Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Gefeliciteerd Satire!
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Wij zijn nog opzoek naar wat jongensnamen voor het geval dat er in de buurt, familie etc. de namen die we nu heel leuk vinden voorkomt.

Deze namen hebben we nu:

Noud

Bas

Mees

Iemand suggesties wat in dit rijtje past? We houden van simpel, hollands, maar toch een naam die je niet heel veel hoort..
Rick

Kees

Jos

Reint

Just

Lars

Ben

Moos

Jelle

Loek

Jens
quote:fashionx schreef op 25 februari 2017 @ 16:57:

Wij zijn nog opzoek naar wat jongensnamen voor het geval dat er in de buurt, familie etc. de namen die we nu heel leuk vinden voorkomt.

Deze namen hebben we nu:

Noud

Bas

Mees

Iemand suggesties wat in dit rijtje past? We houden van simpel, hollands, maar toch een naam die je niet heel veel hoort..

Noud vind ik juist echt een modenaam van de afgelopen jaren. Bas hoor ik ook wel veel maar dan zozeer bij jonge kinderen. Ideeen:

Mas

Stef

Stan

Jard

Jorn

Twan

Nick

Timme

Joppe
Ik spreek toch geen Chinees?!

Deze namen hebben we nu:

Noud

Bas

Mees

Tijn

Cas

Sil

Siem
Luciën

Deze namen hebben we nu:

Noud

Bas

Mees

Guus

Koen

Huub

Pim

Joep

Giel

Eein

Huub

Job

Loek
Mijn zoontje heet Storm... Stoere naam, maar tja.... Zijn naam en karakter komen overeen... dus ik zou zeggen kies een rustige naam haha

Deze namen hebben we nu:

Noud

Bas

Mees

Ted

Mels

Chris

Sieb

Joes

Jelte

Lex

Loet
@Fashionx

Wout

Mart

Ward

Bart

Krijn

Huib

Joes

Jort

Niek

Rens

Jens

Moos

Thom

Jelte

Bob

Duuk

Sjors

Verder eens met Tinkerbell, Noud is een echte modenaam, hoor je juist vaak. Geldt m.i. ook voor Mees.
Glenn is een mooie jongensnaam.
Steven is een mooie jongensnaam.
Hulp gevraagd, wij komen er niet uit!

We zijn op zoek naar een jongensnaam. Liefst niet een die veel voorkomt, meer dan 1 lettergreep i.v.m. achternaam en liefst enigszins klassiek. beetje kak mag best

We hebben nu:

Jakob/Jacob (ik)

Boudewijn (man)

Casper/Caspar

Sebastiaan

Maar voor ons gevoel zit 'ie er nog niet tussen. Iemand nog ideeën?
Boudewijn is geweldig.

Opties

Rutger, Mingus, Waldemar, Silvijn, Matthijs, Pieter, Ramses, Rafael,
Caspar vind ik zo mooi!

Sebastiaan ( roepnaam sebas) ook.
Ik vind Delano een mooie jongensnaam.
@Iphi

Frederik

IJsbrand

Victor

Valentijn

Melchior

Arvid

David

Maurits

Oscar

Quirijn

Philip

Boudewijn, leuk!
Leuke namen, lphi! Wij hadden o.a. dezelfde namen op ons jongenslijstje staan. Andere namen die erop stonden waren:

Felix

Valentijn

Caspian

Merlijn

Ik denk dat het bij ons Felix of Valentijn was geworden als we een jongen hadden gekregen. Boudewijn was eigenlijk onze eerste ingeving, maar aangezien mijn familie nogal van het afkorten is en we niet zo gecharmeerd zijn van boudje en wijntje, zullen we die naam niet snel aan een toekomstige zoon geven. Als jij niet van die afkorters in je omgeving hebt zou ik zeker Boudewijn overwegen!
Super bedankt voor de suggesties tot zover! Boudewijn vind ik op zich een hele mooie naam, maar onze achternaam begint ook al met een B.

Daar ligt een beetje mijn dilemma, want ik houd eigenlijk niet zo van alliteratie in een naam. Maar misschien moet ik dat maar loslaten. Zo erg is dat nou ook weer niet natuurlijk.

Ik ben in onze omgeving zelf de enige die de neiging heeft om namen af te korten, dus daar komen we dan wel onderuit.

Heel veel van de andere namen zijn in onze naaste omgeving al aan kinderen gegeven en dat maakt het zoeken ook wel moeilijk. (Iedereen pikt alle mooie jongensnamen voor onze neus weg!)
Misschien dat ik hier nog nieuwe suggesties krijg. Ik ben op zoek naar een jongensnaam. Hebben al een dochter haar naam is Iris. We houden van niet te lange klassieke namen. Geen al te populaire naam graag. Ook nog een eisen lijstje:

- Niet beginnend met de B of K vanwege onze voornamen en achternaam.

- Niet eindigend op de K.

- Liever niet beginnend met de I vanwege naam dochter.

- Geen al te harde klank vanwege de achternaam.

De volgende namen heb ik al overwogen maar de meeste zijn afgeketst door man of vanwege andere redenen zijn ze het toch niet.

Oscar (hier zijn we beide vrij content mee maar geen gevoel van dat is m)

Niels

Roan

Tim

James

Victor

Dan hebben jullie wel een idee in welke richting we denken. Man wil helaas absoluut geen Engelse naam. Hij kwam zelf met Wim en dat vind ik weer vreselijk.

Deze namen hebben we nu:

Noud

Bas

Mees Suggesties: Mats, Pim, Jelle, Bram, Joost, Gijs, Thijs, Paul, Hidde, Lars.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
quote:Iphi schreef op 06 maart 2017 @ 21:56:

We zijn op zoek naar een jongensnaam. Liefst niet een die veel voorkomt, meer dan 1 lettergreep i.v.m. achternaam en liefst enigszins klassiek. beetje kak mag best

We hebben nu:

Jakob/Jacob (ik)

Boudewijn (man)

Casper/Caspar

Sebastiaan

Jacob: zo leuk!!

Suggesties: Floris, Laurens, Roderick, Wouter, Olivier, Jilles, Maarten, Jochem.
quote:Iphi schreef op 06 maart 2017 @ 21:56:

We hebben nu:

Jakob/Jacob (ik)

Boudewijn (man)

Casper/Caspar

Sebastiaan

Elias

Tobias

Tobian

Olivier

Emile

Lennard

Merijn

Maxim

Abel

Julien
quote:assepoester1984 schreef op 07 maart 2017 @ 16:35:

Misschien dat ik hier nog nieuwe suggesties krijg. Ik ben op zoek naar een jongensnaam. Hebben al een dochter haar naam is Iris. We houden van niet te lange klassieke namen. Geen al te populaire naam graag. Ook nog een eisen lijstje:

- Niet beginnend met de B of K vanwege onze voornamen en achternaam.

- Niet eindigend op de K.

- Liever niet beginnend met de I vanwege naam dochter.

- Geen al te harde klank vanwege de achternaam.

De volgende namen heb ik al overwogen maar de meeste zijn afgeketst door man of vanwege andere redenen zijn ze het toch niet.

Oscar (hier zijn we beide vrij content mee maar geen gevoel van dat is m)

Niels, Roan, Tim, James, Victor.

Dan hebben jullie wel een idee in welke richting we denken. Man wil helaas absoluut geen Engelse naam. Thomas, Jeppe, Rens, Sander, Thije, Julian, Lars, Robin, Gijs, Rene
Wesley in navolging van Wesley Snijder de voetballer en echtgenoot van Yolante Cabou-Casbergen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven