trouwen - hoe getuigen vragen?

25-01-2009 13:22 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag, ik ga trouwen!!!!! en ben heel blij!!!

nu wil ik graag mijn getuigen binnenkort vragen. Het zijn twee vriendinnen... hoe zal ik dit doen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.. het aanzoek vond 2 mnd geleden plaats alweer.
Misschien denk ik hier heel simpel over hoor, maar ik zou die vriendin gewoon uitnodigen bij je thuis of om wat te drinken in de stad of zo en het dan sja, gewoonweg vragen.
Ehm...mijn vriendin vroeg het me gewoon toen we ergens een drankje deden. Ik had het al zien aankomen en voelde me erg vereerd

Dus bij ons geen orginele manier, maar gewoon een oprechte vraag. En da's mooi zat vind ik. Het gaat toch om het getuige zijn, niet om het vragen.
"Wil je mijn getuige zijn?"
Mijn broertje heb ik gevraagd met "Ik zou heel graag willen dat je een bijzondere taak op onze bruiloft krijgt. Zou je mijn getuige willen zijn?" (of iets van die strekking)

Mijn vriendin heb ik een kaartje gestuurd met de vraag.

De vraag is inderdaad al speciaal genoeg, dus heel gek hoeft het ook weer niet!

Veel plezier met de voorbereidingen en van harte gefeliciteerd!
Waarom moet toch altijd alles 'zo mooi mogelijk' gezegd worden? Word ik altijd een beetje moe van. Iedereen moet het uiteraard zelf weten hoor, en ik wil niemand kwetsen. Maar pffff, de gebeurtenissen op zich zijn toch al speciaal genoeg? Vraag het gewoon!!

Net als mensen die ouders gaan vertellen dat ze zwanger zijn... 'hoe moeten we dat vertellen? hoe kunnen we dat zo leuk mogelijk doen?' Zucht, ik denk dat de ouders (of wie dan ook) al blij genoeg zijn met het nieuws op zich. Niet met de manier waarop het gebracht wordt.

Ik denk dat dat in dit geval ook geldt. Ik zou me in ieder geval net zo vereerd voelen als ik 'gewoon' als getuige word gevraagd.
quote:heejhallo schreef op 25 januari 2009 @ 13:24:

Dus bij ons geen orginele manier, maar gewoon een oprechte vraag. .Dit is een mooie zin. Het gaat inderdaad om de oprechtheid. Als je het gewoon oprecht vraagt, dan is dat de allermooiste manier!
Ik ben over de telefoon gevraagd voor rol als getuige, bijna direct na het aanzoek. Ik was ook de enige getuige van de ene kant, de ander had ook één getuige. Dat vond ik pas bijzonder, dat je niet gelijk vier mensen erbij sleept (beetje overdreven) onder het mom van niet kunnen kiezen. Je hebt strikt genomen maar twee nodig, ieder één, de rest is overkill. Misschien is dat een overweging, om het getuige zijn pas echt bijzonder te maken.
Het is een eer om gevraagd te worden, geen poespas nodig.
quote:Kwarktaart schreef op 25 januari 2009 @ 13:27:

"Wil je mijn getuige zijn?"

idd, zo heb ik mijn beste liefste geweldigste vriendin gevraagd!

meer woorden zijn niet nodig,
ja dat is misschien ook wel waar...

maar ik baal eigenlijk dat ik het niet direct heb gevraagd...

nu zit er bijna alweer twee maanden tussen en die meiden heb ik in de tussentijd gewoon gezien...

beetje raar misschien... ik had het toen meteen moeten vragen toen ik vertelde dat ik gevraagd was...
Stuur een e-card of voor een meer persoonlijk tintje: beeldbellen

Nee hoor gekheid, wilde alleen even reageren op het feit dat ik ook van mening ben dat een hoop van deze dingen (bijvoorbeeld zeggen dat je zwanger bent, iemand als getuige vragen etc...) vaak zo orgineel mogelijk " moet" zijn (van wie dan eigenlijk vraag ik mij weleens af). Maar het gaat idd om de oprechtheid zoals een aantal anderen dit hier al zeiden.

Gewoon vragen (persoonlijk) als je even een momentje voor elkaar hebt volstaat toch neem ik aan?

Trouwens wel van harte gefeliciteerd....maak er een mooie dag van.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:ils79 schreef op 25 januari 2009 @ 14:35:

nu zit er bijna alweer twee maanden tussen en die meiden heb ik in de tussentijd gewoon gezien...

beetje raar misschien... ik had het toen meteen moeten vragen toen ik vertelde dat ik gevraagd was...

Wat een raar, zelf opgelegd, schuldgevoel! Mijn man vroeg mij op 28 november 2002 ten huwelijk, in februari 2006 heb ik mijn broer pas gevraagd of hij mijn getuige wilde zijn omdat we op 10 april 2006 zouden gaan trouwen. Wat is daar raar aan?

Je bepaalt toch zelf wanneer je wie voor wat gaat vragen?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
't is helemaal niet raar om ze dan niet direct te vragen. Je was toen net ten huwelijk gevraagd en nu begin je na te denken over wat je wel en niet wil op je huwelijk.
Misschien ben ik nog veel makkelijker,

Getuige is al geregeld, alleen nu het aanzoek nog .

Overigens ben ik ook getuige van mijn getuige (en dat aanzoek moet ook nog komen). Wij zijn gewoon effectief met plannen

en we zijn elkaars toekomstige paranimf (ik iig wel van haar, van mij hangt het af of ik ooit een paranimf nodig heb)

Ik ben meer het type van gewoon vragen, niet moeilijk doen als het makkelijk kan.
quote:Carlice schreef op 25 januari 2009 @ 13:44:

Ik ben over de telefoon gevraagd voor rol als getuige, bijna direct na het aanzoek. Ik was ook de enige getuige van de ene kant, de ander had ook één getuige. Dat vond ik pas bijzonder, dat je niet gelijk vier mensen erbij sleept (beetje overdreven) onder het mom van niet kunnen kiezen. Je hebt strikt genomen maar twee nodig, ieder één, de rest is overkill. Misschien is dat een overweging, om het getuige zijn pas echt bijzonder te maken.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik had mijn broer als getuige en mijn oma. Ik heb maar 1 broer en we hebben maar 1 oma dus ik vond ze allebei bijzonder genoeg om te vragen. Ze vonden het ook allebei een hele eer.

Ik heb ze trouwens gewoon gevraagd. Mijn broer zelfs over de telefoon. Zo heeft hij mij destijds ook gevraagd om zijn getuige te zijn. En hij had ook onze oma als getuige. Ik vond het zelf ook superleuk om getuige te mogen zijn.

Een bijzondere manier vind ik niet nodig. Als je het wel perse wil weet ik dat er corsages in de vorm van rosetten te koop zijn waar op staat: Getuige. Of Moeder van de bruid. etc. Die zou je kunnen kopen. Volgens mij zijn er zelfs sherpen te koop.
quote:ils79 schreef op 25 januari 2009 @ 14:35:

beetje raar misschien... ik had het toen meteen moeten vragen toen ik vertelde dat ik gevraagd was...Vind ik niet hoor. Je hoeft dat echt niet ver van tevoren aan te kondigen. Wij hebben er ook eerst zelf over gepraat wie we als getuigen wilden. Uiteindelijk heeft mijn man zijn getuigen (zijn vader en een vriend van ons) hier in de achtertuin gevraagd. Gewoon toevallig dat ze hier allebei op een bbq waren. Ze schoten allebei vol . Voor die vriend van ons al de tweede keer want toen we vertelden dat we gingen trouwen begon hij ook te huilen, midden op een vol terras
Maak het jezelf toch niet zo moeilijk joh. Je bepaalt zelf het moment waarop je het vraagt. Het is toch leuker dat je er speciaal over nadenkt in plaats van even in het voorbijgaan.

Vraag ze voor een high tea, of zoals normale mensen dat doen met een kopje thee....en maak er een gezellig middag van. Niets speciaals en toch bijzonder... ff meiden onder elkaar.
ik heb mijn broertje gebeld, joh we gaan trouwen ... enneh nou moet ik nog een getuige hebben, heb je wat te doen 10-10-2008?

zijn antwoord ... whoah ... voor jou maak ik wel een gaatje in mn agenda
gewoon vragen wanneer je haar weer ziet.
Jeetje mens, niet zo'n probleem maken van iets wat het niet is! Ik ben 2 keer getuige geweest en bij beide gelegenheden wist ik al lang dat de vriendin/zus in kwestie ging trouwen en vond ik het alsnog helemaal te gek om gevraagd te worden! Ik vind getuige zijn een enorme eer en had me ook helemaal niet van tevoren bedacht dat ik vond dat ik gevraagd zou moeten worden ofzo. Gewoon vragen dus!
Jeetje wat zeuren jullie allemaal, als de TO het op een speciale manier wil vragen geef dan gewoon tips. En heb het niet over jezelf!!!!

@Ils: Misschien tijdens valentijn, uit eten meenemen, of zelf koken. Of in een Valetijnskaart schrijven, met een mooi gedicht!

De vraag ergens in doen, of opschrijven. Houden ze van chocola, geef ze een merci doos en doe daar een envelop in.

Of neem ze mee de stad in en vraag het tijdens een koffie break!

Suc6 ermee, het is leuk om op een speciale manier te vragen en gevraagd te worden!
Kijk even op trouwshop.com daar heb je een forum en wie weet vind je daar wel een leuk idee.

Zelf ben ik eind vorig jaar getrouwd en ben gewoon naar mijn zus gegaan en heb het gevraagd. Mijn man heeft het gevraagd aan zijn zus toen ze bij ons was. Wij zijn niet van die mensen die het op een speciale manier hoeven te doen.

Echter zijn er genoeg die het wel doen, volgens mij had iemand een pen gekocht voor haar getuigen en daar iets in gegraveerd ofzo. Ik zou zeggen kijk even op dat andere forum.

Gefeliciteerd met je bruiloft.
ik ga twee hele goede vriendinnen als getuigen vragen...

ik heb echter ook zussen maar die vraag ik niet...

is dat ongebruikelijk? ik begin een beetje te twijfelen.. ikheb met een zus een heeeele goede band, met de ander iets minder.. maar vind het lullig om de een wel te vragen en de ander niet en die twee vriendinnen zijn ook ewl erg speciaal voor me.. hoe hebben jullie afweging gemaakt?

bedankt voor trouwforum tip! ik ga zo direct kijken..
Ik zou iets met boerenkool doen. Ringen erdoor roeren ofzo en ze dan te eten vragen. Wie de ring hapt weet al hoe laat het is!

Spannend hoor, laat je ons even weten hoe het afloopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven