zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@worteltaart, bij mij zijn er nog wel wat twijfels maar ze worden wel steeds minder. Mijn man is helemaal enthousiast en wil nu al wel beginnen.

Ik gok dat we deze zomer wel starten.

Wat mij betreft mag de kleine nu wel stoppen met groeien hoor, vind haar nu zo snoezig!

Al krijgt ze steeds meer een eigen willetje. Ze wilde vanavond weer niet naar bed (nieuw dingetje) en als ik haar wil instoppen dan laat ze dat niet toe. Dus ik laat haar dan maar staan en ze gaat vanzelf liggen. Na een tijdje was ze stil dus ik ga kijken, zat ze half te slapen tegen de achterkant van het ledikant. Heb haar toen maar even neergelegd. Leek wel heel grappig..
@bloem wat balen meis

@Vlam, leuk dat jullie meisje echt al een eigen karaktertje ontwikkeld haha. Ook leuk dat je man zo enthousiast is, misschien ben je er zo tegen de zomer ook helemaal weer klaar voor

Net m'n enveloppe van de midwife ontvangen, 22 april heb ik m'n intake en 26 april m'n eerste scan. Volgens m'n eigen berekening zou ik dan 12+1 zijn. Duurt nog even maar ben blij dat de afspraken staan
In the end we only regret the chances we didn't take.
Wat fijn Dookster! Ben erg blij voor je!

Ik ben een beetje afwezig hier de laatste dagen.. merk dat ik er een beetje flauw van word.. deze cyclus duurt nu al ruim 10 weken en er gebeurd gewoon helemaal niks. Vandaag uitslag van schildklier waardes gehad. Die waren niet optimaal maar ook weeregelmatig niet schrikbarend slecht. Hiervoor moet ik over een maand wel weer opnieuw laten prikken maar verder is het dus echt gewoon afwachten.

Ondertussen wel besloten om te gaan solliciteren. Ik merk dat ik van mijn huidige werk moet gelukkig word ( en dan vooral qua onregelmatigheid en reistijd, inhoudelijk vind ik het onwijs leuk) en aangezien het nog wel eens heel lang kan gaan duren voordat ik eens zwanger ben hebben we besloten dat ik de stap nu gewoon maar moet zetten.

De kans dat ik direct een vast contract krijg is best wel groot. Dat is ook wel een voorwaarde voor mij om over te stappen.

Vandaag een mail de deur uit gedaan om een dag mee te lopen. Ze waren al erg enthousiast dat ik belangstelling had! (Ik heb al eerder bij dat bedrijf gewerkt als oproepkracht tijdens mijn opleiding) dus dat was erg leuk

Hoe is het bij de rest van jullie dames?
Hier wel goed. Vandaag niet misselijk en dan gelijk weer onzeker
Fijn dat de twijfels minder worden vlammetje, en leuk van je kleine meid! Dat je man zo enthousiast is werk zeker mee denk ik ?

Fijn dat je bericht hebt dookster en nu aftellen, daar was je toch al zo goed mee bezig, haha! Hoe voel je je verder ?

Nog een knuffel voor je koekiemonster, je had je deze periode heel anders voorgesteld! leuk dat je een dagje mee kan lopen! Laat je weten hoe dat gegaan is? Wel super dat je waarschijnlijk meteen een vast contract krijgt, dan zou ik er voor gaan!

Fijn om niet misselijk te zijn kashri, maar snap heel goed dat je die bevestiging juist graag wilt!

Hoe is het daar kaartje? Lekker aan het genieten?

Hier zit ik flink in spanning. Alle cyclussen hiervoor had ik nu al 1,5 dag licht bloed verlies en nu nog niks. Wel buikkrampen en misselijk, maar dat ben ik ook altijd voordat ik ongesteld ben! Zal het dan toch? Wij zijn van de week op huizen jacht geweest, we dachten dat het niet mogelijk zou zijn, maar ook dat gaat misschien toch lukken. Spannend allemaal, hele nacht wakker gelegen haha..
Twijfels weer volop terug! 2 terrornachten gehad haha. Oh man, ik weet niet of ik het wel aankan hoor, een tweede.

@koekiemonster, spannend dat je ervoor gaat! Maar ik denk echt wel een juist besluit, het leven is te kort om in een baan te blijven hangen waar je niet blij van wordt. Ben benieuwd wat er uitkomt!
Oh lala ik heb ook heel wat slapeloze nachten gehad over de aankoop van ons huis. Spannend is dat.
Sorry meiden, heb jullie een beetje verwaarloosd afgelopen week Erg druk geweest dus nu maar even achter de laptop gekropen!!

Dookster wat fijn dat je over de termijn van de vorige keer bent! Vond dat toen ook wel een voorzichtig blij en hoopvol moment! Deze blijft vast lekker bij je plakken :-) Wat fijn dat jullie een week Nederland in het vooruitzicht hebben! En heel erg leuk dat jullie het dan live tegen familie kunnen gaan zeggen!

Dookster en Kashri:

Die kwaaltjes, wat kunnen die je onzeker maken he? De ene dag zijn ze er, en de andere dag zijn ze weer weg.. Gelukkig zeggen kwaaltjes niks over hoe de kleine groeit en of je zwangerschap goed gaat. Ik heb echt heel erg weinig kwaaltjes gehad de eerste weken van de zwangerschap. En die steken in mijn onderbuik heb ik nog steeds. Dat schijnt er inderdaad bij te horen en je baarmoeder groeit waardoor alles in je buik moet nu een nieuw plekje gaan krijgen dus het is ook niet gek dat je dat af en toe voelt. Probeer vertrouwen te houden in je lichaam en je kindje! En ja.. dat is helaas makkelijker gezegd dan gedaan... En het wachten op die eerste echo duurt zooo lang.. De dagen kruipen voorbij!

Koekiemonster: fijn dat alles normaal leek bij de huisarts. Ik hoop echt heel erg voor je dat je cyclus snel korter en regelmatig wordt. Dat afwachten lijkt me zo slopend..!

Ik kan inhoudelijk niet heel veel zinnigs zeggen over je dilemma wat betreft werk.. Wel denk ik dat er nooit het juiste moment is om over te stappen van baan en dat je op een gegeven moment je hart moet volgen. En dat het dus ook goed is dat je de keuze hebt gemaakt om te gaan solliciteren!

Vriend heeft een jaar geleden ook zijn vaste contract opgezegd omdat hij niet meer blij werd van zijn baan. Hij had gelijk een andere baan die het helaas ook niet helemaal is dus nu weer druk op zoek naar een nieuwe uitdaging. En ja, tuurlijk is dat best even spannend met de tweede op komst, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat. Gelukkig hebben we ook nog gewoon een leuke spaarrekening waar we als de nood hoog zou zijn op terug kunnen vallen. Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken maar ben wel van mening dat een kind het meest heeft aan ouders die blij van en naar hun werk gaan. En ook voor jezelf is plezier in je werk het belangrijkst vind ik! Hopelijk heb je snel een leuke baan met vast contract te pakken!

Thistime wat naar dat je je zo slecht voelde maar gelukkig heb je dus iets gekregen van je huisarts! Ben je afgelopen week weer meer opgeknapt? Hopelijk gaat volgende week weer aan het werk ook goed!

Kaartje hoe bevalt de skivakantie?

Worteltaart wat spannend dat je de borstvoeding aan het afbouwen bent en een cyclus dus weer in zicht is! Hopelijk heb je snel je eerste menstruatie en kunnen jullie echt gaan starten!

Of ik deze zwangerschap anders ervaar dan de eerste? Ehh ja ik vind deze zwangerschap vermoeiender haha. Was de afgelopen maand echt kapot. Je hebt gewoon echt minder tijd om je rustmomenten te pakken. Daarentegen probeer ik wel nóg meer te genieten van het feit dat er een kindje aan het groeien is want de kans is echt wel aanwezig dat dit mijn laatste zwangerschap gaat zijn (oh snik, daar moet ik nu nog even niet te veel aan denken...). En gelukkig begin ik mijn energie weer wat terug te krijgen nu dus dat is wel heel fijn!

Bloempje wat balen dat je ongesteld bent geworden... Ik duim met je mee voor een vruchtbare volgende maand!!

Lalameme wat spannend dat jullie op huizenjacht zijn! Wel heel erg leuk! Ik hoop dat jullie snel een fijn plekje vinden! En ik duim mee dat het deze ronde raak is! Houd ons op de hoogte!

Vlammetje wat kunnen die nachten heerlijk zijn he? Ons zoontje was ook lekker bezig vannacht.. Ik denk dan altijd maar: nu zitten we nog een soort van in een 'gebroken nachten ritme' (alhoewel het gelukkig hier best mee valt hoor, hij heeft periodes dat het ff minder gaat maar over het algemeen slaapt hij best goed door) en zodra we weer helemaal gewend zijn aan lange nachten, lijkt het me nog veel zwaarder om weer die gebroken nachten te hebben. Dan nu maar even 2 jaar flink doorbikkelen en dan daarna hopelijk voor altijd goed slapen hahaha.

Maar kan me voorstellen dat het je wel aan het denken zet wanneer je vaak van die heftige nachten hebt!
Sorry meiden , k ben de laatste tijd niet zo actief hier , maar voel me zo beroerd....

Waar mogelijk lig k plat , dan spuug k t minst ... kashri echt geloof me , ik snap dat je graag "signaaltjes" wil dat het goed zit , maar geniet vh feit dat je niet zoveel kwaaltjes hebt ! Cant wait haha....

Hier volgende week vrijdag echo, gaat zo toch ineens nog best snel..:)
Vervelend vlammetje, was vannacht weer beter ?

Haha kashri Ja het is allemaal zo nieuw en spannend. Er word zo veel verteld in gesprekken over dingen die mij helemaal niks zeggen. We hebben momenteel 4 huizen op het oog en ik heb bezichtigingen aangevraagd, het komt dan toch wel dichtbij! Leuk leuk. Hoe voel je je nu?

Hoe gaat het nu met jou Rii, je hebt bijna geslachtbepaling! Wat vliegt de tijd zeg! Heb je zelf een voorgevoel ?

Ik hoop dat je je snel beter voelt suus! Jij ook bijna een echo! Spannend!

Hier nog steeds geen bloed verlies. Dat is natuurlijk eigenlijk normaal, maar toch heb ik elke cyclus 5 dagen voor nod al licht roze afscheiding. Nu niet, ik ben zo ontzettend nerveus. Gelukkig een weekend en maandag vol met afleiding. Dinsdag is mijn nod. Krampjes in mijn buik, liezen voelen zeurderig, gevoelige borsten en zo nu En dan een vlaag misselijkheid, maarja dat heb ik ook altijd voordat ik ongesteld word. Nog even geduld!
Oh ja, en honger. Mijn honger was vandaag echt niet te stillen. Dat heb ik nooit eerder meegemaakt.
Je maakt het spannend lalameme! Het is zo lastig dat pre menstruatieklachten zoveel kunnen lijken op zwangerschapskwaaltjes! Heb je voor jezelf al bedacht wanneer je wilt gaan testen als je dan nog niet ongesteld bent?

En ik heb zelf het gevoel dat het een meisje is. We zullen zien of het klopt.. Ben erg benieuwd vrijdag! Het maakt ons oprecht niks uit, het belangrijkste is dat het goed gaat met het kindje.. Ik heb hem/haar vanmorgen voor het eerst gevoeld Hele zachte 'plopjes' maar ik herken het gevoel van de vorige zwangerschap. Zo bijzonder!

Suus wat naar dat je je zo slecht voelt joh! Had je dat bij je eerste ook? Hopelijk ga je je snel beter voelen
Ri wat leuk dat je de baby al voelt

Suus sterkte met de kwaaltjes.

Lala wat spannend!!

Hier, gaat goed. Donderdag intake bij de verloskundige en over 3 weken de eerste echo. Daar ga ik wel ff over klagen dat ik zo lang moet wachten. Je zult maar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben.

Verder hebben we besloten dat we de NIPT willen doen ipv de combinatietest.
Fijn dat het goed gaat met je kashri! En kan me voorstellen dat je er wel van baalt dat je nog lang moet wachten op je echo! Als alles goed is dan is het achteraf gezien prima, maar stel dat er onverhoopt wel wat mis is dan weet je dat liever gister dan vandaag natuurlijk.

Kan je de nipt al in NL doen? Of moet je naar België? Of woon je sowieso in België? Dat kan natuurlijk ook haha.

Wel fijn om in ieder geval 'zekerheid' te hebben! Willen jullie dan ook het geslacht al weten?
Ri vanaf 1 april is de nipt ook beschikbaar zonder medische indicatie in nederland. En ja ik denk dat wij dan ook wel het geslacht willen weten.
@iedereen zo even alles bij gelezen.

De ski vakantie was echt ontzettend leuk! Soms vond ik het wel heel spannend. Maar echt leuk om te doen. Die bergen in de sneeuw prachtig. Van zondag op maandag nacht was er ook een dik pak sneeuw gevallen. Zo'n 40cm echt gaaf.

@lalameme jij maakt het inderdaad spannend zeg! Ik vind de dagen voor de Nod het aller spannends.

@Koekie goed om te kijken naar een andere baan. Je weet toch niet hoe het loopt. Was ik meteen in januari zwanger geweest dan was dat ook aardig snel na nieuwe baan.(net proeftijd voorbij.) Dat is ook niet gebeurd. Verder hoop ik dat je snel een normale cyclus hebt. Wat kan wachten toch lang duuuuuren.

@dookster. Jij gaat toch over een paar weekjes naar Nederland. Kun je daar niet op eigen kosten een vroege echo laten maken? Mocht je dat prettig vinden. en Kashri misschien ook iets voor jou? en anders heel veel succes met afwachten.

@suus hopelijk gaan de rottige kwaaltjes snel weer over.

@vlammetje ik hoop dat jullie dochter snel weer wat beter gaat slapen.

@Ri wat leuk dat je je kindje al voelt.
@bloem echt balen dat je ongesteld bent geworden deze week. Hoe gaat het nu ?
@Ri, ja kwaaltjes zijn bij mij welkom alleen ben nu al drie dagen echt zo misselijk, het voelt alsof ik enorme griep heb en net als suuus is het het beste om de hele dag te liggen, dan hou ik het het best binnen. Wat leuk dat je je kindje hebt gevoeld! Hoe veel weken ben je nu precies?

@suuus, ik hoop dat je snel wat op knapt!

@lala spannend hoor! Ik hoop het zo voor je!

@kashri, ja wachten op die echo duurt lang he, op zich heb ik me er nu gewoon op ingesteld. Hier in Engeland zijn ze gewoon heel erg van het promoten van de 'natuurlijke verloop'. Het is natuurlijk iets waar vrouwen al millennia doorheen gaan en tuurlijk gaat het wel eens fout maar over het algemeen gaat het goed.

@kaartje, dat van een extra echo in Nederland laten doen is misschien wel een leuk idee. Ik zal der over na denken en met m'n man over hebben kijken wat die zegt.
In the end we only regret the chances we didn't take.
ja aan de ene kant voel ik wel wat voor die extra echo maar aan de andere kant voel ik er ook wat voor om er gewoon vertrouwen in te hebben dat alles goed is

Ik denk dat wij met 14 weken misschien een pretecho laten doen. Dan zijn we ook 5 jaar samen en we zouden het ook rond die periode willen gaan vertellen aan mensen.
@hier, best een druk weekend gehad daardoor heb ik niet kunnen reageren. Ik zal straks even alles lezen en dan goed reageren.

Bij mij gaat het goed. Nod is bijna in zicht dus ik ben benieuwd
Dookster, ik ben vandaag precies 15 weken zwanger.

Ik vind zwanger worden en zwanger zijn sowieso allemaal lang wachten haha. Wachten op je vruchtbare dagen, dan wachten op je NOD. En wanneer je dan een positieve test hebt dan is het wachten op de eerste echo, de '12 weken grens', uitslagen van onderzoeken, wachten op het eerse schopje, de 20 weken echo, tot je verlof begint en dan nog weer wachten tot je kindje geboren wordt. Ons geduld wordt aardig op de proef gesteld haha.
En ik heb ook nog eens 4 jaar gewacht voordat ik überhaupt probeerde zwanger te worden
Hi iedereen,

Weer tijdje alleen meegelezen, vermoeidheid blijft toch mega dingetje hier helaas :( Erg belemmerend doe bijna niets meer

Ashkyla en Lalame mega spannend bijna NOD!

Kasri mag jij de nipt dan alsnog doen? Onze verloskundige zei dat wij te vroeg zijn en dat wij daardoor alleen de combinatietest kunnen kiezen en niet voor de nipt. Vind het wel jammer want had graag nipt willen laten doen. Maar jij bent nog iets minder ver dus misschien net daardoor.

Suus en DOokster mega vervelend zo misselijk te zijn :( beterschap

Kaartje fijn dat jullie op vakantie zijn geweest heerlijk

Ri mega tof dat je al wat voelt! dan wordt t nog echter allemaal he

Vlammetje hopelijk heb je snel weer goede nachtrust!

Prettige zondag allemaal!
Huh hoezo zou het te laat voor jou zijn???? Ik lees op niet dat hij veel langer dan de combinatietest gedaan kan worden namelijk.

Ik ben op 1 april trouwens 10 weken dus wat dat betreft maakt het voor mij sowieso niet uit.
Oh ik zie dat je maar 5 dagen verder bent dan ik. Dan snap ik je VK sowieso niet. De NIPT wordt nu namelijk alleen gedaan NA een slechte combinatietest dus ik zie niet waarom het bij jou niet zou kunnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven