wasmachine pompt niet..
zondag 25 januari 2009 om 10:18
hallo allemaal..
ik heb een wasmachine van whirpool indiana 1400.. maar ik krijg een melding dat ik de pomp moet schoonmaken.
nu heb ik gezocht aan de voorkant, achterkant, zijkanten naar een klepje maar nergens een klepje te vinden..
ook staat de wasmachine vol met water..
heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? hij is nog geen jaar oud.
groetjes Linda
ik heb een wasmachine van whirpool indiana 1400.. maar ik krijg een melding dat ik de pomp moet schoonmaken.
nu heb ik gezocht aan de voorkant, achterkant, zijkanten naar een klepje maar nergens een klepje te vinden..
ook staat de wasmachine vol met water..
heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? hij is nog geen jaar oud.
groetjes Linda

zondag 25 januari 2009 om 10:23
Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar misschien moet je het water weg laten lopen via dat klepje (zit bij mij aan de voorkant, rechtsonder) waarachter een slangetje zit dat je kunt opendraaien (leg iets klaar om het water op te vangen!).
Edit: ik zie dat je juist dat klepje niet kunt vinden. Hmm. Het zou er toch moeten zijn... Heb je geen gebruiksaanwijzing meer?
Zo nee, kun je hem met google niet vinden?
Edit: ik zie dat je juist dat klepje niet kunt vinden. Hmm. Het zou er toch moeten zijn... Heb je geen gebruiksaanwijzing meer?
Zo nee, kun je hem met google niet vinden?
zondag 25 januari 2009 om 10:24

zondag 25 januari 2009 om 10:32
zondag 25 januari 2009 om 10:52
zondag 25 januari 2009 om 11:16
Wasmachine kan je ook leeg laten lopen door de water afvoerslang uit de pvc-buis te halen en in een laag gelegen teiltje te leggen. Dan doet de zwaartekracht de rest.
Als de pomp zelf verstopt is (bijvoorbeeld door een metalen speld) kan je er hopelijk bij via het genoemde klepje.
Zo niet dan moet je de waterslangen van de pomp afhalen en proberen het er uit te peuteren.
Lukt dat ook niet, schroef dan de pomp los en neem hem mee naar een onderdelenshop. Daar kunnen ze direkt zien of de pomp nog goed werkt en zonodig een nieuw exemplaar leveren.
Demonteren van de pomp is niet heel moeilijk, gewoon goed kijken hoe het gemonteerd is, en goed gereedschap gebruiken.
Een kind vrouw kan de was doen
Als de pomp zelf verstopt is (bijvoorbeeld door een metalen speld) kan je er hopelijk bij via het genoemde klepje.
Zo niet dan moet je de waterslangen van de pomp afhalen en proberen het er uit te peuteren.
Lukt dat ook niet, schroef dan de pomp los en neem hem mee naar een onderdelenshop. Daar kunnen ze direkt zien of de pomp nog goed werkt en zonodig een nieuw exemplaar leveren.
Demonteren van de pomp is niet heel moeilijk, gewoon goed kijken hoe het gemonteerd is, en goed gereedschap gebruiken.
Een kind vrouw kan de was doen
Polygamie = intensieve vrouwhouderij