op dat eiland zal verder niet duur zijn, en ze hebben inkomsten uit toerisme ( walvisexcursies) . Ach, en als je verder amper kleren koopt, weinig apparaten nodig hebt , nauwelijks uit eten gaat of op terrasjes zit ... dat scheelt een hoop geld.

Floortje is daar een aatal dagen, en uit al het filmmateriaal daar wordt een programma geknipt van hooguit 40 minuten schat ik ( de rest was de reis ernaartoe) . Met andere woorden wij zien maar een fractie van hoe die mensen leven en hoe ze met elkaar zijn. Ik vind het dan ook nogal vreemd als forummers hier denken te 'voelen'( lekker vaag) dat die kinderen niet zo gelukkig zijn met dit leven. Zij hebben in ieder geval een unieke jeugd en ik vermoed dat het een levenservaring is die hen sowieso een goede basis geeft voor wat ze dan ook willen gaan doen in de komende jaren.
Eens katelin.

Zij leven in het hier en nu, ze leven een prachtig stressloos leven. Nu genieten ze en zijn ze gelukkig. Maar hoefr niet te betekenen dat ze dit voor altijd blijven doen.

Ik denk dat heel veel mensen hiervan kunnen leren. En ze juist niet een toneelspel spelen want zij leven voor zichzelf en niet voor de buurenwereld ( wat hier juist wel gebeurd).
Ik vond het bijzonder en inspirerend.

Of ze dit lang of kort doen of perfect wilden overkomen, dat boeit me niet zo.

Het is mooi om eens te zien hoe mensen heel anders leven dan de meesten. Doet je nadenken over wat je daarvan zelf zou willen overnemen, of wat juist niet.
quote:_alice_ schreef op 06 maart 2017 @ 21:33:

[...]

Dit idd weet ook niet zo precies wát maar kreeg er een beetje jeuk van.

Ik vond het wel een bepaalde triestheid uitstralen, vooral heel duidelijk te zien in de laatste shot dat ze naast elkaar op het strand zitten.

De kinderen missen overduidelijk leeftijdgenoten. Op die leeftijd alleen maar met je ouders opgescheept zitten in the middle of nowhere, daar zit toch geen tiener op te wachten.

Ik stel, als je zo wil leven, prima maar om je kinderen met zo'n leven op te zadelen vind ik best egoïstisch.

Kokosnoten plukken en duiken met walvissen is lachen maar volgens mij zou die meid liever een jongen willen zoenen of met vriendinnetjes gaan shoppen.

Zij is gewoon eenzaam.
quote:Barbara1978 schreef op 07 maart 2017 @ 23:07:

[...]

Ik vond het wel een bepaalde triestheid uitstralen, vooral heel duidelijk te zien in de laatste shot dat ze naast elkaar op het strand zitten.

De kinderen missen overduidelijk leeftijdgenoten. Op die leeftijd alleen maar met je ouders opgescheept zitten in the middle of nowhere, daar zit toch geen tiener op te wachten.

Ik stel, als je zo wil leven, prima maar om je kinderen met zo'n leven op te zadelen vind ik best egoïstisch.

Kokosnoten plukken en duiken met walvissen is lachen maar volgens mij zou die meid liever een jongen willen zoenen of met vriendinnetjes gaan shoppen.

Zij is gewoon eenzaam.

waar haal je dit allemaal vandaan?? De kinderen zelf gaven heel duidelijk aan dat ze het zo prima vinden. Er wordt regelmatig met elkaar over gesproken wat ze willen. En nu het meisje aangaf dat ze wel naar een gewone school zou willen, gaan ze daar mee aan de slag.

Je vult nogal wat in zeg, of heb jij een hele andere aflevering gezien?
Ze leek mij juist erg gelukkig met het klimmen in bomen, surfen en haar paarden. Ze had ook wel wat contacten op het eiland en het vasteland, maar niet zoals een stadstiener nee. Ik zou getekend hebben voor zo'n jeugd.
quote:friezinnetje2014 schreef op 07 maart 2017 @ 23:14:

[...]

waar haal je dit allemaal vandaan?? De kinderen zelf gaven heel duidelijk aan dat ze het zo prima vinden. Er wordt regelmatig met elkaar over gesproken wat ze willen. En nu het meisje aangaf dat ze wel naar een gewone school zou willen, gaan ze daar mee aan de slag.

Je vult nogal wat in zeg, of heb jij een hele andere aflevering gezien?Toen Floortje aan haar vroeg of ze vriendinnen mist toen had ze het wel even moeilijk. Mijn dieren zijn mijn vrienden.
quote:Barbara1978 schreef op 07 maart 2017 @ 23:26:

[...]

Toen Floortje aan haar vroeg of ze vriendinnen mist toen had ze het wel even moeilijk. Mijn dieren zijn mijn vrienden.en daar haal jij je hele verhaal uit? Knap hoor
quote:friezinnetje2014 schreef op 07 maart 2017 @ 23:31:

[...]

en daar haal jij je hele verhaal uit? Knap hoor

Zo kwam het wel op mij over.

Maar goed, ik zal het wel mis hebben want jij hebt hier blijkbaar beter door hoe dat het zit

Hoe dan ook, ik geniet altijd van het programma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven