Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm
woensdag 16 november 2016 om 00:55
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
naam | leeftijd | probeert zwanger te worden sinds | NOD | bijzonderheden |
AV1992 | 24 / 27 | sinds september 2016 | 9 juli, ronde 12 | |
Camomila | 29 / 30 | sinds februari 2016 | 17 april | |
Emceetje | 36 / 37 | Januari 2015 | 15 maart | onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari |
florence13 | 36 / 36 | mei 2016 | buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017 | |
Foodsandbeats | 34 / 36 | maart 2016 | ||
Labgeek1990 | 26 / 30 | sinds november 2016 | ||
Maur91 | 25 / 24 | maart 2016 | lange cyclussen | |
Missy1983 | 33 / 33 | sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze | 17 maart | bloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni |
Mollebol1 | 34 / 34 | april 2016 | 2 juli | ronde 9 |
Pinquinlove | 29 / 28 | november 2015 | 29 maart | curettage april 2016 mk sept 2016 |
Rosalie | 29 / 30 | januari 2016 | 19 juli | ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen |
Twilight84 | 33 / 35 | Augustus 2015 | 30 april | |
Viva-30 | 30 / 30 | oktober 2015 | 29 maart | |
Yinthe24 | 24 / 31 | mei 2016 | 30 mei, | ronde 11 |
Zonnebloem111 | 28 / 30 | juni 2016 | 19 maart |
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
woensdag 8 maart 2017 om 19:22
Dat deed ik dus net, googlen op ofo, en wat ik me afvraag: wanneer wordt eigenlijk een samenlevingstest gedaan? Dat lijkt me best een veelzeggende test... maar jij hebt die dus niet gehad Emceetje?
Dat is fijn van het zaadonderzoek twilight, een ding om af te strepen.
Wij zijn nog net geen jaar bezig maar ik heb dus al onderzoeken gehad ivm rare cyclus, onverklaarbaar bloedverlies en twijfel of er een eisprong was.
Dit was, voor de monitoring, ook een soa test en meteen inwendig onderzoek. Ik ben steeds alleen gegaan. Maar denk dat dit dus ook geen standaard ofo is. Ik zag vaak genoeg stellen zitten in de wachtruimte.
Wat naar van je wod Florence
Dennen, wat heerlijk dat je het tijdje los kon laten! Dat vind ik ook knap van je. En dat je de huisarts niet aan zijn kraag over z'n bureau heen trekt ook.
Dat is fijn van het zaadonderzoek twilight, een ding om af te strepen.
Wij zijn nog net geen jaar bezig maar ik heb dus al onderzoeken gehad ivm rare cyclus, onverklaarbaar bloedverlies en twijfel of er een eisprong was.
Dit was, voor de monitoring, ook een soa test en meteen inwendig onderzoek. Ik ben steeds alleen gegaan. Maar denk dat dit dus ook geen standaard ofo is. Ik zag vaak genoeg stellen zitten in de wachtruimte.
Wat naar van je wod Florence
Dennen, wat heerlijk dat je het tijdje los kon laten! Dat vind ik ook knap van je. En dat je de huisarts niet aan zijn kraag over z'n bureau heen trekt ook.

woensdag 8 maart 2017 om 20:16
Wij zijn steeds samen gegaan, wat helemaal niet nodig is. Maar manlief moest steeds mijn hand vasthouden tijdens het bloedprikken terwijl ik nu mezelf prik...
De samenlevingstest had mij bijzonder interessant geleken. Maar die deden ze niet, omdat de uitkomst voor hen niet van belang was. Als daar namelijk uitkomt dat er sprake is van vijandig baarmoederslijm, dan ga je over tot inseminatie (iui). Wij gingen sowieso al over tot iui. Het was dus niet nodig.
De samenlevingstest had mij bijzonder interessant geleken. Maar die deden ze niet, omdat de uitkomst voor hen niet van belang was. Als daar namelijk uitkomt dat er sprake is van vijandig baarmoederslijm, dan ga je over tot inseminatie (iui). Wij gingen sowieso al over tot iui. Het was dus niet nodig.
woensdag 8 maart 2017 om 20:17
Dennen:nu bijna 2 jaar intotaal... Tja die knop moest wel even omgezet worden, er werd iets op mijn schildklier gevonden, dus heb toen besloten even wat gas terug te nemen, en me met die onderzoeken bezig gehouden, en het zwanger willen worden was al zenuw slopend en met dit erbij was het helemaal feest in m'n hoofd.... Uiteindelijk goedaardig en loop ik wel onder controle van de internist.
Ik zou inderdaad even een gyn raadplegen wat de mogelijkheden zijn
24 maanden is best lang, dacht dat je na een jaar proberen al doorverwezen kon worden.
Althans dat zei mijn arts.
Ik zou inderdaad even een gyn raadplegen wat de mogelijkheden zijn
24 maanden is best lang, dacht dat je na een jaar proberen al doorverwezen kon worden.
Althans dat zei mijn arts.
woensdag 8 maart 2017 om 20:19
Die ofo is dus ook overal anders. HSG was volgens mijn gyn niet nodig omdat de kans klein is dat daar iets gevonden wordt. Een samenlevingstest heb ik gevraagd maar volgens de gyn had dat weinig nut want het is gebleken dat met vijandig slijm niet meer stellen zwanger werden bij inseminatie dan zonder ofzo, snapte het verhaal ook niet precies maar ze kunnen er blijkbaar weinig aan doen en dan levert het natuurlijk ook niks op om het te weten. Verder had ik tweemaal een inwendige echo, zaad en bloedonderzoek hetzelfde als emceetje. Geen vragenlijst maar wel een uitgebreid eerste consult waarin vanalles is besproken. Mijn man moest van mij mee want we willen toch samen zwanger worden. Bij de eerste afspraak moest hij van het ziekenhuis mee.
Jammer van de WOD Florence.
Hier nog geen teken van een eventuele zwangerschap. Nog een weekje geduld. Toch wel weer spannend.
Fijne wintersport Pinquinlove
Jammer van de WOD Florence.
Hier nog geen teken van een eventuele zwangerschap. Nog een weekje geduld. Toch wel weer spannend.
Fijne wintersport Pinquinlove
donderdag 9 maart 2017 om 07:29
Dus toch wel een heel verschil overal. Ik zal vanmiddag de huisarts bellen, eens kijken of ik daar een keer eind van de middag een keer terecht kan. Want dan hoef ik er niet vrij voor te nemen/ ziek melden.
Ja ik vroeg of jullie partner mee gaat, omdat ik nooit zo goed weet wat normaal is in dat soort situaties. Maar gewoon doen wat goed voelt.
Ik zal voor je duimen Rosalie!
Ja ik vroeg of jullie partner mee gaat, omdat ik nooit zo goed weet wat normaal is in dat soort situaties. Maar gewoon doen wat goed voelt.
Ik zal voor je duimen Rosalie!
donderdag 9 maart 2017 om 08:25
donderdag 9 maart 2017 om 10:13
Hoi dames, zou ik me hier ook aan mogen sluiten? Sinds februari 2016 ben ik gestopt met de Mirena en sindsdien (helaas) keurig elke maand ongesteld geworden. Ik schrijf sinds een paar maanden mee in het wachtbankjes-topic, maar zoals Rosalie ook al schreef: ik merk dat ik daar een beetje buiten de doelgroep val. Terwijl juist nu het zwanger worden langer duurt, het fijn is om het er over te kunnen hebben.
donderdag 9 maart 2017 om 10:33
Hoi camomila, jammer dat je nog niet zwanger bent maar welkom in de groep. Als je in de tabel wil heb ik wat meer gegevens nodig maar je mag natuurlijk ook gewoon meeschrijven.
Ja twilight het is inderdaad wat je prettig vind. Voor bloedonderzoek of een echo is het eigenlijk niet nodig dat je man meegaat en het is zo gebeurt idd.
Ja twilight het is inderdaad wat je prettig vind. Voor bloedonderzoek of een echo is het eigenlijk niet nodig dat je man meegaat en het is zo gebeurt idd.
donderdag 9 maart 2017 om 10:43
Doen jullie na al die tijd eigenlijk nog aan rekening houden met een eventuele zwangerschap na de eisprong? En zo ja hoe? Ik heb dat nog heel erg met eten en merk dat het me een beetje begint te irriteren. Want ik drink na de eisprong geen alcohol, eet geen rauw vlees en vis maar dat lust ik ook eigenlijk niet maar kies ook vaak buiten de deur voor iets simpels omdat ik dan bijvoorbeeld niet weet of de geitenkaas op het broodje wel mag. Deed ook wel moeilijk over sla buiten de deur omdat mijn huisarts een keer zei dat dat heel gevaarlijk is maar de gynaecoloog had ik het gevraagd en die zei het valt wel mee de kans is erg klein dat er een kat op heeft gepoept in de kas en meestal wordt het gewoon goed gewassen.
donderdag 9 maart 2017 om 10:46
ik let alleen op met alcohol, met ander eten doe ik het gewoon niet. De reden waarom: ik heb geen zin er te veel mee bezig te zijn en daarnaast is de kans dat iets mis gaat met eten echt heel klein. Als ik feitelijk zwanger zou zijn zou ik me er wel aan houden maar niet in die eerste twee weken dus.
donderdag 9 maart 2017 om 11:07
Ik denk dat ik dat ook maar moet doen want merk ook dat ik er daardoor erg mee bezig ben. We zijn nu ook aan het kijken voor een stedentrip en dan zit ik ook gelijk te denken waar is het veiligste eten..... maarja wil eigenlijk gewoon steden bezoeken die ik leuk vind en niet bezig zijn met wat ik wel en niet mag eten. En daar is het helemaal lastig vragen of iets wel of niet gepasteuriseerd is.
Zit eraan te denken komende maand maar even condooms te gebruiken om het zwanger worden even helemaal los te laten en te genieten van de stedentrip en daarna proberen er iets ontspannender mee om te gaan, maarja vind een maand overslaan ook weer zonde maar misschien heb ik het even nodig, een jaar geleden deed ik niet zo ingewikkeld als de laatste tijd. Sla er een beetje in door lijkt het en tot nu toe nog voor niks ook.
Zit eraan te denken komende maand maar even condooms te gebruiken om het zwanger worden even helemaal los te laten en te genieten van de stedentrip en daarna proberen er iets ontspannender mee om te gaan, maarja vind een maand overslaan ook weer zonde maar misschien heb ik het even nodig, een jaar geleden deed ik niet zo ingewikkeld als de laatste tijd. Sla er een beetje in door lijkt het en tot nu toe nog voor niks ook.
donderdag 9 maart 2017 om 11:12
als het jou rust brengt om er gewoon even niet over na te denken zou ik dat inderdaad doen, koop een pak condooms, ga op stedentrip en ga alle lokale alcoholische dranken proeven, dan eet je alles wat niet mag: rauwe vis: ja lekker, oh huisgemaakte kaas: super gaan we proeven: oh carpaccio van een of ander ondefinieerbaar dier? spannend, gaan we proberen. Maak overal een foto van en maak dan zo'n digitaal foto album, dan heb je straks iets om naar te kijken als je eenmaal zwanger bent, kotsmisselijk en alleen maar zin hebt in dingen die niet mogen, en kun je dan tegen je man zeggen: "weet je nog toen we daar waren?
maar serieus dus: als het je rust brengt zou ik het gewoon even doen, die ene maand maakt echt niet uit, het is ook gewoon goed voor je om af en toe er niet aan te hoeven denken. Gewoon effe niet, is misschien ook heel goed voor je huwelijk (niet dat ik de indruk kreeg dat daar iets mis mee was of zo, maar het haalt de druk er effe af) Seks wordt dan misschien ook wel veel leuker.
maar serieus dus: als het je rust brengt zou ik het gewoon even doen, die ene maand maakt echt niet uit, het is ook gewoon goed voor je om af en toe er niet aan te hoeven denken. Gewoon effe niet, is misschien ook heel goed voor je huwelijk (niet dat ik de indruk kreeg dat daar iets mis mee was of zo, maar het haalt de druk er effe af) Seks wordt dan misschien ook wel veel leuker.
donderdag 9 maart 2017 om 11:26
Ja idd denk ook dat het wel even lekker is gewoon die druk eraf. En het is ook nog de laatste week voor NOD dus als ik me niet druk maak over eten dan zal ik wel weer in m'n gedachten bij een zwangerschap zijn wat afleid. En kan natuurlijk ook weer eerder ongesteld worden wat dan weer een teleurstelling is. Naar Rome gaan we.
En we hebben opzich een goed huwelijk maar seks is momenteel wel een probleem (vooral fysiek rond vruchtbare periode) dus misschien ook goed om daar even de druk vanaf te halen. Deze maand zijn de kansen ook klein want we hebben het maar 4 keer gedaan in een hele maand en volgens mij waren we er al klaar mee voordat de eisprong echt in aantocht was. Was dagen ervoor alweer te glibberig. Wel van de week nog gewoon vol de lol dus de liefde zit er nog wel maar ben bang dat rond de eisprong volgende maand weer ploeteren wordt en twijfel of het echt fysiek is want vorige jaar had manlief er nog geen last van, denk zeker dat het zwanger proberen te worden de lol er bij hem wel afhaald.
En we hebben opzich een goed huwelijk maar seks is momenteel wel een probleem (vooral fysiek rond vruchtbare periode) dus misschien ook goed om daar even de druk vanaf te halen. Deze maand zijn de kansen ook klein want we hebben het maar 4 keer gedaan in een hele maand en volgens mij waren we er al klaar mee voordat de eisprong echt in aantocht was. Was dagen ervoor alweer te glibberig. Wel van de week nog gewoon vol de lol dus de liefde zit er nog wel maar ben bang dat rond de eisprong volgende maand weer ploeteren wordt en twijfel of het echt fysiek is want vorige jaar had manlief er nog geen last van, denk zeker dat het zwanger proberen te worden de lol er bij hem wel afhaald.
donderdag 9 maart 2017 om 12:40
Rosalie, ik heb ook een hele tijd (bijna een jaar) echt overal op gelet, want "misschien was ik wel zwanger" - geen alcohol, rauwe vis, vlees, ongepasteuriseerde melk, etc etc etc. Nou, dáar werd m'n leven echt ellendig van. Volgens de gyn (een van de) krijgt het vruchtje pas vanaf week 6 voedingsstoffen van de moeder, volgens hem was het goed genoeg als je je aan de richtlijnen ging houden vanaf een positieve test. Sindsdien ben ik gestopt met al die zwangerschaps-richtlijnen, mocht ik weer zwanger worden dan kan ik me daar nog lang genoeg aan houden. Ik ben overigens elke keer zwanger geworden in een maand dat ik alcohol dronk en gewoon at waar ik zin in had. Dus bij mij ligt het daar écht niet aan.
Dus, GENIET. Vergeet al die regeltjes, LEEF. Koop een pak condooms, neem een maand pauze, ga genieten van Rome.
Je kan het proces van zwanger worden misschien niet versnellen, je kan de wachttijd wel zo aangenaam mogelijk maken. Met een wijntje en een lekker stukje kaas.
Vervelend om te horen dat dat glibberige nogsteeds een probleem is, ik vrees dat wij daar ook wel weer mee te maken gaan krijgen als we weer aan de slag gaan
Dus, GENIET. Vergeet al die regeltjes, LEEF. Koop een pak condooms, neem een maand pauze, ga genieten van Rome.
Je kan het proces van zwanger worden misschien niet versnellen, je kan de wachttijd wel zo aangenaam mogelijk maken. Met een wijntje en een lekker stukje kaas.
Vervelend om te horen dat dat glibberige nogsteeds een probleem is, ik vrees dat wij daar ook wel weer mee te maken gaan krijgen als we weer aan de slag gaan
donderdag 9 maart 2017 om 14:10
Hee, meiden, wat fijn dat je dit in 't topic hebt gegooid Rosalie! ook ik houdt me na mijn eisprong eigenlijk al aan alle voorschriften die je hebt als je zwanger bent, maar vroeg me altijd af of het überhaupt zin had en of je er dan niet teveel mee bezig bent.
Ik ben ook heel bang dat dit mijn miskramen heeft 'veroorzaakt' ofzo, maar dat kan dus helemaal niet. En het is echt niet zo dat ik stomdronken ben geworden na die 2 eisprongen hoor, hoogstens 4 wijntjes op een avond. Deze wintersport ben ik dus ook van plan om me nergens aan te houden en van god los te gaan. Als ik thuis kom zie ik wel weer..
Glibberigheid heb ik nog niet eerder gehoord, maar jullie partner komt dan moeilijk klaar of.. lijkt me heel erg lastig en frustrerend. (sorry als ik zulke directe vragen stel..)
Ik heb juist afgelopen maand een glijmiddel aangeschaft die niet zaaddodend is, omdat het soms wat langer duurt bij mij & vriendlief altijd laat thuis is van zijn werk, dus geen tijd voor urenlange vrijpartijen.
Ik ben ook heel bang dat dit mijn miskramen heeft 'veroorzaakt' ofzo, maar dat kan dus helemaal niet. En het is echt niet zo dat ik stomdronken ben geworden na die 2 eisprongen hoor, hoogstens 4 wijntjes op een avond. Deze wintersport ben ik dus ook van plan om me nergens aan te houden en van god los te gaan. Als ik thuis kom zie ik wel weer..
Glibberigheid heb ik nog niet eerder gehoord, maar jullie partner komt dan moeilijk klaar of.. lijkt me heel erg lastig en frustrerend. (sorry als ik zulke directe vragen stel..)
Ik heb juist afgelopen maand een glijmiddel aangeschaft die niet zaaddodend is, omdat het soms wat langer duurt bij mij & vriendlief altijd laat thuis is van zijn werk, dus geen tijd voor urenlange vrijpartijen.

donderdag 9 maart 2017 om 17:15
Ik heb maanden gehad dat ik geen druppel alcohol dronk. Maar dat heb ik volledig losgelaten. Als ik een biertje (of 8 ) wil dan doe ik dat. Op het moment dat ik een positieve test heb drink ik geen alcohol meer.
Ik mag volgens mij alles blijven eten wat ik nu ook eet, dus dat scheelt
Lijkt me echt lastig als seks hebben zo lastig gaat omdat het te glibberig is.
Hier inmiddels een afspraak voor dinsdag bij de huisarts staan.
Rosalie gewoon maximaal genieten van Rome! Lijkt me mooie stad!
Ik mag volgens mij alles blijven eten wat ik nu ook eet, dus dat scheelt
Lijkt me echt lastig als seks hebben zo lastig gaat omdat het te glibberig is.
Hier inmiddels een afspraak voor dinsdag bij de huisarts staan.
Rosalie gewoon maximaal genieten van Rome! Lijkt me mooie stad!
donderdag 9 maart 2017 om 19:40
Ja ik maak blijkbaar genoeg eigen glijmiddel aan rond de eisprong. En daardoor is het gevoel bij mijn man minimaal waardoor het lang duurt of soms zelfs niet lukt. Op de andere dagen in de maand gaat het prima maar dat het dan juist in de 'belangrijke' dagen niet lukt is frustrerend.
Maar wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die wat (overdreven) omgaat met de voedingsadviezen. Manlief ziet er weinig voor om die condooms te gaan gebruiken dus nu is ons plan loslaten en dan dus gewoon zonder schuldgevoel te eten wat ik wil. Gaan het komende weken proberen en als het echt niet lukt pakken we over 2 weken toch die condooms erbij. Genieten staat voorop. Stiekem hoop ik dat het helemaal niet nodig is en dat ik volgende week al goed nieuws heb maar voel niks bijzonders. Heb er wel zin in om even weg te gaan.
Maar wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die wat (overdreven) omgaat met de voedingsadviezen. Manlief ziet er weinig voor om die condooms te gaan gebruiken dus nu is ons plan loslaten en dan dus gewoon zonder schuldgevoel te eten wat ik wil. Gaan het komende weken proberen en als het echt niet lukt pakken we over 2 weken toch die condooms erbij. Genieten staat voorop. Stiekem hoop ik dat het helemaal niet nodig is en dat ik volgende week al goed nieuws heb maar voel niks bijzonders. Heb er wel zin in om even weg te gaan.
donderdag 9 maart 2017 om 21:07
Bedankt Rosalie, Info voor tabel: Camomila, 29/30, sinds februari 2016, NOD 24 maart
Wat ik altijd geleerd heb is dat er pas vanaf 4-6 weken bloedcontact is. Dat zou betekenen dat dit pas is na de positieve test (en daarmee sluit het dus aan bij wat de gyn Bjorg vertelde). Ik heb besloten dat ik er pas actief op ga letten zodra ik een een positieve test in handen heb. Uiteraard probeer ik verder wel gezond te leven, maar als ik zin heb in een wijntje zal ik dat er niet om laten . Veel plezier in Rome!
Wat ik me vandaag afvroeg: slikken jullie naast foliumzuur-vit D ook nog andere vitamines om de kans op een zwangerschap te vergroten?
Wat ik altijd geleerd heb is dat er pas vanaf 4-6 weken bloedcontact is. Dat zou betekenen dat dit pas is na de positieve test (en daarmee sluit het dus aan bij wat de gyn Bjorg vertelde). Ik heb besloten dat ik er pas actief op ga letten zodra ik een een positieve test in handen heb. Uiteraard probeer ik verder wel gezond te leven, maar als ik zin heb in een wijntje zal ik dat er niet om laten . Veel plezier in Rome!
Wat ik me vandaag afvroeg: slikken jullie naast foliumzuur-vit D ook nog andere vitamines om de kans op een zwangerschap te vergroten?
donderdag 9 maart 2017 om 23:35