Ideeën tienerkamer
woensdag 8 maart 2017 om 19:03
Ik ben samen met mijn dochter bezig haar kamer te veranderen naar meer een tienerkamer, volgende maand wordt ze 11 jaar. Het probleem is een beetje dat het ons niet echt lukt om wat meer sfeer aan de kamer te geven en ik hoop dat we hier wat tips kunnen opdoen.
Even een beschrijving van de kamer:
Rechthoekig, de korte zijden zijn 3 meter, de lange zijden zijn 3,95 meter. In de ene korte kant zit aan de linkerkant de deur, aan de andere korte kant, dus er recht tegenover, zit iets links van het midden het raam. Onder het raam de verwarming.
Gezien vanuit de deur hebben we vorige week de linker lange muur geverfd (licht indigo, lila/paars zeg maar), de andere muren zijn beige.
Bed is van Ikea, Hemnes, wit
Grote witte kledingkast
Wit bureau en een smalle witte lage billy boekenkast
Licht laminaat op de vloer
Er hangt nu niets aan de muren
Paarse hanglamp
Iemand leuke ideeën?
Even een beschrijving van de kamer:
Rechthoekig, de korte zijden zijn 3 meter, de lange zijden zijn 3,95 meter. In de ene korte kant zit aan de linkerkant de deur, aan de andere korte kant, dus er recht tegenover, zit iets links van het midden het raam. Onder het raam de verwarming.
Gezien vanuit de deur hebben we vorige week de linker lange muur geverfd (licht indigo, lila/paars zeg maar), de andere muren zijn beige.
Bed is van Ikea, Hemnes, wit
Grote witte kledingkast
Wit bureau en een smalle witte lage billy boekenkast
Licht laminaat op de vloer
Er hangt nu niets aan de muren
Paarse hanglamp
Iemand leuke ideeën?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
woensdag 8 maart 2017 om 21:48
quote:Boogschutter76 schreef op 08 maart 2017 @ 19:55:
Mijn dochter heeft de grote muurstickers van IKEA op de muur (ook een structuurmuur). Het zijn van die takken met grote roze/witte bloemen. Breekt prima. Verder heeft ze vlinders op de muur geplakt. Volgens mij ooit eens bij de Action of zo gehaald. Dit zijn 'echte' vlinders en dus geen stickers.
Haar muur is erg vol, want ze heeft ook nog een muzieksleutel en muzieknootjes op de muur. Deze laatste stickers zijn via Alie expres. Daar hebben ze echt zoveel keus! En blijft prima zitten op die muren met structuur.Dat klinkt goed, ga ik met dochter naar kijken.
Mijn dochter heeft de grote muurstickers van IKEA op de muur (ook een structuurmuur). Het zijn van die takken met grote roze/witte bloemen. Breekt prima. Verder heeft ze vlinders op de muur geplakt. Volgens mij ooit eens bij de Action of zo gehaald. Dit zijn 'echte' vlinders en dus geen stickers.
Haar muur is erg vol, want ze heeft ook nog een muzieksleutel en muzieknootjes op de muur. Deze laatste stickers zijn via Alie expres. Daar hebben ze echt zoveel keus! En blijft prima zitten op die muren met structuur.Dat klinkt goed, ga ik met dochter naar kijken.
woensdag 8 maart 2017 om 21:49
quote:Happy__ schreef op 08 maart 2017 @ 20:23:
Middagje met haar achter de computer op pinterest struinen? 'Roomtours' op youtube bekijken? Wat tegenwoordig helemaal in is bij de tieners in mijn omgeving is wit en clean
EDIT: Ojaa, en plantjes (cactussen), schapenvachtjes en hangstoelen. Aan de muur een zwart/witte tapestry boven het bed. Absoluut geen klamboe's, dat is uit.
Dochter is niet zo van wat in en uit is, maar vooral wat ze zelf mooi vindt
Washitape is ook een goed idee!
@Star, dat weet ze niet zo goed. Ik ga alle ideeën hier met haar bekijken, wordt vast leuk
Middagje met haar achter de computer op pinterest struinen? 'Roomtours' op youtube bekijken? Wat tegenwoordig helemaal in is bij de tieners in mijn omgeving is wit en clean
EDIT: Ojaa, en plantjes (cactussen), schapenvachtjes en hangstoelen. Aan de muur een zwart/witte tapestry boven het bed. Absoluut geen klamboe's, dat is uit.
@Star, dat weet ze niet zo goed. Ik ga alle ideeën hier met haar bekijken, wordt vast leuk
woensdag 8 maart 2017 om 22:46
quote:Juultje schreef op 08 maart 2017 @ 21:49:
[...]
@Star, dat weet ze niet zo goed. Ik ga alle ideeën hier met haar bekijken, wordt vast leuk Vandaar ook de tip pinterest en youtube. Kan ze mooi inspiratie en ideeën opdoen passend bij haar style.
[...]
@Star, dat weet ze niet zo goed. Ik ga alle ideeën hier met haar bekijken, wordt vast leuk Vandaar ook de tip pinterest en youtube. Kan ze mooi inspiratie en ideeën opdoen passend bij haar style.
woensdag 8 maart 2017 om 22:48
donderdag 9 maart 2017 om 09:18
donderdag 9 maart 2017 om 10:56
planken aan de muur voor boeken en leuke dozen snuisterijen en spelletjes.
Wij hebben bij dochter ook een smalle plank gemaakt met allerlei leuks, bloemetje, naambordje, beeldje, vakantieherinnering.
En een lekkere stoel om te hangen. kamer is bij ons ook erg wit. daarom heeft zij een knalrood kleed gekozen voor op de grond.
Wij hebben bij dochter ook een smalle plank gemaakt met allerlei leuks, bloemetje, naambordje, beeldje, vakantieherinnering.
En een lekkere stoel om te hangen. kamer is bij ons ook erg wit. daarom heeft zij een knalrood kleed gekozen voor op de grond.
donderdag 9 maart 2017 om 11:30
Welke kleur vind ze mooi?
Misschien (een deel van de) witte meubels overschilderen.
Met sjabloontjes kun je daar zelf ook figuurtjes op maken.
En planken, vakjes of een rekje o.i.d. aan de muur om dingen in te zetten.
Posters of grote muurstickers
Een grote fotolijst (misschien zo eentje met allemaal kleine lijstjes die aan elkaar zitten); bij Action hebben ze vanalles op dat gebied.
Een groot kussen of poef o.i.d. in een hoek
Een magneetbord of prikbord, waar ze zelf dingetjes op kan hangen
Een kist, mand o.i.d. neerzetten; die kun je ook versieren met sjablonen of stickers of andere versiersels
Misschien (een deel van de) witte meubels overschilderen.
Met sjabloontjes kun je daar zelf ook figuurtjes op maken.
En planken, vakjes of een rekje o.i.d. aan de muur om dingen in te zetten.
Posters of grote muurstickers
Een grote fotolijst (misschien zo eentje met allemaal kleine lijstjes die aan elkaar zitten); bij Action hebben ze vanalles op dat gebied.
Een groot kussen of poef o.i.d. in een hoek
Een magneetbord of prikbord, waar ze zelf dingetjes op kan hangen
Een kist, mand o.i.d. neerzetten; die kun je ook versieren met sjablonen of stickers of andere versiersels
donderdag 9 maart 2017 om 11:48