Entertainment alle pijlers

Floortje naar het einde van de wereld

09-01-2014 22:08 672 berichten
Meer liefhebbers van dit programma?

Ik vind het echt schitterend, die mooie verlaten landschappen!
Ik vind het altijd een erg leuk programma om naar te kijken, maar ik vind Floortje niet zo goed. Ze kan wel presenteren, maar haar interviewvaardigheden laten nogal te wensen over vind ik. Ze stelt geen boeiende vragen en ze vraagt zo weinig door. Ze maakt meer gewoon een praatje met die mensen, terwijl ik veel meer van ze wil weten. Ik mis diepgang in het programma, jammer.

Liever kijk ik inderdaad naar Tom Waes!
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik vond het ook een beetje een verdrietige toestand, met name voor de dochter. Tieners die opgroeien op een dusdanig afgelegen plek...pf, ik werd er beetje naar van.

De moeder vertelde dat de kinderen zich prima kunnen redden in de stadse wereld, en gaf als voorbeeld dat ze op een luchthaven van de ene naar de andere gate kunnen lopen. Daar moest ik een beetje om lachen; luchthavens zijn de best beveiligde plekken op aarde daar heb je geen enkele street skill voor nodig.

Zeker lieve mensen, en een prachtige omgeving, maar wat lijkt het me eenzaam om op te groeien.
Maar er zijn duizenden kinderen die op afgelegen plekken op aarde opgroeien , en die worden ook gewoon volwassen, krijgen vrienden of relaties, vormen een gezin, verdienen geld etc. Het is maar net met welke bril je kijkt. De doorsnee Westerse jeugd is niet zaligmakend of een gegarandeerd ticket naar geluk.

Het hangt ook enorm van je persoonlijkheid en interesses af of je goed kunt aarden in dunbevolkte natuurrijke omgevingen . Sommige mensen hebben het helemaal niet nodig om steeds maar omringd te worden door andere mensen of om te praten over van alles en nog wat. En anderen voelen zich al eenzaam zonder smartphone of willen bv altijd tv /muziek aan .
Dat meisje leek anders niet heel gelukkig.
quote:rascalles schreef op 12 maart 2017 @ 14:20:

Dat meisje leek anders niet heel gelukkig.Ze wilde ervaren hoe het was op een school in Australie, en dat gingen ze regelen werd er gezegd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mooi om te zien dat ze nog steeds twinkeling in haar ogen krijgt als ze over hem praat
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
dit is ook wel echt het einde van de wereld
Wat een prachtige uitzending!
Deze mensen bleven maar 1 jaar op het eiland? Kon het niet goed verstaan.
Ik vind Tom Waes inderdaad ook leuker nu, vooral ook door de keuzes van landen die hij bezoekt. Elke aflevering moet ik ook gewoon weer lachen om wat hij meemaakt.

Zag trouwens ook op aflevering Tom in de klas oid, gaat hij een stel pubers lesgeven. Gewoon echt een leuke man, hij heeft 3 kinderen trouwens.

De afleveringen van Floortje vind ik altijd wel mooi, maar dat is het dan zegmaar.
quote:_alice_ schreef op 12 maart 2017 @ 23:14:

Deze mensen bleven maar 1 jaar op het eiland? Kon het niet goed verstaan.Volgens mij zelfs maar een half jaar. De vorige keer dat ze er waren was van okt-2010 tot feb 2011, zo stond op het bordje wat ze op de boom hadden gespijkerd.
een half jaar idd
Prachtig eiland, erg mooie begroeing. Ik zou alleen gek worden van die wind. En wat een leuk stel, vooral die vrouw. Heeft iemand haar boek gelezen?
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:Robinson schreef op 13 maart 2017 @ 05:03:

Ik vind Tom Waes inderdaad ook leuker nu, vooral ook door de keuzes van landen die hij bezoekt. Elke aflevering moet ik ook gewoon weer lachen om wat hij meemaakt.

Zag trouwens ook op aflevering Tom in de klas oid, gaat hij een stel pubers lesgeven. Gewoon echt een leuke man, hij heeft 3 kinderen trouwens.

De afleveringen van Floortje vind ik altijd wel mooi, maar dat is het dan zegmaar.

Ik denk dat het twee heel verschillende programma's zijn maar ik kan van allebei wel genieten.

Floortje vertelt persoonlijke verhalen, Tom legt de nadruk op toeristische belevenissen in landen waar weinig toeristen naartoe gaan.

Vond het wel leuk en tenenkrommend tegelijk toen hij de urine-eieren ging proeven in China.

Mijn man trok het niet, die moest even een luchtje gaan scheppen anders zou hij gaan overgeven.

Ja hij heeft drie kinderen en waarschijnlijk ook een vrouw die op ze past. Floortje heeft zo iemand niet dus ze heeft bewust geen kinderen gekregen anders zou ze moeten stoppen met de programma's.
quote:Barbara1978 schreef op 13 maart 2017 @ 12:38:

[...]

Floortje heeft zo iemand niet dus ze heeft bewust geen kinderen gekregen anders zou ze moeten stoppen met de programma's.

Er zijn vele redenen om geen kinderen te willen hoor, ook al heb je wél een partner.

En waarom zou ze moeten stoppen met het programma als ze wel kinderen zou hebben? Kwestie van goed regelen met een partner/opvang/familie. Ze is niet constant op reis hoor.
quote:louise1 schreef op 13 maart 2017 @ 08:04:

Prachtig eiland, erg mooie begroeing. Ik zou alleen gek worden van die wind. En wat een leuk stel, vooral die vrouw. Heeft iemand haar boek gelezen?Nee, wil het nog wel even terugzoeken en kijken of ik het kan vinden. Ik weet niet meer of het boek echt over hun leven daar ging?
http://www.panmacmillan.com.au/9781743537909/

Dit is het boek volgens mij
Ik kijk nu, prachtig weer maar die wind zeg!
quote:himalaya schreef op 13 maart 2017 @ 17:43:

[...]

Er zijn vele redenen om geen kinderen te willen hoor, ook al heb je wél een partner.

En waarom zou ze moeten stoppen met het programma als ze wel kinderen zou hebben? Kwestie van goed regelen met een partner/opvang/familie. Ze is niet constant op reis hoor.

Ik heb het in een interview met haar gelezen.

Zij is inderdaad constant op reis, heeft daarom al moeite om een relatie te hebben laat staan een gezin. Zij vindt het wel een gemis maar is heel erg gelukkig met haar leven omdat het een bewuste keuze is geweest, het is haar niet overkomen (naar eigen woorden).
mocht je graag met Robyn en Gary mee willen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat moet je daar met al die kinderen?
Op de een of andere wijze vind ik echt vervelend dat ze Engels spreekt met Duitse mensen. Ik zit het dan in mijn hoofd naar het Duits te vertalen ??
quote:girasole3 schreef op 19 maart 2017 @ 21:47:

Wat moet je daar met al die kinderen?

Ik kan me niets voorstellen bij kinderen, laat staan 9. En zo minimalistisch moeten leven.

Maar ze lijken me wel gelukkig.
Er zit bij die man veel verdriet. Zou dit leven een soort vlucht zijn ?
quote:himalaya schreef op 19 maart 2017 @ 22:01:

[...]

Ik kan me niets voorstellen bij kinderen, laat staan 9. En zo minimalistisch moeten leven.

Maar ze lijken me wel gelukkig.De kinderen lijken idd gelukkig. Maar de ouders??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven