onbedoeld zwanger

11-03-2017 15:25 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_335583 wijzigde dit bericht op 19-03-2017 18:39
Reden: dd
% gewijzigd
Klinkt erg 4 handen op 1 buik achtig je op alleen ben je wat ouder.
where ever you go, go with your heart
quote:nessemeisje schreef op 11 maart 2017 @ 16:02:

Even kijken

Argumenten om het niet te doen:

geen geld

geen achtervang

geen huis

geen verblijfsvergunning vriend

vriend geen enkel middel om bij te kunnen dragen

geen benul

Argumenten om het wel te doen:

gevoel

Tja...jij moet de keuze maken.Dit.
quote:Manoya schreef op 11 maart 2017 @ 17:12:

[...]

Iemand aanmoedigen tot abortus, ben je niet goed?Serieus? Iemand een kind door de strot douwen, ben je niet goed?
Koning keizer admiraal neuken kunnen ze allemaal...

Wat voor een toekomst hebben jij en je vriend dit kindje te bieden? Als je daar antwoord op kunt geven kun je ook beslissen wat je gaat doen.
I don't care, i love it!!
quote:Star schreef op 11 maart 2017 @ 17:18:

[...]

Serieus? Iemand een kind door de strot douwen, ben je niet goed?Door de strot douwen? Waar heb je dat gelezen wijsneus?
quote:Manoya schreef op 11 maart 2017 @ 17:26:

[...]

Door de strot douwen? Waar heb je dat gelezen wijsneus?Lekker toontje.
quote:Star schreef op 11 maart 2017 @ 17:18:

[...]

Serieus? Iemand een kind door de strot douwen, ben je niet goed?Ik zou zeggen: Serieus?! Iemand aanraden haar gevoel te volgen in plaats van haar gezonde verstand als er kinderen bij betrokken zijn, ben je niet goed?
quote:-Suze- schreef op 11 maart 2017 @ 17:35:

[...]

Ik zou zeggen: Serieus?! Iemand aanraden haar gevoel te volgen in plaats van haar gezonde verstand als er kinderen bij betrokken zijn, ben je niet goed?Ook goed. Iemand aanvallen omdat ze abortus suggereert vind ik vrij achterlijk.
quote:Yakatani schreef op 11 maart 2017 @ 17:13:

Het abortus promotieteam is alweer aanwezig zie ik, met mooie adviezen en aannames. TO, ga praten met het FIOM een volg vooral je hart. Zoals eerder gezegd, er is geen foute keuze, maar sta er wel 100% achter.

Nog even ter verduidelijking, ik ben niet tegen abortus, maar ik vind wel dat daar veel te makkelijk over gedaan wordt. Het is niet of je een kies laat trekken ofzo. Maar wellicht denken andere vrouwen hier wel zo over.

Promoteam? Volg je hart? Makkelijk over gedaan wordt?

Ik zou willen dat er eens niet te makkelijk 'hou het kind!' geroepen wordt.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Manoya schreef op 11 maart 2017 @ 17:26:

[...]

Door de strot douwen? Waar heb je dat gelezen wijsneus?

Gezellig tiepje ben jij.

Weet je lieverd: het heeft niks te maken met aanmoedigen. Aanmoedigen zou het zijn als men iemand zou aanraden zich met kind te laten schoppen, zodat ze lekker abortus zou kunnen laten plegen. Hier hebben we daarentegen te maken met iemand die ook maar niet in de verste verte kan voldoen aan de meest minimale voorwaarden om een kind een hebbelijk bestaan te kunnen bieden, maar zich wel onbedoeld heeft laten bezwangeren. En aangezien we tegenwoordig gelukkig de keuze hebben om zo'n kind al dan niet te laten komen kun je slecht verwachten dat iedereen staat te juichen bij het idee dat dit kind ooit geboren wordt.
Toen ik zwanger raakte had mijn vriend geen vast inkomen en ik kon gedurende de zwangerschap niet meer werken. Mijn vriend is toen werk gaan zoeken. We hadden ook geen eigen huis, ook dat vonden we. Ik ben inmiddels huismoeder omdat mijnnvriend genoeg salaris ontvangt maar als dat niet zo zou zijn had ook ik gaan werken. Een abortus was hier geen optie. Gewoon omdat met een beetje hard werken en aanpassen ook ons leven van kroeg naar huis tuin en keuken kon gaan. Inmiddels zijn we 3 jaar verder.

Op je vriend kun je niet leunen. Hij heeft geen verblijfsvergunning. Hij woont hier officieel gewoon niet, of dat nu rot is of niet. Dus als je dit kind wil moet je werk gaan zoeken en een studiootje gaan huren.

Als dat je niet lukt of je wil niet dan is abortus een hele vervelende maar redelijke oplossing. Niemand kan dat voor jou bepalen.

Ik heb overigens op mijn 17e een abortus laten plegen. Ik had toen niet de ballen kunnen kweken om voor het kind te gaan. 10 jaar later, nu, dus wel. Jij weer hoe sterk je staat. Of je al wereldwijs genoeg bent om verantwoording te geven aan dit kind. Nogmaals, alleen jij weet dat. Ga praten met een maatschappelijk werker.
Ik vind

het geen

goed idee
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Star schreef op 11 maart 2017 @ 16:20:

[...]

Eens. Dat gelul over gevoel altijd, denk met je hoofd.Beslis jij achter je laptopje of iemand geboren mag worden of niet?
Ben je er nog TO?

Hoe komt het dat je zo slecht Nederlands schrijft? Doe je een opleiding?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Star schreef op 11 maart 2017 @ 17:38:

[...]

Ook goed. Iemand aanvallen omdat ze abortus suggereert vind ik vrij achterlijk.Helemaal eens, laat maar gaan, domme doos die.
quote:Niceday76 schreef op 11 maart 2017 @ 18:01:

[...]

Beslis jij achter je laptopje of iemand geboren mag worden of niet?Alsjeblieft zeg, wat een armoede dit.
Wees eerlijk naar jezelf. Zie jij jezelf met een kind? Ik ben niet tegen of voor abortus maar vind wel dat mensen realistisch moeten zijn. Zelf 10 weken geleden bevallen en dit was helemaal 'gepland' (voor zover dat gaat). Maar situatie is perfect ; 10 jaar samen met een lieve zorgzame vriend die de helft van het huishouden op zich neemt, we zijn erg gelukkig samen, koophuis, 2 inkomens, familie die bij springt indien nodig, beide gezond. Toch vinden we het soms echt pittig en tegenvallen. Ben heel blij dat we het samen kunnen doen. Het is een hele verantwoordelijkheid en je leven veranderd echt.

Wat ik probeer te zeggen, is dat je gevoel belangrijk is maar dat je verder moet kijken dan alleen wel/ abortus. Zie jij jezelf leven met een kind. Ben je dan gelukkig. Heb je dit iets te bieden.

Zo ja dan houden en op zoek naar onderdak en werk. Zo niet dan abortus. Beide prima keuzes.
Toch fijn die eeuwige discussie, wel of geen abortus.

TO, niemand hier kan voor je kiezen.

Ik kan je alleen wel adviseren om er heel goed over na te denken!

Ik heb van tevoren nooit kunnen inschatten hoe groot de impact is, een kindje in je leven. Er zitten niet alleen voordelen aan.

Wat ik belangrijk vind;

-Een veilig thuis (dus niet bij je moeder die je er uit wil hebben, maar een eigen thuis).

- inkomen! Een kind kost ontzettend veel geld.

Van liefde alleen kun je een kind geen luiers, voeding en kleertjes geven.

Je bent jong, maar niet extreem jong. Ik was op die leeftijd wel al klaar voor een kind... dus dat ligt toch echt aan hoe je bent, hoe je in het leven staat.

Ik denk persoonlijk dat jij er nog niet klaar voor bent, maar je moet het natuurlijk zelf weten.
If you can dream it, you can do it.

[...]

Beslis jij achter je laptopje of iemand geboren mag worden of niet?

Doe even normaal.

TO vraagt om advies, en dan krijgt ze dat. Zelfs als dat advies jou per ongeluk niet welgevallig is.
Vind gewoon dat er nogal lichtzinnig over gedaan wordt.

Ik ben absoluut niet tegen abortus maar de manier waarop dit hier met het grootste gemak aangeraden wordt vind ik echt niet ethisch .

Ook raar dat dit mag op een forum.
quote:Niceday76 schreef op 11 maart 2017 @ 18:34:

Ook raar dat dit mag op een forum.Ja nou, zeker omdat het volgens de wet niet mag
nieuwe forummer, eerste topic en in drie uur tijd geen enkele reactie meer... daar baal ik een beetje van

[...]

Beslis jij achter je laptopje of iemand geboren mag worden of niet?Ik heb echt het idee dat ik in een parallel universum terecht ben gekomen. Ik dacht me in Nederland in 2017 te bevinden.
quote:Loca_Loca schreef op 11 maart 2017 @ 18:35:

[...]

Ja nou, zeker omdat het volgens de wet niet mag
quote:Loca_Loca schreef op 11 maart 2017 @ 18:35:

[...]

Ja nou, zeker omdat het volgens de wet niet mag Wat niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven