** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
@ Minny: heel veel sterkte de komende dagen. Hopelijk mag Timo snel weer naar huis!

@Nut: Gefeliciteerd. Viel het mee in het ziekenhuis?

@Pebbles: Wat een ontzettend leuke foto's op hyves

De mama-dag zit er hier weer op. Voel me nog steeds niet helemaal happy en Sofie hoest nog steeds. Ik heb dus eigenlijk maar weinig gedaan. (Voelde me wel goed genoeg om even naar prenatal te rijden om een nieuw shirtje en broekje voor Sofie te kopen )
Hallo Dames,

Ben vandaag naar de Zwaluwhoeve geweest, heerlijk! Dat moet ik echt vaker doen :-)

Meeting, heb ik verkeerd gepost, yoga meeting is ook de 15e maar als thuisblijf moeder heb ik de data niet altijd goed in mijn hoofd. Dadelijk weer aan het werk, dan gaat het vast beter!

Dank voor de tips!
grgrg, gisteren weer 3 x gebeld door de opvang dat Roan zoveel huilt, of ik hem ff wil ophalen omdat hij niet meedoet in het ritme... grgrgrg. En dan zit je net weer alleen en kan ik niet weg, concentratie is dan ook ver te zoeken.

Gek he, mijn mannetje had flinke koorts, vandaag de hele dag 40,4.

Volgens mijn vader en zijn collega (artsen) is dat een enorme boost voor het immuunsysteem, is het juist goed dat hij ergens op reageert, maar het voelt zo machteloos, want Roan zit echt niet lekker in zijn hummetje. Veel knuffelen en aandacht geven is dan heel belangrijk, want ze "krijsen" als het ware om aandacht. Het zal vast tussen mijn oren zitten, dat ik koorts eng vind, zolang hij drinkt maakt mijn vader zich geen zorgen. Op een of andere manier deel ik dat niet met hem.

Roan zit nu ff 2 uurtjes op de opvang omdat ik belangrijke afspraak heb, maar opvang heeft vandaag wel excuses aangeboden voor gisteren, maar het is wel onwijs klote.

Ooh ja, Lucycat heeft aangegeven ws wel bij de meeting te kunnen zijn!

Dus dat is al 6: Tori, Nut, Belly, Pebbles, Lucycat en ik.

Morrie, Reness en Sarah kunnen niet. En de rest?

Ga gauw door...
Dames dank voor de felicitaties! Heb een fijne verjaardag gehad.

Ericaatje, vindt t toch raar dat ze bellen omdat ie niet in het ritme kan meekomen. Als hun niet tegen zijn gehuil kunnen moeten ze een andere baan gaan zoeken, baby's huilen nu eenmaal dat hebben ze ongetwijfeld op de opleiding gehad.

Ik hou ook niet van koorts hoor.

Minny beterschap met Timo, hoop dat je hem weer snel mee naar huis mag nemen.

Onze kinderwagen is kapot, grrrr. Er is een schroef uit het onderstel en 1 klip van de reiswieg is afgebroken.Ben al naar de Prenatal geweest, er worden schroeven opgestuurd en dan mag ik dat zelf maken......dat horen hun toch te doen, het valt onder de garantie en als ik er zelf aan ga sleutelen dan vervalt mn garantie. Ooooh en dan sta ik weer niet sterk genoeg in mn schoenen om stennis te gaan schoppen he.

Maar goed zit nu wel mooi zonder wagen mét hond die uitgelaten moet worden en sjijtweer
Dames,

Veel geschreven, maar hier ook een berichtje uit de ziekenboeg. Ik was net begonnen op mn werk en ik kon me alweer ziekmelden met 39 graden koorts. Wat een ellende.

Vandaag met veel moeite (en met hulp van mijn moeder) naar kinderarts geweest. Omdat hij nu weer net iets beter groeit (100 gr in 1 week) kijken ze het nog aan. Wel denken ze dat het nachtelijk hoesten door reflux komt, dus ik moet aan de Nutriton (ja gewoon in een flesje Nutrilon1. Ok, en wat als ik geen kunstvoeding wil geven? Nou dat werd t lastig. Zometeen maar even vragen op het BV topic)

Dus later meer, nu weer even voeden en dan met Nicolaas het bed in....
@belly: tegen spugen wordt vaak johannesbroodpitmeel gebruikt (dat zit ook in Nutriton).

Dit kwam ik tegen over jbpm en bv:

Een veel gebruikte oplossing is het indikken van de voeding. U kunt dat doen met Nutriton (wat een natuurlijk bindmiddel bevat, namelijk Johannesbroodboompitmeel).

(..)

Borstvoeding laten indikken kan op twee manieren: aan afgekolfde melk wat Nutriton toevoegen, of aan een klein beetje (20 ml) afgekolfde melk Nutriton toevoegen (de hoeveelheid poeder alsof het een fles van 150 ml is) en dit met een lepeltje geven, voorafgaande aan de normale borstvoeding.

.

Super dat hij is aangekomen trouwens!

@nut: balen van die kinderwagen. Kan natuurlijk gebeuren maar wel belachelijk dat de winkel dan zulke slechte service biedt.

@ericaatje: mijn mond valt elke keer open van dat KDV van jou maar gelukkig hebben ze nu zelf al hun excuus aangeboden.

Heb je geen andere optie? Ander KDV, gastouder?

@polleke: ik heb ook ontzettend leuke meiden

Floor is weer beter maar Eva had net een wat hogere temperatuur dus die is ook niet helemaal lekker.
Goedemorgen,

Er zijn wel andere kdv's in de buurt, maar deze zit naast mijn zaak, dus ben 10 stappen ben ik binnen. Heb binnenkort gesprek met ze hierover.

Gisteren is het helemaal fout gegaan met Roan.'s avonds kwam mijn vader kijken en toen werd hij toch niet lekker. Je zag het gebeuren, binnen 2-3 minuten. Als de donder naar de huisartsenpost geweest en meteen doorverwezen naar de kinderarts op verdenking van hersenvliesontsteking. Uiteindelijk na 3 uur testen en onderzoeken bleek het een virale infectie te zijn in zijn buikje en longen (variant op de griep die nu heerst). Hij mocht wel weer mee naar huis, maar het is vreselijk om zo'n kleintje zo verdrietig te zien. Het was wel razend druk bij de HA-post, maar iedereen was het er over eens dat ik voor mocht gaan omdat Roan zo aan het huilen was. Gelukkig!!

Koorts is inmiddels wel gezakt naar 39,2. Mijn moeder past nu even op, omdat ik moest werken omdat mijn collega later begon, maar als die er is, ga ik snel terug naar huis.

wordt vervolgd....
Jeetje ericaatje, wat heftig zeg. Wel fijn dat ze zo snel handelden op de huisartsenpost en dat hij daardoor meteen onderzocht werd. Ik zou echt in de stress schieten. Nu maar hoepn dat hij er snel weer bovenop komt.

@Belly: hè wat vervelend om al in de eerste week van het werken weer ziek te worden. Wel fijn dat Nicolaas weer een beetje aan het groeien is. Ik gebruik ook al een hele tijd johannesbroodpitmeel tegen het spugen van Sofie en ik ben er erg over te spreken. Het is de moeite om het eens te proberen.

@Nut: klote van die kinderwagen zeg. Heb je geen draagzak waar je hem in mee kunt nemen als je de hond uitlaat?
grggr, ik mocht echt even mopperen...

niet alleen een heel ziek kind thuis, maar ook nog een strijd met je personeel. Ik had haar vandaag bijna op staande voet ontslagen. Ik ben zoooooo boos!

Word je door je personeel aangesproken dat je te lang hebt gewacht om naar de HA-post te gaan, dat ik mijn achterwacht beter moet regelen, want zij vindt dat werk voor het kind gaat, dat ik teveel vrij neem, dat ik haar daardoor teveel alleen laat, en vervolgens dat ik tijdens het werk teveel over Roan praat... grgrgrg. het bloed komt onder mijn nagels vandaan. En als je er over wilt praten, kijkt ze je niet aan en gaat ze gewoon zitten hyven!!!! personeel... grgrggrg, het is dat ik niet zonder kan, maar zo kan het ook niet.
@ericaatje: Wat zal je geschrokken zijn!! Lijkt me doodeng als je je kind ineens zo ziek ziet worden. En alsvze dan ook nog bang zijn dat hij hersenvliesontsteking heeft wordt je er ook niet echt geruster op.

En dan nog zo'n fijn personeelslid ook. Kan je niet van haar af? (niet dat ik iemand werkeloos wil maken maar zulke dingen zou ik echt niet zeggen tegen mijn baas).

Zowiezo gaat als het goed is bij niemand het werk voor het kind (kan je haar mooi aan herinneren als ze zelf kinderen krijgt).

Nou ericaatje, jij mag het wel hebben zeg! Laten we hopen dat hier verder niemand zijn werk belangrijker vindt dan zijn kind! Natuurlijk komt je kleintje op de eerste plaats, zeker als je er zorgen over hebt omdat hij ziek is.

Bovendien: als je personeel commentaar heeft op jouw manier van je werk / dag indelen, dan zou ze toch ook wel een geschikter moment kunnen vinden om daar over te praten.

En dan ook al steeds dat gedoe op het KDV...

Ik hoop voor je dat je nu weekend hebt en even 2 dagen kunt knuffelen met je mannetje.
Goedemorgen,

Hier heel slecht geslapen, heb de hele nacht boos liggen wezen op mijn personeel.

@Pebbles, het vreemde is dat ze zelf al een dochter van 5 jaar heeft! En dan zo reageren! Ik snap het niet. Ik schrok zeker van die diagnose want in eerste instantie werd ik weer naar huis gestuurd, met het advies geef hem maar een zetpil. Ik was dus eigenlijk wel blij dat Roan net op dat moment zijn benen strekte (Benen strekken en nekje niet meer kunnen bewegen en hoge koorts hebben en veel huilen zijn tekenen van hersenvliesonsteking), maar dat doet hij wel vaker als spelletje. Aangezien mijn vader die diagnose niet had gesteld, schrok ik wel, maar daardoor kon ik wel door naar de kinderarts voor een complete controle en die heeft hem volledig onderzocht.

@Polleke, ik ben er ook absoluut achter dat Roan het allerallerallerallerbelangrijkste is in mijn hele leven en daar kan geen eigen zaak tegen op.

Met Roan gaat het inmiddels wel een stuk beter. Koorts is weg, hij huilt nog wel veel, maar je ziet wel dat hij is opgeknapt. Ben lekker dit weekend vrij, dus ik ga heeeel veel met hem knuffelen dit weekend.

fijn weekend allemaal!
Jeemig Erica wat een gedoe. En die werknemer van je. Hup eruit zou ik zeggen. Er lopen zat mensen rond die op zoek zijn naar een baan Wat een doos zeg!

Sterkte met alle zieke kindjes, maar veel klinken er al weer een heel stuk beter....
Goeiemorgen.

Ericaatje, jeetje wat schrikken dat Roan zo ziek werd....

Gelukkig viel het mee, maar jeetje.

En die werknemer, allemachtig zeg!

Nou ja, hier ook een ziekenboeg.

Ik ben ziek en zoon ook (is dinsdag jarig, dus hoop heel erg dat ie snel opknapt) en jasmijn is 'niet fit'.

Dus die word straks ook wel ziek vrees ik.

Verder slaapt onze meid verschrikkelijk slecht.

Ze word s`nachts wakker rond een uur of 1 en blijft wakker.

Ze huilt en ze huilt maar, de fles hoeft ze niet.

Wiegen vind ze niet leuk, boeren zitten niet dwars en laten huilen wil ik niet te lang doen want zoon slaapt natuurlijk ook, anders heb ik er 2 wakker!

(alhoewel, hij slaapt ook heel slecht de laatste tijd, voor hem moet ik er soms ook wel 6 keer uit....)

Maar neem ik haar mee naar beneden, dan gaatze lachen, spelen en keuvelen.

Ze is dan echt een paar uur wakker, (afgelopen nacht van 1 tot half 4....) en ik weet niet meer wat ik er mee moet.

Mijn zoon is om 6 uur ook weer wakker, dus ik zie mijn bed nauwelijks.

Ik ben gewoon dood moe...

Dus jullie begrijpen vast wel dat de PC hier even niet erg veel gebruikt word.

Beterschap voor iedereen!
Oh even een mutsenvraag. Ik heb dus nog nooit zijn teennageltjes hoeven knippen, lijkt wel of die niet groeien, hebben jullie dat ook?

En ik zit erover na te denken om zo'n baby walker te kopen. Eigenlijk mag hij er pas vanaf 6 maanden in maar op de sportschool hadden ze zo'n ding en hij werd echt helemaal gek van blijdschap. Lijkt me erg leuk voor een paar minuutjes per dag in het begin maar het is zo'n gevaarte in je huiskamer. Iemand anders met zo'n ding?
Maresol, jij ook sterkte zeg. Ik weet hoe het is om de halve nacht wakker te liggen. Heb het echt weken gehad (niet door marzoon trouwens) en het gaat pas goed sinds een paar nachten en dat is echt gekmakend. Ik hoop dat iedereen weer snel beter is, want ik hoor alleen maar zieke mensen om mij heen.
@marjan: bedoel je zo'n loopstoel? Die worden namelijk zowel op het gebied van veiligheid als voor de ontwikkeling van benen/heupen/lopen sterk afgeraden.

Net als babybouncers (van die zitjes aan elastieken voor in de deurpost).

Maar misschien is een babywalker wel wat anders.

@maresol: Ik zou toch een nachtje streng zijn en haar gewoon laten huilen. Af en toe een speentje of aai over de bol maar verder niet uit bed/praten/naar beneden oid. Dat is wel zwaar maar meestal hebben ze het ritme dan snel weer te pakken. En misschien wordt je zoon en wel helemaal niet wakker van, Floor in ieder geval niet.

@ericaatje: dat is toch ook niet goed als je wakker ligt van je personeel. Hopelijk is het een incident en is ze normaal wel prettig om mee te werken.

Eva is nog steeds niet lekker. Gisteravond haar slaapzak onder de diarree en vannacht een golf zure melk over de tweede slaapzak.

Vanmorgen dronk ze wel goed maar toen ik haar net wilde voeden kwam er een hele golf uit nog voordat ze iets had gedronken. Na een kort slaapje nog wel een paar slokken naar binnen kunnen krijgen, hopen dat dat ook binnen blijft.
Wij zijn weer thuis!!!!

Na 5 dagen ziekenhuis is Timo sinds vanochtend weer thuis.

Gisteren heeft die voor het eerst weer het minimale op eigen kracht kunnen drinken, en nu maar hopen dat het thuis ook blijft lukken. Momenteel lukt het nog niet om volledige voedingen te drinken en zitten we dus op 8 voedingen per dag.

Maar we zijn weer thuis en dat is momenteel het belangrijkste.
@miny: Jeetje zeg, 5 hele dagen in het ziekenhuis, dat is niet niks. Die voedingen komen vanzelf wel weer op orde.

De koorts van Eva is ondertussen weg maar ze spuugt wel alles uit. Met moeite een beetje melk er in gekregen en een half uur later komt de hele zooi er weer uit. Floor heeft dat nog nooit gehad dus ik vind het wel een beetje eng. Ze slaapt vanavond ook bij ons beneden in plaats van boven, dan kan ik het een beetje in de gaten houden.

Lijkt me ook naar hoor Pebbles, ik heb eigenlijk nog nooit een overgevende baby gehad. Maar als het er een half uur later uitkomt, heeft ze wel al wat opgenomen in haar lichaampje moet je maar denken....

En Minny, jeetje, wat fijn dat je weer thuis bent maar wat moeten die 5 dagen lang geduurd hebben voor jullie zeg!
Timo welkom thuis weer! 8 voedingen is wel veel, maar als het op deze manier moet, dan is dat heel fijn dat het zo kan! Niets is naarder dan je kindje zo ziek te zien, omdat ze het zelf nog niet kunnen aangeven. Was het niet beetje een geruststelling dat hij in goede handen was?

Pebbles, heel goed hoor dat je Eva bij je neemt. Mijn vader zei heel mooi, baby's kunnen toch heel goed aangeven dat ze soms wat meer aandacht nodig hebben en jullie moeders voelen dat heel goed aan door een bepaald instinct dat alleen vrouwen hebben.

Maresol, Ik kan alleen maar zeggen wauw, dat zijn echt hele heftige nachten. En als je haar in het wippertje in haar bedje legt om te spelen, goed vastgebonden? Misschien dat je dan zelf ook weer een uurtje kan pakken? Want ieder uurtje is dan toch meegenomen? Of een dutje ernaast op de bank? Roan ligt ook veel te huilen 's nachts, ik doe dan het lichtje aan, geef hem een speeltje en ik dut wel een beetje verder, vaak als ik dan later weer wakker wordt, ligt Roan ook weer te slapen, dus dan gaat het lichtje weer uit. Liedjes zingen werkt bij Roan ook goed, al ben ik dan soms zo moe dat ik niet het hele liedje uit kan zingen

Roan ligt nu voor het eerst weer sinds 19.45 uur te slapen. Ben nu 2 x naar boven gelopen voor zijn speen, maar hij slaapt weer alleen, kan bijna niet geloven dat hij stil is. Ben net ook al paar keer wezen kijken of het echt zo is

Maandag ga ik een stevig gesprek voeren met mijn personeel, en als het haar niet zint, dan gaat ze maar heel snel een andere baan zoeken, precies wat jullie zeggen. Ik heb geen verantwoording aan haar af te leggen, ik betaal haar salaris, dus ze heeft gewoon te doen wat ik zeg. Punt. Via een website ben ik wel informatie aan het inwinnen voor een ontslagprocedure. Ik kom daardoor wel enorm in de problemen, maar ik doe het nog liever alleen dan met zoveel spanning te werken.
@Minny Sterkte met Timo. Gaat het al ietsje pietsje beter?

Meiden hoe doen jullie dat met bijvoeding? Hoe vaak? Wat en op welke manier geven? Ik zou graag Rapley doen, maar mijn vriend is wat minder enthousiast. CB heeft ons niet echt concrete adviezen gegeven.

Op dit moment geven we hem dagelijks wat fruit, maar een half potje (nu alleen nog peer of banaan). Dat eet hij sinds kort redelijk goed weg. Vandaag voor het eerst een halve liga erdoor verkruimeld, ging ook goed. De rest van de dag geeft ik BV op verzoek, zo'n 5-6 voedingen totaal.

Gisteren gaf ik hem sperziebonen uit een potje...smaakt echt compleet naar niks...meneer was het daarmee eens en trok vieze gezichten

Geven jullie al broodkorsten, rijstwafels etc?

Oh ja...ik heb onwijs leuke slabben besteld, heel geschikt voor rapley: silly billyz...het is net een regenjasje!!!! Een fleece slab met mouwtjes van regenjasstof....
Heej,

Minny, jeetje zeg 5 dagen, heftig hoor. Maar fijn dat jullie weer thuis zijn!

Pebbles ook sterkte met zieke Eva. Hoop dat ze vannacht niet teveel spuugt en je een beetje uit kunt rusten.

Ericaatjes, hoop voor jou dat Roan lekker blijft slapen tot morgen ochtend.

Pebbles, volgens mij is het geen loopstoel maar weet het niet zeker. Hebben hem wel gekocht trouwens. Hij kan erin zitten en je kunt hem verstellen zodat hij wel of niet met de beentjes bij de vloer kan. En voor zijn neus zit zo'n plateau met muziekjes en knoppen. Het is pas vanaf 6 maanden en hij hangt er inderdaad in dus mag maar een paar minuutjes per dag maar hij vindt het toch gewéldig, echt niet normaal. En qua veiligheid? Zou niet weten dat er kan gebeuren want ik laat hem natuurlijk niet alleen.
Lucycat, ik geef een zelf gemaakt fruithapje. Ben niet zo van de potjes Kook dan een hele lading peer, die leng ik wat aan met baarle duc, staafmixer erop en vervolgens giet ik het in ijsblokzakjes om het in te vriezen. Hij krijgt nu dagelijks 4 (ontdooide) ijsblokjes fruithapje en het gaat erin als koek

Ik heb wel op de potjes groente gekeken wat er allemaal in zit, en vervolgens zelf vers gemaakt. Heb dus nu ook een hele lading ijsblokzakjes brocoli met rijst in de vriezer liggen. Het is echt een onwijs flauwe hap, maar ik heb ook gelezen dat babys nog geen zout mogen hebben.

Vanavond wel een potje gegeven, potje bruine bonen met appel. Hij vrat zijn vingers erbij op. Eerst even een vies gezicht, maar dan heerlijk te smullen. Half potje was zo op.

Waar heb je die slabjes besteld, lijkt me ook zeer handig!
@lucycat: ik kan de rapleymethode alleen maar aanraden. Heb je die links gelezen die ik laatst geplaatst had voor iemand anders hier? Als je een pagina of 2 terugkijkt dan zie je ze wel. Daar staat ook een link naar foto's, misschien dat je vriend daar een beetje aan kan zien hoe het in de praktijk gaat.

Rijstewafels en broodkorstjes ben ik volgens mij met 6,5 a 7 maanden mee begonnen. Eva is nog geen 5 maanden dus die moet het nog even met alleen melk doen.

@marjan: dit vond ik over loopstoeltjes: http://www.veiligheid.nl/...wContent/l4loopstoel.htm. Maar ik weet dus niet of dat van jullie een loopstoeltje is.

Als hij het zo leuk vindt kan ik me niet voor stellen dat een paar minuutjes onder toezicht veel kwaad kan. Ik denk dat die adviezen vooral gelden voor langdurig gebruik en als je niet oplet.

@ericaatje: wat een wijze vader heb jij . Maar het klopt wel wat hij zegt, ik verbaas me er zelf soms over hoe goed je dingen aanvoelt als moeder.

Goed hoor dat je zo actief aan het koken bent. Je kunt trouwens gewoon kraanwater gebruiken. Ze hebben daar een tijdje terug onderzoek naar gedaan maar kraanwater moet aan veel meer eisen voldoen dan water uit flessen.

Wat voor problemen zou je krijgen als je je werknemer ontslaat? Extra personeel is zo gevonden in deze markt lijkt me.

Eva houdt nu dus echt niks meer binnen. Nadat ze haar voeding had uitgespuugd heeft ze een uurtje of 2 geslapen en daarna heb ik afgekolfde melk in een flesje gegeven. Maar een klein beetje (40cc) zodat het niet meteen een buik vol zou zijn. Maar het zat er nog niet in of het kwam er al weer uit.

Nu ligt ze in de wipstoel zodat het niet zo makkelijk omhoog komt en krijgt ze af en toe een paar lepetjes ORS. Als dat een tijdje goed gaat probeer ik wel voorzichtig weer te voeden maar dan heeft ze tenminste weer wat vocht binnen gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven