Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm
woensdag 16 november 2016 om 00:55
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
naam | leeftijd | probeert zwanger te worden sinds | NOD | bijzonderheden |
AV1992 | 24 / 27 | sinds september 2016 | 9 juli, ronde 12 | |
Camomila | 29 / 30 | sinds februari 2016 | 17 april | |
Emceetje | 36 / 37 | Januari 2015 | 15 maart | onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari |
florence13 | 36 / 36 | mei 2016 | buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017 | |
Foodsandbeats | 34 / 36 | maart 2016 | ||
Labgeek1990 | 26 / 30 | sinds november 2016 | ||
Maur91 | 25 / 24 | maart 2016 | lange cyclussen | |
Missy1983 | 33 / 33 | sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze | 17 maart | bloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni |
Mollebol1 | 34 / 34 | april 2016 | 2 juli | ronde 9 |
Pinquinlove | 29 / 28 | november 2015 | 29 maart | curettage april 2016 mk sept 2016 |
Rosalie | 29 / 30 | januari 2016 | 19 juli | ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen |
Twilight84 | 33 / 35 | Augustus 2015 | 30 april | |
Viva-30 | 30 / 30 | oktober 2015 | 29 maart | |
Yinthe24 | 24 / 31 | mei 2016 | 30 mei, | ronde 11 |
Zonnebloem111 | 28 / 30 | juni 2016 | 19 maart |
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
vrijdag 10 maart 2017 om 08:48
Ik neem momenteel alleen foliumzuur en ik eet en drink alles totdat ik een positieve test vasthoud..
Heb eerder wel tarwekiemolie en teunisbloemolie genomen, maar dat weer losgelaten. Was denk ik een beetje net als granaatappelsap voor jou, Rosalie..
Net ongesteld geworden, volgende NOD: 25 april. Dus nu weer het lange wachten...
Maur, ik snap niet hoe je het volhoudt! Jouw cyclus is dubbel zo lang als die van mij!
Heb eerder wel tarwekiemolie en teunisbloemolie genomen, maar dat weer losgelaten. Was denk ik een beetje net als granaatappelsap voor jou, Rosalie..
Net ongesteld geworden, volgende NOD: 25 april. Dus nu weer het lange wachten...
Maur, ik snap niet hoe je het volhoudt! Jouw cyclus is dubbel zo lang als die van mij!
vrijdag 10 maart 2017 om 09:08
@gettingeven geen idee eigenlijk.. heb tot dag 67 ovulatietesten gedaan en toen dacht ik dat mijn eisprong geweest was,
daarna ongeduldig gewacht maar geen menstruatie en geen zwangerschap. Waarzchijnlijk heb ik mijn eisprong gehad toen ik de buikgriep had (karma) en dan duren de laatste dagen lang.. maar het went ofzo... maar het frustrerende vind ik gewoon is dat ik in 1 jaar maar 5 pogingen heb gehad om zwanger te kunnen worden. Terwijl dit bij een ander 10-12 is...
daarna ongeduldig gewacht maar geen menstruatie en geen zwangerschap. Waarzchijnlijk heb ik mijn eisprong gehad toen ik de buikgriep had (karma) en dan duren de laatste dagen lang.. maar het went ofzo... maar het frustrerende vind ik gewoon is dat ik in 1 jaar maar 5 pogingen heb gehad om zwanger te kunnen worden. Terwijl dit bij een ander 10-12 is...
vrijdag 10 maart 2017 om 11:38
Misschien moet je die dure van clear bleu eens gebruiken Maur. Wordt wel een dure maar die meet de twee verschillende hormonen tijdens de eisprong. De andere reageren alleen op LH geloof ik wat wordt aangemaakt voor de eisprong en die van cb reageert ook op progesteron om de piek vast te stellen. Maar beter is natuurlijk nog bloedprikken om te zien of er een eisprong is. Snap wel dat je baalt dat je maar zo weinig pogingen hebt gehad maar je slaat sowieso weleens en eisprong over dan.
Balen Gettingeven en dan is de volgende pas weer in april bahbah. Ik vind het zelf zo jammer dat het nu alweer een 2018 kindje gaat worden. Snapte toen ik vorig jaar januari begon dat je wel heel veel geluk moet hebben voor een 2016 baby maar had toch wel gehoopt op een 2017 baby. Nouja nu hoop ik op een 2017 zwangerschap. Hopelijk is ons dat allemaal gegunt.
Balen Gettingeven en dan is de volgende pas weer in april bahbah. Ik vind het zelf zo jammer dat het nu alweer een 2018 kindje gaat worden. Snapte toen ik vorig jaar januari begon dat je wel heel veel geluk moet hebben voor een 2016 baby maar had toch wel gehoopt op een 2017 baby. Nouja nu hoop ik op een 2017 zwangerschap. Hopelijk is ons dat allemaal gegunt.

vrijdag 10 maart 2017 om 11:52
Jaaaaaaa nu kan het nog idd. Maar deze maand heb ik nog helemaal geen hoop gehad ofzo. Geen momentjes waarin ik enthousiast de kinderwagen uitzoek of ik alvast ga kijken wat de zwangerschapsmode van dit moment is..... Ook niet gekeken wanneer de uitgerekende datum zou zijn. Volgende maand kan het ook nog zeg je? Nou dat is wel een opluchting dan. Maar goed om moed te houden hoor emceetje. Hoop het wel voor ons. Hoop is er altijd dat die vervelende menstruatie eens even voor de komende 8 maanden uitblijft.

vrijdag 10 maart 2017 om 12:15
vrijdag 10 maart 2017 om 12:20
Welkom camomila, volgens mij ken ik jouw naam idd van het wachtbankjes topic, heb daar zelf niet geschreven maar wel veel meegelezen.
Ah Bah GettingEven, het is toch niet te geloven dat het ons allemaal maar niet lukt..
Rosalie, ik hoop het ook voor je!
Over het eten en drinken, ik houd op dit moment alleen rekening met alcohol en koffie, eigenlijk meer omdat ik overal lees dat dit je vruchtbaarheid kan verlagen. Dus ik drink 1 kopje koffie per dag en zo min mogelijk alcohol. Verder met eten let ik nergens op. Oh ja en wat ik wel doe is de 2 weken na mijn eisprong niet de kattenbak verschonen (haha dat is misschien meer een smoes om het niet te hoeven doen ;p)
Qua vitaminen slik in Mama worden van de Etos. Vind het wel elke keer heel spannend om ze te halen aangezien ik woon en werk in dezelfde plaats en ik op zaterdag altijd veel collega’s tegen kom...zit altijd om me heen te kijken in de Etos en probeer het etiket een beetje te verstoppen als ik in de rij voor de kassa sta
Hier trouwens alles nog rustig, zit net op het wachtbankje, verwacht mijn NOD rond 19 maart.
Ah Bah GettingEven, het is toch niet te geloven dat het ons allemaal maar niet lukt..
Rosalie, ik hoop het ook voor je!
Over het eten en drinken, ik houd op dit moment alleen rekening met alcohol en koffie, eigenlijk meer omdat ik overal lees dat dit je vruchtbaarheid kan verlagen. Dus ik drink 1 kopje koffie per dag en zo min mogelijk alcohol. Verder met eten let ik nergens op. Oh ja en wat ik wel doe is de 2 weken na mijn eisprong niet de kattenbak verschonen (haha dat is misschien meer een smoes om het niet te hoeven doen ;p)
Qua vitaminen slik in Mama worden van de Etos. Vind het wel elke keer heel spannend om ze te halen aangezien ik woon en werk in dezelfde plaats en ik op zaterdag altijd veel collega’s tegen kom...zit altijd om me heen te kijken in de Etos en probeer het etiket een beetje te verstoppen als ik in de rij voor de kassa sta

Hier trouwens alles nog rustig, zit net op het wachtbankje, verwacht mijn NOD rond 19 maart.
vrijdag 10 maart 2017 om 12:22
Wat doen jullie de laatste dagen voor NOD? Werken vind ik het fijnst. Dat geeft voldoende afleiding en maakt me moe zodat ik 's avonds met andere dingen bezig ben.
Maar na vier dagen werken ben ik vandaag vrij en lig ik op m'n bed met de tablet, mobiel en m'n lunch naast me. Ik wil vanalles doen vandaag maar eigenlijk ook weer niks. Vind het dus die laatste dagen altijd wel moeilijk om iets te gaan doen. Bijna alle vriendinnen hebben nu een kind dus daar heb ik die laatste dagen ook geen zin in. Denk dat ik dit weekend maar op stap ga met manlief naar de bios, samen lunchen etc. Heb ook nog wel wat huishoudelijke taken liggen maar ook daar heb ik geen zin in. Nu dus alleen een beetje forummen maar zo toch echt maar wat nuttigs gaan doen. Ben benieuwd hoe jullie dagbesteding is de laatste dagen voor NOD.
Maar na vier dagen werken ben ik vandaag vrij en lig ik op m'n bed met de tablet, mobiel en m'n lunch naast me. Ik wil vanalles doen vandaag maar eigenlijk ook weer niks. Vind het dus die laatste dagen altijd wel moeilijk om iets te gaan doen. Bijna alle vriendinnen hebben nu een kind dus daar heb ik die laatste dagen ook geen zin in. Denk dat ik dit weekend maar op stap ga met manlief naar de bios, samen lunchen etc. Heb ook nog wel wat huishoudelijke taken liggen maar ook daar heb ik geen zin in. Nu dus alleen een beetje forummen maar zo toch echt maar wat nuttigs gaan doen. Ben benieuwd hoe jullie dagbesteding is de laatste dagen voor NOD.

vrijdag 10 maart 2017 om 12:28
Ik ben ook vrij vandaag. Maar bezig met mijn hobby schilderen. Nu even wachten tot de onderlaag droog is voor ik verder kan. Geeft me ook afleiding en is heerlijk om te doen. Ik schilder kraamcadeautjes en maak ook kraamcadeautjes van vilt. Nu ben ik bezig met een schilderij voor de zoon van een vriendin, die binnenkort 4 wordt.
En straks lekker wandelen met de hond. Het is zulk prachtig weer! Ik ga lekker een grote ronde doen.
En verder het huishouden (als ik nog tijd heb, want dat is bepaald mijn hobby niet).
En straks lekker wandelen met de hond. Het is zulk prachtig weer! Ik ga lekker een grote ronde doen.
En verder het huishouden (als ik nog tijd heb, want dat is bepaald mijn hobby niet).
vrijdag 10 maart 2017 om 12:51
Leuk zeg emceetje. Ik ben ook vaak creatief bezig maar die laatste dagen lukt me dat vaak niet. Ik haak veel ook wel (kraam)kadootjes maar ook gewoon leuke dingen voor in huis, sjaals en dekens. Ben nu wel m'n bed uit hoor zat te lezen wat ik had geschreven en dacht jee lijk wel depressief maarja soms wordt je er ook gewoon niet blij van telkens weer die wachtdagen. Zo ook maar eens naar buiten want het ziet er inderdaad lekker uit buiten.
Dan maar de boodschapjes doen lekkere dingen in huis halen voor het weekend
Dan maar de boodschapjes doen lekkere dingen in huis halen voor het weekend
vrijdag 10 maart 2017 om 13:15
Ik herken dat neerslachtige gevoel ook wel heel erg Rosalie.
Gewoon helemaal nergens zin in, in niks of niemand, terwijl je weet dat het nergens op slaat. Zou ook niet weten waar het vandaan komt? Zou het echt dit proces zijn waar t uit voortvloeit.
Irritant is het wel, want als ik eenmaal aan de gang bent gaat het ook eigenlijk prima, bij jou?
Ik hoop dat je een leuk weekend hebt. Wachtdagen probeer ik toch te vullen met afspraken en dingen die ik mezelf 'verplicht'
Gewoon helemaal nergens zin in, in niks of niemand, terwijl je weet dat het nergens op slaat. Zou ook niet weten waar het vandaan komt? Zou het echt dit proces zijn waar t uit voortvloeit.
Irritant is het wel, want als ik eenmaal aan de gang bent gaat het ook eigenlijk prima, bij jou?
Ik hoop dat je een leuk weekend hebt. Wachtdagen probeer ik toch te vullen met afspraken en dingen die ik mezelf 'verplicht'

vrijdag 10 maart 2017 om 14:27
Goed van je emceetje. En af en toe een huilbui hoord er denk ik wel bij heb ik ook weleens. Het blijft ook spannend elke keer weer.
Goed dat je afspraken inpland pinguïn dan gaan de dagen lekker snel.
Ik heb wat meer moeite met afspraken, die zeg ik vaak af tijdens de wachtdagen. Dus tegenwoordig plan ik zo min mogelijk maar proberen we wel leuke dingen te doen die weinig energie kosten. Dingen als kraamvisite, verjaardagen etc gaan bij mij echt makkelijker in de eerste drie weken van de cyclus. Een spontane afspraak die ik zelf bedenk gaat meestal wel. Als ik eenmaal ongesteld ben heb ik meestal de dip op dag twee als ik pijn heb en daarna ben ik wel weer mezelf. Vind eigenlijk de laatste dagen voor NOD het zwaarst en tijdens de eisprong ben ik een heks
We zijn wel een keer een weekend weg geweest tijdens de wachtdagen, dat was wel heerlijk misschien moeten we dat vaker doen. De enige die ik verdraag tijdens deze dagen zijn mijn man en m'n moeder. Dus met haar ga ik ook graag op stap in deze dagen. Even winkelen ofzo.
Goed dat je afspraken inpland pinguïn dan gaan de dagen lekker snel.
Ik heb wat meer moeite met afspraken, die zeg ik vaak af tijdens de wachtdagen. Dus tegenwoordig plan ik zo min mogelijk maar proberen we wel leuke dingen te doen die weinig energie kosten. Dingen als kraamvisite, verjaardagen etc gaan bij mij echt makkelijker in de eerste drie weken van de cyclus. Een spontane afspraak die ik zelf bedenk gaat meestal wel. Als ik eenmaal ongesteld ben heb ik meestal de dip op dag twee als ik pijn heb en daarna ben ik wel weer mezelf. Vind eigenlijk de laatste dagen voor NOD het zwaarst en tijdens de eisprong ben ik een heks
We zijn wel een keer een weekend weg geweest tijdens de wachtdagen, dat was wel heerlijk misschien moeten we dat vaker doen. De enige die ik verdraag tijdens deze dagen zijn mijn man en m'n moeder. Dus met haar ga ik ook graag op stap in deze dagen. Even winkelen ofzo.

vrijdag 10 maart 2017 om 20:15
Ik hou alleen rekening met de alcohol, dat drink ik dus niet meer...toch een beetje de angst, dus de wijntjes en die biertjes heb ik al een poos laten staan...
En m'n humeur een paar dagen voor m'n nod is een drama, hoe dichter ik bij de dag komt, hoe naarder ik me voel.
Kom vermoeid uit m'n bed, terwijl ik toch optijd naar bed ga.
Wou dat ik het kon veranderen m'n humeur want thuis en op m'n werk word het niet echt in dank afgenomen.
En dan zeggen ze natuurlijk al tja ongesteld he, maar de menstruatie geeft je al een naar humeur maar de terleurstelling dat het weer niet gelukt is maakt het er ook niet echt beter op.
En m'n humeur een paar dagen voor m'n nod is een drama, hoe dichter ik bij de dag komt, hoe naarder ik me voel.
Kom vermoeid uit m'n bed, terwijl ik toch optijd naar bed ga.
Wou dat ik het kon veranderen m'n humeur want thuis en op m'n werk word het niet echt in dank afgenomen.
En dan zeggen ze natuurlijk al tja ongesteld he, maar de menstruatie geeft je al een naar humeur maar de terleurstelling dat het weer niet gelukt is maakt het er ook niet echt beter op.
zaterdag 11 maart 2017 om 20:04
Nou ik ga het zeker doen wat een ellende weer. Zit echt niet lekker in m'n vel tegen NOD aan veel te spannend allemaal. Komende maand stoppen we er even mee en dan vol goede moed de maand erop weer aan de slag. Maar we hebben nu nog een kans dus we gaan weer hopen. Vandaag al meerdere keren een huilbui gehad en boos geworden om niks, we gaan het zien. Verder weer geen enkel symptoom.
Hoe is het bij jou emceetje? Hopelijk nog geen bloed. Sterkte met wachten
Hoe is het bij jou emceetje? Hopelijk nog geen bloed. Sterkte met wachten

zondag 12 maart 2017 om 11:02
Nee hoor Rosalie, hier nog geen bloed. Ik ben uber regelmatig dus ik verwacht mijn menstruatie echt pas woensdag. Maar bij iui kun je wel eerder ongesteld worden, dus waarschijnlijk loop ik vanaf morgen op mijn werk met inlegkruisjes
Vorige maand was ik net als jij. Nu ben ik er iets rustiger onder. Ik weet wel dat ik elke maand meer in de richting van voorgoed kinderloos ga, en vooral dat maakt me zeer verdrietig.
Van de week heb ik van 2 mensen gehoord dat ik mezelf niks kan verwijten want ik heb er dan alles aan gedaan. Pfff lekker makkelijk. Ik kan mezelf inderdaad niks verwijten en tegelijkertijd voel ik me vreselijk falen als vrouw. En de acceptatie wordt straks echt niet makkelijker alleen omdat we iui hebben gedaan hoor.
Maar goed. Ik hoop nog steeds op een wondertje!
Vorige maand was ik net als jij. Nu ben ik er iets rustiger onder. Ik weet wel dat ik elke maand meer in de richting van voorgoed kinderloos ga, en vooral dat maakt me zeer verdrietig.
Van de week heb ik van 2 mensen gehoord dat ik mezelf niks kan verwijten want ik heb er dan alles aan gedaan. Pfff lekker makkelijk. Ik kan mezelf inderdaad niks verwijten en tegelijkertijd voel ik me vreselijk falen als vrouw. En de acceptatie wordt straks echt niet makkelijker alleen omdat we iui hebben gedaan hoor.
Maar goed. Ik hoop nog steeds op een wondertje!
zondag 12 maart 2017 om 17:30
Ok hier ook nog geen bloed maar wel al een inlegkruisje idd want hier is het iets minder regelmatig meestal 27 dagen en dat zou morgen zijn. Kon het niet laten vanmorgen dus toch maar alvast een vroege test gedaan maar natuurlijk helemaal wit. Dus mijn hoop voor deze maand is wel weer weg. Ja hoe langer het duurt hoe minder hoop maar wonderen bestaan. Ook na een negatieve test hoop ik op een wonder. Nouja nog even geduld tot wanneer het echt doorbreekt.
Wij hebben vandaag wel genoten van het mooie lenteweer. Hopelijk jullie ook.
Wij hebben vandaag wel genoten van het mooie lenteweer. Hopelijk jullie ook.
zondag 12 maart 2017 om 19:24
Dat heb ik gelukkig wel afgeleerd vroeg gaan testen. Ik moet van mijn vriend ook altijd sowieso een paar dagen wachten vanaf de datum dat ik denk dat ik ongesteld moet worden. Heeft mij al heel wat witte testen bespaard.
Ik heb ook steeds minder hoop. Hoe positief ik eerst er instond, hoe depri ik vandaag erover ben.
Kregen vanmiddag te horen dat we er weer een neefje of nichtje bij krijgen. Ohhhh ik wil ook zo graag!
Pffff
Klaagmodus uit! Ja was lekker weer vandaag! Hoop dat het mooie weer zo door blijft zetten!
Ik heb ook steeds minder hoop. Hoe positief ik eerst er instond, hoe depri ik vandaag erover ben.
Kregen vanmiddag te horen dat we er weer een neefje of nichtje bij krijgen. Ohhhh ik wil ook zo graag!
Pffff
Klaagmodus uit! Ja was lekker weer vandaag! Hoop dat het mooie weer zo door blijft zetten!