Ideeën tienerkamer

08-03-2017 19:03 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben samen met mijn dochter bezig haar kamer te veranderen naar meer een tienerkamer, volgende maand wordt ze 11 jaar. Het probleem is een beetje dat het ons niet echt lukt om wat meer sfeer aan de kamer te geven en ik hoop dat we hier wat tips kunnen opdoen.

Even een beschrijving van de kamer:

Rechthoekig, de korte zijden zijn 3 meter, de lange zijden zijn 3,95 meter. In de ene korte kant zit aan de linkerkant de deur, aan de andere korte kant, dus er recht tegenover, zit iets links van het midden het raam. Onder het raam de verwarming.

Gezien vanuit de deur hebben we vorige week de linker lange muur geverfd (licht indigo, lila/paars zeg maar), de andere muren zijn beige.

Bed is van Ikea, Hemnes, wit

Grote witte kledingkast

Wit bureau en een smalle witte lage billy boekenkast

Licht laminaat op de vloer

Er hangt nu niets aan de muren

Paarse hanglamp

Iemand leuke ideeën?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Vtwonen tienerkamer.
misschien met krijtverf een stukje van de kamer schilderijen? (dan wordt je muur dus een krijtbord)
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Aankleden: Schilderijtjes fotos plantje en een vloerkleed?
Klamboe in een mooie kleur geeft vaak wel sfeer; leuke kussentjes erbij... Of eenvoudige muurstickers?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Een leuk vloerkleedje kan veel doen voor de sfeer..
Een slinger kerstlampjes, paardenposters, foto's van vriendinnetjes, leuk dekbedovertrek, gezellige kussentjes?

Wat wil je dochter zelf? Wat is er met de spulletjes van haar oude kamer gebeurd?
Foto's tegen de muur plakken

Lichtjes (gelijk kerstlichtjes of lampionnetjes) over bedrand draperen.

Bed als 2 persoons bed laten uitstaan, is het meteen ook een leuke zetel, veel kussens erin gooien.
Vloerkleed heeft ze al wel eens gehad, maar heeft ze eruit gegooid. Boven haar bureau hangt een lichtslinger met ledlampjes. Dekbedovertrek heeft ze 2 mooie van, kussentjes heeft ze ook en wil ze met vlagen wel of niet in haar kamer.

Klamboe is wel een leuk idee. Posters heeft ze eigenlijk net allemaal van de muur gehaald, die vindt ze niet zo leuk meer. Plantje is ook nog wel leuk.

Muurstickers is ook leuk, ik weet alleen niet of dat houdt, het is een structuurmuur.

Krijtverf is op zich een leuk idee, ze heeft het alleen niet nodig om op te kunnen tekenen, boven naar bureau heeft ze een whtiteboard waar ze ook op tekent en schrijft.

Ik vind het ook lastig om te benoemen wat we er nou zo ongezellig aan vinden. Misschien de witte meubels, dat het te veel wit is? Ze geeft alleen zelf aan dat ze dat wel leuk vindt en eromheen meer kleur zou willen....

We gaan de boel ook nog verschuiven en een nieuwe indeling maken, ze heeft haar kamer helemaal uitgemest, waardoor er 2 kasten (boekenkast en trofast van ikea) uit kunnen, dat scheelt weer in het wit.
Schilderijtjes aan de muur bij elkaar, kleed op de grond, grote poef.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Schapenvachtje op de grond of in de stoel, steigerhouten krukjes of tafeltjes

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 08 maart 2017 @ 19:16:

Schilderijtjes aan de muur bij elkaar, kleed op de grond, grote poef.

[afbeelding]Deze wilde ik ook net posten! Lang leve Google Inderdaad: foto's op de muur plakken (met van dat plakband maakt het lekker speels), een Fatboy of andere zitzak, plantjes (neppe van Ikea kan ook!).
Gekleurd behangetje of sprei

Ik heb van de ikea meubels alle kopse kanten metalic paars geverfd.

Ook kan je de achterwand van de boekenkast van een behangetje voorzien.

Zo heb je niet van die grote witte meubels.

Ik heb een vaasje met nepbloemen op het nachtkastje gezet.

Kleurig kleedje op de vloer.

En ze heeft een grote zitzak om in te chillen.
Ik denk inderdaad wat meer kleur erin! leuke fotolijstjes aan de muur. Ik hou zelf ook niet van vloerkleden, maar dan moet je dus wel wat meer kleur in je meubels toevoegen.. gekleurde tafeltjes bijvoorbeeld.

En als tiener hield ik altijd heel erg van potjes/kistjes/bakjes met allerlei troepjes erin haha.
Geluk groeit door te delen!
Grote mand(en), letterbak

Ik denk dat er sowieso het een en ander aan de muur moet. Misschien wat leuke dezelfde fotolijstjes halen en die met leuke foto's enzo aan de muur hangen. Xenos zal die wel hebben denk ik.

Ik zag op de site waar die foto hierboven vandaan komt ook een kamer met een lang kapstok aan de muur, dat is ook wel leuk denk ik.
Het klinkt wat kil, al dat wit. Ik zou hout toevoegen. Mooi bij die blauwe muur.

Ik vind hier dingen van.
Heeft ze gordijnen?
Ik vind hier dingen van.
Muurstickers kunnen ook op meubels, misschien is dat een idee?
Met een polaroid camera foto's maken en die op een leuke manier ophangen?
Mijn dochter heeft de grote muurstickers van IKEA op de muur (ook een structuurmuur). Het zijn van die takken met grote roze/witte bloemen. Breekt prima. Verder heeft ze vlinders op de muur geplakt. Volgens mij ooit eens bij de Action of zo gehaald. Dit zijn 'echte' vlinders en dus geen stickers.

Haar muur is erg vol, want ze heeft ook nog een muzieksleutel en muzieknootjes op de muur. Deze laatste stickers zijn via Alie expres. Daar hebben ze echt zoveel keus! En blijft prima zitten op die muren met structuur.
Op Etsy hebben ze ook veel leuke dingen staan.
Middagje met haar achter de computer op pinterest struinen? 'Roomtours' op youtube bekijken? Wat tegenwoordig helemaal in is bij de tieners in mijn omgeving is wit en clean

EDIT: Ojaa, en plantjes (cactussen), schapenvachtjes en hangstoelen. Aan de muur een zwart/witte tapestry boven het bed. Absoluut geen klamboe's, dat is uit.
Washitape op de witte meubels?

En dan dezelfde kleuren uit de tape laten terugkomen in haar beddengoed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven