Eetlijstjes, stok achter de deur - revised
woensdag 4 mei 2016 om 15:02
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
vrijdag 10 maart 2017 om 22:16

vrijdag 10 maart 2017 om 22:21
O: 2 geroosterde volkoren boterhammen met philadelphia light en avocado
T: banaan, daarna uurtje gesport
L: boterham met amandelpasta en dubbele geroosterde boterham met jonge kaas en gekookt ei
T: paar olijven en een handje nootjes
D: frietjes met mayo, sperzieboontjes met een klein beetje sesamolie en sesamzaadjes en kipfilet uit de airfryer.
T: green tea latte bij de Starbucks
T: banaan, daarna uurtje gesport
L: boterham met amandelpasta en dubbele geroosterde boterham met jonge kaas en gekookt ei
T: paar olijven en een handje nootjes
D: frietjes met mayo, sperzieboontjes met een klein beetje sesamolie en sesamzaadjes en kipfilet uit de airfryer.
T: green tea latte bij de Starbucks
zaterdag 11 maart 2017 om 08:06
zaterdag 11 maart 2017 om 13:29
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik probeer wat af te vallen. Vorige week heb ik niet te veel en gezond gegeten, en was ik 2 kilo kwijt. Daarna heb ik door drukte de afgelopen dagen geen tijd gehad voor gezonde boodschappen en heb ik best ongezond gegeten met veel tussendoortjes als chips en chocola. Vandaag wil ik het weer beter doen.
O: 200 gr huttenkase, ik had nog geen trek verder.
L: 2 boterhammen met halvarine en hagelslag
T: een banaan
A: in de planning: rijst met curry van kip, bloemkool en cherrytomaatjes
Verder drink ik de hele dag thee.
O: 200 gr huttenkase, ik had nog geen trek verder.
L: 2 boterhammen met halvarine en hagelslag
T: een banaan
A: in de planning: rijst met curry van kip, bloemkool en cherrytomaatjes
Verder drink ik de hele dag thee.
zaterdag 11 maart 2017 om 20:22
Oeps, vandaag even een minder dagje. Ontbijt en lunch niet helemaal goed gepland en gewoon te weinig met als gevolg honger en een rothumeur En toen kwam mijn vriend thuis met saucijzenbroodjes en eierkoeken en kon ik me even niet inhouden. Maar ik ga me niet schuldig voelen, het smaakte me prima haha! En na het invullen van mijn eten in MFP bleek ik rond de 2000 kcal te zitten, dus ik vind het wel best.
Lijstje;
O; skyr met verse vijgen, pompoenpitten en ahornsiroop
L; 4 speltwafels met hüttenkäse en runderrookvlees, nog wat cherrytomaatjes en een stuk komkommer
T; 1 saucijzenbroodje, 2 eierkoeken
D; burritos (van knorr, dus uit een pakje). Mijn guilty pleasure, het is tenslotte weekend
Lijstje;
O; skyr met verse vijgen, pompoenpitten en ahornsiroop
L; 4 speltwafels met hüttenkäse en runderrookvlees, nog wat cherrytomaatjes en een stuk komkommer
T; 1 saucijzenbroodje, 2 eierkoeken
D; burritos (van knorr, dus uit een pakje). Mijn guilty pleasure, het is tenslotte weekend
Uhm... stuff... and things
zaterdag 11 maart 2017 om 20:47
ok mijn lijstje van vandaag
T: 1 sultanakoek bosvruchten
O: 2x knäckebröd sesam met kaas
T: 3 volkoren boterhammen met boter en kaas
L: 1.5 hema hotdog
T: 0.5 moorkop & zo goed als hele tompouce
T: bruin bolletje met johma eiersalade en komkommer
D: friet met zaanse mayo en een kipcorn
Tussendoor water gedronken en 1 glas cola
Heb nu al 3 dagen sh*t gegeten, waarschijnlijk al langer maar ben ik het gewoon weer vergeten... Confronterend dit, mijn BMI was paar dagen terug nog 21 - maar als ik zo doorga kom ik in de problemen.
T: 1 sultanakoek bosvruchten
O: 2x knäckebröd sesam met kaas
T: 3 volkoren boterhammen met boter en kaas
L: 1.5 hema hotdog
T: 0.5 moorkop & zo goed als hele tompouce
T: bruin bolletje met johma eiersalade en komkommer
D: friet met zaanse mayo en een kipcorn
Tussendoor water gedronken en 1 glas cola
Heb nu al 3 dagen sh*t gegeten, waarschijnlijk al langer maar ben ik het gewoon weer vergeten... Confronterend dit, mijn BMI was paar dagen terug nog 21 - maar als ik zo doorga kom ik in de problemen.

zaterdag 11 maart 2017 om 21:19
Leuk om de lijstjes te lezen. Ik doe er ook eens een. Ik ben op vakantie, dus het is lastig deze dagen maar ik probeer een evenwicht te vinden tussen niet te moeilijk doen/beetje genieten en gezond eten/ niet helemaal los.
O: yoghurt met meloen, en mijn mix van thuis meegebracht: amandelen, zonnebloempitten, lijnzaad, cacaonibs
T: Zonnatura notenreepje
L: Meergranenbroodje met gedroogde ham, paar slokken kokos/ananasdrankje uit n pakje
T: kokos-ananassmoothie en paar happen chocoladetaart van vriend
D: zelf bbq gemaakt: 3 kippenvleugeltjes, 1 dun stukje rundvlees, 5 stokbroodjes met boter, sla met slasaus, geroosterde paprika en aubergine
T: 2 happen vruchtenyoghurt, beker melk
Zoals jullie zien probeer ik 'alles proeven' te doen. Gelukkig vindt vriend het niet erg als ik van alles een paar happen van zijn eten/snack neem
O: yoghurt met meloen, en mijn mix van thuis meegebracht: amandelen, zonnebloempitten, lijnzaad, cacaonibs
T: Zonnatura notenreepje
L: Meergranenbroodje met gedroogde ham, paar slokken kokos/ananasdrankje uit n pakje
T: kokos-ananassmoothie en paar happen chocoladetaart van vriend
D: zelf bbq gemaakt: 3 kippenvleugeltjes, 1 dun stukje rundvlees, 5 stokbroodjes met boter, sla met slasaus, geroosterde paprika en aubergine
T: 2 happen vruchtenyoghurt, beker melk
Zoals jullie zien probeer ik 'alles proeven' te doen. Gelukkig vindt vriend het niet erg als ik van alles een paar happen van zijn eten/snack neem

zaterdag 11 maart 2017 om 21:26
(Even offtopic: Kruidentheetje! Ik ben bezig met Kayla Itsines en heb dat hele topic doorgespit. Jij was ook heel actief daar! Jammergenoeg is het nu nogal inactief, dat topic. Ben jij helemaal gestopt met BBG? Soms zin om weer te beginnen? (ik zou het leuk vinden als het topic weer wat actiever werd, goed voor de motivatie ))
zaterdag 11 maart 2017 om 21:34
@Eefje, lekker zo al die hapjes! Vind het knap om zo te eten op vakantie, dat betekent bij mij meestal alle remmen los haha.
En over BBG, uh, ja en nee Door persoonlijke omstandigheden is het er behoorlijk bij ingeschoten helaas. Diverse pogingen gedaan om het weer op te pakken, maar op de een of andere manier vind ik de workouts niet zo leuk meer. Komt denk ik omdat ik week 1 en 2 wel tig keer opnieuw gedaan heb, ik kan ze dromen haha. Ik ben nu sinds een weekje weer aan het sporten, maar heb mijn eigen workouts gemaakt om even iets anders te doen. Wel enigzins geïnspireerd door Kayla trouwens, alleen ik doe die 4x7 niet meer.
En over BBG, uh, ja en nee Door persoonlijke omstandigheden is het er behoorlijk bij ingeschoten helaas. Diverse pogingen gedaan om het weer op te pakken, maar op de een of andere manier vind ik de workouts niet zo leuk meer. Komt denk ik omdat ik week 1 en 2 wel tig keer opnieuw gedaan heb, ik kan ze dromen haha. Ik ben nu sinds een weekje weer aan het sporten, maar heb mijn eigen workouts gemaakt om even iets anders te doen. Wel enigzins geïnspireerd door Kayla trouwens, alleen ik doe die 4x7 niet meer.

zaterdag 11 maart 2017 om 21:37
En ook mijn lijstje van gisteren:
O: zelfde als vanmorgen
T: half stuk appelcake, half stuk chocoladecake en een cafe latte
L: meergranenbroodje kaal
T: appel
D: zelfde als vandaag maar 4 ipv 5 stokbroodjes, en ander vlees: kip/groente spies, half runderworstje, dun kiplapje. Oja en 6 of 7 mini-mozarellabolletjes in de sla
T: beetje vruchtenyoghurt
O: zelfde als vanmorgen
T: half stuk appelcake, half stuk chocoladecake en een cafe latte
L: meergranenbroodje kaal
T: appel
D: zelfde als vandaag maar 4 ipv 5 stokbroodjes, en ander vlees: kip/groente spies, half runderworstje, dun kiplapje. Oja en 6 of 7 mini-mozarellabolletjes in de sla
T: beetje vruchtenyoghurt

zaterdag 11 maart 2017 om 22:15
Ahum, vergeet te melden dat ik bj de bbq gister en vandaag ook een roseetje heb gedronken. Verder drink ik eigenlijk niks met calorieen, alleen water en thee. En in de vakantie een enkele keer een cola light.
@Kruidentheetje: jammer! Wel goed dat je nog steeds aan het sporten bent! Was jij ook weleens aan BBG 2.0 begonnen? Ik begin morgen met week 5, begreep uit het topic dat dat weer een stapje zwaarder is.
@Kruidentheetje: jammer! Wel goed dat je nog steeds aan het sporten bent! Was jij ook weleens aan BBG 2.0 begonnen? Ik begin morgen met week 5, begreep uit het topic dat dat weer een stapje zwaarder is.

zondag 12 maart 2017 om 11:12
Nynke at je de hüttenkäse zo uit het bakje? Ik eet het wel graag net als Kruidentheetje op een wafel of cracker of boterham; liefst met nog iets erbij. Of in een salade of soep.
Yastra, confronterend he, als je zo'n lijstje opschrijft! Gelukkig stijgt je BMI niet zomaar van 21 naar 40 dus vanaf nu weer wat meer groente en fruit en wat minder gebak en frituur en dan is er niks aan de hand!
Eefje, ik volg Kayla wel op instagram maar heb eigenlijk nog nooit een BBG training gedaan. Dat is gewoon thuis toch? Heb je er speciale spullen voor nodig? Hoe lang duurt een workout? Ik mag nu niet hardlopen en heb geen zin om vaker naar de sportschool te gaan, dan zou dit nog wel iets kunnen zijn..
Mijn lijstje van gister:
O: dubbele boterham met appelstroop
L: dubbele boterham met kaas en gekookt ei en een boterham met hagelslag puur
T: bolletje kersen-monchou ijs
D: salade caprese dus tomaat, mozzarella, basilicum, rucola, pesto, pijnboompitten. En yoghurt met appel (uit de airfryer), rozijnen en kaneel na
Yastra, confronterend he, als je zo'n lijstje opschrijft! Gelukkig stijgt je BMI niet zomaar van 21 naar 40 dus vanaf nu weer wat meer groente en fruit en wat minder gebak en frituur en dan is er niks aan de hand!
Eefje, ik volg Kayla wel op instagram maar heb eigenlijk nog nooit een BBG training gedaan. Dat is gewoon thuis toch? Heb je er speciale spullen voor nodig? Hoe lang duurt een workout? Ik mag nu niet hardlopen en heb geen zin om vaker naar de sportschool te gaan, dan zou dit nog wel iets kunnen zijn..
Mijn lijstje van gister:
O: dubbele boterham met appelstroop
L: dubbele boterham met kaas en gekookt ei en een boterham met hagelslag puur
T: bolletje kersen-monchou ijs
D: salade caprese dus tomaat, mozzarella, basilicum, rucola, pesto, pijnboompitten. En yoghurt met appel (uit de airfryer), rozijnen en kaneel na

zondag 12 maart 2017 om 17:12
@gidfroen: sommigen doen de BBG workouts id sportschool volgens mij, anderen thuis. Ik doe ze thuis. Je hebt wat attributen nodig maar kunt ook wat improviseren met meubilair. Dat doen er meer. Ik heb zelf wel een matje en een paar dumbells, maar bv geen bankje en medicine ball. Maar daar zijn wel alternatieven voor te vinden.
Een workout duurt 4x7 min, met daar tussenin een (halve?) minuut rust. Even opwarmen vooraf en ik stretch even erna.
Een workout duurt 4x7 min, met daar tussenin een (halve?) minuut rust. Even opwarmen vooraf en ik stretch even erna.
zondag 12 maart 2017 om 17:40
@Eefje, ik heb een paar workouts uit 2.0 gedaan, dus niet de hele gids. Maar ik vind het zeker wel een aanrader na 1.0, weer wat nieuwe oefeningen erbij enzo, dan blijft het toch weer uitdagend.
Week 5 is inderdaad even schrikken herinner ik me, succes alvast! Het ziet er makkelijk uit, totdat je ermee bezig bent haha. Week 9 is er ook zo eentje trouwens, net weer even wat zwaarder.
@gifgroen, BBG kan inderdaad prima thuis en je hebt niet echt spullen nodig, in huis is altijd wel iets te vinden wat dienst kan doen als gewichtjes, opstapjes enz. De workouts duren maar 28 minuten exclusief pauzes, warming up en cooling down, dus ideaal als je weinig tijd hebt.
Vandaag weer een goede dag mbt eten! Wel iets lager in calorieën vanwege gisteren, maar ruim voldoende om geen honger te hebben. Ik kwam ook iets later mijn bed uitrollen, dat helpt ook altijd wel om niet zoveel te eten.
O; skyr met banaan en ahornsiroop
L; speltwafels met hüttenkäse, runderrookvlees, komkommer en cherrytomaat
T; proteinshake na het sporten
D; braadlap, gebakken aardappels en bloemkool
T; peer (als ze eindelijk eens rijp zijn, anders een appel of ander fruit)
Week 5 is inderdaad even schrikken herinner ik me, succes alvast! Het ziet er makkelijk uit, totdat je ermee bezig bent haha. Week 9 is er ook zo eentje trouwens, net weer even wat zwaarder.
@gifgroen, BBG kan inderdaad prima thuis en je hebt niet echt spullen nodig, in huis is altijd wel iets te vinden wat dienst kan doen als gewichtjes, opstapjes enz. De workouts duren maar 28 minuten exclusief pauzes, warming up en cooling down, dus ideaal als je weinig tijd hebt.
Vandaag weer een goede dag mbt eten! Wel iets lager in calorieën vanwege gisteren, maar ruim voldoende om geen honger te hebben. Ik kwam ook iets later mijn bed uitrollen, dat helpt ook altijd wel om niet zoveel te eten.
O; skyr met banaan en ahornsiroop
L; speltwafels met hüttenkäse, runderrookvlees, komkommer en cherrytomaat
T; proteinshake na het sporten
D; braadlap, gebakken aardappels en bloemkool
T; peer (als ze eindelijk eens rijp zijn, anders een appel of ander fruit)

zondag 12 maart 2017 om 19:41
Bedankt voor de uitleg over BBG. Ik zal eens googlen voor het programma.
Kort lijstje vandaag:
O: beschuit met hagelslag puur en beschuit met jonge kaas
L: restje opgebakken rijst met ei en ui en een tosti kaas (had nog trek na de rijst )
T: wit wijntje op een terras
D: zelfgemaakte courgettesoep met tortellini erin
Kort lijstje vandaag:
O: beschuit met hagelslag puur en beschuit met jonge kaas
L: restje opgebakken rijst met ei en ui en een tosti kaas (had nog trek na de rijst )
T: wit wijntje op een terras
D: zelfgemaakte courgettesoep met tortellini erin
zondag 12 maart 2017 om 20:38
T: Appel
O: kaas croissant
T: volkoren boterham met boter en kaas
L: (Verjaardagslunch@restaurant)
1/2 tosti (bruin)
Toast met boter
Patatjes met mayo
1/4 clubsandwich gerookte kip en bacon
Van dobben kroket op 'n dikke snee witbrood
Brownie met bolletje vanille ijs
T: 1/2 puntje met brie
D: paar el nasi, el vlees en komkommer
Gedronken: water, 2x cola, tonic, verse jus en thee met suiker
Zo... Was heerlijk maar zat vól, gek hè
O: kaas croissant
T: volkoren boterham met boter en kaas
L: (Verjaardagslunch@restaurant)
1/2 tosti (bruin)
Toast met boter
Patatjes met mayo
1/4 clubsandwich gerookte kip en bacon
Van dobben kroket op 'n dikke snee witbrood
Brownie met bolletje vanille ijs
T: 1/2 puntje met brie
D: paar el nasi, el vlees en komkommer
Gedronken: water, 2x cola, tonic, verse jus en thee met suiker
Zo... Was heerlijk maar zat vól, gek hè

zondag 12 maart 2017 om 21:49
Nog op vakantie, echt wel veel gegeten vandaag, vooral vanavond.
Voor ontbijt: banaan, want daarna een BBG workout
O:yoghurt/meloen/amandelen/lijnzaad/zonnebloempitten/cacoa nibs
T: cafe latte en half wortelcakje
L: mueslibolletje, paar happen taart van vriend, cappuccino
T: plakje gedroogde ham
D: uitgebreid uit eten. Vooraf allerlei hapjes: brood, kip, verse kaas, olijven, aardappeltje, mojo. Hoofd: gegrilde vis, gekookte aardappeltjes, salade. Paar happen risotto. Erbij een glas witte wijn en achteraf een likeurtje van het huis.
T: Beker melk
Voor ontbijt: banaan, want daarna een BBG workout
O:yoghurt/meloen/amandelen/lijnzaad/zonnebloempitten/cacoa nibs
T: cafe latte en half wortelcakje
L: mueslibolletje, paar happen taart van vriend, cappuccino
T: plakje gedroogde ham
D: uitgebreid uit eten. Vooraf allerlei hapjes: brood, kip, verse kaas, olijven, aardappeltje, mojo. Hoofd: gegrilde vis, gekookte aardappeltjes, salade. Paar happen risotto. Erbij een glas witte wijn en achteraf een likeurtje van het huis.
T: Beker melk

zondag 12 maart 2017 om 22:00
Ach, doe weer eens mee.
O: smoothie met boerenkool, limoen, bleekselderij, half glas appelsap en half glas water
L: 4x volkoren brood met gebakken eitjes
T: een stuk fudge van havermout, pindakaas en chocolade. Zwaar ongezond, wel lekker
T: 3 rijstwafels met bietenspread
A: volkoren pasta met ui, knoflook, Thaise basilicum, paprika, surimi, garnalen, chilipasta en klein beetje sojasaus
T: 2 stukjes pure chocolade met sinaasappel
O: smoothie met boerenkool, limoen, bleekselderij, half glas appelsap en half glas water
L: 4x volkoren brood met gebakken eitjes
T: een stuk fudge van havermout, pindakaas en chocolade. Zwaar ongezond, wel lekker
T: 3 rijstwafels met bietenspread
A: volkoren pasta met ui, knoflook, Thaise basilicum, paprika, surimi, garnalen, chilipasta en klein beetje sojasaus
T: 2 stukjes pure chocolade met sinaasappel
maandag 13 maart 2017 om 07:30
eefje, ik vind dat dat écht meevalt voor op vakantie hoor!! Als ik op vakantie ga wil je mijn lijstjes niet zien
hihi, gewoon van genieten! Is toch ook maar tijdelijk!!
Ik gisteren na het avondeten toch weer een kleine snackaanval gehad, oeps.
Ik begin de ochtend dus zonder honger, maar zal toch maar ontbijten voor ik naar men werk ga : griekse yoghurt, kiwi, paar druifjes en muesli.
Fijne dag!!

Ik gisteren na het avondeten toch weer een kleine snackaanval gehad, oeps.
Ik begin de ochtend dus zonder honger, maar zal toch maar ontbijten voor ik naar men werk ga : griekse yoghurt, kiwi, paar druifjes en muesli.
Fijne dag!!
maandag 13 maart 2017 om 09:40
Ik vind het er ook prima uitzien voor op vakantie Eefje! Inderdaad lekker van genieten.
Lijstje voor vandaag;
O; skyr met appel, kaneel en ahornsiroop
L; gemengde sla met komkommer, cherrytomaat, lenteui, avocado, tonijn en olijfolie
T; gekookt eitje en paprika
D; chili met rijst
T; proteinshake
Qua beweging zo'n 40 minuten fietsen en een uur sporten.
Lijstje voor vandaag;
O; skyr met appel, kaneel en ahornsiroop
L; gemengde sla met komkommer, cherrytomaat, lenteui, avocado, tonijn en olijfolie
T; gekookt eitje en paprika
D; chili met rijst
T; proteinshake
Qua beweging zo'n 40 minuten fietsen en een uur sporten.
maandag 13 maart 2017 om 11:26
We gaan de wat gezondere kant op vanaf vandaag
Gewicht +1.6 kg
O: Volkoren boterham met 1/2 plak kaas en roomboter
Glas melk met limonadesiroop
T: Standyoghurt met noten, pitten en zaden
L: 2 volkoren boterhammen met slankie
T: Smoothie Ananas-Mango
T: Handje gewelde abrikozen
T: Havermout, lijnzaad met yoghurt en jam
T: stokbrood met kruidenboter
Warme chocolademelk met slagroom
D: Sushi bowl met zilvervliesrijst, avocado en krabsticks
Dochter (3)
O: havermoutpap met lijnzaad, walnoten, dadel en 1/2 appel
T: Creamcracker met wortel en bekertje water
L: volkoren boterham met pindakaas en gebakken uitjes
T: knijpfruit
T: bakje yoghurt 1,5%
T: vitamine c lollie
T: vital cracotte en een handje amandelen
T: warme chocolademelk met slagroom
Stukje stokbrood met kruidenboter
D: zalm, gebakken aardappel en haricot verts
Gewicht +1.6 kg
O: Volkoren boterham met 1/2 plak kaas en roomboter
Glas melk met limonadesiroop
T: Standyoghurt met noten, pitten en zaden
L: 2 volkoren boterhammen met slankie
T: Smoothie Ananas-Mango
T: Handje gewelde abrikozen
T: Havermout, lijnzaad met yoghurt en jam
T: stokbrood met kruidenboter
Warme chocolademelk met slagroom
D: Sushi bowl met zilvervliesrijst, avocado en krabsticks
Dochter (3)
O: havermoutpap met lijnzaad, walnoten, dadel en 1/2 appel
T: Creamcracker met wortel en bekertje water
L: volkoren boterham met pindakaas en gebakken uitjes
T: knijpfruit
T: bakje yoghurt 1,5%
T: vitamine c lollie
T: vital cracotte en een handje amandelen
T: warme chocolademelk met slagroom
Stukje stokbrood met kruidenboter
D: zalm, gebakken aardappel en haricot verts
maandag 13 maart 2017 om 17:21
Gisteren had ik een feestje met veel taart en hapjes dus heb bewust overdag niet zo veel gegeten.
O: Thee en havermout met amandelmelk
L: Thee en 2 boterhammen met halvarine en kaas
T: Spa rood en een grote banaan
Op het feestje: 1 groot stuk chocoladetaart, 2 hartige muffins, brood met makreelsalade en een kop tomatensoep.
Verder nog thee en water gedronken. Ik heb me gelukkig nog weten in te houden.
Vandaag wordt het dit:
O: thee, 2 boterhammen met jam
T: 1 banaan
L: 3 crackers met selleriesalade, water
T: thee, 2 kiwi's en 4 dropjes
A: aardappelen en bloemkool met rookworst en kaassaus, water
T: thee
O: Thee en havermout met amandelmelk
L: Thee en 2 boterhammen met halvarine en kaas
T: Spa rood en een grote banaan
Op het feestje: 1 groot stuk chocoladetaart, 2 hartige muffins, brood met makreelsalade en een kop tomatensoep.
Verder nog thee en water gedronken. Ik heb me gelukkig nog weten in te houden.
Vandaag wordt het dit:
O: thee, 2 boterhammen met jam
T: 1 banaan
L: 3 crackers met selleriesalade, water
T: thee, 2 kiwi's en 4 dropjes
A: aardappelen en bloemkool met rookworst en kaassaus, water
T: thee
maandag 13 maart 2017 om 18:49
De afgelopen drie dagen heb ik niet veel anders gegeten en gedronken dan donderdag en vrijdag. Ik volg elke dag dezelfde gewoonten zo'n beetje: 's morgens niets of een hapje vis of vlees, dan het diner wat meestal 500 tot 850 ckal bevat, en 's avonds iets lekkers bij de koffie van simpel (krentenbrood) tot overdadig (grote vette room- of cremepunt), afhankelijk van de calorische waarde van het diner. En voor het slapengaan een broodje kaas of ei, een enkele keer vervangen door iets anders als een pizzapunt of loempia.
Zaterdag was er varkenshaas met samuraisaus, champignons en boontjes, plus een kwart banoffeetaartje 's avonds (bijna alles nog van kerst);
Zondag Chili con Carne van gekruid vlees wat ik nog had liggen en veel bonen, plus 's avonds een krentenbol;
En vandaag had ik een zak Grieks eenpansgerecht waar ik wat extra groenten bij had gedaan. Champignons, boontjes en tomaat. Wat ik vanavond bij de koffie neem weet ik nog niet (koffiebroodje).
Zaterdag was er varkenshaas met samuraisaus, champignons en boontjes, plus een kwart banoffeetaartje 's avonds (bijna alles nog van kerst);
Zondag Chili con Carne van gekruid vlees wat ik nog had liggen en veel bonen, plus 's avonds een krentenbol;
En vandaag had ik een zak Grieks eenpansgerecht waar ik wat extra groenten bij had gedaan. Champignons, boontjes en tomaat. Wat ik vanavond bij de koffie neem weet ik nog niet (koffiebroodje).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven