wasmachine pompt niet..

25-01-2009 10:18 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal..

ik heb een wasmachine van whirpool indiana 1400.. maar ik krijg een melding dat ik de pomp moet schoonmaken.

nu heb ik gezocht aan de voorkant, achterkant, zijkanten naar een klepje maar nergens een klepje te vinden..

ook staat de wasmachine vol met water..

heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? hij is nog geen jaar oud.

groetjes Linda
Tooooooooooooooon!!!
RTFM
quote:isolde55 schreef op 25 januari 2009 @ 10:22:

RTFM
vertaling?
Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar misschien moet je het water weg laten lopen via dat klepje (zit bij mij aan de voorkant, rechtsonder) waarachter een slangetje zit dat je kunt opendraaien (leg iets klaar om het water op te vangen!).

Edit: ik zie dat je juist dat klepje niet kunt vinden. Hmm. Het zou er toch moeten zijn... Heb je geen gebruiksaanwijzing meer?

Zo nee, kun je hem met google niet vinden?
Read The Fucking Manual
Ik denk dat je de wasmachine dan moet luchten. Als het goed is zit er toch echt ergens een klepje die je open moet doen. Er zit waarschijnlijk wat rommel (uit je kleding ofzo) in de filter. Je moet wel even een emmer pakken en die eronder houden. Anders staat namelijk de hele boel blank ;)
quote:misschicken schreef op 25 januari 2009 @ 10:22:

vertaling?Read The Fucking Manual=RTFM
oh mosterd
quote:isolde55 schreef op 25 januari 2009 @ 10:24:

Read The Fucking Manual
nee de manual heeft mijn dochter in zitten knippen tijdje terug.. ook heb ik via google gezocht maar krijg ik alles in het frans.

maar aan de voorkant en achterkant.. nergens is een klepje te vinden ook op de site van whirpool zelf is niks te vinden.
Het klepje van de pomp zit achter de plint aan de voorkant.

Ik kan een petit-peu frans.
7. Plinthe recouvrant l'access á la pompe...

7. Verwijderbare plint voor toegang tot de pomp

succes!
quote:Perel schreef op 25 januari 2009 @ 10:48:

Het klepje van de pomp zit achter de plint aan de voorkant.

Ik kan een petit-peu frans.

ja heb het klepje verwijderd en gevonden.. straks even hulp vragen ivm teiltje eronder houden.

bedankt voor de reacties tot nu toe. hopen dat het straks goedkomt.
Bij mij zat er een keertje een haarspeldje in de afvoer van de pomp.

Toen ik dat verwijderd had, was het probleem opgelost.
Wasmachine kan je ook leeg laten lopen door de water afvoerslang uit de pvc-buis te halen en in een laag gelegen teiltje te leggen. Dan doet de zwaartekracht de rest.

Als de pomp zelf verstopt is (bijvoorbeeld door een metalen speld) kan je er hopelijk bij via het genoemde klepje.

Zo niet dan moet je de waterslangen van de pomp afhalen en proberen het er uit te peuteren.

Lukt dat ook niet, schroef dan de pomp los en neem hem mee naar een onderdelenshop. Daar kunnen ze direkt zien of de pomp nog goed werkt en zonodig een nieuw exemplaar leveren.

Demonteren van de pomp is niet heel moeilijk, gewoon goed kijken hoe het gemonteerd is, en goed gereedschap gebruiken.

Een kind vrouw kan de was doen
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Mijnes pompt ook niet meer Krijg ook steeds die melding...Klep er al afgehaal en ook leeg laten lopen, maar doet het nog niet.

Donkey, thnks. Ik ga even aan de slag met jou tips!
Perfectionisme is niet perfect...
Ik heb 't laatst ook gehad. Bleek een satéprikker in de filter te zitten. Prikker eruit gepeuterd en daarna liep -ie weer als 'n zonnetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven