Julianadorp, ervaringen?
woensdag 8 maart 2017 om 09:17
Ja, de duinen en strand zijn er prachtig. Het is er heerlijk rustig. We zaten op loopafstand van het strand. Voor slechtere dagen is er een landal park met een zwembad of Den Helder. De vakantiegangers die er zijn, zijn voornamelijk duitsers.
Onze kinderen hebben overal kinderen om mee te spelen op vakantie (ook ergens achteraf in Schotland), alleen hier dus niet.
Bij Julianadorp denk ik dus aan vakantie , maar jij wilt er gaan wonen.
Onze kinderen hebben overal kinderen om mee te spelen op vakantie (ook ergens achteraf in Schotland), alleen hier dus niet.
Bij Julianadorp denk ik dus aan vakantie , maar jij wilt er gaan wonen.
woensdag 8 maart 2017 om 09:26
Ik woon in den helder en werk in julianadorp. Julianadorp is mooi, dicht bij het strand en genoeg winkels. Schagen is 20 min rijden en Alkmaar 30-40 min. Den Helder is bezig om achterstandswijken op te knappen en het centrum een nieuw aangezicht te geven. Je kunt de boot naar Texel pakken wat erg leuk is om te doen. Den Helder en omstreken organiseert veel evenementen denk aan Jazz weekend, en juliana pop of het noorder festival. Naast de Marine heb je nog veel mensen werken in de offshore of in de visserij. ik werk zelf op Noorderhaven een instelling voor verstandelijke gehandicapten.
woensdag 8 maart 2017 om 09:34
quote:liubi schreef op 08 maart 2017 @ 09:20:
Nee, ons werk is in het buitenland. We willen een goedkoop huis waar we de vakanties kunnen doorbrengen en als basis in Nederland. Liefst vlak bij het stand en in Noord Holland en dan kom ik qua prijzen uit in JulianadorpWie gaat dat huis onderhouden als jullie er niet zijn? Waarom huur je niet gewoon iets als je in NL bent?
Nee, ons werk is in het buitenland. We willen een goedkoop huis waar we de vakanties kunnen doorbrengen en als basis in Nederland. Liefst vlak bij het stand en in Noord Holland en dan kom ik qua prijzen uit in JulianadorpWie gaat dat huis onderhouden als jullie er niet zijn? Waarom huur je niet gewoon iets als je in NL bent?
.
woensdag 8 maart 2017 om 09:39
Ik woon er sinds een paar jaar. Inderdaad, het is wel afgelegen van de rest (van de wereld). Maar toch vind ik het fijn om er te wonen. Rust en ruimte. En met 30 minuten ben je in Alkmaar. Tja, woon je in Amsterdam, dan kan je ook een half uur onderweg zijn voordat je in het centrum bent. In het dorp zijn best veel winkels, (diverse supermarkten, kruidvat, hema, bruna, aantal kleding- en schoenenwinkels). Huizen zijn een stuk goedkoper dan in Schagen of iets dergelijks. Heerlijk bij het strand. Wat ik ook echt heel fijn vind, is dat eigenlijk iedereen heel vriendelijk en open is, als je boodschappen gaat doen, is het altijd wel mogelijk om een praatje te maken met iemand.
woensdag 8 maart 2017 om 09:43
Ik zou ook geen als-we-in-Nederland-zijn huis kopen daar, maar gewoon iets huren via airbnb als jullie hier zijn. Dat kan ook voor langere tijd en dan zit je niet aan 1 locatie vast maar kun je kustplaatsen afwisselen. Een huis kopen wat een groot deel van het jaar leeg staat, en/of waar je iemand voor moet inhuren die het onderhoudt/in de gaten houdt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 8 maart 2017 om 09:47
quote:bubbelwijn schreef op 08 maart 2017 @ 09:26:
Omgeving Schoorl vind ik heel mooi. Geen idee hoe de prijzen daar liggen.
Je bent niet de enige die dat mooi vindt. Ik denk dat de prijzen daar minstens het dubbele zijn van Julianadorp en omgeving
Julianadorp zelf vind ik niet veel, maar het ligt wel aan een van de mooiste stranden van Nederland. Daarnaast is Schagen dichtbij, wat een leuk knus dorp is met veel leuke winkels. Den Helder is een trieste bedoeling. En zover is Alkmaar nu ook weer niet, wat een redelijk grote plaats is, sfeervol en met veel voorzieningen.
De omgeving echter is mooi polderlandschap en er zijn een aantal mooie natuur- en broedgebieden in de buurt.
Voor vakantie is het een prima lokatie, ik zou er echter niet willen wonen. Om te wonen ligt het echt wel in een uithoek.
Omgeving Schoorl vind ik heel mooi. Geen idee hoe de prijzen daar liggen.
Je bent niet de enige die dat mooi vindt. Ik denk dat de prijzen daar minstens het dubbele zijn van Julianadorp en omgeving
Julianadorp zelf vind ik niet veel, maar het ligt wel aan een van de mooiste stranden van Nederland. Daarnaast is Schagen dichtbij, wat een leuk knus dorp is met veel leuke winkels. Den Helder is een trieste bedoeling. En zover is Alkmaar nu ook weer niet, wat een redelijk grote plaats is, sfeervol en met veel voorzieningen.
De omgeving echter is mooi polderlandschap en er zijn een aantal mooie natuur- en broedgebieden in de buurt.
Voor vakantie is het een prima lokatie, ik zou er echter niet willen wonen. Om te wonen ligt het echt wel in een uithoek.
woensdag 8 maart 2017 om 09:57
Grootste nadeel zou voor mij zijn dat het wel erg afgelegen is. Mijn vriend komt er regelmatig voor zijn werk (en vroeger gingen we weleens mee) en het is gewoon een eind rijden vanuit een groot deel van Nederland. Strand is mooi, omgeving is polder (moet je van houden, ik vind zelf dat er weinig variatie qua wegen is om bijvoorbeeld te fietsen) en Texel is natuurlijk lekker dichtbij (daar kun je leuker fietsen). Gevoelsmatig zou ik zelf voor de vakanties iets zoeken waar iets meer te beleven is.
woensdag 8 maart 2017 om 11:30
Omdat een beetje vakantiehuis net zo duur is als een gewoon woonhuis. En ik wil niet in AirBnB omdat ik graag mijn eigen spullen om me heen heb. Ik woon al jaren in huurhuizen en we zijn nu op het punt dat we gewoon iets voor onszelf willen. Als basis.
We hebben ook huisjes in Friesland gezien. En in de buurt van Schagen idd.
We zijn eigenlijk op zoek naar iets tot ca 180.000 euro met minimaal 3 a 4 slaapkamers.
We hebben ook huisjes in Friesland gezien. En in de buurt van Schagen idd.
We zijn eigenlijk op zoek naar iets tot ca 180.000 euro met minimaal 3 a 4 slaapkamers.