Onduidelijkheid bij date

24-01-2009 08:52 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Afgelopen woensdag heb ik een hele gezellige date gehad met een man. We zijn gaan eten en daarna hebben we gedanst..er hing een spanning die we allebei voelden. Omdat ik op tijd weg moest, ik moest die dag erna werken, is er verder niks gebeurd. Wel hebben we iets afgesproken om volgende week te gaan doen. Hij is nog even in die kroeg gebleven, hij was namelijk nog een aantal vrienden tegengekomen.

De dag erna hebben we nog gebeld, hij zei dat hij het zo leuk vond en het zeker een keertje over wilde doen.

Nu heb ik via via gehoord dat hij ook met een andere vrouw aan het rommelen is. Die vrouw schijnt hij al langer te kennen, maar ik weet zo 123 niet wie ze is. Ik ben ook niet echt bekend met zijn vriendengroep.

Ik heb het hem maar gewoon gevraagd en hij vertelde me dat die vrouw een hele goede vriendin van hem is maar dat er verder niks speelt tussen hen. Hij zei dat mensen wel vaker dachten dat er iets was tussen hen, maar dat het absoluut niet meer is dan vriendschap.

He wat moet ik hier nu weer mee? Toch maar afspreken volgende week en hem geloven? Of even voor detective gaan spelen en proberen te achterhalen wat er precies aan de hand is?
Lekker nog een keer afspreken. Als het zo gezellig was, waarom niet

En waarom zou je hem niet geloven? Dat is al geen goed begin als je hem niet vertrouwd op wat hij zegt. Leer elkaar eerst maar eens kennen. Jullie hebben toch nog geen relatie, dan mag je toch eigenlijk nog gewoon doen wat je wil.
Ik zou me daar nu in dit stadium nog absoluut niet druk over maken.

Gewoon gaan en een gezellige tijd hebben!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Beetje vroeg om je nu meteen druk te maken, je heb gedate, er is nog geen sprake van verkering lijkt mij ? waarschijnlijk is die andere dame gewoon een goede vriendin.

Idd eens met voorgangsters, nog een keer daten en dan kijken hoe en wat.
quote:Petrelli schreef op 24 januari 2009 @ 08:52:

He wat moet ik hier nu weer mee? Toch maar afspreken volgende week en hem geloven? Of even voor detective gaan spelen en proberen te achterhalen wat er precies aan de hand is?Na één date al geen vertrouwen in de man? Hoe heeft 'ie dat klaargespeeld? Of stel jij je soms ongelofelijk aan?
quote:__justme__ schreef op 24 januari 2009 @ 09:16:

[...]

Na één date al geen vertrouwen in de man? Hoe heeft 'ie dat klaargespeeld? Of stel jij je soms ongelofelijk aan?

Nou, ik vind niet dat dat iets met aanstellen te maken heeft. Ik wil graag weten wat voor vlees ik in de kuip heb voordat ik hiermee verder ga. Als je een leuke date hebt gehad en je hoort van iemand anders dat hij intussen met een ander iets heeft, nou dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen.

Ook al hebben we dan nog geen echte relatie, leuk is het niet toch?

Stel je voor, als jij iets hebt met een man dan ga je toch ook niet met een ander daten? Dat is dan niet eerlijk voor die date.
Klopt, leuk is het niet en ik snap je twijfel heel goed. Maar hij zegt dat er niks meer is dan een vriendschap. Daar zou ik dan genoegen mee nemen, en hem maar vertrouwen op zijn woord.

Snijd het onderwerp desnoods nog een keertje aan tijdens de date. Dat t je toch bezighoudt ofzo, en dan even kijken hoe hij reageert.
Misschien heeft hij met die goede vriendin ook gewoon wat gegeten en gedanst, of moet hij die meteen dumpen omdat hij met jou gaat eten en dansen?

Spreek nog een paar keer af, doe gewoon leuke dingen, kijk hoe je gevoelens voor hem zijn en bekijk dan hoe je verder wilt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Na één date kun je helaas niets anders doen dan hem (voorlopig) maar op z'n woord te vertrouwen.

Kijk het gewoon nog even aan, een date of 2. Meestal zegt je intuïtie wel genoeg. Maar ik zou als ik jou was niet teveel gaan vissen en ondervragen in de volgende date. Dat komt ook zo desperate over.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:Petrelli schreef op 24 januari 2009 @ 09:24:

[...]

Ik wil graag weten wat voor vlees ik in de kuip heb voordat ik hiermee verder ga. En dat is ook logisch. Maar daar kom je alleen achter door nog een paar keer met hem af te spreken. Niet door roddelpraatjes op straat.
Gewoon nog een keer afspreken, en maak er weer een gezellige avond van. En als je de ambitie hebt om met deze man misschien wel een relatie op te bouwen: voorlopig geen sex met hem hebben.

Ik adviseer je om daar pas mee te beginnen als jullie allebei het gevoel hebben (en tegen elkaar uitspreken) dat je met elkaar verder wilt in een monogame relatie.

Tot dat punt is hij (net als jij) vrij om met anderen te daten.

Die vrijheid moet je hem gewoon gunnen; hij heeft immers (nog) geen relatie met jou ? Of heeft hij je al eeuwige trouw beloofd ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Petrelli schreef op 24 januari 2009 @ 09:24:

[...]

Nou, ik vind niet dat dat iets met aanstellen te maken heeft. Ik wil graag weten wat voor vlees ik in de kuip heb voordat ik hiermee verder ga.

En je vindt dat je hem niet op zijn woord kunt geloven, en je overweegt om detectiveje te gaan spelen? Na één date?

Lekker begin van de relatie. Als ik die man was zou ik wegrennen. Ik zou dan namelijk denken dat je niet rust voor je al mijn mail en sms'jes hebt gecontroleerd.
zie ook het topic:

verliefd op mijn beste vriend.

Naar mijn mening kunnen hetero mannen en hetero vrouwen geen platonische relatie hebben.

Maar wie weet is ze lesbisch of is ze een nicht van hem.

Ik zou gewoon nog een keer afspreken.
Hmmm maar wat dan nóg als hij ook met haar date? Jullie zijn toch nog niks serieus begonnen?

Zolang het nog niet serieus besproken was tussen mij en mn vriendje heb ik ook heus mn ogen niet in mn zak gehad en gewoon met andere mannen geouwehoerd enzo hoor.. het enige wat we gezegd hadden was dat we het niet erg zouden kunnen waarderen als je sex had met een ander.

Ik vind dit wel meteen een heel strenge 'grens' eigenlijk..
Als jou nu al alarm bellen gaan rinkelen waarom zou je dan nog een keer afspreken?

Eens ook met Lesbellesdesfleurs.

Ik geloof ook niet in een plantonische vriendschap. tussen man en vrouw. Hoe hard ze het ook samen roepen dat het wel zo is. Vaak heeft een van de twee toch meer gevoelens, dat wordt heel hard ontkend want dat zou wel eens het einde van de vriendschap en dus de omgang kunnen zijn.

Als mijn date dus ook zo'n vriendin zou hebben met zo'n intieme omgang dat ze wel eens verward worden als stelletje weet ik genoeg...
Als je respect hebt voor degene met wie je date, zorg je ervoor dat je niet met meerdere dames tegelijk aan het daten bent. Zo geef je je date een eerlijke kans en probeer je niet van twee walletjes te eten.
quote:liselore schreef op 24 januari 2009 @ 15:51:

Als jou nu al alarm bellen gaan rinkelen waarom zou je dan nog een keer afspreken?

Eens ook met Lesbellesdesfleurs.

Ik geloof ook niet in een plantonische vriendschap. tussen man en vrouw. Hoe hard ze het ook samen roepen dat het wel zo is. Vaak heeft een van de twee toch meer gevoelens, dat wordt heel hard ontkend want dat zou wel eens het einde van de vriendschap en dus de omgang kunnen zijn.

Als mijn date dus ook zo'n vriendin zou hebben met zo'n intieme omgang dat ze wel eens verward worden als stelletje weet ik genoeg...bedankt, er zijn weinig die het ook zo zien.
quote:Lesbellesdesfleurs schreef op 24 januari 2009 @ 15:18:

Naar mijn mening kunnen hetero mannen en hetero vrouwen geen platonische relatie hebben.

Wat is dit nou toch voor klets?????
quote:__justme__ schreef op 24 januari 2009 @ 15:56:

[...]

Wat is dit nou toch voor klets?????

Dat is een andere mening dan je jouwe begrijp ik?

dat betekend niet meteen dat het klets is....
quote:Petrelli schreef op 24 januari 2009 @ 08:52:

Hallo allemaal,

Afgelopen woensdag heb ik een hele gezellige date gehad met een man. We zijn gaan eten en daarna hebben we gedanst..er hing een spanning die we allebei voelden. Omdat ik op tijd weg moest, ik moest die dag erna werken, is er verder niks gebeurd. Wel hebben we iets afgesproken om volgende week te gaan doen. Hij is nog even in die kroeg gebleven, hij was namelijk nog een aantal vrienden tegengekomen.

De dag erna hebben we nog gebeld, hij zei dat hij het zo leuk vond en het zeker een keertje over wilde doen.

Nu heb ik via via gehoord dat hij ook met een andere vrouw aan het rommelen is. Die vrouw schijnt hij al langer te kennen, maar ik weet zo 123 niet wie ze is. Ik ben ook niet echt bekend met zijn vriendengroep.

Ik heb het hem maar gewoon gevraagd en hij vertelde me dat die vrouw een hele goede vriendin van hem is maar dat er verder niks speelt tussen hen. Hij zei dat mensen wel vaker dachten dat er iets was tussen hen, maar dat het absoluut niet meer is dan vriendschap.

He wat moet ik hier nu weer mee? Toch maar afspreken volgende week en hem geloven? Of even voor detective gaan spelen en proberen te achterhalen wat er precies aan de hand is?

Hierin stappen met wantrouwen lijkt me een heel goed plan.

Geloof je hem of niet? Daar moet je voor jezelf achterkomen. Wij kunnen wel zeggen dat je er met vertrouwen in moet stappen omdat zijn versie zeker kan kloppen, maar dat wil niet zeggen dat jij dat ook zo voelt. Vertrouw je hem niet? Dan zal het ook niets worden, in ieder geval geen leuk iets.

Als ik die man heel leuk vond, zou ik die afspraak zeker door laten gaan. Hij mag natuurlijk daten wie hij wil, jij daarentegen ook. Als één van jullie dat doen weet je wel meteen dat jullie elkaar niet leuk genoeg vinden om een relatie aan te gaan, maar een beetje daten is ook leuk natuurlijk. Gaandeweg merk je vanzelf wel of jullie elkaar leuk genoeg vinden om een stel te vormen (als dat je intenties zijn). Als ik er een twijfelachtig gevoel bij zou hebben zou ik er voor kiezen om de afspraak niet door te laten gaan.
quote:Lesbellesdesfleurs schreef op 24 januari 2009 @ 15:53:

Als je respect hebt voor degene met wie je date, zorg je ervoor dat je niet met meerdere dames tegelijk aan het daten bent. Zo geef je je date een eerlijke kans en probeer je niet van twee walletjes te eten.

Ja, dat is eigenlijk wat ik bedoel. Als ik date, heb ik niet daarnaast nog een andere scharrel. Dat vind ik niet netjes. Noem me een burgertrut, maar wat sommigen zeggen dat als je nog niks serieus hebt, je mag doen en laten wat je wilt, vind ik niet.

Je date met één persoon tegelijk, zo zie ik het.

Dat van die detective, dat bedoelde ik niet letterlijk hoor! Ik ben geen type dat in emails gaat snuffelen. Ik bedoelde meer een beetje rondvragen en mijn oren goed openhouden. Niks stalkerigs!
Maar ik heb net die vriendin van me gesproken en zij is weer bevriend met een vriendin van zijn 'beste' vriendin waar hij dus iets mee zou hebben. Het schijnt dat er pas sinds deze week iets speelt tussen hun. Nou ja! Ik weet wel dat ik niet moet afgaan op roddels die ik via via te horen krijg, maar hier ben ik niet blij mee.

Als hij iets heeft met dat meisje, dan begrijp ik niet waarom hij met mij uitgaat en dan ook nog iets voor volgende week wil afspreken.

Pff, laat maar even dit allemaal. Moet even rustig nadenken hoe ik dit verder aanpak.
Herken mezelf wel in de situatie, maar vanaf de andere kant... kan je in ieder geval vertellen dat een scharrel hebben terwijl je date met een ander niet per definitie onlogisch hoeft te zijn, al is dat misschien moeilijk te begrijpen...

Het heeft niets met weinig respect te maken. Sterker nog, mijn date was iemand die ik echt leuk vond. Tegen mijn scharrel kan ik er open over zijn, ze zou het zelf niet kunnen maar het maakt haar niet zoveel uit! Ideaal. En: waardering +1. En tja, natuurlijk ga ik niet tegen mijn date vertellen dat ik het met een andere vrouw doe. Dan zouden er alarmbellen zo groot als koeien bij haar gaan rinkelen (althans, dat is mijn invulling van haar en dat zou ik misschien wat minder moeten gaan doen). Ik vertel het niet omdat ik bang ben dat ze weggaat. Een complimentje dus, en voor mij is dat logisch. Ik zou ook echt wegrennen idd wanneer het zo direct aan mij gevraagd word. Toen mijn date vroeg hoe het met de vrouwen was antwoordde ik of ze bij de recherche zat. ;)

Ik weet er te weinig vanaf in "hoe ver" jullie zijn, maar als ik het zo hoor zou ik dus gewoon een volgend afspraakje maken. Het is je kans om te laten zien hoe leuk je bent. Laat je niet afschrikken door een andere vrouw, waarschijnlijk mist hij wat bij haar en vind hij het echt leuk om wat met jou te doen. Ik zou in ieder geval niet afspreken met een vrouw die ik niet leuk vind.

Pff, uitgetypt :P
Ah zo!

Heel vervelend..nou als je de ontwikkelingen wilt lezen, "verliefd op mijn beste vriend" daar vind je hele verhaal!
quote:agueda schreef op 25 januari 2009 @ 06:21:

Ah zo!

Heel vervelend..nou als je de ontwikkelingen wilt lezen, "verliefd op mijn beste vriend" daar vind je hele verhaal!Hoe bedoel je Agueda? Lijkt me sterk als dat om dezelfde gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven